جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان تومور بیضه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اندامهای تناسلی مردانه شامل قسمتهای داخلی و خارجی است. اندامهای اصلی تولید مثل شامل آلت تناسلی، کیسه بیضه به همراه بیضه ها و پروستات هستند.

این اندامهای مردانه برای موارد زیر طراحی شده اند:

  • هورمونهای جنسی مردانه را برای رشد ماهیچه ها، استخوان ها و موهای بدن تولید و در بدن آزاد می کنند.
  • اسپرمها را تولید و آنها را برای تولید مثل آزاد می کنند و مایع منی را نیز به منظور حفاظت از اسپرمها تولید می کنند.
  • اسپرم را به دستگاه تناسلی زنانه، حمل می کنند.

در ادامه متن مباحث مربوط به سرطان بیضه از جمله درمان تومور بیضه را شرح خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: کجی آلت

مشکلات مربوط به تومور بیضه

بیضه ها دو عدد غده کوچک تخم مرغی شکل هستند که در کیسه ای در زیر آلت تناسلی به نام کیسه بیضه، نگهداری می شوند. اسپرم ها در کیسه بیضه، تشکیل و بالغ می شوند و سپس از آنجا، اسپرم به داخل مجرای دفران، که لوله ای در پشت بیضه ها است، حرکت می کند و هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می شود. بیضه ها همچنین، هورمونهای مردانه ای مانند تستوسترون را می سازند.

تستوسترون، میل جنسی در مردان را کنترل می کند و همچنین باعث رشد ماهیچه ها، استخوانها و موهای بدن مردان می شود. بیضه های سالم، نه خیلی سفت هستند و نه خیلی نرم و کمی حالت اسفنجی مانند دارند. سفتی باید در کل ناحیه بیضه ها یکسان باشد، همچنین اندازه هر دو بیضه باید تقریبا برابر باشد، اگر چه ممکن است گاهی یکی از دیگری بزرگتر باشد.

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه زمانی اتفاق می افتد که سلولهای بیضه رشد می کنند تا تومور ایجاد کنند، این یک اتفاق نادر است. بیشتر از ۹۰ درصد سرطانهای بیضه از سلولهای زایا که مسئول تولید اسپرم هستند، شروع می شود. دو نوع سرطان سلول زایا (GCTs) وجود دارد. اولی سمینوما، که به کندی رشد میکند و به پرتو درمانی و شیمی درمانی بسیار خوب پاسخ میدهد، اما نوع غیر سمینوما، سریعتر رشد میکند و کمتر به پرتو درمانی و شیمی درمانی، پاسخ میدهد.

چند نوع غیر سمینوم وجود دارد: تومورهای کوریوکارسینوما، کارسینوم جنینی، تومورهای تراتوما و کیسه زرده. همچنین نوع دیگری از سرطانهای نادر بیضه ای وجود دارد که در سلولهای زایا تشکیل نمی شوند. تومورهای سلول لایدیگ که از سلولهای لایدیگ که مسئول تولید تستوسترون هستند، تشکیل می شوند و همینطور تومورهای سلولی سرتولی که از سلولهای سرتولی تشکیل می شوند.

سلولهای سرتولی مسئول حمایت از رشد طبیعی اسپرم ها هستند. تومورهای بیضه می توانند از بیش از یک نوع سلول ساخته شوند. سلول های سرطانی بیضه، براساس علائمی که از خود نشان می دهند و همچنین سایر عوامل، میتوانند به پیدا کردن روش درمانی مناسب برای شما کمک کنند.

سرطان بیضه چیست

علائم سرطان بیضه

علائم سرطان بیضه ممکن است به سختی قابل توجه باشد، بخصوص در ابتدای ابتلا به بیماری. علائم تومور بیضه عبارتند از:

اگر در بیضه، توده ای یا قسمت سفتی را احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا او متوجه شود که آیا این توده تومور است یا خیر. این مساله باید در سریع ترین زمان ممکن، بررسی شود. حدود ۷۵ مرد از هر ۱۰۰ مرد با داشتن تورم یا توده ای در بیضه خود، به سرطان مبتلا هستند.

اکثر توده های موجود در کیسه بیضه، از نوع بیضه سرطانی هستند، پس حتما در صورت مشاهده توده ای در بیضه خود در اسرع وقت، به پزشک متخصص، مراجعه کنید. اکثر مردان، درباره داشتن علائم یا نشانه هایی شبیه موارد گفته شده، به کسی چیزی نمی گویند و به طور میانگین بیشتر از ۵ ماه طول می کشد تا درباره آن صحبت کنند. صبر کردن باعث گسترش سرطان خواهد شد.

پس در صورت مشاهده توده ای که بیشتر از دو هفته طول کشید، حتما با پزشک اورولوژیست خود صحبت کنید. اورولوژیست شما، بررسی میکند که آیا این توده، یک سرطان در حال رشد است یا اینکه دلایل دیگری همچون موارد زیر دارد:

  • اپیدیدیمیت: تورم اپیدیدیم. این عارضه اغلب با آنتی بیوتیک درمان می شود.
  • پیچش بیضه: این عارضه اغلب با جراحی درمان می شود.
  • فتق مَغبِنی: هنگامی که بخشی از روده از طریق قسمت ضعیف ماهیچه های شکمی نزدیک به کشاله ران بیرون بزند، فتق مَغبِنی به وجود می آيد. این عارضه اغلب با جراحی درمان می شود.
  • هیدروسل: زمانی که مایع در کیسه بیضه جمع میشود. این عارضه خطرناک نیست، اما اگر آزاردهنده باشد‌، با جراحی قابل درمان است.
علائم سرطان بیضه

علل سرطان بیضه

دقیقا مشخص نیست که چرا سلولها با تشکیل تومور رشد می کنند. همچنین، ممکن است نتوانید از عوامل خطر بروز سرطان بیضه، جلوگیری کنید. بهترین روش این است که زودتر این مشکل را پیدا کنید.

چه کسانی به سرطان بیضه مبتلا می شوند؟

خطر ابتلا به سرطان بیضه، در مردان با شرایط زیر، افزایش می یابد:

سابقه خانوادگی: 

اگر پدر یا برادر شما، سرطان بیضه داشته است، احتمال ابتلای شما نیز بیشتر خواهد شد.

بیضه های نزول نکرده:

اگر بیضه های شما قبل از تولد، افت نکرده باشند. این عارضه را میتوان کریپتورکیدیسم نیز نامید و زمانی است که پیش از تولد، بیضه ها از شکم به داخل کیسه بیضه، نرفته باشند. احتمال رشد تومور بعد از این مشکل، بیشتر خواهد شد.

جراحی می تواند بیضه های نزول نکرده را به حالت اصلی خود برگرداند، اما سرطان در بیضه ها، همچنان میتواند ایجاد شود. از هر ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به این عارضه، ۸ نفر به سرطان مبتلا می شوند.

GCNIS:

این سلولهای عجیب و غریب در بیضه به نام نئوپلازی (افزایش غیر طبیعی) سلول های زایا در محل طبیعی خود (GCNIS) هستند و معمولا در طول آزمایش ناباروری یافت می شوند. میکرولیتیازیس یا کلسیفیکاسیون های کوچک در بیضه، یک عامل خطر برای سرطان بیضه نیستند، مگر اینکه شما یکی از عوامل خطر بالا را داشته باشید.

درمان سرطان بیضه

ایا سرطان بیضه درمان قطعی دارد؟ ایا درمان توده در بیضه امکانپذیر است؟ در بیشتر موارد، تیمی از پزشکان متشکل از اورولوژیست، انکولوژیست یا انکولوژیست پرتوشناسی برای یافتن بهترین برنامه درمانی برای درمان تومور بیضه، با هم مشورت و همکاری می کنند. انتخاب روشهای درمانی، براساس میزان سلامت بیمار و تشخیص دقیق نوع تومور خواهد بود. پیش از شروع درمان تومور بیضه، مردان باید با متخصص اورولوژیست خود درباره اینکه میخواهند در آینده بچه دار شوند یا خیر، صحبت کنند.

ناباروری و تغییرات در هورمونهای مردانه پس از یک سری درمانهای خاص، شایع است. ذخیره اسپرم در بانک اسپرم پیش از شروع درمان، مفید است به خصوص اگر تمایل دارید در آینده صاحب فرزند شوید. مردان همچنین می توانند قبل از جراحی، درباره پروتز بیضه سوال کنند. پروتز بیضه روشی است برای اینکه کیسه بیضه پس از برداشتن بیضه، طبیعی به نظر برسد.

علائم سنگ مثانه در مردان چیست؟

عمل جراحی:

انجام عمل جراحی، درمان اصلی سرطان بیضه است. براساس تشخیص تیم پزشکی همراه شما، گزینه های درمان دیگری نیز ممکن است ارائه شود. احتمال تغییرات در باروری باید پیش از انجام عمل جراحی، مورد بحث قرار گیرد.

ارکیکتومی:

ارکیکتومی برای تشخیص و درمان سرطان در مراحل اولیه یا مراحل بعدی، استفاده می شود. با استفاده از این روش جراحی، کل بیضه و توده درون آن را از طریق یک برش کوچک در کشاله ران، خارج می کند. در این روش، طناب اسپرماتیک نیز برداشته میشود.

پاتولوژیست نوع سلول سرطانی را پس از انجام جراحی، درجه بندی می کند. چکاپ همیشگی و دوره ای پس از انجام جراحی، برای اطمینان از عدم بازگشت سرطان، ضروری است. در صورتی که یک بیضه برداشته شود و بیضه دوم مشکلی نداشته باشد، سطح تستوسترون باید خوب باشد و بیضه باقی مانده باید تستوسترون کافی برای بدن را  تولید کند. همچنین اگر مردی، نگران ظاهرش است، انجام عمل پروتز بیضه، یک گزینه درمانی خوب است.

جراحی حفظ بیضه:

گاهی اوقات، جراحی حفظ بیضه (TSS)، برای برخی از مردان توصیه می شود. در این روش جراحی، فقط بافت تومور برداشته می شود، نه کل بیضه. برای انجام TSS، باید اندازه تومور بسیار کوچک باشد و همینطور مارکرهای تومور باید منفی باشند.

TSS، بهترین گزینه برای مردانی است که به جای سرطان های بدخیم، تومورهای خوش خیم دارند. اگر تومور سرطانی باشد و بیمار دارای بیضه طبیعی در طرف دیگر باشد، روش TSS توصیه نمیشود. چکاپ پس از جراحی برای بررسی سرطان، ضروری است.

دیسکسیون غدد لنفاوی خلفی صفاقی:

دیسکسیون غدد لنفاوی خلفی صفاقی (RPLND)، یک جراحی پیچیده است که برای برخی از مردان مفید است. این روش درمانی، به یک جراح ماهر برای برداشتن غدد لنفاوی پشت شکم، نیاز دارد، تا به این ترتیب از عوارض جانبی محدود این بیماری، اطمینان حاصل شود. این جراحی یک گزینه برای بیماران مبتلا به سرطان مرحله اول که پیشرفته تر است، می باشد.

معمولاً از این روش درمانی، برای مردان مبتلا به تومورهای سلول زایای غیر سمینوماتوزی که ممکن است عود کنند، استفاده می شود. میتوان از این روش، به جای شیمی درمانی برای تورمورهای غیرسمینومای مرحله 2A یا 2B نیز استفاده کرد. پس از انجام جراحی RPLND، شیمی درمانی یا کنترل سرطان بر اساس محل سرطان، نوع سرطان و  احتمال خطر بازگشت سرطان، انجام می شود.

پرتودرمانی:

از پرتو درمانی  برای از بین بردن سلولهای سرطانی در بیضه یا غدد لنفاوی مجاور آن استفاده می شود. این روش درمانی، فقط در نوع سمینوما استفاده می شود زیرا برخی از اشکال غیر سمینوما، در برابر پرتو درمانی مقاوم هستند. این روش می تواند یک گزینه درمانی باشد، برای وقتی که سرطان بیضه (از هر نوعی)، بیش از حد به اندامهایی مانند مغز گسترش می یابد. (چند نوع پرتودرمانی استفاده می شود.)

شیمی درمانی:

شیمی درمانی سرطان بیضه به چه صورت است؟ شیمی درمانی برای سرطان هایی استفاده می شود که یا به خارج از بیضه ها، گسترش می یابند یا در حالتی هستند که مارکرهای تومور بعد از جراحی افزایش میابند. بررسی مارکرهای تومور سرم و انجام آزمایشهای تصویربرداری کمک می کنند تا میزان استفاده از شیمی‌ درمانی و اینکه آیا شیمی درمانی، می تواند کمک کننده باشد یا خیر، مشخص شود.

این داروها از طریق جریان خون در سراسر بدن حرکت می کنند و ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. آنها می توانند سلولهای سرطانی را که به غدد لنفاوی گسترش یافته اند را، از بین ببرند. شیمی درمانی همچنین برای کمک به کاهش خطر بازگشت سرطان پس از جراحی استفاده می شود. ممکن است چندین روش شیمی درمانی برای درمان سرطان بیضه، با هم ترکیب شوند.

این داروها در سه یا چهار بازه سه هفته ای، تجویز می شوند. گاهی اوقات نیاز است که جراحی های بیشتری برای برداشتن تومورها پس از اتمام شیمی درمانی انجام شود.

عکس سرطان بیضه

عکس سرطان بیضه

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

5/5 - (26 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    با سلام 45 دارم تقریبا 10روز بیضه هام درد میکند دست میزنم درد نداره نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری و بیضه ها انجام دهید
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر یه سونوگرافی از بیضه هام انجام دادم بی زحمت بگین چجوریه
    بیضه هام مدام جمع میشن و انگار ناپدید میشن و دوباره شل میشن.فکر کنم از استرس و اعصاب بدن باشند.چون خیلی استرس دارم درضمن 27 سال سن دارم و مجردم
    1. تصویر کاربر علی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      دکتر عکس های سونوگرافی از طریق ربات تلگرام براتون آپلود شده
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بازم خدمتتون فرستادم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سایز بیضه ها نرماله مشکلی ندارید مرتبط با استرس نیست کاملا سیرنرماله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی سال 98 پیش خودتون واریکوسل طرف چپم عمل شده تا الان خوب بودم الان دو ساله که متاهل شدم هنگام رابطه جنسی بیضه چپم با آلت درد میگیره درد خفیفی تو کشاله رانم دارم جای عمل یه کم ورم جزیی داره آیا این ورم نشانه بازگشت واریکوسل یا نشانه فتق؟ نسبت به گذشته خیلی میل جنسینم کم شده دچار دیر انزالی شدم اون لذت ارگاسم قبلا بهم دست نمیده ؟
    دکتر رفتم سونو گرافی کامل برام نوشت مشکلی نداشتم همه چیز سالم بود فقط تو سونو بیضه نوشته کانون‌های اکولوسنت توبولر تورتوس درخلف وبالای بیضه چپ با حداکثر قطر 3.4mm پس از انجام مانور والسالوا دیده شده که احتمال واریکوسل گرید 2 را مطرح می‌سازد؟ ؟؟؟
    هیدورسل و هرنی اسکروتال دیده نشد

    آقای دکتر آیا واریکوسل عود کرده یا نه؟
    یا اون ورم جزیی که میگم از فتق؟؟؟؟؟
    آیا مشکل بی میلی جنسی کم شدن منی دیر انزالی به واریکوسل ربط داره دلیلش چیه؟؟؟؟

    میخوام اقدام به باروری پسر کنم آیا مشکلی برام ایجاد نمیشه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
    3. تصویر کاربر ایمان پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر فرستادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      آنالیز مایع منی انجام شود احتمال عود واریکوسل مطرح است ولی ابتدا آنالیز رو انجام دهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احمدرضا جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام.بنده ۵ سال هست ورزش نمیکنم .الان بعد انزال انگار داخل مجرای تناسلی سوزش دارم. وموقع انزال لذت جنسی زیاد ندارم.چند وقت هست بالای ناحیه تناسلی پوستش رنگش عوض شده انگار قارچ داشتم.
    به علت مشغله کاری آمیزش جنسی خیلی کم انجام میدم.فقط موقع ادار سوزش ندارم. فقط موقع انزار یا اخرش سوزش دارم یا بعد انزال داخل آلت تناسلی سوزش دارم. آزمایش دارم عکس میفرستم. دکتر بع علت عفونت معده قرص اموکسی ومیترانیدازول روزی ۸ عدد خوردم تعداد ۱۰۰ عدد. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    2. تصویر کاربر احمدرضا پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      در آزمایش بنده چیزی مشاهده نشد؟ یعنی همه چی خوبه.؟ مشکلی هست.؟ نمیدونم برگه آزمایش ها رسید به شما یا خیر.تستسترون چگونه است. ورزش کنم درست نمیشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      باید معاینه شوید دوست عزیز
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    متاسفانه از دوران دبیرستان تا کنون که 35 سالمه خود ارضایی داشتم ولی تا حدود 5 سال پیش تقریبا زیاد خود ارضایی میکردم حدود 2 بار در هفته و در این 5 سال اخیر حدود 2 بار در 10 روز یا کمتر
    از 13، 14 سال پیش اندازه بیضه سمت چپ من از بیضه سمت راستم بزرگتر شده، الان حدود 3 برابر هست

    و نعوظ صبحگاهی ندارم، البته اگر خود ارضایی نکنم بعد تقریبا 2 هفته فکر کنم نعوظ صبحگاهی هم درست میشه


    سوال من این هست که ممکنه عقیم شده باشم؟

    همچنین برای زود انزالی چه قرصی بخورم؟

    تشکر از وقتی که گذاشتین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر ربطی به عقیمی ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی از بیضه ها انجام شود
    3. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی انجام دادم و دکتر گفته کیست دارم ولی جای نگرانی نیست، برای درمان‌ زود انزالی و نزول صبحگاهی چه مصرف کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ضمن خسته نباشید من مدتی پیش یادم نیست شاید یک سال پیش همینجا مشکلو ب شما گفتم و شما هم راهنمای کردید بیضه سمت چپم وقتی ایستاده هستم ورم میکنه ولی وقتی دار کشید هستم خیلی کم ورم داره شما گفتید احتمالا فتق باشه امکانش هست عکس بفرستم نگاه کنید یا باید حضوری خدمت برسم شهرستان هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر دکتر جان سونو انجام ندادم
    3. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر دکتر جان سونو انجام ندادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه ها انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدرضا پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خوبین من چند روزه بیضه سمت چپم درد میکنه و رگ هایی کنار اون هست ولی درد آنچنانی نداره ولی یکم نگرانم میدونید مشکل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه ها انجام شود
  • تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    فروش بیضه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      .
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام بنده 38سالمه واطراف مقعدم خارش دارم بیشتر وقتی خیس باشه وانگل هم ندارم از بس خاروندم زخم شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    سلام جناب ببخشید 14 سالمه تو مدرسه یکی با پا زد تو بیضم و بعد 6 روز هنوز میقدار کمی درد میکنه اما نه تومور داره نه به لمس حساسه نه قرمز شده دردش هم شدید نیست فقط بیشتر عصبانیم میکنه و نسبت به قبل بهتره شده چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باید سونو گرافی انجام بشه
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ببخشید من 14 سالمه دکتر نمیتونم بیام راهی ندارم خودم بفهمم ؟ خود بیضه دردی نداره یکم بالایه بیضست که وقتی یخ بزارم خوب میشه یا وقتی ایستادم اما در بعضی حالت ها که میشینم یکمی درد میکنه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      خیر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر