جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر بزرگ شدن پروستات بر روی رابطه ى جنسى

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان مسن نسبت به مردان جوان، پروستات بزرگترى دارند. زمانیکه بزرگ شدن پروستات نتیجه ى سرطان نباشد، هیپرپلازی خوش خیم پروستات نامیده می شود. هیپرپلازی خوش خیم پروستات می تواند باعث مشکلات ادراری شود و برخی از درمان ها می توانند منجر به مشکلات جنسی و سایر عوارض جانبی شوند.


اثرات بزرگ شدن پروستات بر روی توانایی ادرار کردن

بزرگ شدن پروستات به طور مستقیم بر توانایی ادرار کردن تاثیر می گذارد، که عبارتند از:

✔ نیاز مکرر به ادرار کردن

✔ احساس ماندن ادرار در مثانه پس از ادرار کردن

✔ فوريت در ادرار

✔ جریان ادرار ضعیف

✔ مشکلات شروع یا توقف ادرار

تکرر ادراری

اثرات بزرگ شدن پروستات بر روی رابطه ى جنسى

مسائل پروستات همچنین می تواند باعث مشکلات جنسی شود. میزان هر گونه مشکل جنسی با توجه به وضعیت پروستات متفاوت است. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

✔ اختلال نعوظ

✔ کاهش رضایت جنسی

✔ مشکلات حفظ نعوظ

✔ کاهش میل جنسی

این عوارض ممکن است با توجه به سن، ژنتیک و اضطراب متفاوت باشند.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات و اختلال نعوظ

بزرگی خوش خیم پروستات و اختلال نعوظ شرایط جداگانه ای هستند که به يکديگر متصل هستند. اختلال نعوظ اغلب به این معنی است که یک مرد قادر به دستیابی یا حفظ نعوظ نیست. اگر چه اختلال نعوظ ممکن است به علت انواع مشکلات سلامتى مانند بیماری قلبی، دیابت، سطوح پایین تستوسترون و یا مسائل روانشناختی باشد، ولی هیپرپلازی خوش خیم پروستات می تواند اختلال نعوظ را بدتر کند.

بعضی از داروها برای درمان پروستات بزرگ شده ممکن است باعث ایجاد اختلال نعوظ شوند. با این حال، برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ می توانند به بهبود علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات کمک کنند. اگر چه هیچ داروى تجویزى براى  اختلال نعوظ باعث درمان پروستات بزرگ شده، نشده است.

چندین داروی اختلال نعوظ در درمان پروستات بزرگ شده اثراتى داشته اند. این داروها عبارتند از:

☑ واردنافیل (لویترا)

☑ سیلدنافیل (ویاگرا)

☑ تادالافیل (سياليس)

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد افرادی که 10 میلی گرم واردنافیل، دو بار در روز و به مدت 8 هفته مصرف کردند، در مقایسه با یک گروه مشابه که پلاسبو مصرف کرده بودند، بهبودى علائم پروستات در آن ها بيشتر است. مطالعه ى دیگرى نشان داد که مردانى که تادالافیل تا 5 میلی گرم در روز مصرف مى کنند، بهبودى چشمگيرى در علائم پروستات و علائم اختلال نعوظ دارند.

عکس بزرگی پروستات

با این حال، قبل از مصرف داروهای اختلال نعوظ برای درمان علائم بزرگ شدن پروستات ، با پزشک خود مشورت کنید. داروهای اختلال نعوظ عوارض جانبی بالقوه ای دارند که نباید آن ها را برای برخی افراد، به ویژه کسانی که سابقه ای از شرایط زیر دارند، استفاده کرد.

✔ افراد با سابقه ی سکته ى مغزی

✔ افراد با آنژین ناپایدار

✔ افراد با سابقه ی حمله ى قلبی

✔ فشار خون بالاى کنترل نشده

درمان بزرگ شدن پروستات

چند روش درمانى ممکن است به کاهش شدت علائم پروستات بزرگ شده، کمک کنند. یک مرد مبتلا به علائم باید گزینه های درمانى را نزد پزشک خود بررسی کند. درمان ممکن است شامل داروها، گزینه های جراحی، داروهای خانگی و یا تغییر شیوه زندگی باشد.

دارو

برخی داروها برای درمان پروستات بزرگ شده عبارتند از:

✅ دوکسازوسین

✅ تراسوزین فیناستراید

✅ دوتاستراید

✅ دوتاسترايد-تامسولوسين

با این حال، این داروها می توانند منحر به عوارض جانبی جنسی شوند، از جمله:

✔ کاهش میل جنسی

✔ مشکلات حفظ نعوظ

✔ مشکلات به دست آوردن نعوظ

جراحی

گزینه های جراحی

اگر داروها علائم را کاهش ندهند، پزشک ممکن است عمل جراحی را توصیه کند. گزینه های جراحی عبارتند از:

1- قطع مجراى ادرارى پروستات

در این روش جراحی، قسمتى از بافت پروستات برداشته مى شود .

2- برش مجراى ادرارى پروستات

در اين روش شیارهايى در پروستات ايجاد می شوند.

3- ترموتراپی مایکروویو مجراى ادرارى

که در آن با استفاده از مایکروویو بافت پروستات اضافى را از بین می برند.

4- ليفت مجرای ادرارى پروستات

در این روش، بافت پروستات از مجرای ادرار جدا مى شود.

روش قطع مجراى ادرارى پروستات، یک درمان معتبر برای پروستات بزرگ شده است، اما این گزینه در مقایسه با سایر روش ها، بسیار تهاجمی است. اين روش عوارض جانبی جنسى، مانند اختلال نعوظ و مشکلات انزال را به همراه دارد.

مردانى که قطع مجراى ادرارى پروستات را انجام داده اند، انزال خشک را گزارش کرده اند، که بدین معنی است که در طی ارگاسم مايع منى به جاى خارج شدن از آلت تناسلى به مثانه وارد می شود.

درمان های خانگی

تغییر در شیوه ى زندگی می تواند نشانه های پروستات بزرگ شده را کاهش دهد. برخی از این موارد عبارتند از:

☑کاهش مصرف الکل

☑کاهش مصرف شیرین کننده ها

☑پرهیز از نوشیدن نوشابه گازدار

تمرین کگل

تغییر شیوه ی زندگی

✅ از نوشیدن در شب و قبل از خواب اجتناب کنيد.

✅ تاثيرگذارى داروها را بررسى کنيد.

✅ يک وزن سالم داشته باشید.

✅ ورزش کنيد.

هر فرد می تواند از ورزش منظم و متوسط ​​بهره ببرد. ورزش منظم می تواند به بهبود سلامت قلبی و عروقی و جریان خون کمک کند. بعضی از ورزش ها مانند تمرین کگِل، می توانند به طور خاص علائم مرتبط با پروستات بزرگ شده را بهبود بخشند.

 

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

3.8/5 - (102 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام من پروستات حجم۴۰سی سیبزرگتر از حد نرمال واکوی آن هتروژن است و شلی آلت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      چند سالتون ؟ مشکل ادراری دارید ؟
  • تصویر کاربر abfa1341 یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    سلام سونوگرافی پرستات به حجم 40سی سی نشان داده واکوی آن هتروژن است
    یعنی چی و احتیاج به درمان است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      چند سالتون هست ؟ مشکل ادراری دارید ؟
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر حدود سه ساله ک درد مقعد دارم و ب سختی عمل دفع رو انجام میدم دایما احساس پر بودن رکتوم و درد دارم اوایل ب دکترای بیماریهای مقعدی مراجعه کردم و بعد کلی بررسی و کلونوسکوپی متوجه شدن ک درد ب خاطر ورم پروستاته ک یکی از لوپهای پروستات وارد رکتوم شده بعد از مراجعه ب پزشک اورولوژی وبعدازسونوگرافی و ازمایشات حدود ۶ ماه انتی بیوتیکهای قوی و امنیک مصرف کردم ک بهبودی حاصل نشد ب پزشک دیگه مراجعه کردم عکس مجاری ادراری رو ک دیدن گفتن باید جراحی بشه ک توبیمارستان عرفان توسط خود دکتر زند انجام شد ولی مشکل من هنوز ب قوت خودش باقی مونده ودرد و احساس پر بودن رکتوم رو همیشه دارم ب نظر شما چیکار باید کرد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      سلام مشکل از پروستات نیست و نبوده است از اول . مشکل همان روده است و شاید در اعصاب تحریکی ان مشکل دارید
  • تصویر کاربر خاکشور یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده چند ماهی هست احتباص ادرار وتکرار ادرار دارم یعنی دوساعت به دوساعت باید برم دستشویی اونجاهم خوب تخلیه نمیشه کلن به هم ریختم ازکلیه ومثانه وپرستات عکس گرفتم مشکل خاصی نبوده فقط مشکوک به پروستات بوده سی وهفت ساله هستم درضمن یکسالی ترامادول مصرف میکنم ممکنه ازترامادول باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      سلام بله ترامادول در بعضی افراد باعث میشه . قبلا مواد مخدر مصرف میکردین ؟ یه ازمایش ادرار و کشت ادرار و سونوگرافی کلیه ها و مجاری انجام بشه
  • تصویر کاربر خسرو شنبه ۲۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام مشکل تکرر ادرار ودرد بیضه ومثانه دارم سن۵۱ سال راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام با افزایش سن پروستات بزرگ میشه و این علایم را نشان میدهد . یک ازمایش psa انجام دهید حتما . کپسول تامسولوسین ۰/۴ شبی یک عدد بخورید بعد از یک ماه ببینید علایم چطور میشه .
  • تصویر کاربر مجید یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده 36 ساله و مجرد هستم.تا به امروز رابطه جنسی نداشتم و اگر خیلی از نظر جنسی تحت فشار باشم،گاها در ماه 3 یا 4 مرتبه خود ارضایی انجام میدم.مدتی بود بدلیل درد مبهمی در ناحیه تحتانی سمت چپ کمر اطراف کلیه چپ که داشتم دچار سردرگمی بودم.واسه همین رفتم سونوی کامل شکم و لگن انجام دادم.همه چیز نرمال بود جز سایز پروستات که 30 سی سی بود.اکوش نرمال و هیچ ضایعه ای اطرافش نبود.رزیجو بعد از تخلیه مثانه صفر بود.جواب سونوگرافی رو به یک دکتر اورولوژی نشون دادم گفت مشکل خاصی نیست و هیچ دارویی نداد.ولی هنوزم درد مبهم کمر رو دارم.کلا آدم بی تحرکی هستم.وزنم 100 کیلو و قدم 183 هست.30 آبان ماه آزمایش خون و ادرار دادم که همه چیز نرمال بود.میزان  psa total  برابر 33 صدم بود.سیگار هم میکشم.امروز صبح که موقع دستشویی به آلتم نگاه میکردم متوجه شدم ادرارم دوشاخه هست.البته باید خیلی دقت میکردید تا متوجه بشید.من آخر ادرار که فشارش کم شدم متوجه شدم.تکرر ادرار ندارم.ادرار شبانه ندارم.چای و آب زیاد مینوشم.پدر بزرگم دچار سرطان پروستات بود و فوت کرد.پروستات پدرم هم بزرگ ولی با اکوی نرمال هست و هیچ دارویی مصرف نمیکنه.ترسم از اینه که منم دچار سرطان پروستات بشم و یا اینکه بچه دار نشم.بنده دی ماه 1400 هم سونوی مثانه و کلیه و مجاری ادرار انجام دادم که حجم پروستاتم 19 سی سی بود.البته دکتر رادیولوژیست که از اقوام بودن بهم گفتن که پروستات التهاب داره و ممکنه بعلت عفونت باشه.احساس میکنم یه چیزی شبیه منی. ولی خیس بودن لباس زیرم رو احساس میکنم.همش فکر میکنم لباس زیرم خیس هست.چهارشنبه شب آخر وقت رفتم دستشویی برای تخلیه مدفوع.اولش ادرار بخوبی اومد.بعد مدفوع بصورت نرم دفع شد.ولی بعدش که احساس ادرار داشتم دیگه نتونستم ادرار کنم و خودم رو شستم و رفتم خوابیدم تا صبح.پنجشنبه صبح رفتم برای دفع ادرار،دیدم ادرارم خیلی ضعیفه و کامل تخلیه نمیشه.انگار شاش بند شده بودم.تا غروب همون روز خیلی سعی کردم ادرار کنم ولی همونجوری بود و زرد رنگ.خیلی ترسیدم.تو اینترنت سرچ کردم.انواع بیماریهای مرتبط با پروستات اومده بود.ناگهان غروب احساس کردم ادرار دارم و جوری که انگار مثانه ام مثل همیشه هشدار ادرار میده.رفتم ادرار کردم و کلی ادرار دفع شد.خیلی راحت و بدون هیچ دردی.تا شب چند لیوان آب خوردم.سه یا چهار بار رفتم دفع ادرار کردم و خوابیدم تا صبح.جمعه صبح به دوستم که اورولوژیست هست،پیام دادم و موضوع رو گفتم.ایشون فرمودن روزی یک قرص سفکسیم 400 بمدت دو هفته بخورم.اگه خوب نشد برم آزمایش ادرار بدم.من ظهر جمعه یک عددش رو خوردم.همه چیز عادی بود.دیروز شنبه عروب از سر کار اومدم و با احساس دفع مدفوع رفتم دستشویی.طبق معمول اول ادرار کردم و بعد مدفوع دوباره بصورت نرم و زیاد دفع شد.دوباره اومدم ادرار کنم،دیدم نمیتونم و همون مشکل دوباره پیش اومد.شاش بند شده بودم.یه دردی شبیه احساس سوزش تو ناحیه داخلی کشاله ران دقیقا یک وجب پایین تر از کشاله ران به طرف ران و زانو و بعد ساق پا داشتم.چند لیوان آب خوردم.بعد یکساعت احساس کردم ادرار دارم.با تعجب رفتم دستشویی و ادرار با فشار خوب و به رنگ شفاف شبیه آب دفع شد.دیگه مشکلی نداشتم.اکثرا تو خواب نعوظ دارم.مخصوصا صبح که از خواب پا میشم.خجالت میکشم تو اون شرایط از اتاقم بیام بیرون.ولی همچنان فکر میکنم شورتم همیشه خیس هست.ناگفته نماند که من اضطراب GAD دارم و بمدت 15 سال تا اردیبهشت 1401 روزانه دو عدد سیتالوپرام 20 میلی صبح و شب،آلپروزالام نیم میلی صبح و شب و تری فلئوپرازین یک میلی هم صبح و شب مصرف میکردم.از اردیبهشت آلپروزالام رو قطع کردم و بجاش کلردیاسپوکساید 5 میلی،صبح و شب مصرف میکنم.اون دو تا قرص رو هم میخورم.دچار سندروم روده تحریک پذیر هستم.هر چند ماه یکبار،دفع مدفوعم کم میشه تا چند روز .یعنی برای دفع مدفوع دستشویی میرم ولی نسبت به مقدار غذایی که میخورم،دفعم کم هست.همیشه به کوچکترین تغییرات بدنم حساسم.الانم خیلی میترسم.به مرگ فوبیا دارم.الان دیگه از دفع مدفوع میترسم که نکنه دوباره شاش بند بشم.میترسم دچار سرطان پروستات بشم.ترس دارم نازا باشم.همش خواب میبینم دکتر بهم میگه سرطان پروستات داری و نازا هستی.من روزانه از 7 صبح تا 5 عصر،7 لیوان تو محل کار چای مینوشم.کلا یکبار تو محل کار برای دفع ادرار میرم.ولی خونه میام تا چند لیوان اب و چای میخورم،تا موقع خواب سه یا 4 بار ادرار دفع میکنم.من تقریبا روزی یک پاکت سیگار میکشم.تحرک خاصی ندارم.کارم پشت میز و با کامپیوتر هست.وزنم 104 و قدم 185 هست.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.تکرر ادرار یا بی اختیاری ادرار یا ادرار شبانه تا لان نداشتم.حتی از ترس دیگه نمیتونم وقتی از لحاظ شهوت بهم فشار میاد،خود ارضایی کنم.میترسم مشکل پروستاتم تشدید بشه و دچار مشکل لاعلاجی بشم.از ناراحتی و اضطراب دارم دیوونه میشم.الانم تصمیم دارم ازدواج کنم ولی میترسم تو روابط زناشویی دچار مشکل بشم.ضمنا چندبار قبلا موقع خود ارضایی مایع منی بصورت زرد رنگ و شبیه چرک یا خلط بینی ازم خارج شده بود.آیا نیاز به معاینه و ویزیت حضوری توسط شما هست؟ممنون میشم به سوالاتم جواب بدید.بخدا به سرم زده کارمو ول کنم و پیگیر این مشکلم باشم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام خیر اگر در سونوگرافی مشکلی رویت نشده درد پهلو به هیچ عنوان از کلیه نیست و از عضلات یا کمر است وزنتان زیاد است به متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید جهت بررسی منشا درد هیچ اقدام ارولوژی نمیخواهد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      از ۴۵ سالگی سالیانه psa بدید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهمن چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    خون ریزی همراه منی - پرسش 288810
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام عکس را مجدد بفرستید اپلود نشده مشکل خود را بفرمایید
    2. تصویر کاربر بهمن سه شنبه ۲ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      خونریزی همراه منی
    3. تصویر کاربر بهمن سه شنبه ۲ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام ۳۶ سال سن دارم
      هنگاه ارضاء شدن همراه مایع منی خون به مقدار زیاد خارج میشود طوری که انگار خون خارج میشود ، هیچ درد خاصی ندارم سوزش اداری ندارم در ناحیه کلیه ومثانه وبیضه درد ندارم و هیچ توده و غده ایی هم روی بیضه ندارم یه دفعه هم اینطوری شدم یه سری سنو از کلیه و مثانه پ پروستات گرفتم مشکلی نداشتم ولی چند ساله که گاهی اوقات از قرصهای تاخیری ویاگرا استفاده میکنم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ازمایشات و سونو رویت شد این مشکل از چه زمانی ایجاد شده ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر کامران دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    اقای دکتر سلام و روزتون بخیر
    با عرض معذرت سوالی داشتم از حضورتان
    بنده ۳۶ سالمه و در حدود ۶ ماه پیش در هنگام نزدیکی نعوظ کاملی نداشتم و در حین رابطه بطور کلی نعوظ خود را از دست دادم این موضپع در دو مرتبه تکرار شد که باعث اضطراب بنده شد
    به یک اورولوژ مراجعه نمودم که ایشان قرص تالادافیل ۲۰ میلی گرم یک ساعت قبل از رابطه تحویز کردن
    مشکل نعوظم حل شد با این قرص
    الان هم بطور متوسط بصورت هفتگی مقاربت دارم انهم بیشتر بصورت وظیفه نه با میل
    اساسا احساس میکنم میل جنسی ندارم و یکی دو بار هم بدون انزال رابطه صورت گرفت.
    الان احساس میکنم سه مشکل دارم
    یک نعوظ دوم میل کم سوم کاهش فعالیت یا حجم مایع منی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام ازدواج کرده اید ؟ برای میل جنسی و در حقیقت desire که یک بحث روانی است باید به روانشناس مراجعه نمایید . اون مسئله حل بشه تمامی موارد مثل مشکل نعوظ را حل میشه
  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.ازسه ماه گذشته درگیرپروستاتیت شدم وpsa6.55بامراجعه به پزشک یک ماه تاوانکس مصرف کردم psa4شددکترباتوجه به عوارض دردتاندونی که برام پیش اومده بودآزیترو۲۵۰تجویزکردن ۴۵روزبه همراه داکسی ومتدونیدازول مصرف کردم psa2.o6شد.ودردکاملابرطرف شد.اماآقای دکترالان بعدازدوهفته دوباره سوزش زیرشکم ودردبین بیضه ومقعد برام پیش اومده ایشون افلوکساسین۲۰۰ وروماتوبیک۷.۵تجویزکردن سوزش ودردبرطرف شده امادردتاندون امانموبریده لطف لطفاراهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ اینها التهاب پروستات هست درد تاندونی احتمالا عوارض انتی بیوتیک است . روزانه در لگن اب گرم ۱۰ دقیقه بنشینید . مسکن مثل الفن ایکس یا ملوکسیکام مصرف کنید . برای درد تاندون با روماتولوژیست مشورت کنید
  • تصویر کاربر حجت جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 134 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب و احترام جناب دکتر کرمی
    پروستاتم با حجم ۴۰ سی سی و حاوی چند ناحیه کلسیفیه میباشد.درد در هیچ قسمتی ندارم.ولی شیها تکرر ادرار دارم .در حین انزال هم درد ندارم.بسیار ممنونم که راهنمایی کنید چه داروهایی مصرف کنم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام قطر ادرار باریک شده ؟ شبها چند بار از خواب بیدار میشید و ادرار میکنید ؟
    2. تصویر کاربر حجت جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      عرض ادب.شبها دو بار از خواب بیدار میشم .و ادرارم بیشتر موقع دو شاخه و سرعت کم دارد.منی هم با سرعت کم خروج میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      کمی بعید است مشکل از پروستات در این سن باشد احتمال تنگی مجرا مطرح است از کی مشکلات شروع شده ؟ سابقه سرطان پروستات در پدر نداشته اید ؟
    4. تصویر کاربر حجت جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      خدا خیرت بده دکتر عزیز
      پدرم جراحی پروستات کردن و الان باز درد دارن .خودم ۴۵ سالم و از ده سال پیش هم هر چی سنوگرافی دادم دکتر بهم میگفت این حجم پروستات برای سن تو نیست.یک ماه پیش هم مجدد سونرگافی دادم باز همین عدد حجم و کلسیفیه نوشته.ازمایش خون هم دارم اگ لازم هست علامت اختصاری بفرمایبد همون را میفرستم خدمتتون🙏🏻🙏🏻
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      یک ازمایش psa بدهید دارو تا به حال مصرف کرده اید ؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر