جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورم پروستات چیست | علائم التهاب پروستات کدامند؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پروستات یک غده به اندازه ی گردو است که همه ی مردان دارند. این غده درست در زیر مثانه و در مقابل مقعد قرار می گیرد. وظیفه ی پروستات تولید مایع حاوی اسپرم (مایع منی) است. این مایع از اسپرم ها در حین عبور از تخمک زن محافظت می کند. در این مقاله به بررسی علائم التهاب پروستات می پردازیم.

اگر پروستات شما متورم، دردناک و ملتهب شود، یعنی به پروستاتیت مبتلا شده اید که با سرطان و پروستات بزرگ شده تفاوت دارد.

علائم التهاب پروستات

چهار نوع پروستاتیت وجود دارد، که هر کدام علائم و علل مخصوص به خود را داشته و شامل موارد زیر می شوند:

# علائم پروستاتیت باکتریال حاد 

دستگاه ادراری شما، شامل کلیه ها، مثانه و لوله هایی است که بین آنها عبور می کنند. اگر باکتری از این محل ها وارد پروستات شود، پروستات به عفونت دچار خواهد شد. این نوع پروستاتیت حاد بوده و ممکن است علائم آن به طور ناگهانی در شما ظاهر شود، این علائم عبارتند از:

 

تب

✅ تب شدید

✅ تعریق

✅ دردهای عضلانی

✅ درد مفاصل

✅ درد اطراف قاعده ی آلت تناسلی و یا در خلف اسکروتوم

✅ کمر درد

✅ مشکل در ادرار کردن

✅ جریان ضعیف ادرار

پروستاتیت باکتریال حاد یک شرایط اورژانسی است. اگر متوجه وجود این علائم در خودتان شدید، سریعاً به یک مرکز پزشکی و یا پزشک خود مراجعه کنید.

#پروستاتیت باکتریال مزمن

این حالت بیشتر در مردان مسن دیده می شود. در این شرایط یک عفونت خفیف باکتریایی به وجود می آید که می تواند تا چندین ماه طول بکشد. بعضی از مردان پس از ابتلا به عفونت مجاری ادراری (UTI) یا پروستاتیت باکتریال حاد به این وضعیت دچار می شوند.

علائم پروستاتیت باکتریال مزمن متناوب است و می آید و می رود. همین مسئله باعث می شود که به راحتی نادیده گرفته شوند. این علائم عبارتند از:

 

تکرر ادراری

✅ فوریت ادراری، اغلب در اواسط شب

✅ ادرار دردناک (سوزش ادرار)

✅ درد پس از انزال (ترشح مایع منی در ارگاسم)

✅ کمر درد

✅ درد رکتوم

✅ احساس سنگینی در خلف اسکروتوم (کیسه ی بیضه )

✅ وجود خون در مایع منی

✅ یک عفونت مجاری ادراری (UTI)

✅ احتباس ادراری (عدم خروج ادرار)

#پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگنی (CP / CPPS)

این مورد، شایع ترین نوع التهاب پروستات است. بسیاری از علائم این بیماری مشابه پروستاتیت باکتریایی است و تفاوت آن ها فقط با انجام تست های آزمایشگاهی مشخص می شود، در این حالت پروستاتیت باکتری وجود ندارد.

پزشکان هنوز در رابطه با علت ایجاد CP / CPPS، اطمینان حاصل نکرده اند. از جمله عوامل موثر شامل استرس، آسیب عصبی اطراف ناحیه و آسیب جسمی می باشد. وجود مواد شیمیایی در ادرار یا عفونت مجاری ادرار که در گذشته به آن مبتلا بودید، نیز می توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند. همچنین CP / CPPS با اختلالات ایمنی مانند سندرم خستگی مزمن و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مرتبط است.

علامت اصلی CP / CPPS دردی است که بیش از 3 ماه در حداقل یکی از این قسمت های بدن به صورت مداوم وجود دارد.

لکه های سفید روی آلت

✅درد در آلت تناسلی مرد (اغلب در نوک)

✅ درد در اسکروتوم (کیسه ی بیضه)

✅ درد در ناحیه ی بین اسکروتوم و مقعد

✅ درد در زیر شکم

✅ درد در کمر

✅ درد در هنگام ادرار کردن یا انزال

همچنین ممکن است قادر به نگه داری ادرار خود نبوده و مجبور باشید بیش از 8 بار در روز به دستشویی بروید. جریان ضعیف ادرار نیز یکی دیگر از علائم شایع در CP / CPPS است.

#پروستاتیت بدون علامت

مردان مبتلا به این نوع التهاب پروستات دارای پروستات ملتهب و بدون علامت هستند. ممکن است پزشک شما، تنها با انجام یک آزمایش خون ساده سلامتی پروستات را بررسی کند. پروستاتیت بدون علامت نیازی به درمان ندارد، اما می تواند منجر به ناباروری شود.

علائم التهاب پروستات در جوانان

 

 

عوامل خطر التهاب پروستات

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شوند، احتمال اینکه به مشکلات پروستات مبتلا شوید، بیشتر خواهد بود، این موارد عبارتند از:

✔ اگر بین 36 تا 50 سال سن دارید.

✔ سابقه ی عفونت مجاری اداری (UTI) دارید.

✔ سابقه ی آسیب به کشاله ی ران دارید.

✔ از سوند ادراری استفاده می کنید.

✔ سابقه ی انجام بیوپسی پروستات را دارید.

✔ مبتلا به ایدز هستید.

✔ سابقه ی التهاب پروستات در گذشته را دارید.

✔ غده ی پروستات ملتهب یا عفونی در مردان در سنین مختلف شایع است.

 

تشخیص سرطان پروستات

 

اگر مبتلا به التهاب پروستات هستید، پزشک می تواند به شما کمک کند تا علائم و درد خود را کنترل کنید. همچنین محققان سعی در درک بیشتر علت زمینه ای ایجاد کننده ی التهاب پروستات دارند. این کار زمینه را برای کشف را ه های درمانی بیش تر فراهم خواهد ساخت.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

 

3.5/5 - (32 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر R شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۲ سالمه
    بنده دچار شب ادراری تکرر ادرار شدم رفتم پزشک ارولوژی با ماساژ پرستات بررسی آزمایش گفت التهابه بهم سیپروفلوکساسیسن ۵۰۰ به مدت ۳۰ روزی دادن گفت مایعات زیاد بخور رفتم باز دکتر با ماساژ بررسی آزمایش گفت خوبی دارو نمیخواد مایعات زیاد بخور من الان ۳ ماهه گذشته هنوزم سوزش دارم کمی بعضی وقتا باسنمم درد میگیره میرم دکتر آزمایش میگیره میگه چیزی نیستش الان بازم رفتم بهم گفتن چیزی نیست یه قرص پرستاباریج دادن بهم یک سوال دارم من باید چیکار کنم مشکلم حاده ؟ تا ابد باید سوزش ادرار داشته باشم ؟ البته مایعات میخورم کمتر میشه ایا برام مشکل ایجاد میکنه در اینده ؟ لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
  • تصویر کاربر مجرد پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 712 مشاهده پرسش
    سلام

    من 29 ساله و مجرد هستم. من حدود یک ماه پیش دو بار موقع جنب شدن دردی رو در الت احساس کردم. و بعدا دیگر این درد موقع جنب شدن تکرار نشد. همچنین بعد از حمام و استفاده از صابون دچار سوزش ادرار در حد یک بار ادار کردن میشدم. برای این دو مورد به دکتر مراجعه کردم و بدون آزمایش خاصی به من قرص سیروفکت 500 برای ده روز و هر روز دو قرص تجویز کردند. بعد از مدتی قرص ها را خریداری کردم و ده روز استفاده کردم. در طول این ده روز درد در ران و پای راست، درد در عضلات دست و تیر کشیدن دست رو تجربه کردم و همچنین بعضی وقت ها درد در پشت بیضه رو هم تجربه کردم. وقتی دست میزدم به بیضه دردی ندشاتم مثل اینکه درد در پشت اون ناحیه بود و همچنین زیر ناف هم درد داشتم بعضی وقت ها. در طول مصرف قرص من متوجه شدم که سوزش ادرار فقط بخاطر صابون بوده و با حذف صابون کلا حل شد. با این حال دارو ها رو تا ده روز استفاده کردم. الان که دارو ها تموم شده درد در پا به صورت کمتر رو احساس می کنم که شامل ران و زانو بیشتر در پای راست میشه. همچنین در اطراف الت رو هم بیشتر در سمت راست احساس می کنم ولی جایی مشخصی نیست که با فشار دادن اون درد بیشتر بشه. این علایم نسبت به قبلا کمتر شده اما من نگرانش هستم چون میخوام ازدواج کنم ایا مشکلی هست احساس می کنم با گفتن این موضوع به نامزدم ممکنه بخاطر یه موضوع کوچک و یر مهم ناراحتش کنم و با این حال نمیخوام کسی رو هم بدبخت کنم.

    ممنون
    میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر مجرد پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر من یاد رفت خدمت شما بگم که الان حدود چهار روز از زمانی که دیگه قرص سیروفکت استفاده میکنم گذشته. علایم کمتر شد ولی هنوز کم و بیش هست.
      و قبلا هم در طول مصرف معمولا یک ساعت قبل از زمان قرص بعدی این درد در ناحیه پا و اطراف بیضه سمت راست مشهود میشد. همچنین بیضه سمت راستم هم کمی بالاتر از بیضه سمت چپ هست و جلوتر هست. ولی دردی در ناحیه بیضه ندارم.

      اگه فکر می کنیم این علایم خطرناک هست با توجه به اینکه قصد ازدواج دارم بفرمایید.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی انجام شود
    3. تصویر کاربر مجرد پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر آیا این التهاب پروستات است؟ و آیا در مورد ازدواج باید نگران باشم؟
    4. تصویر کاربر مجرد پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر امکانش هست یه نسخه برام بفرستین از آزمایش هایی که باید انجام بدم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      نگران ازدواج نباشین ، اقدامات گفته شده انجام شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر اصغر شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید
    من دو یا سه هفته ای است به درد کلیه ودرد پهلو دچار شده ام فکر کنم ادرارم کم نشده ولی تعداد دفعات ادرارم
    زیاد شده نه به صورت اجباری و سوزش خودم به اختیار زیاد برای دفع می رم اما هر دفعه به صورت کم وزور دادن
    قطع و وصل میشه ازمایش ها و سونو گرافی طبیعی بودن فایلشون را براتون می فرستم ضمنا احساس دفع ادرار وپر
    شدن مثانه ودر شکم ومثانه و لگن آلت هیچ کدامو ندارم
    قبلا هم به این مشکل دچار می شدم ولی طی یک هفته حل میشد ممنون می شم آقای دکتر کمکم کنید فایل هارو پیوست میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      موقت به مدت یک هفته از قرص تولترودین ۲ میلیگرم روزی یک عدد و کپسول تامسولوسین شبی یک عدد استفاده کنید. ببینید چطور می شود
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۲۸ سالمه. پارسال چند مرتبه بعد ادرارم دو سه قطره خون میومد. آزمایش ادرار و سونو کلیه دادم. نرمال بود. فقط ‌دروستان اندازه ۲۵cc بزرگ بود بعد چند روز خوب شدم الان دوباره چند روزه وقتی بعد ادرار زور میزنم ۲-۳ قطره خون میاد یک ماه پیشم آزمایش چکار کامل و کشت ادرار دادم همه چی نرمال بود نظرتون بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      باید سی تی اسکن شکم و لگن با تزریق شوید ، و احتمالا نیاز به انجام سیستوسکوپی خواهد بود
  • تصویر کاربر ارش شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر.من یه مرد ۳۰ساله هستم و متاهل.نزدیک به یک ماهی هست که تکرر ادرار دارم ادرار قطره ای و درد در ناحیه الت که بعضی از اوقات به کشاله ی ران هم کشیده میشه .این علایم بعد از چند روز از بین میره و به محض رابطه ی جنسی دوباره شروع میشه حتی با کوچکترین تحریک.لازم به ذکر که ازمایش ادرار دادم هیچ عفونتی نبود .(تصویرش رو براتون ارسال میکنم )به پزشک مراجعه کردم افلوکسسین ۳۰۰هر ۱۲ساعت تجویز کردند که نزدیک به سه هفته مصرف کردم و هیچ جوابی نگرفتم .به تازگی در زمان مدفوع درد در ناحیه مقعد هم برام به وجود اومده.
    نزدیک به پنج ماهه پیش هم سونوی کامل شکم لگن دادم جهت چکاب هیچ مشکلی در کلیه و مجراری ادراری و مثانه و پروستات وجود نداشت.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      از جهت بررسی تمگی مجرای ادراری RUG انجام شود ، اگر طبیعی بود دستورات زیر انجام شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سام شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 968 مشاهده پرسش
    آقای دکتر عرض سلام
    خدمتتون عارضم که من البته سابقه التهاب پروستات ۴ سال پیش داشتم اما اخیرا بیش از دوماه است که در ناحیه کشاله وبین بیضه ومقعد ودرد کمر وسرالت تناسلی درد دارم ودر بیضه ها هم گاها احساس سنگینی دارم کلیه مراحل سونو از کلیه وپروستات ومجاری ادرار رو انجام دادم تست psaروهم انجام دادم که مورد خاصی نبود ومعاینه فیزیکی بیضه ها هم اوکی بود وتجویز اولیه قرص الفن ایکس ا ال ۱۰۰ ومتعاقبا امنیک.4 وشب ها یک عددگاباپنتین ۱۰۰ تجویز شده است البته من افراط در مصرف سیر خام صبح گاهی وقهوه وتلخ وفلفل تند داشتم که ب جز قهوه این موارد رو ترک کردم اما بعضا شدت درد هام زیاد میشود خصوصا اینکه دردو سنگینی بیضه ها ی مقدار مشهود تر است ب نظررجنابعالی مسیر در مانم درست پیش میرود.ارادتمندتان
    1. تصویر کاربر سام جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قربان عرض سلام وارادت
      سه روز از طرح سئوال م سپری شده است که اگر پاسخ بفرمایند دکتر مزید امتنان است
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    چند ماهی است سوزش ادرار دارم
    آنتی بیوتیک هم مصرف کردم دو بارم آزمایش ادرار دادم تا اینکه به تشخیص دکتر بنده التهاب پروستات دارم که از دو روز پیش قرص فلاژیکس و پروترال مصرف میکنم
    ولی سوال بنده در مورد عدم لذت کافی هنگام انزال است که قبل از خوردن این دو تا قرص پیش امد البته زمانی که آنتی بیوتیک بابت عفونت ادراری مصرف میکردم
    آیا لذت نبردن هنگام انزال مربوط به پروستات است یا مشکل عصبی
    ممنون و سپاس بیکران
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      معمولا به دنبال مسایل روحی و عصبی است
  • تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب- چند سال قبل به خاطر سوزش ادرار و مشکلات ناشی از ان مراجعه کردم بعد از ازمایش و نوار ادرارو سونوگرافی دکتر فرمودند که التهاب پروستات و بزرگی داری و دارو داد (تاوانکس) که بهتر شد. در حال حاضر مشکلاتی نظیر: سوزش ادرار- عدم نعوظ- کاهش میل جنسی- کاهش فشار ادرار- شلی آلت تناسلی عدم احساس تخلیه ادرار دارم . لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر و یک حالت ناخوشایند در مقعد حس میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
  • تصویر کاربر دنیا پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پدر م با سن ۷۵وبه مدت ۴.۵سال به بیماری پروستات دچار شده از روز اول تا به این ساعت که این را می نویسم با حجم پروستات ۱۱۰و پی اس ای ۲۲نمونه برداری سالم که در سال ۹۵ انجام دادیم در این چند سال با آزمایشها و سونوگرافی های که انجام دادیم آزمایشهای پی اس ای با رنج ۷.۲۰بوده این چهار سال با بیشترین رنج و کمترین ۶.۶ و حجم آخرین پروستات با سالم بودن کلیه و مثانه ..۶۴سی سی لذا طول این چند سال برای آزمایشی که دکتر گفت قرصها را ترک کردیم حجم شد ۹۰و پی اس ای شد ۱۲(بدونه ) این سوالات را لطف کنی جواب بدید با تشکر چرا حجم به این سختی پایین می آیید ۲چرا پی اس ای در این چند سال به رنج نرمال نرسیدهد۳ آیا پدر من باید نمونه برداری کند یا به این آزمایشها خون کفایت کنیم (بیشترین پی اس ای ۷.۲۰و کمترین در آخرین آزمایش ۶.۶ بوده با تشکر) چه کار باید بکنیم لطفا راهنمای کنید با تشکر برای التهاب پروستات باید چه داروی مصرف کرد با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      حجم پروستات با دارو کم نمیشه ، شبی یک عدد تامسولوسین مصرف کنن. اگر با مصرف دارو ادرارشون مشکل داره باید عمل شوند
  • تصویر کاربر نیلمان پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    بنده بعد از یک‌ رابطه دچار سوزش و خارش خیلی جزئی شدم ولی توجه نکردم چون علائمی نداشت بعد از دو ماه رفتم دکتر با یه علائم خفیف ، دکتر مربوطه به من انتی بیوتیک داد و مصرف کردم و بعد اتمام اوضاع بدتر شد یعنی سوزش بیشتری داشتم دوباره انتی بیوتیک داد و موقع مصرف خوب بودم ولی بعد از اتمام دوباره بدتر از قبل شدم و بهم گفت تو مشکل روحی روانی داری ، یک سال درگیر بودم انتی بیوتیک های مثل تاوانکس و داکسی .... مصرف کردم بعد از یک سال تا طب سنتی خوب شدم ولی الان یک ماهه بدلیل خوردن انتی بیوتیک دوباره دردم شروع شده
    سوزش خاصی ندارم ولی درد پروستات دارم هنگام دفع مدفوع و انرزال هم دو روزه درد دارم
    الان هم پزشکم تاوانکس داده چند روز اول احساس خوبی داشتم ولی بعد چند روز درد دارم مجددا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر