جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    با تشکر از اینکه بدون هیچ چشم داشتی علم خود را به دیگران عرضه می کنید از خداوند ارزوی سلامتی و طول عمر برای شما و خانواده شما می نماییم !
    غرض از مزاحمت درخواست مشاوره ای به اینجانب در رابطه با عمل جراحی واریکوسل است
    بنده طی مراجعه به پزشک جراحی در شهرستان متوجه واریکوسل گرید 3 شده ام و مشخصات سونوگرافی بنده به شرح زیر است:
    Rt:39*18 LT:35*17
    فقط بیضه سمت چپ واریکوسلی است! و سن بنده 24 سال و وزن نیز 60 کیلوگرم است و بنا به گفته پزشک مدت عمل و نحوه برش به دلیل لاغر بودن بنده و درجه بالای واریکوسل متفاوت است .
    وطبق نظر جراح وضعیت بنده بد است و باید سریع تر عمل نمایم فقط تنها مورد مکان عمل می باشد که ایشون اعلام کرده اند که فقط در مراکز خصوصی عمل می کنند اما بنده شنیدم بیمارستان شهر ما با هزینه کمتر این عمل را انجام می دهند حالا سوال بنده به غیر از جنبه مالی نوع برتری و درصد عود کردن هر مورد است چون در نسخه پزشک بیمارستان خصوصی اسمی از میکروسکوپ اورده شده که تصاویر نسخه ضمیمه گردیده و با توجه به این مورد ایا بیمارستان های دولتی با توجه به تجربه شما دارای چنین تجهیزاتی در شهر های متوسط هستند و به قولی توصیه شما بیمارستان خصوصی است یا دولتی ؟ بنده جنبه مالی اصلا برام مهم نیست فقط درصد عود کردن خیلی خیلی برام مهم است.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      با 09351142080 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی
    یک ماه پیش بیمارستان نیکان زحمت عمل واریکوسل دوطرفه را کشیدید فرمودید بیضه ها را ببندم تا یک هفته زیاد سرپا نایستم که الحمدلله تا دو هفته کاملا رعایت کردم بعد از آن هم باز مراقبت را دارم
    1- در مورد نزدیکی و ارضاء غریزه جنسی آیا موردی هست که باید رعایت شود؟ مثلا کمتر از حد معمول باشد یا بیشتر؟ میزان نزدیکی در ساخت اسپرم تاثیری دارد؟
    2- اگر امکان داره مقاله ای در رابطه ، عملکردبیضه و اینکه چند رگ خونی از بیضه به داخل بدن وارد می شود پس از قطع رگ در عمل واریکوسل وظیفه آن از بین می رود یا بر عهده رگ های دیگر قرار می گیرد؟
    3- در طول این یک ماه پس از عمل واریکوسل بنظرم میاد بیضه راست در مدت شبانه روز بزرگ و کوچک میشه مثلا پس از خروج ادرار یا تغییر دما اگراین موضوع ممکنه و من اشتباه نمی کنم دلیلش چیه؟
    4- ببخشید آقای دکتر من بیش از حد کنجکاو هستم و معمولا هر وقت بیمار مشیم تا دلایل آن را کاملا نفهم و نحوه عملکرد بدن را در مواجه با آن بیماری متوجه نشوم ادامه میدم در اینترنت جستجو کردم ولی مقاله ای که مرا قانع کند پیدا نکردم اگر ممکنه لطف کنید چون معتقدم آگاهی من از بیماری خودم و نحوه عملکرد بدن در درمان کمک بزرگی است.
    5- آب آوردن بیضه بعد از عمل واریکوسل چگونه است ؟ آیا آبی است که همراه خون وارد بیضه می شود و وظیفه آن پایین آوردن دمای بیضه می باشد و در حالت طبیعی وقتی عمل واریکوسل انجام نشده است این آب از چه مسیری از بیضه خارج می شود؟ اگر لطف کنید آدرس یک مقاله کاملا تخصصی را در این باره بدید ممنون میشم
    دانستن این سوالات به من آرامش میده!!!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      فرصتی برایتان باید توضیح بدهم
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر کرمی
    لطفا هزینه عمل جراحی به هر سه روش موجود چقدر میباشد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      بر اساس تعرفه
  • تصویر کاربر اکبر پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیزم
    آقای دکتر چهارشنبه هفته پیش عمل کردم، سه شنبه هم مطب خدمتتون رسیدم. جای عمل رو نگاه کردید و گفتید همه چی خوب و عالیه. وقرص پنتوکسی فیلین تجویز کردید
    آقای دکتر دیروز متوجه شدم حجم بیضه ها تغییر کرده و افزایش پیدا کرده...البته امروز صبح احساس کردم به حالت اولیه برگشته...این تغییرات طبیعیه؟دلیلش چیه؟خیلی نگرانم..
    آقای دکتر نشانه آب آوردن بیضه چیه؟...چه مدت بعد عمل ممکنه بیضه ها آب بیارن..

    شرمنده اگه مزاحمتون شدم...راهم دوره وگرنه میرسیدم خدمتتون
    دعای خیر ما همیشه بدرقه راهتونه....
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      طبیعی است
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۸ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 330 مشاهده پرسش
    سلام آزمایش اسپرموگرام من به قرار زیر است لطفا راهنمائی بفرمائید
    Abstinence…………………………………… 4 day
    Voluma ………………………………………….2 ml
    Appearance …………………………………….Normal
    Liquefaction …………………………………… Normal
    Viscosity ……………………………………………… Normal
    PH………………………………………………………….7.2
    alive sperm concentration count ……………….. (2-3) nonmotile sperm is seen
    functional sperm concentration…………………………….0.0
    motile sperm concentration…………………………………..0.0
    sperm motility index smi………………………………………….0.0
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      حرکت 0 است
  • تصویر کاربر بهنام. شنبه ۲۵ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید به دکتر
    من تقریبا 6 ماه پیش از بیضم دردی گرفت بعد رفتم دکتر گفت حاده مریضیت بعد منو به آزمایش سونوگرافی و خون و ادرار و اسپرم نوشت بعد دادن آزمایشم تو کلیه دو تا سنگ بودن که رفع شدن بعد اسپرمم تو آزمایش صفر نشون داد بعد دکتر گفت شاید آزمایشات اشتباه شده بعد دوباره آزمایش دادم بازم اسپرمم صفر نشون دادبه چندتا دکتر هم تو شهر خودمون نشون دادم ولی جواب آنچنان خوبی نگرفتم . اینم تاکید کنم که من بخاطر ریزش موهام فیناستراید مصرف میکردم از همون 6 ماه قطع کردم آیا میشه از این باشه خواهشا راهنمایی کنید یا بیام خودتون دوباره معاینم کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      باید بررسی شوید
  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 493 مشاهده پرسش
    سلام. آقای دکتر من چند روزی هست من یک توده کروی را بالای بیضه راست در حدود یک الی دو سانتی متر . ایا ایت توده سرطان بیضه می باشد یا اسپرماتوسل ؟ وقتی با چرا؛ قوه بهش نور میدیم نور ازش رد میشه؟ اگر اسپرماتوسل باشد خطرناک هست و مانع باروری؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      سونوگرافی بکنید
    2. تصویر کاربر مجید دوشنبه ۶ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام دکتر. آیا اسپرماتوسل خطرناک هست؟ تفاوت اسپرماتوسل با توده سرطانی چیست؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۵ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    با سلام و تقدیم احترام
    فردی 30 ساله هستم، طی دو مورد Seminal Test نتیجه مشابه No Sperm حاصل شد. پس از آن تست هورمون انجام دادم و نتیجه کلیه هورمون ها را در رنج نرمال نشان داد. اکنون به دنبال تعیین قطعی وجود و یا عدم قدرت باروری خود هستم که نیازمند نمونه گیری از بیضه ها می باشد.
    خواهشمندم برای انجام این کار کلینیکی که در آن نمونه گیری را انجام می دهند به بنده معرفی بفرمایید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      نمونه برداری بیضه بکنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۹ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید.بنده دارای واریکوسل بیضه سمت چپ بودم که حدود 7 ماه قبل عمل کردم و در حال حاضر عود نموده و بیضه سمت راستم هم مبتلا شده و جند ماهی است درد کلیه سمت چپ دارم و اخیرا شدید شده.برادرم هم باد فتخ دارند و 5 بار عمل شده اند اما دوباره مبتلا شده اند.ایا شما باد فتخ را عمل میکنید اگر نه لطفا یک دکتر اورولوژی بسیار خوب جهت درمان برادرم معرفی کنید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      باید ببینم
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      برای باد فتخ چی جناب دکتر؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۶ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر بنده 23 سالمه متاهلم حدود 4ماهه عمل واریکوسل انجام دادم راهنمایی کنید
    جواب آزمایشم بعد عمل
    liquefaction time :20
    total count:43
    motiliti 1st hour: 70
    motiliti 2st hour:65
    wbc:1-2
    grade1:20
    grade2:20
    grade3:30
    grade4:30
    norma mophology:80
    head defect:10
    nead defect:5
    tail defect:5
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      بای 2 سال صبر کنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر