اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

توصیه های قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 آیا می دانید که با ابداع روش های TUL و PCNL امروزه  ۹۵ درصد سنگ های کلیه نیاز به روش جراحی باز ندارند و به صورت آندوسکوپی و سرپایی قابل درمان هستند.

PCNL

عمل pcnl به معنی ایجاد تونل پوستی به کلیه بدون شکاف جراحی و عبور دوربین به داخل کلیه و شکستن سنگ های بزرگ و خارج کردن آنها از کلیه می باشد. در این تکنیک به جای 20 بخیه فقط یک عدد بخیه در محل عبور دوربین استفاده می شود.

مزیت عمل PCNL  چیست؟

۱- زیبایی روش PCNL

۲- درد کمتر PCNL

۳- بستری کمتر PCNL

۴- زمان برگشت سریع به کار و فعالیته ای روزمره زندگی می باشد.

PCNL برای چه بیمارانی ایده آل درمانی می باشد؟

✅ سنگ های بالای یک سانت تا 5 سانت

✅ بیماران با سنگ بزرگ و سابقه جراحی قبلی

✅ سنگ هایی که به سنگ شکنی برون اندامی جواب نداده اند.

روش انجام PCNL

 این عمل با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. با استفاده از سیستم عکسبرداری در اطاق عمل یک عدد سوزن به داخل کلیه وارد و مسیر را بدون برش جراحی فقط گشاد کرده و با عبور دوربین سنگ ها خرد و با پنس خارج می شوند که جهت دیدن کامل فیلم عمل به آدرس آپارات مراجعه نمایید.

توصیه های قبل از عمل سنگ کلیه

۱- در صورت مصرف آسپرین و پلاویکس، ژلوفن و بروفن، دیکلوفناک و دیگر داروهای رقیق کننده خون آنها را یک هفته قبل از عمل و با اطلاع پزشک معالجتان قطع کنید.

۲- در صورتیکه شما بالای 50 سال هستید یا بیماری قلبی دارید حتماً قبل از عمل باید توسط متخصص قلب معاینه شوید.

۳-وجود هر گونه بیماری قبلی را به پزشک معالجتان اطلاع دهید.

۴- اگر مبتلا به عفونت ادراری هستید باید قبل از جراحی آن را توسط پزشکتان درمان کنید.

۵- در صورت وجود بیماری های خونریزی دهنده و حساسیت دارویی، آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

۶- قبل از عمل از شما آزمایش کامل خون و گروه خونی انجام خواهد شد.

۷- جهت جایگزین کردن خونریزی احتمالی قبل از عمل تعداد 3 واحد خون به عنوان ذخیره در خواست خواهد شد تا فقط در صورت نیاز از آن استفاده شود.

۸- جهت اطلاع دقیق از نقش کلیه و محل سنگ، عکس سی تی اسکن یا IVP قبل از عمل توسط پزشک معالجتان درخواست خواهد شد.

۹- طول عمل جراحی بر اساس محل و اندازه سنگ از نیم تا 2 ساعت می تواند طول بکشد.

۱۰- جهت عکسبرداری از کلیه یک عدد سوند حالب ه همراه سوند فولی در حین بیهوشی گذاشته خواهد شد و فردای روز عمل خارج می شود.

نکات بعد از عمل سنگ کلیه

✅ سه ساعت بعد از عمل می توانید از نوشیدنی ها استفاده کنید.

✅ دردی متوسط پس از عمل خواهید داشت که با تزریق مسکن کاملاً کنترل خواهد شد.

✅ ادرار شما چند روز آغشته به خون خواهد بود که به علت سوراخ کردن کلیه محل عمل بوده و خودبخود از بین خواهد رفت. در صورت ادامه آن و غلیظ شدن رنگ خون ادرار باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

✅ این عمل با یک شب بستری در بیمارستان همراه می باشد.

✅ مثل عمل های دیگر جراحی نتیجه عمل جراحی 100 درصد نمی باشد. اغلب موارد نتیجه عمل جراحی 90 درصد موفقیت آمیز است. اگر سنگ های کوچکی در کلیه بماند و امکان خارج کردن آنها مقدور نباشد از سنگ شکنی برون اندامی جهت درمان آنها استفاده می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 471 مشاهده پرسش
    قبلا سوالی مطرح کردم با کد رهگیریn33xb438197پاسخ داده شد:راه جلوگیری ندارد. آقای دکتر سوال من این بود که آیا بایستی برای توقف کوچکشدن بیضه چپ جراحی واریکوسل انجام دهم و اینکه روند کاهش سایز بیضه تا چه زمانی ادامه می یابد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      نه فايده ندارد
  • تصویر کاربر صادق سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر - آلت من موقع نعوض سرش رو به پایین هستش - سایز آلتم 14 سانت هستش - میخواستم بدون راه درمانی به صورت فیزیکی دارد ؟ یا اینکه باید عمل بشه و اگر عمل بشه مشکل برطرف میشه و حالت طبیعی پیدا میکنه ؟ ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام زياد كج نيستدرمان نميخواهد
    2. تصویر کاربر صادق یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام - ببخشید اینو میگم ولی خب از چند نفری شنیدم که گفتن بهم کج هستش و یه جورایی حس بدی پیدا کردم و اعتماد بنفسم کم شده - به نظرشما راهی هست برای این مسئله ؟
      ممنون از راهنماییتون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ در خدمتم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مجتبي یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 681 مشاهده پرسش
    با سلام آقاي دكتر من در هنگام نعوظ در قسمت حشفه ( نوك آلت) احساس درد ميكنم ميخواستم بدونم به بيماري خاصي مبتلا هستم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام ازنظر من سالميد
  • تصویر کاربر همایون یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 421 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یک هفته پیش سیستوسکوپی دادم که التهاب شدید پروستات داشتم و دارم آنتی بیوتیک مصرف میکنم . ولی بعد از یک هفته که از سیستوسکوپی میگذره وقتی یک روز کم مایعات مصرف میکنم ادرارم مثل خون میشه . آیا بعد از یک هفته این طبیعیه ؟ و آیا التهاب شدید پروستات خوب میشه و خطری رو ایجاد نمیکنه ؟
    سوال دیگه اینکه امکان داره التهاب شدید پروستات انزال خشک به وجود بیاره ؟
    خداوند از شما راضی باشه انشاء الله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      با مصرف مايعاتبهتر ميشويد
  • تصویر کاربر ذاکر جمعه ۱ اردیبهشت ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 1471 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من چن وقت پیش ی ضربه ای خوردم ب آلتم تا چن وقت درد داشتم ولی دردش تموم شد رفتم پیش پزشک گفت ک ب کلاهک آلت تناسلی خون نمیرسه الانم آلتم مث اينه ک ی وزنه رو هست سوزش هم داره سمت چپش و سمت راستش هم ی رگ از ته آلتم تا نوکش زده بیرون و الان اصلا نعوظ ندارم ت آزمایشات هم کم خونی زده آیا تا آخر عمر نميتونم ازدواج کنم یا ن راهی هم هست برا درمان ب نظرتون چکار کنم بیام مطب راهمم خیلی دوره زاهدانیم من تعریف شما رو شنیدم اگه بگيد هم این همه راه هم رو هم ميام فقط دغدغه ام اينه ک ی درصد امید داشته باشم بس...بعد هم آقای دکتر نعوظ صبحگاهي هم ندارم موقعی ک تحریک صدرصد بشم بس کلفت ميشه نوکش میوفته جلو بیضه هام میوفته بپایین اصلا راست نميشه ته آلتم هم شل بقیه ش هم کمی سفت تر در زمان تحریک ولی تحریک با دست.راستی آقای دکتر زمانی ک خوابیده هم سفت ميشن رگهایی آلتم نميدونم چکار کنم ترم آخرم هست ممنون آقای دکتر کمکم کنید تشکراز وبسایتتون
    1. تصویر کاربر ذاکر یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      خسته نباشید آقای دکتر پوزش ميخوام عکس فرستادم ولی مجبور بودم آقای دکتر عکس پنجمی نگاه کنید ته آلتم کلا رو ب پایین هس و شل آلتم هرچی زور میزنم مث این ک باد ميشه خون نداره الان ت عکس التم با دست کلفت شد ولی راست اصلا نميشه آخرش شل ميشه و کمی باریک تر نسبت ب بقیه قسمت های آلت..آقاي دکتر من زمانی ک ضربه خوردم نمیدونستم ب چه پزشکی مراجعه کنم ولی بعدش خوب شدم اما اون آدم قبلی نبودم ولی تا چن روز شدید درد داشتم ب نظرتون آقای دکتر اگه شکسته و خودش ترمیم شده دیگه امکان درمان هس یا ن.. موقعی ک سالم بودم نعوظ میشدم اگه ی کیلو سر آلتم میزاشتم کج نميشد رو ب پایین ولی الان ی پنبه رو آلتم بذارم کاملا میوفته ب هر طرف میره یعنی ته آلتم نميدونم چ شده احساس میکنم ی چیزی ت آلتم گیره هر چ زور میزنم اصلا تکون نميخوره بس یکمی میره عقب بس...ب نظر شما مشکلم قابل حله یا ن اگه بگيد مشکلم قابل حل و نیاز ب معاینه هس ميام تهران پیشتون ولی میترسم گم نشم کسی رو هم ندارم خودم چابهار نشستم یا همون دریای چابهار زاهدان درس میخونم با تشکر از شما دکتر گرامی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام بهدمتر ارولوژي در زاهدان مراجعه كنيد
    3. تصویر کاربر ذاکر یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      ولی آقای دکتر مشکلم جدیه قابل حل هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      بله
    5. تصویر کاربر ذاکر چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      ببخشید دکترجان باز مزاحم شدم من رفتم زاهدان دکتر بدون معاینه گفت باید عمل بشی تا مشکلت معلوم شه نميدونم چکار کنم برای همین گفتم ميام اونجا پیشتون حداقل معاینه بشم آزمایشات گرفته شه بعد جراحی....ی سوال ديگه ولی بخدا شرمنده شمام آقای دکتر با این همه مزاحمت سوالم اينه ته آلتم کلا شل شل هست یکمی باریکتر شده و تکون نمی خوره بی داغ هم شده ب نظرتون اول مشکلم قابل حل هس اگه هست جراحی باید بشم بدون معاینه ممنون از شما
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ اردیبهشت ۹۶( 9 سال پیش)
      ارولوژي زاهدان برويد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 404 مشاهده پرسش
    آلت تناسلی من ، انحنای رو به پایین داره. باید چیکار کنم؟ چون رابطه جنسی تا الان نداشتم نمیدونم اخلال ایجاد میکنه یا نه. باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      فيلم عمل انحنا من در سايتم را ببينيد٢-حضوري در خدمتم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر محمدرضا یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    34 سالمه. 3 ساله ازدواج کردم. قبل از ازدواج نیروی جنسی به شدت زیادی داشتم. هم رابطه هم خودارضایی داشتم. مدت مدیدی است کلا تعطیل شده قدرت جنسیم. هر از چند گاهی خودارضایی با فیلم پورن ولی نسبت به اونم به شدت علاقه ام کم شده. مدت زیادیست با نظر پزشک اسنترا میخورم البته اصلا منظم نیست متاسفانه. برای جلوگیری از کاهش میل جنسی به این خاطر دکتر ولبان هم داده بود بخورم که یه بنده خدا میگفت به شدت میاره پایین میل رو منم ترسیدم نخوردم دیگه. چی بخورم؟ جنسینگ؟ خودش یا کپسولش؟ این vigrx چطوره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام مشكل شما رواني است دكتر روانكاو برويد
  • تصویر کاربر شهرام یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام دکتر کرمی من به زگیل تناسلی مبتلا هستم حدود دوسال پیش یه بار درمان کردم و زگیل ها رو با نیتروژن مایع بصورت دستی با گوش پاک کن از بین بردن.تعدادش دو سه تا بیشتر نبود کوچک و گرد.بعد از مدتی مجددا پیدا شد و موقع اصلاح چند جا خراشیده شد که دوباره اونجا هم بصورت خال مانند نمایان شده .نمیدونم چیکار کنم میترسم موبر هم بزنم یه وقت حساسیت ایجاد کنه.دو تا کوچک زیر گردن آلت تناسلی هست که باعث درد گردنه آلتم شده و از اون موقع آلتم بعد از سکس به سوزش میوقته و درد میگیره .دکتر ویدیوهای شما رو رو در سایت مشاهده کردم.الان خیلی افسردگی درم یوجود اومده چون فک میکنم نغوذ آلتم هم کم شده و آلتم جم شده مثل قبل نیستم.الان مجردم .میخوام درمان بشم. شرمنده طولانی شد نوشته هام چیکار کنم اونا از بین بره و دوباره مثل قبل سلامتیمو بدست بیارم آقای دکتر ممنون پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام فيلم كرايو من را ببينيد ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ جهت كرايو تماس
  • تصویر کاربر جناب شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 478 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر کرمی با سلام و احترام بنده 51 ساله از رشت طی یک سال اخیر، در ماه های اول تکرر ادار داشتم البته زیاد نبود. ولی بعدا به سوزش ادار هم دچار شدم. به دکتر کلیه و مجاری اداری در رشت مراجعه کردم سطح psa خونی 17 (یک و هفت دهم) بود. سیستوسکوپی از مجاری ادرار انجام شد. دکتر اعلام فرمودند مشکل جدی نیست و بیشتر مربوط به التهاب محاری است. پاسخ سونوگرافی هم پیوست این پیام نمودم. قر ص تامسولیسن و کپسول انتی بیوتیک و نیز قرص فینوپروست تجویز کزدند و مصرف کردم چند روز حالم بهتر شده بود ولی مجدداً دچار سوزش ادار و قطره قطره امدن ادار و کاهش فشار اداری شدم . لطفا بنده را راهنمایی فرمایید . با تشکر از جنابعالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام بهتر تست نوار عصب مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر حسين شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 639 مشاهده پرسش
    باسلام دوسال پيش پدر بنده در بيمارستان قائم مشهد به وسيله دكتر يارمحمدي متخصص الوروژي مورد عمل برداشتن سنگ كليه به صورت باز قرار گرفتن ولي در همان زمان قسمت عمل شده باد كرده بود و پرستاران گفته بودن كه عاديه و تا امروز كه خوب نشده و كليه دوباره سنگ به قطر ١٣ و دومي به قطر ٨ ميلي اورده و درد شديدي دارن پيش دكتري در گرگان رفتيم كه متخصص الوروژي رفتيم كه گفتن فتق كرده و روده دور كليه را گرفته و در صورتي كه عمل انجام شود به احتمال بالا دچار پارگي روده شده و هم كليه خون ريزي خواهد كرد. و ما قصد رفتن پيش دكتر يارمحمدي رو داريم زيرا هيچ چاره اي نداريم نظر شما چيست سن پدر بنده : 5٩ فشار خون بالا و همينطور داراي ديابت با قند خون ١5٠ الي ١٧٠ مي باشد كليه عمل شده سمت راست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام ايشان از دكترخاي باتجربه وخوب است مراجعه فرماييد البته فتق بعد از عمل جز عارضه طبيعي عمل است
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    با اهدای سلام
    پزشک عزیز چند روز پیش مادرم متوجه شدند که ادرارشون کاملا خون شده تا دو روز، بعد از آن دچار درد شدیدی شدند. در آزمایش ادرارشون خون و پروتئین مشاهده شده و پزشک رادیولوژی پس از انجام سونوگرافی گفته اند که بخشی از بافت کلیه ایشون آسیب دیده. الان خیلی نگران هستیم؟موقعیت ایشون خیلی نگران کننده هست؟تا چه اندازه ایشون برای مراجعه به پزشک متخصص نیاز اورژانسی دارند. آخه فعلا شهرستان هستیم. هفته ی آینده مزاحم شما میشیم انشاءالله.
    ممنونم
    التماس دعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سونوگرافی از کلیه و مثانه و ازمایش ادرار ضروری است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

احساس ناگهانی و غیرقابل کنترل برای ادرار کردن — که نمی‌توانید آن را به تأخیر بیندازید —…
رنگ ادرار یکی از ساده‌ترین اما مهم‌ترین نشانگرهای سلامت بدن است. ادرار طبیعی معمولاً رنگی در طیف…
تبخال تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در جهان است و زنان بیش از مردان در معرض…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب