اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

پیچ خوردگی بیضه ( تورشن )

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بیضه توسط عضلات متصل به لایه های اطراف آن و بند بیضه، به صورت طبیعی در درون کیسه بیضه در شبانه روز حرکات محدودی دارد. پیچ خوردگی بیضه زمانی رخ  میدهد که گاهی حرکت بیضه به صورت چرخشی، به صورت غیر قابل برگشت به وضع اولیه اتفاق می افتد. پیچ خوردگی بیضه باعث فشار به عروق خونرسان به بیضه شده و اگر در عرض حدود چهار تا شش ساعت اصلاح جراحی وضعیت بیضه به حالت اولیه صورت نگیرد، به علت عدم خونرسانی مناسب، بافت زنده بیضه قابلیت حیات خود را از دست خواهد داد.

زمانی که بیضه به وسیله طنابی که از آن تا داخل شکم کشیده شده پیچ می خورد، تورسیون بیضه یا پیچ خوردگی بیضه اتفاق می افتد. این چرخش، طناب بیضه را پیچانده و باعث کاهش جریان خون در آن می شود. اگر پیچ خوردگی بسیار زیاد باشد، خونرسانی بقدری کاهش می یابد که باعث تخریب هر چه سریعتر بیضه می گردد.

پیچ خوردگی بیضه

علل ایجاد کننده

عوامل مستعد کننده پیچ خوردگی بیضه

  • علت در اغلب اوقات ناشناخته است ولی انقباض عضلات متصل به لایه های اطراف بیضه و به بند بیضه، همچنین نوعی اختلال تکاملی در یکی از لایه های اطراف بیضه که به بیضه ختم می شوند به عنوان علت احتمالی در برخی موارد مطرح شده اند.
  • بروز این وضعیت در سنین نوزادی و نیز در نوجوانان و بالغین جوان بیشتر است. همچنین در همراهی با چاقی، در فصل تابستان و به دنبال ضربات به بیضه و گاهی در زمان خواب بیشتر دیده می شود. همچنین بیضه های پایین نیامده نیز مستعد پیچ خوردگی می باشند.

علائم پیچ خوردگی بیضه

بیضه مبتلا در لمس دردناک است و وضعیت قرار گیری آن در بیشتر موارد طبیعی نیست. بند بیضه نیز ممکن است متورم و دردناک و کوتاه تر از سمت مقابل و دچار محدودیت حرکت شده باشد. بالاتر نگه داشتن بیضه ممکن است درد را تشدید کند.

پیچ خوردگی بیضه

عوامل زمینه ساز خطر پیچ خوردگی بیضه

1- سن، بیشتر در مردان زیر 30 سال مشاهده می شود اما در بین سنین 12-18 سالگی شایع بوده و شایعترین سن 14 سالگی است.

2- سابقه پیچ خوردگی قبلی- اگر سابقه ای از پیچ خوردگی بدون درمان وجود داشته باشد احتمال عود مجدد در هر کدام از بیضه ها وجود دارد مگر اینکه برای تصحیح وضعیت به وجود آمده جراحی صورت گیرد.

تشخیص پیچ خوردگی بیضه

  • اخذ شرح حال و معاینه دقیق بالینی
  • آزمایش خون و ادرار، برای تشخیص وجود عفونت احتمالی
  • سونوگرافی کیسه بیضه، بررسی جریان خون بیضه
  • اسکن بیضه ها، تزریق مقادیر مختصری از مواد رادیواکتیو به داخل جریان خون برای بررسی جریان خون بیضه
  • جراحی، در صورت وجود درد شدید و اثبات پیچ خوردگی به جهت کاهش عوارض بدون فوت وقت باید جراحی صورت گیرد.

تشخیص های دیگری که لازم است پیچ خوردگی بیضه از آنها افتراق داده شود عبارتند از:

عفونت و التهاب حاد بیضه یا بند بیضه، درد غیراختصاصی بیضه، ضربات به بیضه و ضمایم آن و ….

عوارض پیچ خوردگی بیضه

تخریب یا از بین رفتن بیضه: هنگامی که بیضه پیچ خورده در طی چند ساعت آینده درمان نشود جریان خون آن متوقف شده و می تواند سبب تخریب دائمی یا از بین رفتن آن شود. اگر تخریب شدید باشد با عمل جراحی بیضه برداشته می شود.

عدم توانایی بچه دار شدن: در بعضی از موارد تخریب یا از بین رفتن بیضه منجر به عدم توانایی فرد برای بچه دار شدن می گردد.

عوارض پیچ خوردگی بیضه

مراقبت های کلی پیچ خوردگی بیضه

Reverse Button on Samsung One UI 3.1.1 جراحی برای رفع پیچش طناب اسپرماتیک پیچ خورده و اتصال بیضه آسیب دیده به سطح داخلی جدار کیسه بیضه که مانع عود می گردد.

Reverse Button on Samsung One UI 3.1.1 جراحی برای پیشگیری از پیچ خوردگی بر روی بیضه غیر مبتلا نیز انجام خواهد شد.

Reverse Button on Samsung One UI 3.1.1 پس از جراحی، از کیسه یخ برای تسکین درد و تورم استفاده شود. یخ را در پلاستیک گذاشته و آن را در طرف آسیب دیده بگذارید و با یک پارچه یخ را از پوست جدا کنید. هر بار 10-5 دقیقه یخ را روی موضع قرار دهید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

درمان پیچ خوردگی بیضه

در صورت تشخیص در ساعات اولیه می توان از یک مانور ویژه برای باز کردن پیچ خوردگی بیضه توسط پزشک متخصص ارولوژی استفاده کرد (که البته شانس موفقیت آن نسبی است). در صورت عدم موفقیت این مانور جراحی اورژانس جهت رفع انسداد عروقی در شش ساعت اول پس از وقوع پیچ خوردگی لازم است. جراحی شامل زدن برش بر روی کیسه بیضه، باز کردن پیچ خوردگی طناب بیضه و ثابت نمودن یک یا هر دو بیضه داخل کیسه آن است.

در زمان جراحی اگر بافت بیضه قابلیت حیات داشته باشد بایستی پس از اصلاح وضعیت قرارگیری و بهبود خونرسانی، آن را با بخیه به قسمتی از کیسه بیضه ثابت کرد تا پیچ خوردگی مجدد تکرار نشود. برخی جراحان رشته ارولوژی ثابت کردن بیضه مقابل (غیر مبتلا) را نیز به کیسه بیضه توصیه می کنند. در صورت عدم وجود قابلیت حیات، بیضه مبتلا بایستی برداشته شود. لازم به ذکر است که در صورت وجود یک بیضه سالم، معمولاً باروری مرد در آینده دچار اختلال نمی شود.

به تأخیر انداختن جراحی پیچ خوردگی بیضه

  • قبل از 6 ساعت، 90% عملکرد بیضه حفظ می شود.
  • بعد از 12 ساعت، شانس حفظ عملکرد بیضه 50% می شود.
  • بعد از 24 ساعت، فقط 10% علمکرد بیضه حفظ می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.2/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر جمال چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 374 مشاهده پرسش
    با سلام
    اینجانب مدتی بود زیر شکم احساس درد کوچکی می کردم ولی چون خیلی ناچیز بود به آن توجه نمی کردم. یکی دو هفته است درد بیشتر شده و وقتی سرفه می کنم زیر شکمم درد می گیرد انگار که فتق داشته باشم. ولی هیچ برجستگی در شکم ندارم و آبی در بیضه جمع نشده است منتها احساس می کنم با پوشیدن لباس تنگ و شورت تنگ در بیضه راست و زیر شکمم درد ایجاد می شود
    خواهشمند است راهنمایی بفرمایید کمی از نگرانی دربیام
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سونو کنید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر farbod جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشی.آقا و 36 ساله و مجرد هستم.ساکن شهرستانم.4 سال پیش دچار ضایعات زگیلی در نواحی پایین میله زیر شکم و بیضه شدم و توسط متخصص پوست در تهران درمان شدم و هرگز در بالای میله و ابتدای مجرا ضایعه نداشتم و چندین بار معاینه شدم. عود و درمان حدود 1 سال و نیم طول کشید .الان حدود 2.5 ساله که دیگه هیچ ضایعه ای ندارم و مکررا معاینه میشم.دکتر پوست من گفت که بیا برای تست پی سی آر به روش براش از پوست و اگه جواب منفی شد احتمال بسیار بالا ویروس از بدنت ریشه کن شده.الان حدود 2 ساله روابط جنسیم بسیار کم و اگرم بوده بسیار محافظت شده و با کاندوم و با احتیاط بوده.از طرفی 1 ماه پیش رفتم از چند قطره اول ادرار تست اچ پی وی به روش پی سی آر دادم و جوابش با تایپ 51 مثبت شد!! این در حالیه که من ایتدای مجرا یا نزدیک میله و یا کلاهک هرگز ضایعه نداشتم و ندارم و بارها معاینه شدم.قرار بود برم پیش دکتر پوستم برای پی سی ار به روش براش.اما گفت چون داخل مجرا مثبت شده فعلا نیا و آزمایش مجرا رو 6 ماه دیگه تکرار کن و اگه منفی شد بیا و گفت احتمالا منفی میشه و گفت احتمال وجود ضایعه اون داخل بعیده و اگه بود نمیتونستی ادرار کنی.از طرفی با یکی از همکارای خوبتون در تهران هم مشاوره کردم و معایننه هم کرد و گفت چون ابتدای مجرا ضایعه نداری و لکه خونی در شورت و درد یا سوزش نداری احتمالش نزدیک به صفره که در مجرا ضایعه داشته باشی.از طرفی ادرار که میکنم بعد از ادرار احساس میکنم ادرار در میله و مخصوصا بالای میله مونده و 30 ثانیه میشینم و تمرکز میکنم تا چند قطره بیاد و بعدش که از دستشویی خارج میشم معمولا احساس ماندن ادرار در میله دارم و اگه خونه باشم و دراز بکشم این حس بیشتره و اگه سر کار باشم و مشغول باشم این حس خیلی کمتره.در ضمن ابتدای ادرارم در 80 درصد اوقات دوشاخه میشه و بعدش یک شاخه و کامل خارج میشه و انتهای ادرار اگه فشار کم باشه دوشاخه یا قطره قطره میشم.من درد،سوزش،خارش در هنگام ادرار و در مجرا ندارم و لکه خونی در شرتم هرگز نداشتم و ندارم و فقط دوست دارم اون حس ماندن ادرار از بین بره همین.پیش اورولوژ در شهرستان رفتم و حدود 1 ماهه قرص های فینوپروست 5 میلی گرم و تاوانکس و ترازوسین2 رو مصرف کردم و حدود 5 روز هم هست که ویسول 5 و ولتارن 50 رو مصرف میکنم اما تاثیری نکرده.آزمایش psa و fre psa و عفونت ادرار هم دادم و منفی شده و سونو گرافی هم 35 سی سی مانده ادرار بعد از تخلیه نشون داد و مثانه و کلیه مشکلی نداشت.الان دکتر شهرستان میگه رادیو گرافی کن یا سیستوسکپی.اما متخصص و همکارش در تهران میگه تا زمانی که ازمایش پی سی آر مجرات مثبته این کار رو نکن و به صلاحت نیست و ممکنه باعث انتشار ویروس و از چاله به چاه افتادن بشه و صبر کن و 6 ماه دیگه ازمایش مجرا رو تکرار کن.متخصص پوستم هم که پایان نامه تخصصش زگیل تناسلی هست میگه اگه اون داخل ضایعه باشه نمیتونی ادرار کنی و میگه آزمایش مجرا رو 6 ماه دیگه تکرار کن.من شروع به خوردن ahcc کردم و میگم شاید کمک کنه ریشه کن بشه ویروس.اما اگه ویروس باشه احتمال ریشه کنیش بعد از 6 ماه زیاده اما اگه ضایعه باشه نمیدونم چجوری میشه و قطعا احتمال ریشه کنی کمتره.درضمن من میگم به قرص یا دارویی باشه بخورم تا اون حس ماندن ادرارم از بین بره فقط و صبر کنم تا چند ماه دیگه برم آزمایشو تکرار کنم.راستش من بسیار ترسیدم و بسیار سر درگمم.رطفا کمکم کنید و منو از این اوضاع نجات بدین.من اولین باره و به سفارش یه پزشک که تعریف شما رو در این زمینه کرد مزاحمتون شدم.ضمنا پزشک پوست من در تهران دکتر محرابیان عزیز و اورولوژ من در تهران دکتر جباری عزیز هستند.و پزشک اورولوژم در شهرستان دکتر حکیم جوادی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      باید بیایید از نظر زگیل مجرا سیستوسکوپی کنم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
    2. تصویر کاربر farbod چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      اما سیستوسکپی مثل شمشیر دولبس.ممکنه باعث اناشار بیشتر بشه.با توجه به موضوعی که تشریح کردم اصلا احتمال وجود ضایعه داخل مجرا زیاده؟؟من تا حالا نزدیک مجرا و یا کلاهک یا ابتدای مجرا هیچ ضایعه ای نداشتم.و اینکه سیستوسکمی فقط نشون میده داخل چی هست و چی نیست؟بیهوشی داره؟
    3. تصویر کاربر farbod چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سیستوسکوپی فقط روش دیدنه یا همزمان اگه چیزی هم باشه لیزر میکنین؟کجا انجام میدین؟بیهوشی داره؟احتمال ریشه کن شدن ویروس داخل مجرا هست یا نیست و این احتمال چقدره؟
      و اینکه من شنیدم کلا زگیل داخل مجرا و جایی که دیده نمیشه و اون داخل احتمالش بسیار بعیده آیا اینطوره یا شما افرادی که اون داخل زدن و دیده نمیشده زیاد دارین؟

      علاءم زگیل داخل مجرا چیه دکتر؟؟؟؟؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      علامتش درگیری نوک ورودی مجرا است۲-اگر ادرار انسداد بکند وخون ازمجرا بیایید باید بررسی شود ولی در صد گرفتاری کم است
    5. تصویر کاربر farbod جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام مجدد.1)احتمال ریشه کن شدن ویروس داخل مجرا چقدره؟
      2)من نه خون در ادرار دارم نه خون از مجرام میاد نهشرتم خونی میشه نه موقع ادرار درد دارم نه سوزش دارم و وقتی ادرارم شروع میشه وسط ادرارم شدتش خیلی خوب و صاف و یک شاخه هست.فقط ابتدای ادرارم دوشاخه میشه و بعد از ادرار کمی حس میکنم ادرار در میله مونده و انگار کامل تخلیه نشده.درضمن اگه قبل از شروع ادرار ابتدار نوک مجرا رو با انگشت باز کنم و ولش کنم و بعدش ادرارمو شروع کنم یا دوشاخه نمیشه یا اگه بشه خیلی زمان دوشاخه شدنش کوتاه تر میشه.ابتدای مجرا هم تا جایی که دیده میشه هیچ ضایعه ای نیست و تا حالا حتی در نزدیکی کلاهک هم ضایعه ای نبوده.به نظرتون علت این دوشاخه شدن یا حس ماندن ادرار چیه؟
      3)شما سیستوسکمی رو برای کسی انجام میدی که خون در ادرار یا از مجراش بیاد یا شرتش خونی بشه یا اول مجراش ضایعه ای دیده بشه یا در فردی مثل من با مشخصاتی که گفتم هم انجام میدین؟ دکتر جان اگر شما برای دیدن ضایعه سیستوسکپی کنین در حد 2 سانت داخل میرین یا تا مثانه داخل میرین و آیا اگه ضایعه ببینین همون لحظه لیزر میکنین یا اون میره برای جلسه بعدی و در جای دیگه ای انجام میشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      شما بيش از حد نگراني بياييد ببينم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 504 مشاهده پرسش
    اقای دکتر سلام من 4عدد زیگیل دور التم داشتم به اندازه نصف عدس که با محلول کوردیون از بین رفتن طی مدت چندروز و حالا پس از گذشت چندماه حدود5تا زیگیل کوچک اندازه دونهای اسپند که نمیدونم از قبل بوده یا تازه ظاهرشده مشاهده میکنم الان باید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴بیایید کرایو کنم
  • تصویر کاربر سلام چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 487 مشاهده پرسش
    احساس درد در موقع لمس موضع که گفتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      بیایید معاینه کنم
  • تصویر کاربر ابوالحسن سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 494 مشاهده پرسش
    سلام .خدمت شما دکتر عزیز.پوزش این بنده حقیر را پذیرا باشید .اینجانب مدت یک سالی میشود که هم روی بیضه هایم و هم روی الت تناسلیم لکه های سفید رنگی زده .که روی بیضه خوب شده اما متاسفانه روی التم یک لکه مانده که خود هم نمیشود .چکار کنم البته از پمادی که از اصفهان از دکتر شریفات خریدم واستفاده کردم اون لکه ها رفت .اما این یکی چرا نمیره نمیدونم.اعصابمو ریخته بهم .خواهش میکنم کمکم کن.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام اينها مسري نيستند بايد دكتر پوست برويد زگيل تب خال نيست
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 522 مشاهده پرسش
    سلام
    سال گذشته به میکروب هلیکو باکتری مبتلا و درمان شدم .در اردیبهشت ماه پس از یک فعالیت شدید بدنی بیضه متورم و دردناک و ادرار خونی شد و psa 15
    به پزشک مراجعه کردم و پس از چندین دوره مصرف انتی بیوتیک و ناپروکسن علایم در همان روزهای اول از بین رفت و psa طی شش ماه به 8 رسید
    سونو رکتال و سیستوسکپی انجام دادم به 13 رسید و با مصرف دوباره کاهش و به 10 رسید مصرف انتی بیوتیک را قطع کردم psa 11 شد
    لطفا نظرتون رو با توجه به سونو بفرمایید
    ضمنا معاینه انگشتی رکتال هم منفی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      ٢راه دارد١-MRS٢-نمونه برداري مراجعه حضوري ضروري است
    2. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      ممنون کجا باید mrs انجام بدهم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      بيمارستان پيامبران
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عليرضا سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 418 مشاهده پرسش
    با سلام
    من جواني ٢5 ساله هستم كه متاسفانه ساليان سال خود ارضايي داشتم و مدتي هست كه اين عمل به طور كامل كنار گذاشتم اما مدتي است در قسمت پايين شكمم و سمت راست و قسمت ابتدايي محل ادرار درد هاي گاه و بي گاهي دارم
    مي خواستم ببينم ايا اين جز سرطان پروستات هست و يا اين كه خير
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      اصلا جاينگراني نيست بهتر است ترك كنيد
  • تصویر کاربر آرش جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 467 مشاهده پرسش
    سلام ممنون که وقت میذارید .جناب دکتر من اتریش زندگی میکنم و حدود 5 ساله هیچ رابطه ای به جز همسرم ندارم ولی قبلش و دوران مجردی خب پارتنر های زیادی داشتم .2 سال قبل دیدم روی آلت تناسلیم دو تا جوش زده بهش توجه نکردم ولی مدتی هست که تعدادشون به 5 رسیده و جاشون هم از زیر کلاهک به قسمت اتصال آلت به شکمم رفته من پیش دکتر رفتم برام تست hpv داد و من رفتم و انجام دادم البته اشتباه کردم و فقط اون دو تایی که بالا و زیر کلاهک بود رو برای تست دادم به هر حال تست اچ پی وی مثبت بود با ریسک کم و دکتر گفت هیچی نیست نه دارویی داد نه چیزی .همسرم باردار هست من موضوع رو به پزشک زنانش گفتم و ایشون فرمودند تو دنیا همه به این ویروس آلوده هستند از مادر پدر خودمون تا باقی و اعلام کردند هیچ مشکلی نداره جز دو نوع که باعث سرطان میشه البته یادم نیست گفتند دو نوع یا چند نوع ولی گفتند ریسک پایین مشکلی نیست و به بچه آسیبی نمیرسونه من سوالم از شما اینه اینجا سزارین نمیکنند و زایمان طبیعی مشکلی برای فرزندم ایجاد نمیکنه ؟ همسر من مشکلی نداره البته من دو تا زایده ریز دیدم رو لبه واژنش ولی شبیه زگیل نیست ولی خب حتما دچار شده چون من داشتم ولی به بارزی مال من نیست دومین سوالم آیا تست اچ پی وی رو تکرار کنم؟ چون که تمام زگیل هارو برای تست نشون ندادم و فقط دو زگیل قدیمی بالای آلت رو تست کردمند امکان داره این پایینیا از مدل های ریسک باشند و سوال آخر اینجا هیچ دارویی ندادند گفتند برو خداحافظ هیچی نیست همه دارند . ولی برای من آزار دهندست از زمانی که دیدم زگیل هست حتی نمیذارم همسرم بهم دست بزنه حس میکنم بدتر آلودش میکنم باری حذفش پماد خاصی هست؟ که در اروپا بتونم تهیه کنم؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر آرش سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      خدمت شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من اینها زگیل نیستند خال زیر پوستی است
    4. تصویر کاربر آرش چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر من 20 خط مطلب نوشتم
      حتی نخوندین
      واقعا ممنون
      والا من هزینه هم دادم
      ببخشید اگر وقتتون رو گرفتم
      من گفتم رفتم تست اچ پی وی نمونه برداری آزمایشگاه گفته زگیل هست
      حتی نخوندین کامنت من رو
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام مجدد من متن را خواندم ازمایش چون از ضایعات زیر پوست گرفته نمیشود تایید کننده زگیل لوکال نیست ممکن است در هر جای بدن شما الودهگی به زگیل حتی نوع ژنیتال نباشد وازمایش مثبت گزارش شود۲-این ضایعات زیر جلیدی با دارو وغیره خوب نمیشود واز نظر من مهم نیستند۳-اگر ازمایش پاپ اسمیر گردن رحم خانم نرمال باشد نیاز به هیچ پی گیری ودرمان از ای به بعد نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 602 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب . پدر بنده داری 58 سال سن بوده و یکبار هم 3 ماه پیش عمل پارشیل نفرکتومی تومور کلیه راست انجام داده و در آزمایش کراتین را 1.48 و اوره 32 نشان داده است که کراتین ظاهرا زیاد تر میباشد . بنظر جنابعالی راهکار چیست و آیا خطر کم کاری کلیه وجود دارد ؟ با سپاس فراوان . اجرتان با خدا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      ازنظر عود هر سه ماه تحت نظر دكترتان باشيد٢-كراتينين كار دكتر نفرولوگ است تحت نظرشان باشيد
  • تصویر کاربر با جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    با سلام مجتبي ملايي 28 ساله هستم از كرمان از اوايل سايل 96 به عفونت پروستات مبتلا شدم و حتي يك هفته به دليل تب زيادي بستري شدم و داروهاي از قبيل سيپرو.فلكساسين ، تاوانكس ، فيناسترايد و تامسولوسين مصرف كردم و يه مدت خوب بودم اما دوباره تكرر ادرار ويه موقع هايي شب ادراري دارم و چند روز پيش سونوگرافي انجام دادم گفت پروستات بزرگ شده و ابعاد ان 50*45*40 ميليمتر و حجم ان 483 سي سي ميباشد ميخواستم راهنمايي كنيد چكار بايد بكنم . با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      در سن شما نياز به جراحي نيست وبهتوين درمان ول كردن موضوع وورزش ميباشد از درمان نتيجه نميگيريد
    2. تصویر کاربر با سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      با سلام دكتر نياز به مصرف هيچ داري نيست كه استفاده كنم و ميشه بگيد چه ورزش هاي انجام بدم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      ورزش عمومی کافی است
    4. تصویر کاربر با چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام، آقای دکتر با عرض معذرت اندازه پروستات 50*45*45 وحجم آن 48 سی سی هسته تو این سن ابعاد آن خیلی بزرگ نیست
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      مهم نیست
    6. تصویر کاربر با جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام، مجدد خدمت دکتر عزیز پس قرص فینا ستراید که مصرف میکنم ديگه نیازی نیست بخورم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
      نه
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 586 مشاهده پرسش
    با سلام.چند سوال دارم لطفا جواب دهید.1-اندازه کسیه که منی در آن ذخیره میشود به طور متوسط چند سی سی است؟2-اگر حجم این کسیه خیره منی ثابت است پس چرا حجم انزال گاها با هم متفاوت میباشد؟؟
    3-بعد از هر بار انزال چند روز یا چند ساعت طول (به طور متوسط) میکشه تا این کیسه دوباره پر شود و به حالت اولیه باز گردد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      تا 4-7 سیسی بر اساس افراد فرق دارد تا 48الی 72 ساعت کامل بر میشود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب