جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع بیماری های مقاربتی با عکس

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بیماری های آمیزشی جنسی، از بیماری های نسبتاً شایعی هستند که از شخص به شخص دیگر به دنبال تماس جنسی منتقل می شوند . اغلب جوانان که از نظر جنسی فعال هستند به این بیماری مبتلا می شوند .

تمرین کگل برای زود انزالی

علت ایجاد بیماری های آمیزشی چیست ؟

علت ایجاد بیماری های آمیزشی باکتری یا ویروس هایی هستند که از طریق پوست و ترشحات مجاری تناسلی از فردی به فرد دیگر در طی فعالیت جنسی منتقل می شوند و باعث ایجاد علائم موضعی وعمومی در بدن می شوند . بیماری های آمیزشی عفونی دو دسته هستند :

  • دسته ای که تنها راه انتقال آنها تماس جنسی است
  • و دسته ای که یکی از راه های انتقال آنها تماس تماس جنسی می باشد ( مانند هیپاتیت ب و ایدز)

بیماریهای آمیزشی چه علائمی را ایجاد می کنند ؟

بیماری های آمیزشی در هر دو جنس مذکر و مونث ایجاد می شوند ولی علائم و عوارض آنها در دو جنس متفاوت است. ترشحات بدبو و غیرمعمول از دستگاه تناسلی ، سوزش و خارش و ضایعات زخمی در ناحیه تناسلی ، درد کشانه ران و اطراف دستگاه تناسلی ، درد حین نزدیکی و ….

علائم این بیماری ها در مردان شامل ترشح از مجرای ادرار، بزرگ شدن عقده های لنفاوی کشاله ران ، زخم ناحیه تناسلی ، درد و سوزش هنگام دفع ادرار و … می باشد . در صورت بروز هرگونه علائم غیرطبیعی در پوست ناحیه تناسلی ، اطراف مجاری ناحیه تناسلی و یا ترشح  از مجرای ادراری باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید . حتماً تماس جنسی مشکوک خود را به پزشک اطلاع دهید تا تشخیص و درمان شما آسان گردد.

تشخیص بیماری های آمیزشی

چگونه می توان این بیماری ها را تشخیص داد ؟

راه تشخیص این بیماران معاینه توسط پزشک ،  آزمایش ترشحات و در صورت لزوم آزمایش خون و ادرار می باشد .

انواع بیماری های مقاربتی با عکس

خطرناکترین بیماریهای مقاربتی عبارتند از سوزاک ، عفونت کلامیدیا ، تبخال تناسلی ، زگیل تناسلی، سیفلیس و شانکروئید . برخی از بیماری های مهم مانند هیپاتیت ب و ایدز علاوه بر انتقال از راه خون ، ازطریق جنسی نیز می توانند منتقل شوند .

سوزاک

سوزاک

این بیماری در اثر یک باکتری (میکروب ) به نام گونوکک ایجاد می شود . به علت ایجاد سوزش شدید در مجرای آقایان به این نام مشهور شده است . این بیماری در خانم ها اغلب بدون علامت است.

در آقایان ترشحات غلیظ و چرکی از مجرا به همراه سوزش و احساس ناخوشی در مجرای ادراری علائم بارز هستند که معمولاً 14-1 روز پس از تماس جنسی با فرد آلوده ایجاد می شوند . این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می شود و درمان شریک جنسی به همراه درمان خود ضروری می باشد . عوارض این بیماری در صورت عدم درمان عبارتند از :

 ☑️ عفونت بيضه ها

 ☑️ تنگی مجرای ادراری آقایان

 ☑️ عفونت لوله های رحمی و تخمدان ها در خانم ها و ناباروری

2) عفونت کلامیدیا

عفونت کلامیدیا

کلامیدیا یک نوع میکروب (باکتری) بوده و از شایع ترین علل بیماری های آمیزشی عفونی محسوب می شود . اغلب بیماران مذکر یا مونث بی علامت هستند ( بیماری خاموش) . در حدود نیمی از مردان مبتلا به عفونت کلامیدیایی علائم ادراری مانند سوزش و تکرر ادرار و خروج ترشحات شفاف و بی رنگ از مجرا دارند . معمولاً عفونت کلامیدیا با سوزاک همراه است و باید همراه سوزاک این بیماری نیز درمان شود . در خانم ها این عفونت می تواند موجب عفونت شدید لوله های رحمی شده و موجب ناباروری شود .

3) تبخال تناسلی

عامل ایجاد کننده آن یک نوع ویروس می باشد به نام ویروس نوع 2 تبخال ( نوع 1 ویروس در اطراف دهان ایجاد تبخال می کند.) انتقال آن بسیار سریع بوده و حتی پس از یکبار تماس جنسی با افراد آلوده انتقال صورت می گیرد . علائم آن به صورت تاول های ریز آبدار پوستی دردناک در کنار هم که سوزش و خارش دارند می باشد این تاول ها در ناحیه تناسلی و گاهی داخل یا لبه خروجی مجرای ادراری دیده می شوند که باعث سوزش هنگام ادرار کردن می شود .

بیماری برای همیشه در بدن شخص مبتلا باقیمانده و باعث آلوده شریک جنسی می گردد. در صورت ابتلای خانم حامله به این بیماری در صورت انجام زایمان طبیعی بیماری منتشر و خطرناکی در نوزاد ایجاد می شود که ممکن است کشنده باشد .

تبخال تناسلی

4) سیفلیس

(زخم بدون درد ناحیه تناسلی )یکی از چهار بیماری های اولیه آمیزشی است که شیوع آن نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است . علامت آن به صورت زخم بدون درد برجسته در پوست ناحیه تناسلی و کشانه ران می باشد که معمولاً چند هفته پس از تماس جنسی دیده می شود .در صورت عدم درمان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد ( مانند علائم منتشر پوستی ، عفونت مغزی و تشنج ، عفونت دریچه های قلبی ، فلج اندام ها ، آسیب بینایی و … )

سیفلیس

5) شانکروئید

( زخم دردناک ناحیه تناسلی) عفونت ناشی از باکتری است که به صورت دردناک در ناحیه تناسلی همراه با ترشحات چرکی زرد رنگ از بستر زخم تظاهر می نماید . معمولاً در این بیماری عقده های لنفاوی کشانه ران همان طرف بزرگ و دردناک می شوند.

درمان دارویی باعث بهبودی کامل این بیماری می شود. در اکثر بیماری های آمیزشی درمان همسر یا شریک جنسی نیز ضرورت دارد .

شانکروئید

6) زگیل تناسلی

عامل آن ویروس است که از برجستگی گوشتی قارچی شکل در ناحیه تناسلی ظاهر می شود . در صورت ابتلا فرد به زگیل تناسلی تا آخر عمر از این ویروس پاک نمی شود  و همسران این افراد در خطر ابتلا به سرطان گردن رحم خواهند بود.

زگیل های تناسلی در مردان

7) ایدز

HIV ویروسی است که باعث ایدز می شود. ممکن است با انجام رابطه واژینال یا مقعدی با فرد آلوده و بدون کاندوم به آن مبتلا شوید. از طریق بزاق دهان یا بوسه نمی توانید اچ آی وی بگیرید. علائم عفونت HIV مبهم است. آنها می توانند مانند آنفولانزا ، همراه با درد عضلانی ، خستگی یا تب خفیف باشند. همچنین می توانید لاغر شوید یا دچار اسهال شوید.

تنها راه مطمئن برای تشخیص اینکه آیا آلوده شده اید یا نه آزمایش بزاق یا خون است . ویروس اچ آی وی سالها به طول می انجامد تا سیستم ایمنی بدن شما از بین برود. با عبور از یک نقطه خاص ، بدن شما توانایی مقابله با عفونت ها را از دست می دهد. هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد ، اما داروهای قدرتمند می توانند به افراد مبتلا به HIV کمک کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

ایدز

8) تریکومونیازیس

این بیماری ناشی از یک انگلی کوچک است و زنان بیشتر از مردان به تریکومونیازیس مبتلا می شوند. زنان و مردان می توانند از طریق تماس آلت تناسلی و واژن آن را به یکدیگر انتقال بدهند. فقط حدود 30٪ از افراد مبتلا به تریکومونیازیس علائمی از جمله خارش ، سوزش یا زخم دستگاه تناسلی دارند.

همچنین ممکن است ترشحاتی بدبو ، شفاف ، سفید ، زرد یا مایل به سبز مشاهده کنید. تریکومونیازیس با آنتی بیوتیک درمان می شود. تجدید آزمایش در مدت سه ماه مهم است ، حتی اگر همسر شما نیز تحت درمان قرار گرفته باشد.

تریکومونیازیس

9 ) hpv

تقریباً هر فردی که از نظر جنسی فعال باشد در برخی موارد به HPV مبتلا خواهد شد. این شایعترین عفونت مقاربتی در ایالات متحده است. بیش از 40 نوع HPV از طریق جنسی قابل انتقال است. می توانید آنها را از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعد یا دهان بدست آورید. اکثر انواع HPV علامتی ندارند و هیچ آسیبی نمی زنند و بدن شما به تنهایی از شر آنها خلاص می شود. اما برخی از آنها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

10) التهاب و عفونت لگن

دختران فعال جنسی پانزده تا نوزده ساله آسیب پذیرترین جمعیت در ابتلا به عفونت لگن هستند ،عفونت لگن باید سریعا درمان شود زیرا می تواند تخمدان ها و لوله های رحمی را ملتهب و زخم کند.

دستورالعمل های پزشک

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بهترین راه پیشگیری این بیماری ها پایبندی به اصول اخلاقی و روابط خانوادگی و پرهیز از روابط جنسی مشکوک و پرخطر می باشد . برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مقاربتی یا بیماری مقاربتی ، همیشه از رابطه با کسی که دارای زخم دستگاه تناسلی ، بثورات ترشح ، ترشح یا علائم دیگر است خودداری کنید.

توصیه های دیگر برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های جنسی:

  • هنگام تماس جنسی با افراد مشکوک به آلودگی از وسایل حفاظتی مانند کاندوم استفاده شود .
  • از روابط جنسی با افراد متعدد اجتناب شود .
  • در صورت مشاهد هر گونه علامت غیرطبیعی در ناحیه تناسلی مانند زخم در شریک جنسی از تماس پرهیز شود .
  • از به اشتراک گذاشتن حوله یا لباس زیر خودداری کنید.
  • قبل و بعد از مقاربت ناحیه تناسلی خود را بشویید.
  • ختنه مردان را در نظر بگیرید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ختنه مردان می تواند خطر ابتلا به اچ آی وی از یک زن آلوده به مرد را تا 60٪ کاهش دهد. ختنه مردان همچنین ممکن است به جلوگیری از انتقال HPV دستگاه تناسلی و تبخال تناسلی کمک کند.

برای بیماری های مقاربتی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی ممکن است منتقل شوند بیماری های بسیار خطرناکی می باشند و در صورت عدم درمان عوارض جدی ای دارند. سعی کنید برای درمان حتما به یک پزشک ماهر مراجعه نمایید تا بتواند این بیماری ها را به طور کامل درمان کند.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص درمان بیماری های مقاربتی و عضو انجمن ارولوژی اروپا، امریکا و آسیا می تواند در زمینه ی درمان قطعی انواع بیماریهای مقاربتی به شما کمک نماید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4.4/5 - (8 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ایدین یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت جناب اقای دکتررمی خواستم سوال کنم که جی کارباید بکنیم بدونه استفاده از دارو های تاخیری مدت نزدیکی زنا شوی بالا رود من دچاره زود ارضای هستم .باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      راهی ندارد
  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 939 مشاهده پرسش
    با سلام
    من چند وقتیه به زگیل تناسلی دچار شدم .البته تازه شروع کرده به زدن رفتم دکتر درست نتونستند تشخیص بدند بخاطر اینکه هنوز به شکل زگیل تبدیل نشده ولی کنار کشاله رانم کلا ملتحب شده و میخاره البته خودم میدونم که زگیله چون از کسی گرفتم واسه همین دکترم گفت یا زگیله و قارچ برام یه پماد آلدرا تجویز کرد یه پماد کلوتریمازول 1% میخواستم بدونم اصلا ای پماد ها واسه این بیماری درست تجویز شده؟
    و پماد کلوتریمازول ربطی به درمان زگیل داره و اگر نداره تاثیری داخل بدتر شدن و پخش ویروس زگیل به جاهای دیگه بدنم داره؟
    ممنون و تشکر از سایت خوبتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      بهترین درمان زگیل کرایو میباشد که زگیل را فریز میکنیم
  • تصویر کاربر sam پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بپرسم که ایا خود ارضایی در انزال زود رس و نرمی الت تاثیر دارد و اینکه ایا راهی برای جلو گیری از خود ارضایی هست?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      مطلب سایت را کامل و با دقت بخوانید
  • تصویر کاربر خانم یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 4230 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد
    دو سال پيش ما متوجه تعداد كم اسپرم(حدودا ٣/. ميليون) در همسرم شديم. تحرك بسيار پايين و مورفولوژي در حد صفر
    بعد از يك سال تغذيه مناسب تر و انجام پيگيري هاي بيشتر اين ميزان به ٨ ميليون أفرايش و تحرك ٤٢ درصد شده اما همچنان مورفولوژي زير يك درصد ميباشد. با مصرف تامةكسيفن، ويتامين اي و سي تعداد اسپرم ها افزايش داشته اما تحرك و مورفولوژي تغييري نكرده. آيا راهي براي بهبود كيفيت و مورفولوژي وجود دارد؟ ما در رويان تحت عمل ميكرو قرار گرفتيم اما جنيني تشكيل نشد
    لطفا مرا راهنمايي كنيد
    نظرتان راجع به طب سنتي، حجامت و غيره در اين زمفينه چيست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      درمان سنتی ذکر شده علمی نیستند و من قبول ندارم از نظر واریکوسل باید بررسی شوید
  • تصویر کاربر ج.م شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام
    خوبین آقای دکتر؟
    من فردی هستم 28 ساله ومتاهل چند وقتیه که باهمخوابی با همسرم مشکل دارم
    وی بهم میگه که تو همجنس باز هستی جدیدا چند بار بهم این حرف رو زده و منو تو فکر فرو برده
    از وقتی که این حرف رو بهم زده اصلا بهش که فکر میکنم نمیتونم برم به سمتش
    یعنی فکر میکنم آلتم نعوظ نمیکنه یعنی احساس سکسی بهم در مقابل اون بهم دست نمیده
    مشکلات دیگه ای هم با هم داریم که اینم بهش اضافه شده
    نمیدونم چیکار کنم
    ممنون میشم جواب بدین
    آیا مشکل فیزیکی دارم؟
    مشکل روانیه؟
    یا اینکه حرف همسرم درسته؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      باید جهت حل مشکلتان پیش روانکاو بروید
  • تصویر کاربر امین شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    با سلام خواهش می کنم با نهایت دانش بفرمایید راهی برای تقویت بیضه کوچک شده وجود دارد و اینکه امکان ازدواج و فرزند آوری به هر طریق وجود دارد ؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      بیضه کوچک را نمیتوان بزرگ کرد
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .پسری 25 ساله ام از حدود شش یا هفت سال پیش زائیده هایی در ناحیه ی کیسه ی بیضه هایم ایجاد شده.کاملا بدون درد و خارش نه افزایش پیدا میکنند نه کاهش .غده هایی تقریبا سفید رنگ که داخلش چربی هستدقیقا مانند چربی جوش صورت (یکبار ترکانده و داخلش را دیدم) تا به حال چیزی در مورد زگیل تناسلی نمیدانستم ولی پس از مشاهده ی مطالب جنابعالی بسیار بسیار نگران شدم .سوال من اینکه آیا احتمال دارد زگیل باشد؟واگر بله چکار کنم ؟با عرض شرمندگی عکس پیوست میکنم.باتشکر از جنابعالی.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر باقری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    با سلام.این مطالبی که نوشتین من به مدت 2 ماه انجام دادم.اما هیچ تاثیری نگذاشته.انزال زود راس بازم اذیتم میکنه.لطفا کمک کنید..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      درمان قطعی ندارد
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 17193 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت دکتر کرمی محترم...
    بنده قبلا دچار احتلام های مکرر شبانه بودم...دکتر برای من قرص اسنترا 50 بمدت 6 ماه تجویز کرد...من تا امروز 40 روز میباشد که مصرف میکنم و در این 40 روز اصلا دچار احتلام نشدم و واقعا به زندگی امیدوار شده بودم ولی دیشب و شب قبل دوباره محتلم شدم...
    آقای دکتر تو رو خدا بهم کمک کنید
    من دوست ندارم به شرایط قبلی خود بر گردم و مکرر محتلم شوم...من در طول این 40 روز واقعا خوشحال بودم ولی ظاهرا تاثیر دارو داره از بین میره...
    آیا تاثیر دارو از بین رفته است؟
    آیا من اشتباه میکنم و دیشب و شب قبل اتفاقی محتلم شدم؟

    ...
    اقای دکتر تو رو به خدا قسم کمکم کنید...میخواهم همانند 40 روز قبل محتلم نشوم...
    ضمنا من مجردم.خود ارضایی ندارم.و فقط با دیدن خواب های جنسی تحریک و محتلم میشوم...
    آقای دکتر کمکم کنید
    دارویی راه حلی چیزی بدهید لطفا...من هنوزم آسنترا استفاده خواهم کرد زیرا هنوز از این دارو نا امید نشده ام...این دارو تا به حال به من کمک کرده است...
    ببینم امشب با این دارو مثل 40 روز قبل مرا کمک میکند یا نه
    دکتر جان واقعا تشکر...فدات
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      احتلام طبیعی است نگرانش نباش
  • تصویر کاربر ناشناس یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، ، خسته نباشید. مطالب سایتتون بسیار مفید بود. ممنون. آقای دکتر من 28 سالمه، متاسفانه حدود 8 سال به خود ارضایی مبتلا بودم. حدود یک ساله که ترک کردم ولی حالا که ازدواج کردم دچار زود انزالی هستم و در کمتر از یک دقیقه به انزال میرسم. آقای دکتر لطفا برای درمان کمکم کنید چه دارویی هایی استفاده کنم؟
    در ضمن دچار تکرر ادار نیز می باشم آیا احتمال داره که این عمل بر روی پروستاتم اثر سوء گذاشته باشه و سبب تکرر ادرار شده. اگه اثر گذاشته درمان داره؟
    اگه امکان داره یه سری دارو برای درمان زود انزالی و تکرر ادرار معرفی کنید که مشکلاتم بر طرف شه.ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      مطلب سایت من را بخوانید توضیح دادهام
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر