جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اکبر شنبه ۲۴ مرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 488 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیزم
    بهمن ماه عمل واریکوسل انجام دادم تحت نظرخودتون
    امروزهم اومدم مطب خدمتتون. خداروشکر آزمایش اسپرمم افزایش تحرک داشت گفتید پنتوکسی فیلین دیگه نخورم بجاش 14 تا آمپول HCG نوشتید هفته ای دوتا
    میخواستم بپرسم این آمپولها رو زمان خاصی باید تزریق کنم ؟ حوالی زمان تخمک گذاری..؟ یا ازهمین فردا شروع کنم..؟
    ممنونم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      بله
    2. تصویر کاربر اکبر سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      ﺩﻛﺘﺮﺟﻮﻥ اﻳﻦ ﺑﻠﻪ اي ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻳﺪ ﺩﺭﺟﻮاﺏ ﺑﻪ ﻛﺪﻭﻡ ﺑﺨﺶ ﺳﻮاﻝ ﻣﻨﻪ!
      ﻣﻴﺸﻪ ﺧﻮاﻫﺶ ﻛﻨﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭﺳﺖ ﺗﺰﺭﻳق ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺑﺪﻳﺪ
      ﻳﻚ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      اینجا زمان برای بازگویی کم است دارو را شروع کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر اسماعيل چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    با سلام و تشكر
    من واريكوسل خفيف دارم دكتر گفته 30 درصد سرعت اسپرمت كمه آيا بايد عمل كنم ؟ كدام روش ؟
    به من گفتند بعد از سه روز از نزديكي آز اسپرم بده اگر من دخول انجام نداده باشم و انزال كنم (چون خانمم پريود بوده)آيا ميتوانم سه روز بعد آز اسپرم بدهم بسيار از شما متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      3 روز باید رعایت شود
  • تصویر کاربر معین جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با سلام.دکنر من به یه پزشک در شهرستان خودمون مراجعه کردم گفت واریکوسل 2.6 میلی دارم.بعد دکتر چند تا ا»پول و قرص داد بهعد یه ماه سونوگرافی نشان داد واریکوسل شده 2.5 میلی.
    ازش خواستم عمل کنه بهم گفت اگه عمل کنه من تا آخر عمر نمیتونم بچه دار شم و نازایی در من بوجود میاد.
    خواستم ببینم آیا اینطوریه؟؟؟؟
    و یه سوالی هم که 2.5 میلی نیازی به عمل جراحی نداره؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      باید ببینم
    2. تصویر کاربر معین جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      دکتر چیو؟؟؟سونوگرافی هارو منظورتونه؟؟؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      معاینه شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ﻣﺤﻤﺪ جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    ﺑﺎ ﺳﻟﺎﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﺟﻨﺎﺏ ﺩﻛﺗﺮو ﺗﺸﻜﺮ ﺻﻤﻴﻤﺎﻧﻪ ﺑﺎﺑﺖ ﺑﺎﺳﺦ ﻛﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﻳﻨﺠﺎﻧﺐ;ﺑﻨﺪﻩ 19ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﻡ و ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻨﻲ ﺩﺭ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﻧﺪﻙ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻛﻮﻧﻪ ﻫﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻪ ﻣﺎﻩ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺟﻨﺐ ﻣﻴﺸﻮﻡ و ﺍﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﺍﻧﺪﻙ و ﺑﺪﻭﻥ ﺟﻬﺶ;ﺑﻨﺪﻩ ﻫﻴﺠﻜﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺿﺎﻳﻲ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﻡ ;ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺯ ﻛﺠﺎﺳﺖ ﺍﻳﺎ ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﺟﻨﺴﻲ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﻫﺴﺘﻢ ﻛﻔﺘﻨﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺑﻴﻀﻪ ﺩﺭﺩ ﻫﻢ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﻫﺴﺘﻢ,متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      به نطر من مشکلی ندارید
  • تصویر کاربر سیاوش جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت اقای دکتر بنده 25سالمه 1سال 2ماهه ازدواج کردم بدون پیشگیری خانم بنده حامله نشد بعد ازمایش و سونو ما فهمیدیم من گرید 1دارم و در ازمایش اسپرم فهمیدیم که تعداد اسپرم و شکل اسپرم من مشکل داره بابد چیکار کنم؟؟؟لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      صبر وحوصله هنوز وقت دارید
  • تصویر کاربر بهبودی چهارشنبه ۲۴ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خدا قوت من 5 ماهه اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم ازمایش اسپرم دادم تعداد اسپرم ها 8 میلیون یود و بقیه موارد مشکلی نداشت دکتر فقط برام ویتامین تجویز کردن و کلومیفن میخواستم بدونم درمانم چقدر طول می کشه و ایا اصلا تعداد اسپرمها بهبود پیدا میکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      امید است 6 ماه
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۸ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید اینجانب مبتلا به آزو اسپرمی می باشم و در نمونه برداری از بیضه اسپرم مشاهده شد. برخی از متخصصین احتمال انسداد را میدهند و اندکی اعتقاد دارند که بیضه شما اسپرم خیلی کم تولید می کند از جنابعالی این پرسش را دارم که آیا می توان با روش هایی انسداد در اپیدیدیم ویا واز ویا مجرای انزال را بررسی کرد تا بتوان به این سوال پاسخ روشنی داد تا ما هم از بلا تکلیفی دربیاییم. نظرتون در رابطه با وازوگرافی چیه؟ با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      اول نمونه برداری بهتر است
  • تصویر کاربر عليرضا شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    با سلام بنده ٥٠ سال سن دارم الان چند هفته هست كه در ادرار خود خون مشاهده ميكنم به رنگ چاي سونو كردم هر كليه ام ٢ تا سنگ حدود ٤ الي ٥ ميليمتري دارد و با ورزش و راه رفتن طولاني خون بيشتر ميشه. آزمايش سايتولوژي ادرار منفي بود. لطفا نظر خود را به من ابلاغ كنيد. آيا مشكلي هست يا طبيعي هست؟ ضمنا سابقه مصرف سيگار هم ندارم. سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      نه دکتر کلیه بروید
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و احترام
    اینجانب 30 سالمه و با توجه به کوچکی الت تناسلیم و همچنین بیضه هایم ازدواج نکرده ام اینجانب چند روز پیش مطلبی را راجع به آلت تناسلی پرده دار خوندم و امیدوار شدم آقای دکتر اول اینکه آلت تناسلیم در حالت نعوض 8 سانتیمتره و دوم اینکه اندازه بیضه هام خیلی بزرگه و علاوه بر آن کیسه بیضه هام بزرگتر از آنهاست که از دوران کودکی به همین شکل بوده به نحوی که مجبورم هی بیضه هام را جابجا کنم و به راحتی نمیتونم بشینم معمولا خیلی پایین تر کشیده میشه و مجبورم با دستم بکشم بالاتر و خیلی اذیت میشم مخصوصا وقتی که هوا گرمه خیلی پایین تر میرند و همیشه یک حالت سنگینی را احساس میکنم و در هوای سرد معمولا مشکلم کمتره و جمع میشند.
    آقای دکتر با توجه به اینکه ساکن شهرستان هستم و امکان مراجعه حضوری نیست خواهشم میکنم با عکسهایی که در قالب یک فایل PDF فرستادم اظهار نظر کنید تا اگر نیاز به مراجعه حضوری باشه به خدمت برسم. خواهش میکنم لااقل 3 مورد را جواب بدهید 1- آیا الت تناسلی بنده پرده دار میباشد و 2- اگر عمل بشه چند سانتیمتر به طولش افزوده میشه. 3 - آیا این عمل عوارض جانبی داره در نزدیکی داره یا خیر؟
    اجرتون با الله
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      راهی برای بزرگی نیست مطلب سایت من در این مورد را بخوانید
  • تصویر کاربر امير شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشيد. تشكر و تقدير از پاسخگويي جامع و كامل شما.من سه ماه گذشته عمل واريكوسل انجام داده و عمل دوطرفه بود هم براي بيضه چپ هم راست- ولي متاسفانه الان با انجام آزمايش گريد A صفر- گريد B 10 درصد- گريد C چهل درصد -گريد D پنجاه درصد بوده است. قرصي هم مصرف نميكنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      ایا اقدام به باروری کردهاید
    2. تصویر کاربر امير شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      با سلام مجدد. و قبولي طاعات. پيش دكتر معالجم رفتم (كه ايشان بنده را عمل كرده بودند.) و مجددا آزمايش اسپرم دادم و نتيجه منفي بود.{حجم مني 1.5 ميلي، و تعداد اسپرم 25 ميليون، و پس از شستشويي اسپرم با فكر كنم دستگاه يا مايعات خاصي كه دكتر فرمودند كلا 500 هزار اسپرم دارم كه 15 درصد گريد A و 35 درصد گريد B و 50 درصد گريد C بود.} و الان دو ماهه كه قرص هاي زير را مي خورم ولي باز هم باروري ايجاد نشده است. در ضمن خانم بنده هم آزمايش هاي مربوطه را انجام داده اند و هيچ مشكلي ندارند.نام قرص هاي مصرفي ( selep plus ) و (trental cr600) لازم به ذكر است بنده سي و يك سال سن دارم. ممنون از راهنمايي و حسن توجه شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 8 سال پیش)
      صبر کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر