جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه چه هستند؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه می توانند نگران کننده باشند، اما اغلب عوامل ایجاد کننده آنها خوش خیم بوده و ممکن است با درمانی جزئی و یا به صورت خودبخود برطرف شوند. در این مقاله، علل ایجاد لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه بررسی شده و علائم مرتبط با آن ها، نحوه تشخیص پزشک و گزینه های درمانی موجود شرح داده می شوند.

محدوده ای از شرایط می توانند سبب ایجاد این لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه شوند. فرد باید برای دستیابی به درمانی مناسب، تشخیصی حرفه ای از بیماری اش بدست آورد.

عوامل ایجاد لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه

لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه می توانند به صورت موقتی یا دائمی بر روی کیسه بیضه ظاهر شوند. موارد گفته شده در زیر از رایج ترین عوامل این عارضه هستند:

کبودی ها

آسیب فیزیکی می تواند به عروق خونی کوچک، آسیب رسانده و سبب جمع شدن خون در بافت ها شود. این وضعیت سبب پدیدار شدن نواحی تیره با پوستی حساس به لمس به نام کبودی می شود. اغلب کبودی ها حداکثر در طول مدت دو هفته رفع می شوند.

فولیکول های موی تیره یا برگشتن مو در زیر پوست

پس از برداشتن مو (غالبا با تراشیدن یا اپیلاسیون)، موهای جدید ممکن است تیره تر از قبل به نظر آیند. اگر یک مو در مرحله اولیه رشد در پوست به دام افتد (مو برگشتگی)، برآمدگی حاصل از این وضعیت ممکن است به صورت لکه ای تیره یا با رنگ متفاوت ظاهر شود. مو برگشتگی ها می توانند متورم، دردناک یا حساس به لمس نیز باشند.

جوش های سرسیاه

این عارضه های کوچک پوستی، توسط عفونتی خفیف یا مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شوند. جوش های سرسیاه به شدت رایج بوده و می توانند به صورت لکه هایی سیاه بر روی کیسه بیضه ظاهر شوند.

اغلب جوش ها و انواع سر سیاه آنها بی خطر هستند و معمولا با مراقبت ساده در خانه مانند رعایت بهداشت و کمپرس آب گرم ظرف مدت چند ماه رفع می شوند.

اختلال افزایش رنگدانه (Hyperpigmentation)

این عارضه هنگامی رخ می دهد که برخی نواحی پوست، رنگدانه های بیشتری می سازند. این عارضه می تواند به صورت طیفی از ضایعات پوستی پدیدار شوند، از جمله:

  • کک و مک
  • خال سیاه (گوشتی)
  • لکه هایی که در اثر نور آفتاب به وجود می آیند.
  • ترک پوستی
  • لکه های به وجود آمده در اثر افزایش سن

مطالعه ای در سال 2013، 400 مرد را در سنین 3 تا 91 سالگی که جهت درمان ضایعات تناسلی مراقبت پزشکی دریافت کرده بودند را مورد بررسی قرار داد. از آن تعداد، 85.6 درصد از موارد عارضه افزایش رنگدانه پوست بود.

ضایعات افزایش رنگدانه پوست، معمولا بی خطر هستند و بسیاری از آنها علائمی فراتر از تغییر رنگ پوست ندارند.

آنژیوکراتوما

این وضعیت سبب اتساع عروق پوستی می شود که در نتیجه آن ضایعاتی غیر سرطانی به رنگ تیره آبی یا قرمز در پوست پدیدار می شوند. این ضایعات لبه هایی شفاف داشته و غالبا خصوصیات زیر را دارا می باشند:

  • اندازه 1 تا 8 میلی متر
  • شکلی گنبدی
  • ضخامتی غیر عادی
  • توزیعی تصادفی در هنگام پدیدار شدن بر روی کیسه بیضه

اگر این ضایعات سبب تحریک پذیری شوند و یا این ضایعات به صورت اتفاقی خارش داده شوند، مواردی مانند پوسته پوسته شدن، سفت شدن پوست، خونریزی و تاول های خونی می توانند، رخ دهند.

ضایعات آنژیوکراتوما معمولا بی خطر بوده و علائم دیگری ندارند. هر چند که، این ضایعات سبب نگرانی افرادی می شود که آن ها را با نشانه های بیماری منتقله از راه جنسی یا سرطان اشتباه می گیرند.

آنژیوکراتوما

احتمال ابتلا به این ضایعات با افزایش سن به شدت افزایش می یابد. یک پسر 16 ساله 0.6 درصد احتمال دارد که به لکه های سیاه بر روی بیضه خود دچار شود. این احتمال در مردان بالای 70 سال تا به 17 درصد افزایش می یابد.

درماتیت کیسه بیضه

درماتیت به التهاب مزمن پوست اشاره دارد. پوست کیسه بیضه بسیار نازک بوده و به آسانی تحریک پذیر و ملتهب می شود. قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا و تحریک کننده مخصوصا به طور متداول می تواند سبب درماتیت کیسه بیضه شود.

خاراندن، خراشیدن و ساییدن پوست ملتهب می تواند عروق خونی کوچک نزدیک به سطح پوست را تحریک کند که این نیز می تواند به کبودی یا ظاهر شدن لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه منجر شود.

با اینکه یک فرد می تواند به هرچیزی حساسیت داشته باشد، برخی مواد و ترکیبات شیمیایی احتمال بیشتری جهت ایجاد درماتیت دارند. عوامل شایع درماتیت جنسی خارجی، شامل موارد زیر می شوند:

  • رنگ لباس ها
  • مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده لباس ها
  • مواد اسپرم کش و ژل های لوبریکانت
  • آنتی بیوتیک ها و ضد عفونی کننده های موضعی
  • عرق سوز شدن در اثر لباس زیر یا لباس های ورزشی محافظت کننده

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

این ضایعات می توانند بر نواحی تناسلی، بین ران ها یا نواحی دیگری در کشاله ران پدیدار می شوند. زگیل تناسلی توسط گونه هایی از ویروس پاپیلومای انسان (HPV) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی در میان شایع ترین بیماری های منتقله از راه جنسی قرار دارند. .

زگیل ها می توانند به صورت برآمدگی هایی سفید یا به رنگ پوست پدیدار شده و برخی ممکن است ظاهری شبیه به گل کلم داشته باشند. هر چند که، دیگر زگیل ها ممکن است تیره بوده یا مرکزی تیره داشته باشند.

موثرترین راه در درمان زگیل تناسلی مردان کدام است؟ برای آشنایی بیشتر برروی لینک زیر کلیک کنید.

درمان زگیل تناسلی مردان

عوامل کمتر شایع

به صورت بسیار نادر، لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه می توانند بیانگر یک عارضه پزشکی شدید مانند ویروس ایدز یا سرطان پوست باشند.

تشخیص لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه

پزشک جهت تشخیص عامل به وجود آمدن لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه طیفی از آزمایشات را انجام می دهد. پزشکان ممکن است بتوانند تنها بر اساس یک معاینه فیزیکی علت را تشخیص بدهند؛ اما آزمایشات پیچیده تری ممکن است نیاز باشد. احتمال دارد پزشک فرد را به یک متخصص پوست که در ضایعات پوستی تخصص دارد؛ ارجاع دهد. این کار به علائم فرد و دیگر عوامل مختص به او بستگی دارد.

آزمایشاتی که اغلب جهت تشخیص لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه انجام می شوند، شامل موارد زیر می شوند:

  • آزمایش خون کامل
  • آزمایش عملکرد کلیوی و کبدی
  • غربالگری بیماری های منتقله از راه جنسی مانند ایدز، هپایتیت B و C
  • آزمایش سرعت رسوب گلبول های قرمز که می تواند بیانگر وسعت التهاب باشد.
  • نمونه برداری که شامل برداشتن نمونه از پوست جهت مطالعه می شود.
  • سونوگرافی از قسمت پایینی شکم و نواحی تناسلی

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه

بسته به عامل ایجاد لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ،طیفی از روش های درمانی، داروها و درمان های خانگی می توانند لکه های تیره را کاهش داده و یا آنها را رفع کنند.

درمان کبودی

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از کبودی ها

اغلب کبودی ها هنگامی که فرد بر روی آنها بسته یخ یا گرمای ملایم قرار می دهد، به خوبی پاسخ می دهند. برخی پماد های بدون نسخه نیز می توانند سبب تسکین درد و التهاب شوند.

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از مو برگشتگی

فولیکول های موی تیره با اینکه برخی افراد آن ها را با اهداف آرایشی روشن تر می کنند، اما هیچ نیازی به درمان ندارند. مو برگشتگی ها معمولا می توانند به وسیله لایه برداری یا خراشیدن از بین روند. این کار لایه­ رویی سلول های مرده پوست را برداشته و به جلوگیری از به دام نیافتادن مجدد موها کمک می کند.

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از جوش های سر سیاه

بهترین راه درمان جوش ها و انواع سرسیاه آنها این است که آن ناحیه لایه برداری شده و تمیز و خشک نگه داری شود. جوش ها و مخصوصا انواع سر سیاه آنها که مقداری بزرگتر هستند، ممکن است به کمپرس آب گرم به خوبی جواب دهند. این کار به آرامی جریان خون را به این ناحیه زیاد می کند که آن نیز به نوبه خود به باز شدن جوش و رفع آن کمک می کند.

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از  افزایش رنگدانه های پوست

در اغلب موارد، هیچ نیازی به درمان نواحی که افزایش رنگدانه های پوست در آن اتفاق افتاده است، وجود ندارد. فرد در صورت تمایل می تواند برجستگی های پوستی خود مانند خال های غیرعادی و بزرگ را مخصوصا در صورتی که سبب ناراحتی می شوند، به وسیله عمل جراحی بردارد. در صورتی که خال فرد حاشیه ای غیر عادی داشته یا به سرعت در حال رشد است باید فورا به یک پزشک مراجعه کند؛ زیرا این وضعیت می تواند نشانگر سرطان باشد.

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از آنژیوکراتوما

از آنجایی که این ضایعات بی ضرر هستند، معمولا نیازی به درمان آنژیوکراتوما نیست. فرد ممکن است در صورتی که اندازه و موقعیت ضایعه سبب ناراحتی می شود یا به دلایل زیبایی، آن را به وسیله عمل جراحی رفع کند.

پزشک به طور معمول مخصوصا در مواردی که برداشت کامل ضایعه انجام می شو،د نمونه ای از ضایعه را جهت اطمینان از سرطانی نبودن آن بر می دارد. تکنیک های رایج جهت برداشتن ضایعات آنژیوکراتوما شامل لیزر درمانی و برش یا تراشیدن (معمولا با یک اسکالپل) می شود. برای برداشتن این ضایعات، پزشک ممکن است از روش های فریز کردن یا سوزاندن با جریان الکتریکی استفاده کند.

فریز کردن زگیل تناسلی

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از  زگیل های تناسلی

درمان این بیماری منتقله از راه جنسی به اندازه، وسعت، موقعیت ضایعات و میزان نگرانی فرد بستگی دارد. درمان های بدون نسخه زگیل تناسلی، جهت استفاده بر روی این زگیل ها ایمن نیستند. روش های رایج برداشت زگیل تناسلی شامل موارد زیر می شوند:

  • فریز کردن
  • لیزر درمانی
  • سوزاندن آنها با دستگاه کاتر
  • بریدن یا تراشیدن آنها توسط یک اسکالپل
  • اعمال پماد های تجویز شده و مواد شیمیایی ساخته شده جهت جداسازی زگیل ها از پوست

حذف زگیل ها معمولا علائم را کاهش داده و می تواند خطر آلوده شدن شریک جنسی را کاهش دهد. واکسن گارداسیل می تواتد در برابر دو نوع ویروس HPV که مجموعا حدود 90 درصد زگیل های تناسلی را سبب می شوند، به فرد مصونیت ببخشد.

درمان لکه های سیاه بر روی کیسه بیضه ناشی از درماتیت کیسه بیضه

بهترین راه جهت درمان درماتیت کیسه بیضه، اجتناب از قرار گرفتن در معرض ماده حساسیت زا یا تحریک کننده ای که عامل حساسیت است، می باشد. جهت کاهش علائم، پوست را با آب ولرم و کمی صابون چند بار در روز بشویید. استفاده از نمک اپسوم (منیزیم سولفات) و بلغور جو دو سر در حمام نیز می تواند مفید واقع شود.

اگر درماتیت شدید بوده یا مداوم می باشد، پزشک می تواند یک پماد استروئیدی جهت کاهش خارش تجویز کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4/5 - (27 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عبدالله جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر من بيضه سمت راستم درد ميكنه و درد داخل كشاله ران تير ميكشه وپايين شكم سمت راست هم درد ميكنه تشخيص شما چيه آقاي دكتر(درد ميگيره و قطع ميشه) سونوگرافي بيضه رو انجام دادم نتيجه سونوگرافي رو براتون فرستادم .. سونوگرافي كليه رو برام لازم ندونستند تشخيص شما چيست..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      جواب خوب است
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر سال نو مبارک...اقای دکتر چن سال پیش بیضه هام ضربه خوردن دکتر نرفتم تا اینکه بعداز چن سال که رفتم یه دکتری معاینه کرد گفت طوریت نیس و یه چن بسته قرص بهم داد گذشت بعد از مدتی بخاطر رگاهای که تو بیضم بود احساس خوبی نداشتم اذیت بودم تا اینکه دوباره سنو دادم زده که واریکوسل شدید داری ولی دکتر سنو گفت مشکلی نداره ازمایش اسپرم دادمه و رفتم پیش یه دکتر فوق تخصص گفت عالیه معاینم کرد گفت که مشکلی نیس و چن بسته قرص بم داد و گفت یه ماه استفاده کن اگه مشکلت حل نشد باید امپول بزنم تو بیضت!!!! که واستون عکس قرصا و میفرستم ولی درکل بخاطر رگاهای تو بیضم ناراحتم و اذیت و الان زیر نافم دوسمت کشانه رانم درد میکنه و بدنم داغ میشه و رو دست نمیتونم واسم سخته بخوابم بیضه هام شل شدنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دیدم ازمایش خوب است سونو کنید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام. من دیروز طی آزمایش فهمیدم که واریس بیضه در سمت چپ دارم. 37 سالمه. متاهل. دکتر کیوان آقا محمد پور گفتن که باید هفته بعد عمل کنم از طریف شکاف در شکم و با کمک میکروسکوپی البته قبلش که نزد دکتر زنان و زایمان خانمم رفتم و واریکوسل را ایشان ابتدا تشخیص دادن گفتن هر دو طرف بیضه را عمل کنی بهتره نه فقط سمت چپ. اگر دکتری رفتید که گفت فقط سمت چپ او بروز نیست برو دکتر دیگر.
    من وقتی نزد دکتر محمدپور در میرداماد رفتم گفتن نیاز نیست فقط سمت چپ لطفا راهنمایی کنید که آیا هر دو طرف باید عمل شود یا فقط سمت چپ؟ همچنین بعد از عمل عوارض ندارد؟ بیضه کوچک میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام وپوزش از تاخير بياييد معاينه ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر Mz سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام .من چندین روز هست که بیضه سمت راستم درد دارم و در کل بیضه راستم بزرگتره از بیضه چپم. و داخل بیضه چپ چندتا چیز به اندازه عدس یا کوچکتر وجود داره که دکتر گفت کیست هستن و اکثر مردها اینجور هستن این ذرات کیست رو دارن هیچ مشکلی هم نداره. الان فقط بیضه راستم درد دارم و بعضی وقتا دردش میزنه به شکم. و میخواستم بدونم چرا بیضه راست از بیضه چپ بزرگتره. مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو كنيد بفرستيد لبينم
  • تصویر کاربر محمدهادی یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید خدمت اقای دکتر کرمی، سوالی ک داشتم راجبه بیضه نزول نکرده ام است من از بچگی تک بیضه بودم و بیضه سمت چپم نرول نکرده بود و با پرس و جو باید تا قبل ۲ سال ب عمل میکردم و بیضه رو ب جای خودش بر میگردوندن ولی متاسفانه من در ۱۸ سالگی اقدام ب عمل کردم ب بیضه ام ب گفته ی دکترا های بیمارستان امام خمینی تهران در داخل شکمم از بین رفته بود و از بدنم بیضه چپم خارج شد و الان یک ماهی است ک عمل کردم و بدنم ب شدت خارش پیدا میکنه و اینوخواستم بپرسم از اقای دکتر با این وضع تک بیضه بودنم و عوارضی ک دارم میتونم از خدمت سربازی معاف شوم یا نه؟ و یا راهی برای معاف شدن است؟ لطفا هر چ زود تر ب سوالم جواب داده شود خیلی ممنون از اقای دکتر کرمی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهديه سه شنبه ۱ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام برادرم يك سال هست ازدواج كرده چند وقتى است درد در ناحيه بيضه،كشاله ران و پشت پهلوهايش دارد ،مشكل يبوست هم دارد،فشردگى روده ها،ممنون ميشم راهنماييم كنين.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو کنید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام من حدود یک ماه پیش عمل واریکوسل سمت چپ و توده خوش خیم در بیضه راست انجام دادم بعد از حدود 2 روز خود ارضایی کرده الان بعد از حدود یک ماه بعضی اوقات (وقتی که در حالت شل قرارمیگیرن) بیضه سمت چپ (واریکوسل)خیلی پایین تر از سمت راست است و توده هایی گره مانند در بیضه حس میکنم و درحالت عادی وقبل از عمل نیستن آیا نیازه که به دکتر مراجعه کنم؟ یا عادیه؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو کنید بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر در حالتی که سفت بودند معاینه کرد و گفت که مشکلی ندارند اما همانطور که گفتم در مواقعی که شل و افتاده هستند به چشم می آید که سمت چپ پایین تر وتقریبا به وسط نزدیک میشوند آیا حای نگرانی هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سونو كنيد خيالت راحت شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدعلی یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    با سلام وعرض ادب جناب دکتر. عذرخواهی میکنم مصدع شدم. بنده در هنگام آمیزش زمانی كه فرد دیگری قصد لمس بیضه بنده رو داشته باشه احساس درد خفیفی میكنم كه ادامه روند آمیزش رو برای من نا خوشایند میكنه. اما در حالت عادی بنده زمانی كه خودم اقدام به لمس بیضه هام میكنم دردی رو احساس نمیكنم. البته اگه لمس با فشار خفیف باشه درد احساس میشه. لازم به توضیح است كه امیال جنسی و روند سكس بنده بسیار خوب بوده و مشكلی در این رابطه ندارم. خواستم از محضر شریفتان كسب اطلاع كنم كه عدم تمایل به لمس بیضه توسط دیگری و موارد مشروحه فوق علل خاصی برای بیماری است یا خیر. در بیضه های بنده هیچ نوع تورمی هم مشاهده نمی شود. متشكرم از وقتی كه برای پاسخ به سوال بنده می دهید. ارادتمند .اسلامی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام این مسایل تلقین است توصیه میکنم سونو‌نیز از بیضه بدهید بفرسنید
  • تصویر کاربر کیتنوش یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    ایا اسپرماتوسل درمانی غیر جراحی دارد؟
    جدیدترین تکنیک جراحی ان چیست؟ ایا ابا ساکشن میتوان ان را درمان نمود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر بزرگ باشد تنها روش جراحی است
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 2636 مشاهده پرسش
    چند مدت پیش بیضه سمت راست در تماس با دست به شدت درد میگرفت به حدی که نفسم بالا نمیومد ولی در شرایط عادی درد نداشت یه مدت بعد احساس کردم وقتی یه مدت روی صندلی میشینم از باسن به پایین پام خواب میره الان یه مدته که در محل اتصال استخوان پا به لگن در هر دو طرف درد دارم به طوری که حتی موقع ماساژ وقتی در محل درد انگشت‌ها رو فشار داده و میچرخانیم احساس میکنم خستگی از تن ادم در میره ولی هنوز درد وجود داره و احساس میکنم آلت تناسلیم به سمت بی حسی گرایش داره نسبت به گذشته.
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر