جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع بیماری های مقاربتی با عکس

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بیماری های آمیزشی جنسی، از بیماری های نسبتاً شایعی هستند که از شخص به شخص دیگر به دنبال تماس جنسی منتقل می شوند . اغلب جوانان که از نظر جنسی فعال هستند به این بیماری مبتلا می شوند .

تمرین کگل برای زود انزالی

علت ایجاد بیماری های آمیزشی چیست ؟

علت ایجاد بیماری های آمیزشی باکتری یا ویروس هایی هستند که از طریق پوست و ترشحات مجاری تناسلی از فردی به فرد دیگر در طی فعالیت جنسی منتقل می شوند و باعث ایجاد علائم موضعی وعمومی در بدن می شوند . بیماری های آمیزشی عفونی دو دسته هستند :

  • دسته ای که تنها راه انتقال آنها تماس جنسی است
  • و دسته ای که یکی از راه های انتقال آنها تماس تماس جنسی می باشد ( مانند هیپاتیت ب و ایدز)

بیماریهای آمیزشی چه علائمی را ایجاد می کنند ؟

بیماری های آمیزشی در هر دو جنس مذکر و مونث ایجاد می شوند ولی علائم و عوارض آنها در دو جنس متفاوت است. ترشحات بدبو و غیرمعمول از دستگاه تناسلی ، سوزش و خارش و ضایعات زخمی در ناحیه تناسلی ، درد کشانه ران و اطراف دستگاه تناسلی ، درد حین نزدیکی و ….

علائم این بیماری ها در مردان شامل ترشح از مجرای ادرار، بزرگ شدن عقده های لنفاوی کشاله ران ، زخم ناحیه تناسلی ، درد و سوزش هنگام دفع ادرار و … می باشد . در صورت بروز هرگونه علائم غیرطبیعی در پوست ناحیه تناسلی ، اطراف مجاری ناحیه تناسلی و یا ترشح  از مجرای ادراری باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید . حتماً تماس جنسی مشکوک خود را به پزشک اطلاع دهید تا تشخیص و درمان شما آسان گردد.

تشخیص بیماری های آمیزشی

چگونه می توان این بیماری ها را تشخیص داد ؟

راه تشخیص این بیماران معاینه توسط پزشک ،  آزمایش ترشحات و در صورت لزوم آزمایش خون و ادرار می باشد .

انواع بیماری های مقاربتی با عکس

خطرناکترین بیماریهای مقاربتی عبارتند از سوزاک ، عفونت کلامیدیا ، تبخال تناسلی ، زگیل تناسلی، سیفلیس و شانکروئید . برخی از بیماری های مهم مانند هیپاتیت ب و ایدز علاوه بر انتقال از راه خون ، ازطریق جنسی نیز می توانند منتقل شوند .

سوزاک

سوزاک

این بیماری در اثر یک باکتری (میکروب ) به نام گونوکک ایجاد می شود . به علت ایجاد سوزش شدید در مجرای آقایان به این نام مشهور شده است . این بیماری در خانم ها اغلب بدون علامت است.

در آقایان ترشحات غلیظ و چرکی از مجرا به همراه سوزش و احساس ناخوشی در مجرای ادراری علائم بارز هستند که معمولاً 14-1 روز پس از تماس جنسی با فرد آلوده ایجاد می شوند . این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می شود و درمان شریک جنسی به همراه درمان خود ضروری می باشد . عوارض این بیماری در صورت عدم درمان عبارتند از :

 ☑️ عفونت بيضه ها

 ☑️ تنگی مجرای ادراری آقایان

 ☑️ عفونت لوله های رحمی و تخمدان ها در خانم ها و ناباروری

2) عفونت کلامیدیا

عفونت کلامیدیا

کلامیدیا یک نوع میکروب (باکتری) بوده و از شایع ترین علل بیماری های آمیزشی عفونی محسوب می شود . اغلب بیماران مذکر یا مونث بی علامت هستند ( بیماری خاموش) . در حدود نیمی از مردان مبتلا به عفونت کلامیدیایی علائم ادراری مانند سوزش و تکرر ادرار و خروج ترشحات شفاف و بی رنگ از مجرا دارند . معمولاً عفونت کلامیدیا با سوزاک همراه است و باید همراه سوزاک این بیماری نیز درمان شود . در خانم ها این عفونت می تواند موجب عفونت شدید لوله های رحمی شده و موجب ناباروری شود .

3) تبخال تناسلی

عامل ایجاد کننده آن یک نوع ویروس می باشد به نام ویروس نوع 2 تبخال ( نوع 1 ویروس در اطراف دهان ایجاد تبخال می کند.) انتقال آن بسیار سریع بوده و حتی پس از یکبار تماس جنسی با افراد آلوده انتقال صورت می گیرد . علائم آن به صورت تاول های ریز آبدار پوستی دردناک در کنار هم که سوزش و خارش دارند می باشد این تاول ها در ناحیه تناسلی و گاهی داخل یا لبه خروجی مجرای ادراری دیده می شوند که باعث سوزش هنگام ادرار کردن می شود .

بیماری برای همیشه در بدن شخص مبتلا باقیمانده و باعث آلوده شریک جنسی می گردد. در صورت ابتلای خانم حامله به این بیماری در صورت انجام زایمان طبیعی بیماری منتشر و خطرناکی در نوزاد ایجاد می شود که ممکن است کشنده باشد .

تبخال تناسلی

4) سیفلیس

(زخم بدون درد ناحیه تناسلی )یکی از چهار بیماری های اولیه آمیزشی است که شیوع آن نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است . علامت آن به صورت زخم بدون درد برجسته در پوست ناحیه تناسلی و کشانه ران می باشد که معمولاً چند هفته پس از تماس جنسی دیده می شود .در صورت عدم درمان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد ( مانند علائم منتشر پوستی ، عفونت مغزی و تشنج ، عفونت دریچه های قلبی ، فلج اندام ها ، آسیب بینایی و … )

سیفلیس

5) شانکروئید

( زخم دردناک ناحیه تناسلی) عفونت ناشی از باکتری است که به صورت دردناک در ناحیه تناسلی همراه با ترشحات چرکی زرد رنگ از بستر زخم تظاهر می نماید . معمولاً در این بیماری عقده های لنفاوی کشانه ران همان طرف بزرگ و دردناک می شوند.

درمان دارویی باعث بهبودی کامل این بیماری می شود. در اکثر بیماری های آمیزشی درمان همسر یا شریک جنسی نیز ضرورت دارد .

شانکروئید

6) زگیل تناسلی

عامل آن ویروس است که از برجستگی گوشتی قارچی شکل در ناحیه تناسلی ظاهر می شود . در صورت ابتلا فرد به زگیل تناسلی تا آخر عمر از این ویروس پاک نمی شود  و همسران این افراد در خطر ابتلا به سرطان گردن رحم خواهند بود.

زگیل های تناسلی در مردان

7) ایدز

HIV ویروسی است که باعث ایدز می شود. ممکن است با انجام رابطه واژینال یا مقعدی با فرد آلوده و بدون کاندوم به آن مبتلا شوید. از طریق بزاق دهان یا بوسه نمی توانید اچ آی وی بگیرید. علائم عفونت HIV مبهم است. آنها می توانند مانند آنفولانزا ، همراه با درد عضلانی ، خستگی یا تب خفیف باشند. همچنین می توانید لاغر شوید یا دچار اسهال شوید.

تنها راه مطمئن برای تشخیص اینکه آیا آلوده شده اید یا نه آزمایش بزاق یا خون است . ویروس اچ آی وی سالها به طول می انجامد تا سیستم ایمنی بدن شما از بین برود. با عبور از یک نقطه خاص ، بدن شما توانایی مقابله با عفونت ها را از دست می دهد. هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد ، اما داروهای قدرتمند می توانند به افراد مبتلا به HIV کمک کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

ایدز

8) تریکومونیازیس

این بیماری ناشی از یک انگلی کوچک است و زنان بیشتر از مردان به تریکومونیازیس مبتلا می شوند. زنان و مردان می توانند از طریق تماس آلت تناسلی و واژن آن را به یکدیگر انتقال بدهند. فقط حدود 30٪ از افراد مبتلا به تریکومونیازیس علائمی از جمله خارش ، سوزش یا زخم دستگاه تناسلی دارند.

همچنین ممکن است ترشحاتی بدبو ، شفاف ، سفید ، زرد یا مایل به سبز مشاهده کنید. تریکومونیازیس با آنتی بیوتیک درمان می شود. تجدید آزمایش در مدت سه ماه مهم است ، حتی اگر همسر شما نیز تحت درمان قرار گرفته باشد.

تریکومونیازیس

9 ) hpv

تقریباً هر فردی که از نظر جنسی فعال باشد در برخی موارد به HPV مبتلا خواهد شد. این شایعترین عفونت مقاربتی در ایالات متحده است. بیش از 40 نوع HPV از طریق جنسی قابل انتقال است. می توانید آنها را از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعد یا دهان بدست آورید. اکثر انواع HPV علامتی ندارند و هیچ آسیبی نمی زنند و بدن شما به تنهایی از شر آنها خلاص می شود. اما برخی از آنها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

10) التهاب و عفونت لگن

دختران فعال جنسی پانزده تا نوزده ساله آسیب پذیرترین جمعیت در ابتلا به عفونت لگن هستند ،عفونت لگن باید سریعا درمان شود زیرا می تواند تخمدان ها و لوله های رحمی را ملتهب و زخم کند.

دستورالعمل های پزشک

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بهترین راه پیشگیری این بیماری ها پایبندی به اصول اخلاقی و روابط خانوادگی و پرهیز از روابط جنسی مشکوک و پرخطر می باشد . برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مقاربتی یا بیماری مقاربتی ، همیشه از رابطه با کسی که دارای زخم دستگاه تناسلی ، بثورات ترشح ، ترشح یا علائم دیگر است خودداری کنید.

توصیه های دیگر برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های جنسی:

  • هنگام تماس جنسی با افراد مشکوک به آلودگی از وسایل حفاظتی مانند کاندوم استفاده شود .
  • از روابط جنسی با افراد متعدد اجتناب شود .
  • در صورت مشاهد هر گونه علامت غیرطبیعی در ناحیه تناسلی مانند زخم در شریک جنسی از تماس پرهیز شود .
  • از به اشتراک گذاشتن حوله یا لباس زیر خودداری کنید.
  • قبل و بعد از مقاربت ناحیه تناسلی خود را بشویید.
  • ختنه مردان را در نظر بگیرید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ختنه مردان می تواند خطر ابتلا به اچ آی وی از یک زن آلوده به مرد را تا 60٪ کاهش دهد. ختنه مردان همچنین ممکن است به جلوگیری از انتقال HPV دستگاه تناسلی و تبخال تناسلی کمک کند.

برای بیماری های مقاربتی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی ممکن است منتقل شوند بیماری های بسیار خطرناکی می باشند و در صورت عدم درمان عوارض جدی ای دارند. سعی کنید برای درمان حتما به یک پزشک ماهر مراجعه نمایید تا بتواند این بیماری ها را به طور کامل درمان کند.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص درمان بیماری های مقاربتی و عضو انجمن ارولوژی اروپا، امریکا و آسیا می تواند در زمینه ی درمان قطعی انواع بیماریهای مقاربتی به شما کمک نماید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4.4/5 - (8 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امید یکشنبه ۲۷ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 520 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر.بنده پسر مجردی 25 ساله هستم با تجربه جنسی خیلی کم.من موقع تحریک چه از طریق شریک جنسی چه از طرق به شدت مایع مذی ترشح میکنم.آیا طبیعیه؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      طبیعی است
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۳ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 922 مشاهده پرسش
    سلام دکتر 3 ساله روی پوست بیضم ضایعاتی مملو از مایع خونی بصورت ریز و کنارهم قرار گرفتن و ب متخصص پوست مراجعه کردم با معاینات دقیق ذره بین گفتن آنژیو کراتوما کلاسیک هست ولی در قسمت گلو و گاهآ مقعد دچار خارش هستم و دائمآ نگرانم ک آیا دچار زگیل هستم یا نه اگر ممکنه راهنمائیم کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۲ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ممنون از پاسختون فقط من متوجه پاسختون نشدم جایی که گفتید قطع ورزش وتغذیه خوب جبران میکند من متوجه نشدم که چی جبران میکنه اینکه حس میکنم مایع منی توم کم شده یا ضعیفی بدن یعنی باید از ورزش دوری کنه کسی که خود ارضایی میکنه یا کلا منظورتون چیز دیگه بود خلاصه منظورتون نفهمیدم بد نگفتید ایا عوارضی مثل ریزش مو وضعف بینایی لرزش اندام ضعیف شدن حافظه وخل وچل شدن رو قبول دارید خود ارضایی یکی ازعوامل این عوارض هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      کلا بهتر میشوید
  • تصویر کاربر ناشناس یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام
    جناب دکتر به تازگی روی التم دونه هایی درومده که عکسش رو فرستادم. لطفا به من بگید که چی میتونه باشه .
    بهترین روش درمانش چیه ؟
    به پزشک هم مراجعه کرده پماد آسیکلوویر 5درصد داده.
    ضمنا متاهل هستم و هیچ ارتباط ناسالمی نداشتم .
    آیا موجب سرطان میشود ؟
    لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      باز نشد
  • تصویر کاربر امینه یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    با سلام من 6 ماه پیش توسط نامزدم پس از دو بار سکس غیر دخولی دچار هرپس و زیگیل تناسلی شدم ....که یه عدد زیگیلمو 5 ماه پیش کرایو کردم و دیگه نزدم و دیگه نزدیکی بدون محافظ نداشتم اما چند روزیه ضایعات کوچک تیره ای روی بدنم میبینم میتونه بعد از چندین ماه زیگیلم عود کرده باشه.....دکتر بسیار نگرانم کمکم کنید....برای زیگیل بسیار کوچک که من 4تا زدم بهترین درمان چیه....اخه برای اولین بار تو خونه اپیلاسیون کردم ...میشه اون دلیلش باشه....میشه زیگیل هام بزرگ نشن و خودشون از بین برن.....لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      ممکن است فیلم من در سایتم را ببینید
  • تصویر کاربر هومن سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقایی هستم 33 ساله، معمولا وقتی هوا سرد باشه با مشکل تکرر ادرار روبرو میشم اما اخیرا یه مشکل تازه پیدا کردم که هنگام مقاربت با اینکه قبلش ادرارمو تخلیه کردم بازم احساس میکنم مثانه ام پر شده و همین باعث میشه که به نعوذ کامل نمیرسم و وقتیم که بع نعوذ میرسم احساس ضعف جنسی بهم دست میده و مدت خیلی زیادی طول میکشه تا ارضا بشم... و همچنین بعدش با اینکه احساس میکنم مثانه ام پره، تا حدود نیم ساعت بعدش نمیتونم ادرارمو تخلیه کنم. موقع دفع ادرار درد ندارم فقط گاهی اوقات مثلا هر ده روز یه بار بعد از ادرارم چند قطره مایع لزج غلیذ زرد رنگ ازم خارج میشه که گاهی توأم بادرد بیضه و کمر هست. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. با کمال تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      بیشتر عصبی است
  • تصویر کاربر وحید سه شنبه ۸ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام با تشکر از ارسال جواب:دکتر سوالی داشتم که فرمودید از عوارض خودارضایی هست .الان باید دارو مصرف کنم؟چکار کنم؟راه حل چیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      قطع بهترین درمان است
  • تصویر کاربر مرداد دوشنبه ۲۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید . یه هفته است متوجه وجود دانه ی گوشتی که اندازش کوچکتر از عدس هست داخل نوک التم شدم.متاهل هستم خواهش میکنم راهنماییم کنین و اگه زگیل باشه چطور از داخل الت درش میارن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      باید ببینم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۶ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید.من25 سالمه.روی الت تناسلی توده های سیاهی همیشه بوده.مخصوصا زیر الت ویه گرمی کوچیک سیاه که هیچوقت نه بزرگ شد نه کوچیک.وهمچنین در روی سر الت سمت راست دونه های خیلی ریز سرسیاه هست که وقتی فشارشون میدم میان بیرون.عکس هم به میل شما ارسال میکنم.لطفا راهنمایی کنید روم نمیشه برم دکتر خیلی نگرانم اقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      باید ببینم
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      عكس فرستادم براتون اومده.من حقيقتش روم نميشه برم دكتر
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      اكه ميشه راهنمايي كنيد باعكس اقاي دكتر
    4. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۳ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      اگه میشه اقای دکتر راهنمایی کنید از نگرانی دربیام.عکس هم به این ایمیل فرستادمdrkarami.com@gmail.com.اگه جای دیگه ای باید بفرستم لطفا بگید ممنون.روی الت تناسلی توده های سیاهی همیشه بوده نمیدونم طبیعی یانه.لطفا راهنمایی کنید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      همینجا بفرستید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ب.ع شنبه ۲۸ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    بسمه تعالي
    با سلام خدمت شما جناب آقاي دكتر حسين كرمي
    اينجانب بيماري هستم 27 ساله داراي بيماري هاي هيدرو سفالي و ميلو مننگوسل و همچنين ضايع نخاعي نيز مي باشم
    حدود سه سال است كه ازدواج كردم.
    قبل از ازدواج اسپرم از بدنم (صبح كه از خواب بيدار مي شدم اين اتفاق برايم روي مي داد )خارج مي شد اما بعد ازدواج اين امر صورت نميگيرد و همچنين قادر به انجام آزمايش اسپرم نيستم. خدمت شما عرض شود كه مشلكل اركشن نيز دارم و از قرص سيدنافيل استفاده مي نمايم اين قرص مشكل اركشن من را حل نموده اما همچنان با مشكل نيامدن اسپرم مواجه مي باشم.
    در چند نمونه از آزمايشات ادراري كه انجام داده ام نشان داده كه مقداري اسپرم در ادرارم وجود دارد.
    آقاي دكتر خدمت شما عارضم كه مثانه ي من نيز دچار مشكل ميباشد كه به چند تا از دكترها كه مراجعه كردم ميگويند به دليل عصبي بودن مثانه اين امكان وجود دارد كه اسپرم به داخل ادرار مي رود.
    برايتان جديدترين آزمايش ( در اين آزمايش مقدار اسپرمي كه گفته شد مشاهده مي شود لطفا به اين موضوع توجه فرماييد )و سونو را ميفرستم. و در آخر من و همسرم دوست داريم بچه دار بشيم اما با اين مشكلاتي كه براي شما عرض نمودم مواجه هستم اينجانب خواهشمند است از شما لطفا راهنمايي بفرماييد.
    پيشاپيش از لطف شما سپاسگذارم.
    1. تصویر کاربر ب.ع سه شنبه ۱۷ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      بله امکانش هست
    3. تصویر کاربر ب.ع چهارشنبه ۲۵ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      با سلام خدمت شما آقاي دكتر ميخواستم ببينم چه چيزي امكانش هست و براي حل مشكلاتم چه راهي را بهم پيشنهاد ميدين؟
      با تشكر منتظر جوابتان هستم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      مراجعه به مرکز ناباروری
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر