جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ بزرگ تخم مرغی در مثانه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سنگ مثانه توده هایی سختی از مواد معدنی است که میتواند هنگامی که مثانه به طور کامل از ادرار خالی نباشد درون آن تشکیل شود.


علائم ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه اگر به مقدار کافی کوچک باشند ممکن است هنگام ادرار کردن دفع شوند و هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بیشتر افرادی که سنگ های مثانه دارند علائمی به دلیل این که سنگ، دیواره مثانه را تحریک می کند یا جریان ادرار را مسدود می سازد تجربه می کنند. علائم معمول سنگ های مثانه شامل موارد زیر هستند:

✅ درد در پایین شکم، چیزی که اغلب میتواند شدید باشد (مردان همچنین ممکن است درد در اطراف یا درون آلت تناسلی خود داشته باشند)

✅ درد یا سختی هنگام ادرار کردن

✅ تکرر ادرار (به خصوص در شب)

✅ ادرار کدر یا تیره رنگ

✅ وجود خون در ادرار

بیشتر موارد سنگ های مثانه به دلیل ارتباط با بزرگی پروستات مردان 50 سال یا بالاتر را درگیر میکند. اما هم مردان و هم زنان میتوانند دچار سنگ های مثانه شوند.

این که کودکان دچار سنگ مثانه شوند نادر است. در کودکان، سنگ های مثانه می توانند منجربه شب ادراری شود، در بعضی از کودکان پسر ممکن است باعث نعوظ مانا، یک نعوظ اغلب دردناک که میتواند چند ساعت باقی بماند شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد در پایین شکم، تکرر ادرار یا وجود خون در ادرار داشتید. این علائم ممکن است لزوما به دلیل سنگ های مثانه ایجاد نشوند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار  بگیرند.

احتمالا ابتدا آزمایش خون و ادرار انجام شود. آزمایش خون مشخص خواهد کرد که آیا درون مثانه شما عفونت وجود دارد یا خیر. مرحله بعدی گرفتن عکس اشعه ی ایکس از مثانه شما است. تمام انواع سنگ های مثانه به وضوح روی عکس اشعه ی ایکس مشخص نخواهند شد، از این رو نتیجه ی منفی اشعه ی ایکس همیشه به معنی عدم وجود سنگ نیست.

سنگ مثانه

اسکن سونوگرافی ممکن است به جای اشعه ی ایکس استفاده شود. همچنین سنگ مثانه می تواند توسط سیستوسکوپی مشخص شود. در سیستوسکوپی لوله ای نازک و فیبری که در سر آن چراغ و دوربین وجود دارد (سیستوسکوپ) به درون مجرای ادراری وارد میشود (لوله ای که ادرار را از بدن خارج میکند) و به مثانه می رسد.

دوربین تصاویر را روی صفحه نمایش پخش میکند، چیزی که توسط یک اورولوژ مشاهده میشود (کسی که در درمان بیماری های مثانه تخصص دارد).

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه معمولا هنگامی ایجاد میشوند که شما نتوانید تمام ادرارتان را تخلیه کنید. دلیل اصلی برای مردان بزرگی غده پروستات است که جریان ادرار را مسدود میکند.

اگر ادرار برای مدتی طولانی در مثانه باقی بماند، مواد شیمایی موجود در ادرار کریستال هایی ایجاد میکنند، چیزی که سخت شده و سنگ های مثانه را تشکیل می دهند.

درمان سنگ مثانه

معمولا برای خارج کردن سنگ ها از مثانه نیاز به جراحی است. متداول ترین فرآیند cystolitholapaxy است، چیزی که در آن لوله ای نازک (سیستوسکوپ) که در نوک آن دوربین وجود دارد برای یافتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن سیستوسکوپ از وسیله خرد کننده سنگ، لیزر یا سونوگرافی استفاده می کند تا سنگ را قبل از خارج کردن خرد کند.

وقتی ممکن باشد، مهم است که علت زمینه ای ایجاد سنگ مثانه درمان شود تا از ایجاد سنگ های مثانه جدید در آینده پیشگیری شود.

پیشگیری از سنگ مثانه

اگر شما سنگ مثانه داشته اید، ممکن است دوباره به آن دچار شوید. چیزهایی هستند که میتوانید برای پیشگیری از ایجاد دوباره آن ها انجام دهید.

برای جلوگیری از سنگ مثانه میتوان کار های زیر را  انجام دهید.

1- برای کاهش غلظت ادرارتان مایعات مصرفی خود را به روزی 2 تا 3 لیتر افزایش دهید.

2- مثانه خود را منظم و بدون تاخیر تخلیه کنید

3- 10 تا 20 ثانیه بعد از تلاش اولتان دوباره سعی کنید ادرار کنید (اگر در مرحله اول نمی توانید ادرار خود را به صورت کامل تخلیه کنید)؛ این کار ادرار کردن دوگانه نامیده میشود و به تخلیه موثرتر مثانه کمک میکند

4- از ایجاد یبوست پیشگیری کنید (ممکن است لاگزاتیو تجویز شود)

بیماری های مثانه

1- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک مشکلی است که در آن اعصابی که مثانه را کنترل میکنند آسیب می بینند. این آسیب از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری میکند. این موضوع میتواند به دلیل آسیب به اعصاب نخاعی یا مشکلی که به سیستم عصبی آسیب رسانده است مانند بیماری اعصاب حرکتی یا اسپینا بیفیدا ایجاد شود.

بیشتر افرادی که مثانه نوروژنیک دارند نیاز به لوله ای به اسم کاتتر دارند که وارد مثانه شان شده و ادرار را تخلیه میکند. این فرآیند به اسم کاتترگذاری ادراری شناخته میشود.

گرچه کاتتر به صورت علمی موثر است، اغلب مقدار کمی ادرار درون مثانه باقی می ماند، چیزی که میتواند منجربه تشکیل سنگ های مثانه شود.

2- افتادگی مثانه

افتادگی مثانه مشکلی است که زنان را درگیر میکند، و زمانی ایجاد میشود که دیواره مثانه تضعیف شده و روی واژن بیافتد. این موضوع میتواند جریان خروجی ادرار از مثانه را مسدود کند.

افتادگی مثانه میتواند هنگام دوره های افزایش تنش مانند هنگام زایمان یا بلند کردن اجسام سنگین، یا هنگام زور زدن در موقع یبوست، ایجاد شود.

3- دیورتیکول مثانه

دیورتیکول مثانه کیسه هایی هستند که در دیواره مثانه ایجاد میشوند. اگر دیورتیکول های مثانه خیلی بزرگ شوند، میتوانند تخلیه کامل مثانه توسط فرد را مشکل کنند. دیورتیکول های مثانه میتوانند از بدو تولد یا به عنوان عارضه ای از عفونت یا بزرگی پروستات ایجاد شوند.

جراحی های مثانه

جراحی تقویت مثانه

جراحی تقویت مثانه چیزی است که در آن قسمتی از روده برداشته شده و به مثانه چسبانده میشوند تا آن را بزرگ تر کند. این کار ممکن است راهی موثر برای درمان نوعی از بی اختیاری ادرار به اسم بی اختیاری فوری باشد. اما این کار میتوانید گاهی عاملی برای ایجاد سنگ های مثانه باشد.

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای متداول ترین روشی است که برای درمان بزرگسالانی که سنگ مثانه دارند استفاده میشود. جراح لوله ای کوچک و محکم که در انتهایش دوربین دارد (سیستوسکوپ) را به درون مجرای ادراری شما وارد کرده و آن را به مثانه شما می رساند. دوربین به یافتن مکان سنگ های مثانه کمک میکند.

لیزر سنگ مثانه

یک دستگاه خرد کننده، لیزر یا امواج فراصوت که از طریق سیستوسکوپ منتقل میشوند میتوانند استفاده شوند تا سنگ به قطعات کوچک تر شکسته شود، قطعاتی که میتوانند از طریق مایعات از مثانه شما دفع شوند. این درمان تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشود، از این رو شما طی این درمان دردی احساس نخواهید کرد.

خطر ایجاد عفونت در طی این فرآیند وجود دارد، پس ممکن است به شما آنتی بیوتیک برای احتیاط داده شود. همچنین خطر کوچکی برای آسیب به مثانه وجود دارد.

سوپروبیک پوستی

این روش معمولا در کودکان برای پیشگیری از آسیب به مجرای ادراری استفاده میشود. همچنین این روش در بزرگسالانی که سنگ بزرگی دارند استفاده میشود. به جای وارد کردن لوله ای به مجرای ادراری، جراح برش کوچکی روی پوست در زیر شکم ایجاد میکند. بعد از آن برش دیگری روی مثانه ایجاد میشود و سنگ میتواند خارج شود. این روش با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود.

جراحی باز

جراحی باز اغلب در مردانی که پروستات خیلی بزرگی دارند یا اگر سنگ خیلی بزرگ باشد، استفاده میشود. این روش شبیه به درمان قبلی است، فقط جراح برش بزرگ تری روی شکم و مثانه ایجاد میکند. این روش ممکن است با دیگر انواع جراحی ترکیب شود، مانند برداشت قسمتی یا تمام پروستات یا دیورتیکول مثانه.

عیب جراحی باز این است که باعث درد بیشتری بعد از جراحی شده و مدت بهبودی بیشتری نسبت به بقیه انواع جراحی ها دارد. اما درصورتی که سنگ مثانه بزرگ باشد این روش نیاز است. شما نیاز به استفاده از کاتتر تا یک یا دو روز بعد از این درمان دارید.

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی سنگ مثانه چیست؟

متداول ترین عارضه جانبی جراحی های سنگ مثانع عفونت مثانه یا مجرای ادراری، که به اسم عفونت دستگاه ادراری شناخته میشود است. این عارضه در 1 نفر از هر 10 نفری که جراحی مثانه دارند ایجاد شده و معمولا میتواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. بعد از انجام Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای یا Percutaneous suprapubic cystolitholapaxy، معمولا نیاز است که برای چند روز جهت بهبودی در بیمارستان بستری بمانید.

اگر جراحی باز داشته باشید، ممکن است چندین روز در بیمارستان بمانید تا به اندازه کافی خوب شوید و به خانه بازگردید. بعد از جراحی، از شما خواسته میشود که با عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن پیگیری شوید که مشاده کنند آیا تمام قطعات سنگ مثانه از مثانه خارج شده اند یا خیر.

درمان مشکلات زمینه ای

وقتی سنگ مثانه خارج شود، نیاز است که مشکل زمینه ای درمان شود تا از تشکیل سنگ های مثانه جدید پیشگیری شود.

1- بزرگی پروستات

بزرگ بودن پروستات میتواند با استفاده از داروهایی که به کاهش اندازه ی پروستات کمک میکنند درمان شود. این کار فشار روی مثانه را از بین می برد، و ادرار کردن را برای شما آسان تر میکند. اگر دارو ها عمل نکنند، جراحی نیاز است تا قسمتی یا تمام پروستات خارج شود.

2- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک عدم توانایی در کنترل مثانه به دلیل آسیب عصبی است. اگر شما به سنگ مثانه دچار شدید و این مشکل را داشتید، نشانه ای از آن است که شما نیاز دارید تا راه تخلیه ادرارتان را تغییر دهید.

ممکن است نیاز داشته باشید که آموزش بیشتری برای قرار دادن کاتتر داشته داشته باشید یا ممکن است نیاز باشد نوع کاتترتان را تغییر دهید و از داروها استفاده کنید تا به کنترل مثانه تان کمک کنند.

3- افتادگی مثانه

بعضی از افرادی که به افتادگی مثانه مبتلا هستند میتوانند با دستگاهی به اسم پساری (pessary) درمان شوند. بسیاری طراحی شده است تا درون واژن قرار بگیرد و مثانه را در محل مناسبش نگه دارد. موارد جدی تر افتادگی مثانه ممکن است نیازمند جراحی برای تقویت و حمایت از دیواره مثانه داشته باشند.

4- دیورتیکول مثانه

اگر شما دیورتیکول مثانه دارید، ممکن است برای حذف آن ها نیاز به جراحی داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3/5 - (15 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رحمانی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سنگ مثانه ۲۴میلیمتری دارم پزشگ گفته درعمل بسته جواب ندهدباعمل بازسنگ راخارج میکنم ممکن است به ارتباط جنسی شمالطمه بزند یعنی دیگرازشما منی خارج نشود آیا درست گفته یاازضعف عمل پزشک ممکن است این اتفاق بیفتد لطفا"اعلام نظروپاسخ رابفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      خیر خارج کردن سنگ مثانه مشکلی ایجاد نمیکند مگر اینکه پروستات هم عمل شود
  • تصویر کاربر فريبرز جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    من فردی 54 ساله هستم
    سنگ مثانه ۳ سانت دارم ....
    خواستم بپرسم هزینه سنگ شکنی از طریق آندوسکوپی چقدر است
    و اینکه مجرای ادرار من خیلی کوچک است
    آیا می‌شود؟
    ممنون میشم جواب بدید
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    با سلام پدر بنده 87ساله دوهفته پیش با ادرار خون آلود ب بیمارستان مراجعه میکنن ک بعد از سونوگرافی و آزمایش متوجه بزرگی پروستات و توده می‌شوند که پزشک متخصص بهشون ی دوره 5 روزه تاوانکس و 10 تا امنیک میدن و میگن بعد از تعطیلات نوروز برای سیستوسکوپی مراجعه کنیدخوب بودن بدون ادرار خونی تا دیروز ک دوبار کامل ادرار خون آلود داشتن و بعدش خون آبه همراه با لخته الانم متاسفانه پزشک متخصص در دسترس نیست لطفا راهنمایی کنید ضمننا پدر بنده در شهرستان هستند و آزمایشات و سونو خدمتتان ارسال شد🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
  • تصویر کاربر ارمان جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    باعرض سلام خدمت جناب دکتر پسرم 19سال داردمثانش نوروژنیک بدنبال هیدروسفالی ومیومننگسل است سونو گرفتم از ارسال تاامسال کلیه هاش عیدرونفروز خفیف است اماازمایشات تخصصیش خوب بوددیوتیکولهای متعدد وجدارکلیه ادماتو است گزارش شده نتیجه چیست پس از تخلیه 8سیسی ادرار مانده بود البته برای تخلیه کامل خیلی زورمیزند نتیجه چیست پایان سوندهم لازم است چون یک مدت می‌داشت تنگی مجرا گرفت وعمل شدنتیجه چیست وایاسوندعوارض نداردولازم است وسونوروچطورمیبینیدممنونم ازلطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و وقت بخیر.
    جوانی 23 ساله هستم و مشکلم این هستش که مایع منی تا به حال از بدنم خارج نشده البته گاهی اوقات به خاطر دیدن برخی تصاویر تحریک کننده مایع بی رنگی به مقدار کمی خارج شده ولی نشونه هایی که برای منی گفته شده رو نداشته. در سن 6 سالگی هم عمل فتق مثانه انجام دادم و الان هم از سمت دیگه دچار فتق مثانه شدم. سوالم این هستش که این نشونه ها عادی هستن یا ناتوانی جنسی دارم؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      باید معاینه شوید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر محمدحسین شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام بالای آلت تناسلی سمت راست من کمی پف دارد و وقتی زور میزنم بیشتر میشود تقریبا درست بغل و بالای سمت راست آلت تناسلی هیچ دردیم نداره علت چی میتونه باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      عكس
    2. تصویر کاربر محمدحسین دوشنبه ۱۰ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام جواب ندادید جناب دکتر به سوالم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      گفتم عکسش را بفرستید نفرستادید
    4. تصویر کاربر محمدحسین پنجشنبه ۱۳ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      بلدنیستم از اینجا بفرستم گرفتم فرستادم نمیدونم چرا نیومده فقط یه زره پف میکنه سمت راست بالای آلت وقتی زور میزنم از بچگیم اینطور هس نه درد داره نه چیزی
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    افتادگی مثانه دارم.چند دکتر دیگر که مراجعه کردم.گفتن سیبک کاملا بیرون زده وباید جراحی شوم.در ضمن افتادگی رحم هم دارم.برای من دکتر سونو و نوار مثانه نوشتن.
    1.آیا برای گرفتن نوار مثانه در کلینیک شما احتیاج به نوبت گیری هست.چقدر زمان نوبت طول میکشه.و آیا از بیمه نیروهای مسلح میتونم استفاده کنم.
    2.عمل جراحی من باید به غیر از دکتر اورولوژی همراه با دکتر زنان انجام بشه.
    3.آیا بیمارستان نیاکان بیمه نیروهای مسلح را قبول میکنند.
    ممنون از لطف شما🙏🙏🙏🙏 درضمن در صورت عمل تیم پزشکی شما با دکتر زنان هماهنگ میشوند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس از ۱۰ صبح
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید با توجه به نظریه های مختلف در مورد سن مناسب برای ختنه پسر در صورت سلامت کامل کدام گزینه مناسب میباشد دوران نوزادی یا بالای ۱ سالگی یا بالای ۲ سالگی با توجه به این که اکثرا بالای ۲ سال رو به دلیل باقی ماندن خاطره در ذهن کودک با بی هوشی توصیه میکنن و ایا زیر ۲ سالگی خطر تنگی مجرا وجود دارد یا ربطی به سن نداره با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۷ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
      با تشکر از پاسخ شما و وقتی که برام گذاشتین فقط احتمال تنگی مجرا چقدر وجود دارد ایا بستگی به تبهر جراح دارد یا نه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
      کم است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباسید آقای دکتر بابای من 71 سالشه وبادیدن خون خیلی زیاد درادرار به متخصص کلیه ومثانه مراجعه کردیم باسونوگرافی گفتن یه ضایعه 4در5 در مثانه دیده میشه که دکترش بالیزر این عملو انجام دادند وای بعد از عمل وجواب پاتولوزی گفتن که سزطان مثانه هست ودر پروستات نفوذ کرده و12روز بعد عما سی تی یکسن شد ونتیجه پاتالوزی و سی تی یکسن خدمتتون ارسال میکنک لطفا روش ادامه درمانو باتوجه به نتیجه بفرمایی وراهنمایی کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر نسرین چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    مادر78 ساله ای دارم شبها تا صبح 6 دفعه برای ادرار بیدار میشوند باتوجه به ارتروز شدیدی که دارند وبدون واکرد زمین میخورند برایش بسیار دشوار است که مکرر دستشویی برود دکتر کلیه بردیم قرص تولرین با یکی دیگه داد که اسمش خاطرم نیست یه مدت اونا رو خورد اثری نکرد هفته گذشته یه دکتر دیگه بردیم گفت فقط تولرین رو بخوره که هر 8 ساعت یکی باید بخوره ولی بازم اثر نکرده ایشون فقط شبها مشکل دارند ولی روزها راحت میخوابند و احتیاج به خالی کردن مثانه کمتره در ضمن آرمایش داده مشکلی نداره و سونوگرافی هم فقط دوتا کیست کوچک در کلیه نشون داده و چیز خاص دیگه نداره به منشیتون زنگ زدم گفت اول باید تست مثانه بشه سوالم اینه که بعداز تست مثانه نتیجه هرچی باشه ایا با دارو خوب خواد شد یا نه ؟در ضمن داروهای قلب هم میخورند مثل دیلتیازم روزی 2 عدد لوزامیکس روزی یک عدد نیترو کانتین روزی 2 عدد کن کور برای ضربان قلب روزی نصف قرص مسکن آلفن ایکس روزی یک عد و آسپیرین روزی یک عدد ویتامین ب 1 سیصد هم میخورند ممنونم راهنمییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد نوار عصب مثانه بگيريد ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر