اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

توصیه های قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 آیا می دانید که با ابداع روش های TUL و PCNL امروزه  ۹۵ درصد سنگ های کلیه نیاز به روش جراحی باز ندارند و به صورت آندوسکوپی و سرپایی قابل درمان هستند.

PCNL

عمل pcnl به معنی ایجاد تونل پوستی به کلیه بدون شکاف جراحی و عبور دوربین به داخل کلیه و شکستن سنگ های بزرگ و خارج کردن آنها از کلیه می باشد. در این تکنیک به جای 20 بخیه فقط یک عدد بخیه در محل عبور دوربین استفاده می شود.

مزیت عمل PCNL  چیست؟

۱- زیبایی روش PCNL

۲- درد کمتر PCNL

۳- بستری کمتر PCNL

۴- زمان برگشت سریع به کار و فعالیته ای روزمره زندگی می باشد.

PCNL برای چه بیمارانی ایده آل درمانی می باشد؟

✅ سنگ های بالای یک سانت تا 5 سانت

✅ بیماران با سنگ بزرگ و سابقه جراحی قبلی

✅ سنگ هایی که به سنگ شکنی برون اندامی جواب نداده اند.

روش انجام PCNL

 این عمل با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. با استفاده از سیستم عکسبرداری در اطاق عمل یک عدد سوزن به داخل کلیه وارد و مسیر را بدون برش جراحی فقط گشاد کرده و با عبور دوربین سنگ ها خرد و با پنس خارج می شوند که جهت دیدن کامل فیلم عمل به آدرس آپارات مراجعه نمایید.

توصیه های قبل از عمل سنگ کلیه

۱- در صورت مصرف آسپرین و پلاویکس، ژلوفن و بروفن، دیکلوفناک و دیگر داروهای رقیق کننده خون آنها را یک هفته قبل از عمل و با اطلاع پزشک معالجتان قطع کنید.

۲- در صورتیکه شما بالای 50 سال هستید یا بیماری قلبی دارید حتماً قبل از عمل باید توسط متخصص قلب معاینه شوید.

۳-وجود هر گونه بیماری قبلی را به پزشک معالجتان اطلاع دهید.

۴- اگر مبتلا به عفونت ادراری هستید باید قبل از جراحی آن را توسط پزشکتان درمان کنید.

۵- در صورت وجود بیماری های خونریزی دهنده و حساسیت دارویی، آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

۶- قبل از عمل از شما آزمایش کامل خون و گروه خونی انجام خواهد شد.

۷- جهت جایگزین کردن خونریزی احتمالی قبل از عمل تعداد 3 واحد خون به عنوان ذخیره در خواست خواهد شد تا فقط در صورت نیاز از آن استفاده شود.

۸- جهت اطلاع دقیق از نقش کلیه و محل سنگ، عکس سی تی اسکن یا IVP قبل از عمل توسط پزشک معالجتان درخواست خواهد شد.

۹- طول عمل جراحی بر اساس محل و اندازه سنگ از نیم تا 2 ساعت می تواند طول بکشد.

۱۰- جهت عکسبرداری از کلیه یک عدد سوند حالب ه همراه سوند فولی در حین بیهوشی گذاشته خواهد شد و فردای روز عمل خارج می شود.

نکات بعد از عمل سنگ کلیه

✅ سه ساعت بعد از عمل می توانید از نوشیدنی ها استفاده کنید.

✅ دردی متوسط پس از عمل خواهید داشت که با تزریق مسکن کاملاً کنترل خواهد شد.

✅ ادرار شما چند روز آغشته به خون خواهد بود که به علت سوراخ کردن کلیه محل عمل بوده و خودبخود از بین خواهد رفت. در صورت ادامه آن و غلیظ شدن رنگ خون ادرار باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

✅ این عمل با یک شب بستری در بیمارستان همراه می باشد.

✅ مثل عمل های دیگر جراحی نتیجه عمل جراحی 100 درصد نمی باشد. اغلب موارد نتیجه عمل جراحی 90 درصد موفقیت آمیز است. اگر سنگ های کوچکی در کلیه بماند و امکان خارج کردن آنها مقدور نباشد از سنگ شکنی برون اندامی جهت درمان آنها استفاده می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر مهسا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 340 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ، این زائده ها زگیل تناسلی هستند؟ با توجه به اینکه ۵ سال هست فعالیت جنسی رو شروع کردم و کلا فقط با یک نفر در ارتباط بودم
    استخر و اپیلاسیون و لیزر و ... هم نرفتم ، این به این معنیه که پارتنر من با فرد الوده ای رابطه داشته که باعث انتقال شده؟
    این ها که مثل جوش هستند بعد حدود ۱ هفته تعدادشون خیلی کم شد اونایی که موندن هم یه برجستگی کوچک ازشون مونده ، قرص زینک و ویتامین سی و پاورفیت دارم میخورم تا چه مدت اگر از بین نرفتن باید برای درمان قطعی تر اقدام کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام دقیقا از کی ایجاد شده ؟
    2. تصویر کاربر مهسا سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      اونا که حالت جوش مانند دادن تقریبا یه یک ماهی میشه که بعد ۱ هفته ۱۰ روز چنتاش رفت اونایی که مونده هم برجستگیش خیلی کم شده ، اون یکی هم یه هفته ای میشه باز اینم تقریبا خوب شده خود به خود
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      زگیل نیست اینها در اثر شیو و چربی پوست ایجاد میشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پیمان سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت بخیر . من کوتاهی آلت دارم در حالت نعوظ . تقریبا 10 سانت هستش و البته کمتر . خواستم ببینم میشه کمک کنید که سایزش بیشتر بشه . تمام پوزیشن هارو نمیشه اجرا کرد هرچند تو این حالت فقط دوسه تا پوزیشن امکان داره بقیه سخته . میشه حداقل 5 سانت یا 7 سانت افزایش سایز ایجاد بشه ؟؟؟؟ سلام جناب دکتر وقت بخیر . من کوتاهی آلت دارم در حالت نعوظ . تقریبا 10 سانت هستش و البته کمتر . خواستم ببینم میشه کمک کنید که سایزش بیشتر بشه . تمام پوزیشن هارو نمیشه اجرا کرد هرچند تو این حالت فقط دوسه تا پوزیشن امکان داره بقیه سخته . میشه حداقل 5 سانت یا 7 سانت افزایش سایز ایجاد بشه ؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      راه بزرگ كردن الت تناسلي هنوز در دنيا وجود ندارد همه تبليغات دروغند وعملهاي جراحي پر عارضه وغير قابل برگشت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر afsaneh سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    سلام همسرم مشکل شکل اسپرم داره چند بار ازمایش داده صفر هست دکتر قرص فرتیل اید داده میخوام بدونم روزی سه تا رو اگر همزمان قبل از خواب بخوره مشکلی نداره؟؟ چون تو طول روز سرکاره و نمیخواد اطرافیان متوجه بشن قرص میخوره ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام طبق دستو هر ۸ ساعت هست
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 353 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر خدمت شما اقای دکترکرمی عزیز
    من رابطه خطرناکی داشتم که ۱۰ روز بعد از اون معده درد شدید و گلو درد و خستگی و تورم غدد لنفاوی گردن داشتم. هرچند امیکرون گوارشی اون تایم در شهرمون خیلی شایع شده بود از جمله خانواده خودم درگیر بودند ولی ترس‌ از ابتلا به اچ ای وی منو تا مرز افسردگی برد. من در روز های ۱۴,۲۱,۴۵ تست اچ ای وی کمبو ازمایشگاه معتبر دادم و همچنین در روز ۶۵ تست اچ ای وی کمبو و هپاتیت هارا دادم که خداروشکر همگی منفی بودند.
    دو تا سوال خدمت شما دارم
    اول اینکه تا چه زمانی تست هارو جهت اطمینان ادامه بدم و ایا تست PCR نیازه؟
    دوم اینکه ایا این ضایعه شبیه جوش پشت کمرم که یدونه هم بیشتر نیست چیز نگران کننده ایه؟
    ببخشید اگر وسواس فکری دارم حلال کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام نگران نباشید تست اضافه ای هم لازم نیست
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 4780 مشاهده پرسش
    افتراق کورتیکومدولاری کلیه ها مختصری بارز شده است. چک اوره و کراتینین توصیه می‌شود.
    در سونگرافی کلیه ها این مورد به دست آمده. و در آزمایش خون میزان کراتینین زیاد نشان داده شده. ۱.۴۴ نشان داده شده.
    آیا این ها خطرناک هستن و چیکار باید بکنم؟! خیلی ممنون🌹🌹🌹
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام طی یک ماه مصرف گوشت قرمز و پروتئین را کاهش دهید و مایعات روزی ۸ لیوان بخورید مجدد یک ماه بعد ازمایش را تکرار کنید .
  • تصویر کاربر خوشابیان سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    روی آلت تناسلی تاول زده شده آیا ممکن است سفلیس باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      عکس مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر خوشابیان دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      چطوری باید دوباره عکس بفرستم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرس واتس اپ ۰۹۱۲۴۲۶۵۷۴۷
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Saeed سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    سلام سر آلت من بی حس شده و رنگ سر آلت سفید شده.انگار خون جریان نداره.هنگام نعوظ سر آلت سفت نمیشه یعنی سفتیش کمه. هنگام ارضا لذتی ندارم چون حس نداره نمیفهمم.به هر دکتری رفتم خوب نشد.تا حالا قرص های یوهمبین ولبان سینورکس و ... مصرف کردم اما بازم بی حسی خوب نشده کارایی قرص ها فقط باعث نعوذ شده و اگر از این دارو ها استفاده نکنم عملا نمیتونم رابطه جنسی برقرار کنم.آزمایش خون دادم مشکلی نبوده اعصاب روان رفتم مشکلی نبوده ددیسک ندارم که باعث اختلال درخونرسانی بشه. من واقعا کلافه شدم خوب نمیشم و با این اوصافی که دارم تمایلم به جنس مخالف هم خیلی کم شده. اگه قرص نخورم صبح ها نعوذ ندارم.چکار کنم من جناب دکتر؟ اینم بگم اگر مدتی مثلا دو هفته انزال نداشته باشم هنگام ارضا درد سوزشی جزئی از داخل آلت حس میکنم.چکار کنم حتی این مشکل در خلق و خوی من هم اثر گذاشته بدین صورت که حوصله جر و بحث با کسی رو ندارم ترس در وجودم ایجاد کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      چند سالتون هست ؟ متاهل یا مجرد ؟ رابطه جنسی با پارتنر ثابت ؟
    2. تصویر کاربر Saeed دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      34-در آستانه طلاق بعد از یه هفته تموم میشیم البته دلیل اختلاف این موضوع نبوده.طلاق دوممه.در زندگی اولم چهارسال با خانمم زندگی کردم که حدود شش سال پیش طلاقش دادم وبعد از طلاق خانم اولم این مشکل واسم پیش اومد و رفته رفته شدت پیدا کرد تا الان.با این خانم دوم هم سه ماه نامزد شدیم و بعد مهریه اجرا گذاشت که فردا پس فردا تموم میشیم.اینم بگم ربطی به اعصاب و مشکل روحی نداره جناب دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سونوگرافی کالرداپلر پنیس با تزریق انجام بشه برایم بفرستید
    4. تصویر کاربر Saeed دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      چشم.جناب دکتر سیگاری هستم روزی یه قوطی میکشم.قبل از سونوگرافی آیا نیازه سیگار نکشم؟در صورت مثبت بودن جوابتون تا چند روز قبل از سونوگرافی سیگار نکشم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سونو به سیگار ربطی نداره اما اختلال نعوظ رابطه مستقیم با این سیگار داره قطعا عامل اصلی همینه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ریحان دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید این واژن من است
    داخل واژن نیست
    یکم پایین تر از واژن
    یکم کبود مانند شده میخاستم ببینم مشکلی جدی نباشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید ببینم چیزی اپلود نشده
    2. تصویر کاربر ریحان دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      عکس ارسال میکنم نمیاد دلیلش چیه
    3. تصویر کاربر ریحان دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      عکس نمیشه فرستاد میگ مشکلی پیش آمد چرا
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرس واتس اپ ۰۹۱۲۴۲۶۵۷۴۷
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.خانم بنده سنو داده آزمایش هورمون گرفته عکس رنگی رحم گرفته .هیچ گونه مشکلی ندارد منم که آزمایش اسپرم دادم نرماله میمونه واریکوسل .میگم آقای دکتر یعنی میشه کسی واریکوسل داشته باشه اسپرمشم نرمال باشه .ولی واریکوسل مشکل ساز باشه .ببخشید آقای دکتر آزمایش اسپرم خوب بود یانه .و اینکه دارو هامو مصرف کنم کارنیمکس.نولوامون. آمپول فولیگنان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      وضعیت ازمایش اسپرم خوب است اما مشخص نیس ازمایشگاه دقیق گفته باشه مگر جای معتبر انجام داده باشین . من توصیه میکنم به یک مرکز ناباروری مراجعه کنید اول یک بار از کمک باروری استفاده کنید نتیجه نداد واریکوسل را جراحی کنید
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 387 مشاهده پرسش
    با سلام.من ۵۶ سال دارم و مدت ۳ سال است انژیوپلاستی قلب انجام داده ام و داروهای رقیق کننده قلب مانند پلاویکس و دارو فشار و اسپرین مصرف می کنم.
    مدت یک سال است قدرت نعوظ کردن ندارم و الت من شل است برای دخول خیلی مشگل دارم
    اما حس جنسی و تمایل به سکس دارم
    حتی با مالش التم مقداری التم سفت و منی از ان خارج می شود . اما در زمان امیزش التم به میزان کافی سفت نمی شود.
    تمایل دارم بصورت حضوری خدمت شما برسم
    خواهش می کنم به من نوبت حضوری بدهید
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام نیاز به ویزیت حضوری ندارد . تادالافیل ۱۰ یک ساعت قبل رابطه البته با اجازه متخصص قلب خودتون مصرف کنید . کسی که مشکل قلبی دارد قزعا مشکل نعوظ هم دارد چون عروقی که باعث نعوظ هستند خیلی کوچک تر هستند و اول قبل از قلب درگیر میشن
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 586 مشاهده پرسش
    با اهدای سلام
    پزشک عزیز چند روز پیش مادرم متوجه شدند که ادرارشون کاملا خون شده تا دو روز، بعد از آن دچار درد شدیدی شدند. در آزمایش ادرارشون خون و پروتئین مشاهده شده و پزشک رادیولوژی پس از انجام سونوگرافی گفته اند که بخشی از بافت کلیه ایشون آسیب دیده. الان خیلی نگران هستیم؟موقعیت ایشون خیلی نگران کننده هست؟تا چه اندازه ایشون برای مراجعه به پزشک متخصص نیاز اورژانسی دارند. آخه فعلا شهرستان هستیم. هفته ی آینده مزاحم شما میشیم انشاءالله.
    ممنونم
    التماس دعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سونوگرافی از کلیه و مثانه و ازمایش ادرار ضروری است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

احساس ناگهانی و غیرقابل کنترل برای ادرار کردن — که نمی‌توانید آن را به تأخیر بیندازید —…
رنگ ادرار یکی از ساده‌ترین اما مهم‌ترین نشانگرهای سلامت بدن است. ادرار طبیعی معمولاً رنگی در طیف…
تبخال تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در جهان است و زنان بیش از مردان در معرض…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب