جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ بزرگ تخم مرغی در مثانه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سنگ مثانه توده هایی سختی از مواد معدنی است که میتواند هنگامی که مثانه به طور کامل از ادرار خالی نباشد درون آن تشکیل شود.


علائم ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه اگر به مقدار کافی کوچک باشند ممکن است هنگام ادرار کردن دفع شوند و هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بیشتر افرادی که سنگ های مثانه دارند علائمی به دلیل این که سنگ، دیواره مثانه را تحریک می کند یا جریان ادرار را مسدود می سازد تجربه می کنند. علائم معمول سنگ های مثانه شامل موارد زیر هستند:

✅ درد در پایین شکم، چیزی که اغلب میتواند شدید باشد (مردان همچنین ممکن است درد در اطراف یا درون آلت تناسلی خود داشته باشند)

✅ درد یا سختی هنگام ادرار کردن

✅ تکرر ادرار (به خصوص در شب)

✅ ادرار کدر یا تیره رنگ

✅ وجود خون در ادرار

بیشتر موارد سنگ های مثانه به دلیل ارتباط با بزرگی پروستات مردان 50 سال یا بالاتر را درگیر میکند. اما هم مردان و هم زنان میتوانند دچار سنگ های مثانه شوند.

این که کودکان دچار سنگ مثانه شوند نادر است. در کودکان، سنگ های مثانه می توانند منجربه شب ادراری شود، در بعضی از کودکان پسر ممکن است باعث نعوظ مانا، یک نعوظ اغلب دردناک که میتواند چند ساعت باقی بماند شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد در پایین شکم، تکرر ادرار یا وجود خون در ادرار داشتید. این علائم ممکن است لزوما به دلیل سنگ های مثانه ایجاد نشوند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار  بگیرند.

احتمالا ابتدا آزمایش خون و ادرار انجام شود. آزمایش خون مشخص خواهد کرد که آیا درون مثانه شما عفونت وجود دارد یا خیر. مرحله بعدی گرفتن عکس اشعه ی ایکس از مثانه شما است. تمام انواع سنگ های مثانه به وضوح روی عکس اشعه ی ایکس مشخص نخواهند شد، از این رو نتیجه ی منفی اشعه ی ایکس همیشه به معنی عدم وجود سنگ نیست.

سنگ مثانه

اسکن سونوگرافی ممکن است به جای اشعه ی ایکس استفاده شود. همچنین سنگ مثانه می تواند توسط سیستوسکوپی مشخص شود. در سیستوسکوپی لوله ای نازک و فیبری که در سر آن چراغ و دوربین وجود دارد (سیستوسکوپ) به درون مجرای ادراری وارد میشود (لوله ای که ادرار را از بدن خارج میکند) و به مثانه می رسد.

دوربین تصاویر را روی صفحه نمایش پخش میکند، چیزی که توسط یک اورولوژ مشاهده میشود (کسی که در درمان بیماری های مثانه تخصص دارد).

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه معمولا هنگامی ایجاد میشوند که شما نتوانید تمام ادرارتان را تخلیه کنید. دلیل اصلی برای مردان بزرگی غده پروستات است که جریان ادرار را مسدود میکند.

اگر ادرار برای مدتی طولانی در مثانه باقی بماند، مواد شیمایی موجود در ادرار کریستال هایی ایجاد میکنند، چیزی که سخت شده و سنگ های مثانه را تشکیل می دهند.

درمان سنگ مثانه

معمولا برای خارج کردن سنگ ها از مثانه نیاز به جراحی است. متداول ترین فرآیند cystolitholapaxy است، چیزی که در آن لوله ای نازک (سیستوسکوپ) که در نوک آن دوربین وجود دارد برای یافتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن سیستوسکوپ از وسیله خرد کننده سنگ، لیزر یا سونوگرافی استفاده می کند تا سنگ را قبل از خارج کردن خرد کند.

وقتی ممکن باشد، مهم است که علت زمینه ای ایجاد سنگ مثانه درمان شود تا از ایجاد سنگ های مثانه جدید در آینده پیشگیری شود.

پیشگیری از سنگ مثانه

اگر شما سنگ مثانه داشته اید، ممکن است دوباره به آن دچار شوید. چیزهایی هستند که میتوانید برای پیشگیری از ایجاد دوباره آن ها انجام دهید.

برای جلوگیری از سنگ مثانه میتوان کار های زیر را  انجام دهید.

1- برای کاهش غلظت ادرارتان مایعات مصرفی خود را به روزی 2 تا 3 لیتر افزایش دهید.

2- مثانه خود را منظم و بدون تاخیر تخلیه کنید

3- 10 تا 20 ثانیه بعد از تلاش اولتان دوباره سعی کنید ادرار کنید (اگر در مرحله اول نمی توانید ادرار خود را به صورت کامل تخلیه کنید)؛ این کار ادرار کردن دوگانه نامیده میشود و به تخلیه موثرتر مثانه کمک میکند

4- از ایجاد یبوست پیشگیری کنید (ممکن است لاگزاتیو تجویز شود)

بیماری های مثانه

1- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک مشکلی است که در آن اعصابی که مثانه را کنترل میکنند آسیب می بینند. این آسیب از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری میکند. این موضوع میتواند به دلیل آسیب به اعصاب نخاعی یا مشکلی که به سیستم عصبی آسیب رسانده است مانند بیماری اعصاب حرکتی یا اسپینا بیفیدا ایجاد شود.

بیشتر افرادی که مثانه نوروژنیک دارند نیاز به لوله ای به اسم کاتتر دارند که وارد مثانه شان شده و ادرار را تخلیه میکند. این فرآیند به اسم کاتترگذاری ادراری شناخته میشود.

گرچه کاتتر به صورت علمی موثر است، اغلب مقدار کمی ادرار درون مثانه باقی می ماند، چیزی که میتواند منجربه تشکیل سنگ های مثانه شود.

2- افتادگی مثانه

افتادگی مثانه مشکلی است که زنان را درگیر میکند، و زمانی ایجاد میشود که دیواره مثانه تضعیف شده و روی واژن بیافتد. این موضوع میتواند جریان خروجی ادرار از مثانه را مسدود کند.

افتادگی مثانه میتواند هنگام دوره های افزایش تنش مانند هنگام زایمان یا بلند کردن اجسام سنگین، یا هنگام زور زدن در موقع یبوست، ایجاد شود.

3- دیورتیکول مثانه

دیورتیکول مثانه کیسه هایی هستند که در دیواره مثانه ایجاد میشوند. اگر دیورتیکول های مثانه خیلی بزرگ شوند، میتوانند تخلیه کامل مثانه توسط فرد را مشکل کنند. دیورتیکول های مثانه میتوانند از بدو تولد یا به عنوان عارضه ای از عفونت یا بزرگی پروستات ایجاد شوند.

جراحی های مثانه

جراحی تقویت مثانه

جراحی تقویت مثانه چیزی است که در آن قسمتی از روده برداشته شده و به مثانه چسبانده میشوند تا آن را بزرگ تر کند. این کار ممکن است راهی موثر برای درمان نوعی از بی اختیاری ادرار به اسم بی اختیاری فوری باشد. اما این کار میتوانید گاهی عاملی برای ایجاد سنگ های مثانه باشد.

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای متداول ترین روشی است که برای درمان بزرگسالانی که سنگ مثانه دارند استفاده میشود. جراح لوله ای کوچک و محکم که در انتهایش دوربین دارد (سیستوسکوپ) را به درون مجرای ادراری شما وارد کرده و آن را به مثانه شما می رساند. دوربین به یافتن مکان سنگ های مثانه کمک میکند.

لیزر سنگ مثانه

یک دستگاه خرد کننده، لیزر یا امواج فراصوت که از طریق سیستوسکوپ منتقل میشوند میتوانند استفاده شوند تا سنگ به قطعات کوچک تر شکسته شود، قطعاتی که میتوانند از طریق مایعات از مثانه شما دفع شوند. این درمان تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشود، از این رو شما طی این درمان دردی احساس نخواهید کرد.

خطر ایجاد عفونت در طی این فرآیند وجود دارد، پس ممکن است به شما آنتی بیوتیک برای احتیاط داده شود. همچنین خطر کوچکی برای آسیب به مثانه وجود دارد.

سوپروبیک پوستی

این روش معمولا در کودکان برای پیشگیری از آسیب به مجرای ادراری استفاده میشود. همچنین این روش در بزرگسالانی که سنگ بزرگی دارند استفاده میشود. به جای وارد کردن لوله ای به مجرای ادراری، جراح برش کوچکی روی پوست در زیر شکم ایجاد میکند. بعد از آن برش دیگری روی مثانه ایجاد میشود و سنگ میتواند خارج شود. این روش با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود.

جراحی باز

جراحی باز اغلب در مردانی که پروستات خیلی بزرگی دارند یا اگر سنگ خیلی بزرگ باشد، استفاده میشود. این روش شبیه به درمان قبلی است، فقط جراح برش بزرگ تری روی شکم و مثانه ایجاد میکند. این روش ممکن است با دیگر انواع جراحی ترکیب شود، مانند برداشت قسمتی یا تمام پروستات یا دیورتیکول مثانه.

عیب جراحی باز این است که باعث درد بیشتری بعد از جراحی شده و مدت بهبودی بیشتری نسبت به بقیه انواع جراحی ها دارد. اما درصورتی که سنگ مثانه بزرگ باشد این روش نیاز است. شما نیاز به استفاده از کاتتر تا یک یا دو روز بعد از این درمان دارید.

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی سنگ مثانه چیست؟

متداول ترین عارضه جانبی جراحی های سنگ مثانع عفونت مثانه یا مجرای ادراری، که به اسم عفونت دستگاه ادراری شناخته میشود است. این عارضه در 1 نفر از هر 10 نفری که جراحی مثانه دارند ایجاد شده و معمولا میتواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. بعد از انجام Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای یا Percutaneous suprapubic cystolitholapaxy، معمولا نیاز است که برای چند روز جهت بهبودی در بیمارستان بستری بمانید.

اگر جراحی باز داشته باشید، ممکن است چندین روز در بیمارستان بمانید تا به اندازه کافی خوب شوید و به خانه بازگردید. بعد از جراحی، از شما خواسته میشود که با عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن پیگیری شوید که مشاده کنند آیا تمام قطعات سنگ مثانه از مثانه خارج شده اند یا خیر.

درمان مشکلات زمینه ای

وقتی سنگ مثانه خارج شود، نیاز است که مشکل زمینه ای درمان شود تا از تشکیل سنگ های مثانه جدید پیشگیری شود.

1- بزرگی پروستات

بزرگ بودن پروستات میتواند با استفاده از داروهایی که به کاهش اندازه ی پروستات کمک میکنند درمان شود. این کار فشار روی مثانه را از بین می برد، و ادرار کردن را برای شما آسان تر میکند. اگر دارو ها عمل نکنند، جراحی نیاز است تا قسمتی یا تمام پروستات خارج شود.

2- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک عدم توانایی در کنترل مثانه به دلیل آسیب عصبی است. اگر شما به سنگ مثانه دچار شدید و این مشکل را داشتید، نشانه ای از آن است که شما نیاز دارید تا راه تخلیه ادرارتان را تغییر دهید.

ممکن است نیاز داشته باشید که آموزش بیشتری برای قرار دادن کاتتر داشته داشته باشید یا ممکن است نیاز باشد نوع کاتترتان را تغییر دهید و از داروها استفاده کنید تا به کنترل مثانه تان کمک کنند.

3- افتادگی مثانه

بعضی از افرادی که به افتادگی مثانه مبتلا هستند میتوانند با دستگاهی به اسم پساری (pessary) درمان شوند. بسیاری طراحی شده است تا درون واژن قرار بگیرد و مثانه را در محل مناسبش نگه دارد. موارد جدی تر افتادگی مثانه ممکن است نیازمند جراحی برای تقویت و حمایت از دیواره مثانه داشته باشند.

4- دیورتیکول مثانه

اگر شما دیورتیکول مثانه دارید، ممکن است برای حذف آن ها نیاز به جراحی داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3/5 - (15 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر منیر دوشنبه ۱۸ خرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر کرمی :
    سوال من در رابطه افتادگی مثانه هست که چند سال هست که افتاده آیا به جز عمل جراحی راه دیگه ای برای درمانش وجود داره در ضمن همراه با عمل میشه پوست شکم و چربی اضافه اونو برداشت ممنونم و سپاسگزارم اگه سوالم رو جواب بدهید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ خرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      بهترین درمان جراحی است
  • تصویر کاربر hamzeh سه شنبه ۵ خرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    با سلام، پسری 28 ساله هستم 3 ساله که ازدواج کرده ام و بعد از دوسال اقدام به بارداری نمودیم که زیر دو ماه بعلت حاملگی پوچ سقط طبیعی شد و الان 4 ماه هست که اقدام کرده ایم ولی نتیجه ای نداشته و چند روز پیش ازمایش اسپرم انجام دادم .اگر امکان دارد بعد از مشاهده نتیجه ازمایش من را راهنمایی بفرمائید. ضمنا 10 روز قبل از انجام ازمایش بعلت سرماخوردگی و تب مجبور به مصرف سرم، امپول، کپسول سلکوکسیب، اموکسی سلین و قرص سرماخوردگی تا سه روز قبل انجام ازمایش شدم و در هنگام نمونه گیری کمی استرس و بعلت نبود تحریک به سختی انجام شد. باتشکر
    volume 3
    ph 7.8
    W.B.C 0-1
    R.B.C 0-1
    appearance: normal
    viscosity: AB normal
    Liquefaction: normal
    Alive sperm concentration 73 mil/ml
    progresive motility 49
    normal morphology 34
    motile sperm concent 35.7
    functional sperm concent 19.2
    sperm motility index 196
    all alive sperm 219
    all motile sperm 107.1
    all functional sperm 57.60
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ خرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      بسپرم خوب است
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۵ خرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر چند وقت پیش مادرم برای اطلاع از وجود کیست رفت برا سونوگرافیسونوگرافی به طور اتفاقی یه توده کمتر از یک سانت داخل مثانشو نشون داد پیش دکتر متخصص رفت و سیستوسکوپی انجام داد و یه نمونه از توده رو دادن واسه ازمایش میخاستم ببینم که ایا اوضاعش نگران کنندس یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ خرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      جوابشان را بفرستید
  • تصویر کاربر نرگس سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید
    بنده 23 سال دارم و متاهل هستم درابتدا با علائم عفونت ادراری به دکتر مراجعه کردم و درمان شدم و مدتی بعد دوباره دچار همان علائم شدم و به دکتر مراجعه کردم و بعد از انجام کشت ادرا علائمی از عفونت وجود نداشت با این حال مجددا به من انتی بیوتیک دادن ولی درمان نشده بعد از گذشت 2ماه به علت رنج زیادی که از تکرر ادرار میبردم وکارم مختل شده بود به پزشک دیگر مراجعه کردم و با وجود سالم بودن ازمایشات و سونوگرافی به من ایمی پرامین دادن که کمی بهتر شدم الان حدود 20 روز از اتمام قرصهای من گذشته و دوباره تکرر ادرا من را کلافه کرده لطفا مرا راهنمایی کنید من کارشناس ازمایشگاه هستم و درمحل کارم مرتب باید دستشویی باشم واقعا خسته شده ام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      باید کشت بدهید
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر سوالم اینست ایا خود ارضای تاثیری بر دستگاه تناسلی اعم از.(تنگی مجرا.پروستات و سرطان دارد و......) خواهشمندم راهنمای کامل بفرماین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      مطلب سایت من گویا است کلا خوب نیست
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام مردی پنجاه ساله هستم حدود ده سال است درگیر تکرر اداربا حجم کم و باریک توام با دردی خفیف هستم در موقع اضطراب واسترس تشدید میشود .به پزشکان مختلفی روجوع کردم ولی نتیجه ای نگرفتم در سونوی مثانه نشان از باقی ماندن حدود 150سی سی ادرار در مثانه وجود داردتست بالینی پروستات هم نشان از طبیعی بودن ان دارد.لطفا راهنمایی بفرمایید .با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      از نظر مجرا باید بررسی شوید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.مدتی هست همسرم دچار سوزش اداری است سونوگرافی اندازه کلیه را چنین گفته:rk=102mm وLK=103MM, وPVR=156ML دکتر داروی سیپروفلوکساسین فنازوپیریدین و ویتامین ث تجویز کرد در سوزش تاثیر داشت اما دوباره کمی شروع شد وبه سونوگرافی بابت PVRمشکوک شد ودرخواست سونوگرافی جدید بابت مثانه داشت حال میخواهم بدانم مشکل همسرم چه چیزی است واگر دوباره PVRهمین باشد مشکل چیست؟دلیل سئزش ادراری چیست؟ در ضمن هروقت مایعات زیاد مصرف کند مشکل ندارد درغیر این صورت سوزش ادرارش از قبل .درحین ادرار.وبعد ادرار ادامه دارد باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      باید بررسی شود
  • تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    دختری مجرد و 25 ساله هستم.از چند سال قبل وقتی که ادرارم را حبس می کردم بعدا در یک بار خالی نمی شد و بعد از چند بار ادرار کردن مثانه ام خالی می شد, اکنون حدود چند ماه است که این مشکل بیشتر شده و حتی در حالتی که ادرارم را حبس نمی کنم مثانه ام خالی نمی شود, در حالی که احساس ادرار داشتن دارم بعد از کمی آمدن ادرار قطع می شود و دوباره بعد از ده دقیقه به ادرار که می روم کمی می آید و قطع می شود ولی یک جا مثانه ام خالی نمی شود. دو بار هم به متخصص اورولوژی در شهر خودمان مراجعه کرده ام دارو داده است ولی مشکلم کاملا حل نشده و بعد از ام ار آی گفته که اعصاب کمرم ضعیفه و از تخلیه کامل مثانه ام جلوگیری می کند. باید با راه رفتن در آب و ورزش اعصاب کمرم را تقویت کنم. در صورت امکان راهنماییم کنید. نگرانم کخه مشکل جدی پیش نیاید. بسیار متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      باید نوار عصب متانه بگیرید02122642744
  • تصویر کاربر سهیلا سه شنبه ۸ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 360 مشاهده پرسش
    اسلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند دکتر کرمی. اول مهر92 مادر بنده عمل هیستروکتمی جهت برداشتن رحم خود انجام داد . چند روز بعد از عمل دچار بی اختیاری کامل ادراری شد .پس از مراجعه به یکی از پزشکان ارولوژی و انجام سیستوسکوپی و زدن آمپول بوتاکس و انجام نوارمثانه متوجه چیزی نشدند ولی بعد از این همه مدت با انداختن عکس سیتوسیستوگرافی متوجه فیستول در مثانه شدند مشخص شد که متاسفانه جراح وی با بی دقتی حین عمل باعث سوراخ شدن مثانه او شده است . اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از 1.5سال هیچ بهبودی حاصل نشد.آیا امکان دارد یک وقت ویزیت اورژانسی برای مادرم اختصاص دهید. فقط شما رو قسم به خدا جواب بدید. شما در بیمارستان ایران مهر با بیمه دانا این عمل را انجام میدهید؟ فقط شما رو قسم به خدا جواب بدیدباتشکر البته ما وقت دکتر از مطبتان را گرفته ایم برای 1شببه هفته بعد بین مریض ترخدا ج دهید زود عمل شود و خوب شود با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      در خدمتم
  • تصویر کاربر نینا دوشنبه ۷ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلامآقای دکتر،خانمی 24ساله هستم .چند وقت پیش به دلیل درد زیر شکم به اورژانس رفتم و بستری شدم بعد آزمایش سونو و ادرار بهم گفتن که مثانه شما مشکل دارد و در هنگام ادرار کامل خالی نمیشود و حدود 100سی سی در مثانه باقی میماند،من روزانه به دلیل این مشکل بین 12تا16بار به دستشویی میروم،خواهشمندم برای درمان راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      09351142080 نوار مثانه بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر