جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خارج كردن سنگ كلیه از راه سوراخ كوچك پوست یا عمل PCNL

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

خوشبختانه در چند دهه گذشته با ابداع روش هایی مثل سنگ شكنی با امواج صوتی برای سنگهای كوچكتر از 2 سانتی متر و روش PCNL برای سنگهای بزرگتر از 2 سانتی متر می توان اكثر سنگهای كلیه را براحتی و در 95درصد موارد بدون شكاف وسیع پهلو درمان نمود.

سنگ كلیه یك بیماری شایع دستگاه ادراری است. در گذشته، تمام موارد سنگهای بزرگ كلیه به روش عمل جراحی باز و با ایجاد شكاف وسیع در ناحیه پهلو یا شكم درمان می شدند. در این روش بیماران تا چندین ماه از درد محل برش جراحی و عوارض ناشی از خارج كردن سنگ كلیه مثل فتق محل عمل شكایت داشتند.

مزایای خارج كردن سنگ كلیه به روش PCNL

درد كمتر و زمان كمتر بستری در بیمارستان و عدم شكاف جراحی بزرگ و زمان سریع برگشت به فعالیت های روزمره زندگی می باشد.

قبل از عمل جراحی خارج كردن سنگ كلیه – PCNL

قبل از جراحی سنگ کلیه، بیمار توسط متخصص بیهوشی مشاوره می گردد. به منظور كاهش خطر خونریزی به هنگام عمل و بعد از آن مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب از 10روز قبل از عمل قطع می گردد.

جراحی خارج كردن سنگ كلیه – PCNL

بیمار معمولاً یك روز زودتر در بیمارستان بستری می شود. از شب قبل از عمل ناشتا نگهداشته می شود و برای بیمار سرمهای تزریقی و آنتی بیوتیك تزریقی شروع می شود. برای بیمار سه واحد خون رزرو می گردد.

این عمل به كمك بیهوشی عمومی انجام می گیرد. ابتدا بیمار از راه مجرای ادرار سیستوسكوپی و یك لوله در داخل حالب كلیه مبتلا به سنگ قرار داده می شود و لوله بوسیله سوند ادرار ثابت می گردد. جراح از طریق ایجاد یك سوراخ بر روی پشت بیمار وارد كلیه شده و با كمك عكسبرداری سنگ را با سنگ شكن خرد و خارج می نماید. در انتهای عمل در صورت نیاز از طرق این سوراخ یك لوله بداخل كلیه قرار داده می شود.

بعد از عمل سنگ کلیه

بیمار حدود 1-2 ساعت در اتاق ریكاوری (بهبودی9 نگهداری می شود و بعد از به هوش آمدن كامل به بخش منتقل می شود. بعد از عمل، بیمار بعلت داشتن سوند ادراری، كمی سوزش در مجرای ادرار داشته و بعلت شكستن سنگها در داخل كلیه رنگ ادرار كمی خون آلود می باشد كه بتدریج برطرف می شود.

 

 

هنگام مراجعه به منزل

بعد از ترخیص معمولاً حدود یك هفته بیمار از آنتی بیوتیك خوراكی استفاده می كند. توصیه می شود بیمار استراحت نسبی كرده و از انجام كارهای سنگین اجتناب نماید. تا چند روز ممكن است در ادرار خون مشاهده شود به همین جهت توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نمایند.

عوارض جراحی خارج كردن سنگ كلیه به روش PCNL

ممكن است از محل سوراخ پهلوی بیمار ترشحات ادرار خارج شود. در صورتی كه مقدار آن زیاد باشد یا بیمار تب و لرز نماید می بایست با پزشك خود تماس بگیرد. در این موارد ممكن است نیاز به گذاشتن لوله های مخصوص در داخل حالب باشد كه بصورت سرپایی قرار داده می شود و در صورت ادامه ادرار خونی روشن بعد از عمل بلافاصله به پزشك معالج خود مراجعه نماید.

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
4.1/5 - (31 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت اقای دکتر.من خانمی ۴۰ساله هستم .ازپارسال میرم دکترسونوگرافی میگن ضخامت مثانه ۶میلیمتروالتهاب مثانه دارم بزورمیرم سرویس ان هم باسوزش ودرد.وبابوی بد.بعدادرارکردن تاشب سوزش میگیرم .اماازبتادین استفاده میکنم یکم سوزشم برطرف میشه.رفتم دکترنورولوژی برام داروی ارومکس وترازوسین وپوریناسین نوشتن ولی ازموقع خودرن اونادردم بیشترشده توروخداراهنماییم کنین اقای دکتر خسته شدم ازبس دردمیکشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      آزمایش کشت ادرار آخرتون رو بفرستید
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    درد زیر شکم دارم و در دفع ادرار مشکل دارم در آخر ادرار کم کم و قطره قطره تخلیه می شود سوزش دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری با مثانه پر و بررسی pvr . ازمایش psaبدهید . شب ها یک عدد تامسولوسین قبل خواب بخورید
    2. تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام ، خسته نباشید.سونوگرافی کلیه و مجاری ادرار و آزمایش psa را فرستاده بودم .دوباره ارسال می کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      شبی یک عدد تامسولوسین بخورن به مدت یک ماه اگر بهتر نشدن سیستوسکوپی
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حبیب جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    مدت سه روز است بیضه راستم درد میگیره واطراف مثانه روز اول بیضه راست ورم داشت الان نداره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام حتما سونوگرافی بیضه ها و اسکروتوم انجام بشه
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام. آقای دکتر همسرم ۳۵ سال داره و در هر کلیه ۵ تا سنگ ۳ تا ۶ میل. یه بار سنگ اومد تو حالب و قبل مثانه گیر کرد و عمل Tul انجام داد و خیلی اذیت شد. الان مجدد دو تا سنگ اومده همونجا و گیر کرده. اگه قرار باشه برای ۱۰ تا سنگ ۱۰ بار عمل کنه که چیزی ازش نمیمونه. موندیم چیکار کنیم؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام قدم اول سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست . قدم بعدی بررسی سایز سنگ ها و در صورت لزوم عمل و در صورتی که کم تر از ۶ میلی باشند دفع میشوند
    2. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      عملی که می فرمایید برای سنگ های حالب هست یا برای همه سنگهای داخل کلیه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      فعلا برای سنگ حالب . طبق سی تی میشه گفت چه عملی میشه برای کلیه کرد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کریمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    مادرم دو هفته پیش یک کشت ادرار انجام دادن و نتیجه رو براتون فرستادم شما فرمودید باید تکرار بشه چون میزان عفونتی که نشون داده در حد عفونت ادراری نبوده. من عکس آزمایش ادرار قدیمی رو مجدد براتون میفرستم دو صفحه است که روی هر دو نوشتم قدیمی. این هفته دوباره آزمایش دادن که نتیجه رو براتون میفرستم و روی برگه نوشتم جدید. مادرم علائم ندارن و سوند هم ندارند.
    ازتون دوتا درخواست دارم. اول اینکه الان باید چکار کنن؟ دوم اینکه مادرم مکرر دچار عفونت ادراری میشن میگن هرزگاهی توی اون ناحیه احساس خشکی میکنن انگار کف صابون ریختن. حتی فروردین ماه هم یکبار دیگه آزمایش دادن بازم توی نتیجه نوشته بود کمی باکتری و کشت نکرد.
    برای ریشه‌کن شدن چکار کنن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام عکس ازمایشات را بفرستید
    2. تصویر کاربر کریمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام. من همه رو فرستادم، نرسیدن؟ پس الان دوباره میفرستم براتون.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      در ازمایش جدید هیچ شواهدی از عفونت نیست همونطور که گفتم ازمایش قدیم اشتباه بوده . اگر گهگاه دچار عفونت میشن شبی یک عدد نیتروفورانتویین بخورن . البته درصورتی عارضه اون مثل تهوع استفراغ قابل تحمل باشد
    4. تصویر کاربر کریمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      ممنونم آقای دکتر، یکی اینکه نیتروفورانتویین شبی یک عدد تا چند شب؟ و دوم اینکه آقای دکتر چه مکمل یا پروبیوتیکی یا ویتامینی رو براشون پیشنهاد می‌کنید؟ یا حتی چیزی برای تقویت سیستم ایمنی؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      اگر دائما عفونت ادرار مشخص دارن حداقل تا ۳ ماه اگر نه فقط گهگاه هست در حد یک هفته سیپروفلوکساسین ۵۰۰ شبی یک عدد . داروی خاصی برای تقویت نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کریمی سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    شماره پرسش من 291866 بود. شما از من سوالی پرسید من تا اومدم پاسخ بدم توی سایت نوشت "محدودیت ثبت پاسخ فرا رسیده" برای همین مجبور شدم دوباره پرداخت کنم و سوالم رو بپرسم.
    مادرم کشت ادرار انجام دادن جوابش رو براتون میفرستم. پرسیده بودید علائم دارند؟ خیر علائم ندارن و سوند هم ندارن. فقط میگن هرزگاهی آخر ادرار احساس میکنن توی اون ناحیه کف صابون ریخته شده یک احساس خشکی دارند.
    ازتون دو تا درخواست دارم یکی اینکه الان باید چه دارویی مصرف کنن؟ و دو برای ریشه کن شدن چکار کنن چون تقریبا یک ماه پیش هم اینجوری شدن که کشت ادرار دادن باکتری بود اما کشت نشد و سونو هم انجام دادن همون یک ماهه پیش به‌جز عفونت مختصر چیزی نشون نداد و آزمایش خون هم انجام دادن کراتین و بی.یو.ان نرمال بود. اقای دکتر توی داروها آمپی‌سیلین هم نوشته شده اگر زمانی خواستید تجویز بفرمایید هرچند این کپسول بسیار کمیاب و تاحدی نایابه اما می‌تونم پیداش کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام این ازمایش ادرار دقیق گرفته نشده . باید تکرار بشه چون میزان عفونتی که نشون داده در حد عفونت ادراری نبوده . در ازمایشگاه معتبر بدون الوده شدن نمونه حتی اگر لازم هست با استفاده از سوند نمونه بدن
    2. تصویر کاربر کریمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      ممنونم حقیقتش آقای دکتر توی آزمایشگاه به مادرم یک پنبه بتادینی دادن گفتن اول اون ناحیه رو با این پنبه ضدعفونی کن بعد نمونه ادرار بردار. ما ترسیدیم گفتین نکنه اگه اینکارو بکنیم اون بتادین با ادرار قاطی بشه و یکبار اشتباهی به جان خونی چیزی توی ادرار نشون داده بشه یا جواب رو خراب کنه و اینکارو نکردیم.
      میشه بفرمایید روش صحیح نمونه‌گیری چجوری باید باشه؟ منظورم بدون سوند هست؟ چجوری باید اون ناحیه رو ضدعفونی کرد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      در خانم ها دقیق ترین روش اینه با سوند بگیرن در غیر این صورت باید کاملا تمیز باسه ناحیه و ادرار هنگام بیرون اومدن برخورد نداشته باشه با جایی
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.وقت بخیر.معذرت می‌خوام که طولانیه.
    من ۲۱ سالمه.
    سونوگرافی گرفتم عکسش رو فرستادم.نوشته مثانه با ضخامت ۴ میلی‌متر و جداره نامنظم.
    من از حدود ۵ سال قبل بعد از دفع ادرار خونریزی دارم.گاهی اوقات در حد یک یا دو قطره،گاهی هم بیشتر،خون تازه،نه خون لخته،البته تا دو سه سال قبل خون لخته هم دفع میکردم،ولی الان فقط خون تازه است.تا یکسال و نیم قبل خیلی شدید بود،یعنی هربار که دفع ادرار داشتم بعدش خونریزی می‌گرفتم،ولی الان یکساله که فقط دوبار اینطوری شدم.
    از همون ۵ سال قبل تا الان این خونریزی بعد از ادرار ، قطع و وصل میشه،مثلا ۱.۵ تا ۲ماه اینطوری میشدم،بعد خوب میشدم تا ۶ یا ۷ ماه بعد دوباره به مدت ۱ یا ۲ ماه دوباره خونریزی می‌گرفتم.
    الان تقریبا یک سالی میشه که خونریزی نداشتم،ولی ظرف یکماه گذشته ۳ بار خونریزی داشتم و بعد کاملا قطع شد.مجرای ادرار آلتم بعضی وقتا موقع دفع ادرار سوزش داره.
    صبح ها ادرارم یکم باریکه، ولی بعد دیگه مشکلی ندارم ! ولی دوشاخه میشه یکم.درضمن مثانه‌م هیچ دردی نداره.
    الان از دوماه قبل غدد لنفاوی کشاله هر دو رانم ورم کرده.و چند روز بعد بیضه هام هم یکم به لمس حساس شد!بخصوص طناب بیضه هام.
    از یک هفته قبل هم کمرم و دنده هام یکم درد داره.بخصوص نزدیک کتف.البته کمرم و دنده هام درد نداشت.فقط خودم یکم دنده هام رو فشار دادم از اون روز کمرم هم درد گرفته.این دنده هام ۷ ماه قبل هم درد داشت،ولی دیگه. دستکاری‌شون نکردم اون موقع و خوب شد!
    حتی غدد لنفاوی کشاله رانم هم، نه درد داشتن نه تورم.خودم حساس شدم و حدود یک هفته بطور مداوم غدد لنفاوی رو چک می‌کردم باهاشون وَر میرفتم و فشارشون میدادم ببینم ورم داره یا نه،و تا همین الان هم اینکار رو انجام میدم متاسفانه.دقیقا یک هفته بعد از اینکه اینکار رو شروع کردم درد پاهام شروع شد و یکماه بعد هم پاهام ورم کرد.
    آقای دکتر چقدر ممکنه سرطان مثانه باشه؟ و اینکه داروی خاصی هست که مصرف کنم شاید کمک. کنه؟پزشکی که بهشون مراجعه کردم تاوانکس تجویز کردن برای سه هفته و گفتن اگه تغییری ایجاد نشه باید از طریق مجرای ادراری داخل مثانه رو ببینم.خواهش حداقل بهم بگید چقدر ممکنه سرطان باشه تا تکلیفم رو بدونم و یکم از نگرانی و بلاتکلیفی کم بشه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام درصد مشخصی که نمیشه گفت ولی احتمالش کمه احتمالا تنگی مجرا باشه . باید حتما سیستوسکوپی شوید تا نظر قطعی داد
    2. تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      آقای دکتر.عذرخواهی میکنم که دوباره مزاحم میشم.باتوجه به اینکه اندازه پروستات طبیعی هست ممکنه نیاز باشه پروستات تراش داده بشه؟!
      چون در اینصورت تا جایی که میدونم اینکار باعث عقیمی میشه و مایع منی دیگه بیرون نمیاد و در این سن مواجه شدن با چنین مشکلی چندان راحت نیست.
      با تشکر از لطف شما آقای دکتر.
    3. تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      آقای دکتر عذرخواهی میکنم.فراموش کردم بگم.ظرف دوماه گذشته که بخاطر سینوزیت دائما آنتی‌بیوتیک مصرف کردم مشکل باریک بودن ادرار صبحگاهی تقریبا از بین رفته و صبح ها به راحتی ادرار رو دفع میکنم.اصلا با قبلا قابل مقایسه نیست.آنتی بیوتیک های که ظرف دو ماه گذشته مصرف کردم اینا هستن.
      سفکسیم،سفالکسین،آموکسی‌سیلین و آموکسی کلاو.
      ظرف این پنج سال هم که مشکل خونریزی بعد از ادرار دارم(که گفتم خدمتتون ظرف یکسال گذشته فقط سه بار بعد از ادرار خونریزی داشتم)همواره با مصرف آنتی بیوتیک این مشکل بهتر شده.ولی الان باریک بودن ادرار کاملا از بین رفته.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      نیاز به تراش پروستات نیست کار تشخیصی قرار انجام بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مسعود پنجشنبه ۱۷ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    جناب دکتر سلام عرض ادب
    مادر بنده خانم ۷۰ ساله هستند با بیماری ام اس سابقه دیابت فشار خون و پروتئیینوری کلیه وحدود شش ماه پیش یعلت تشنج و کاهش هوشیاری بمدت یکماه در بیمارستان قائم مشهد ای سی یو استروک بستری واینتوبه شدند واز همون زمان وبعد ترخیص تا الان یعنی حدود ۶ ماه سوند داشتند و این اواخر بعلت درد و لخته های خون ورسوبات در سوند و نشتی از کنار سوند دکترشون سوند رو برداشتن و ازهمون موقع دردها برطرف شد ولی تکرر ادرار هر نیم ساعت یکبار وبا حجم کم بخصوص در طول روز وبیداری گرفتند براشون مدتی تولترودین ۲ تجویز شد وبعدش سولیفناسین۱۰ روزی یکی الان یکماه مصرف کرده و کمی بهبود داشته تا چند روز پیش که بعلت درد مختصر زیر شکم احتمالا مثانه و افزایش مجدد دفعات ادرار وعدم کنترل ادرار واضطرار دفع سونوگرافی انجام دادیم و مواردی مانند افزایش ضخامت جداره و رسوبات و...دیده شده که نگرانم کرده ومیخوام اگه ممکنه نظرتون رو بفرمایید که جای نگرانی هست یا نیاز به جراحی و... یا چه توصیه ای دارید؟خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام معمولا افزایش ضخامت جدار مثانه به علت عدم ادرار کردن مناسب هست . بهتر هست بعد از اینکه شرایطشون خوب شد یک سیستوسکوپی بشن و داخل مثانه با دوربین دیده بشه
  • تصویر کاربر محبوبه شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون به خیر پسر ده ساله ام ازوقتی که ازپوشک گرفتمش شب ادراری داره تو هفت سالگیش یک ماه ایمی پرامین دادم اما اصلا تاثیر نداشت امسال به خاطربیش فعالیش بردم متخصص مغز واعصاب اون براش دترولیت تجویز کرد اما تاثیرنداشت سونو نوشت سونو هیدرونفروز خفیف توکلیه چپ وحدودا ۱۵۰سی سی ادرار باقیمانده تو مثانه نشون داد وهمین طور سیستیت خفیف دکتر مجددا دترولیت ۴دوبار درروز ووازوپرسین وکپسول سفیکیم نوشتن اما اصلا تاثیر نداشته به نظرتون چه اقدام دیگه ای انحام بدیم لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام باقی مانده حجم ادرارش زیاده . باید بررسی تکمیلی بشه از نظر وضعیت مثانه . باید نوار مثانه انجام بشه
  • تصویر کاربر M چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    23 سالمه دختر و مجردم نزدیک به سه ساله که فشار توی مثانه حس میکنم و توی نشستن مشکل دارم و اسپاسم غیر ارادی دارم .
    انگار آب حرکت میکنه توی مثانه با ساده ترین مسئله ی جنسی هم  به مثانه م فشار میاد(منظورم حتی دیدن صحنه ی ساده ی فیلم و سریاله)
    انگار ادرار شدید دارم و مثانه م درد میگیره
    کلی اسکن و سونوگرافی هم انجام دادم و در آخر تشخیصشون مثانه ی عصبی بوده یا همون مثانه ی تحریک پذیر
    توانایی این که توی ماشین بشینم یا بخوام با هواپیما جابه جا بشم و حضوری بیام برای درمان رو هم ندارم چون اصلا نمیتونم فشاری که حین نشستن بهم میاد رو تحمل کنم
    داروهایی هم که استفاده کردم تا حالا اینا بودن یوریناسین ، فنازوپریدین ،
    داریفناسین هم حدود سه روزه که واسم تجویز شده برای یک ماه روزی یدونه. پریود نامنظم هم دارم که چندماهه با قرص پریود میشم
    خواستم بدونم درمانی برای مشکل من هست یا نه
    ممنون میشم جواب بدید  🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا عکس سونو را بفرستید باقی مانده حجم ادرار رو ببینم با خوردن دارو بهتر شدین ؟
    2. تصویر کاربر M چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      نه دارو تاثیر نداره روز به روز تحریک پذیریش بیشتر میشه هیچوقت تخلیه نمیشه مثانم
    3. تصویر کاربر M چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      با خوردن دارو بهتر نمیشه روز به روز هم تحریک پذیریش بیشتر میشه .تمام مدارک رو فرستادم که شمامل نوار مثانه هم میشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      همه چیز خوبه یبوست مزمن دارید ؟ شخصیت استرسی داری ؟ مایعات کنترل شده مصرف کنید داریفناسین را ادامه دهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر