جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 1007 مشاهده پرسش
    باسلام و وقت بخیر
    دکتر من و شوهرم یک پسر 3 ساله داریم که طبیعی باردار شدم و هیچ مشکلی نداشتیم من 39 سالع هستم برای بارداری فرزند دوم الان یک سال و نیم هست اقدام کردیم که سال گذشته مجدد باردار شدم.ولی جنین رشد نکرد5 هفته بیشتر نبود سقط شد.طبق آزمایش ها کاملی که از من همسرم گرفتن . من مشکلی نداشتم ولی همسرم تعداد و تحرک و شکل اسپرم هاش مشکل داشت و آزمایش ژنتیکی اسپرم نشون داد DFI اسپرمش 31 هست. پنتوکسی فیلین و تاموکسیفن و چند تا ویتامین نوشتن مصرف کرد ولی الان چند ماهه بازم باردار نشدم. چیکاز کنم دکتر با IVF نتیجه میگیرم؟ البته برج 9 سال97 آی یو آی کردم با سه تا فولیکول 17 و 19 و 21 باردار نشدم..
    سوال من اینه قدم بعدی رو شما چی پیشنهاد میدین؟؟ همون IVF جوابگو هست؟؟یا بازم ممکنه جنین ها مشکل داشته باشن؟.آزمایش هاشو ضمیمه کردم. و اینکه ما خوزستان زندگی میکنیم. اینجا هوا گرمه طوری که مطالعه کردم برای شکست اسپرمها گرما خیلی بده.
    دکتر خیلی ممنونم که وقت میذارین . خدا خیرتون بده لطفا راهنمایی کنید خیلی ذهنم درگیر شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      اگر بعد از 2 سال اقدام نشد 3 جلسه ایو ای وسبس ای وی اف راه درمان است

  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من نه روز عمل کردم بیضه چپ یه کم پایین تر از بیضه راست است بعضی وقت یه درد کمی در بیضه چپ احساس می شود راه رفتن زیادی عود میکند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      فعلا مشکلی نیست

  • تصویر کاربر Em یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکر بنده حدود یک سال پیش با سونوگرافی و ازمایش اسپرم رسیدم خدمتتون شما بعدد معایتنه حضوری به بنده گفنید واریکوسل بیضه چپ دارید ولی خفیف و نیاز به هیچ درمانی و جراحی ندارید اون موقع گفتم ایا نیاز به حضور دوباره هست که فرمودین خیر هر زمانی ازدواج کردی اقدام به بارداری کردی نشد اون موقع بیا پیشم بنده ۲۸ ساله مجرد هستم دکتر جان بعددگذشت یک سال از معاینه شما در این مدت بنده هر از گاهی یک چند روزی بیضه چپ ام که واریکوسل داره درد میگیره نه خیلی شدید ولی خوب درد میگیره من مسکن مصرف میکنم‌ و یا هر از گاهی چیز سنگینی اگه بلند کنم احساس درد میکنم با این شرایط ایا بعد گذشته یک سال نیاز هست برای معاینه مجدد برسم خدمتتون ممنون از پاسخگویی
    1. تصویر کاربر Em جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      چون مجرد هستم و ۲۸ ساله هر زمانی این درد میاد سراغ ام اعصابم میریزه بهم که نکنه بیماریم برام مشکل ساز بشه در اینده
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      درد با عمل از بین نمیرود

    3. تصویر کاربر Em یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      برای من پیامک اود که دکتر به سوال شما پاسخ دادن ولی من نگاه میکنم هنوز جوابی از سمت شما برای من قابل مشاهده نیست ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام این درد با عمل ازبین نمیرود

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید ببخشید دکتر من واریکوسل گرید سه دارم سمت چپ دکتر بم گفت سریع بیا عملت کنم من 23سالمه مجردم هیچ دردی هم ندارم ولی اسپرمم رقیق شده بنظر شما چیکار کنم ازمایش اسپرم هم انجام ندادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر فاطمی سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    Kazem Kazemi:
    سلام آقای دکتر
    من برج ۴ امسال برای دومین بار،بخاطر درد بیضه به دکتر مراجعه کردم،واریکوسل دوطرفه داشتم،و درخواست انجام عمل کردم،
    اما دکتر گفتش:چون کار سنگین میکنی درصورتیکه عمل کنی،عود می‌کنه(ازصبح تاشب یکسره ،سرپا هستم..)
    .
    اما بتازگی متوجه شدم که حجم مایع انزالی ،خییلی خیلی کم شده،

    قبلاً توی رابطه حتی تا ۳ بار هم ارضا میشدم،اما الان یکبار ازم آب خارج میشه،اونهم بمقدار کم.

    بااینکه حداقل هفته ای یکبار،رابطه جنسی دارم،اما بازهم درخواب جنب میشم،علتش چیه؟
    اگه عمل کنم،بازهم میتونم مثل سابق کار سنگین کنم؟
    قرص vigrxگاهی استفاده میکنم،(البته می‌دونم ک اصل نیس),آیا مصرف اینچنین قرص ها باعث تسریع پیشرفت واریکوسل میشه؟(باتوجه به اینکه باعث افزایش خون‍‌رسانی به آلت تناسلی میشن)
    باید عمل بشم؟؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین،سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام سرعت اسپرم من صفر هستش...واریکوسل هم ندارم....دکتر برام دارو نوشته....ولی تاثیر نداره....آیا داروهای گیاهی تاثیر داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      فایده ندارد مرکز ناباروری بروید
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز
    خسته نباشید
    جناب من الان 6ماه هست عمل واریکوسل سمت چب که 2به 3بودن انجام دادم بعد از عملم یعنی3ماه دیگه ازمایش اسپرم دادم که بالا رفتن اسپرم مشاهده بودم ولی الان دو روزی هست که اطراف محل بخیه ام و کیسه بیضه ام درد داره خواستم بدونم دوباره واریکوسلم عود کرده و دلیل دردش چیه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      درد دلیل عود نیست
  • تصویر کاربر رسول یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 700 مشاهده پرسش
    سلام‌‌ جوانی هستم ۲۶ ساله و تازگی درشرف ازدواج هستم. و جدیدا متوجه این شدم که واریکوسل گرید ۳ دارم و چون دردی و ناراحتی خاصی نداشتم متوجه این نشده بودم و الان که متوجه شدم حس عذاب وجدان من رو گرفته که آیا باید به همسر آینده خودم بگم یا بعد ازدواج ممکن هست اصلا نیازی به عمل نداشته باشم و بچه دار بشم. خواستم نظر شما رو هم بدونم. آیا نیاز به بررسی قبل اقدام به فرزند آوری هست یا خیر...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر رسول شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      باشه ممنون. مهم هست که کجا آزمایش اسپرم بدم چون شهرستانی هستم؟ و اینکه من میخواستم بدونم باید این رو با خانواده همسرم قبل عقد مطرح کنم؟ جون هنوز عقد نکردم و الان متوجه این موضوع شدم. بازم ممنون از شما. دستتان درد نکنه.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      اول ازمایش بدهید ببینم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرمرادیان سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    آقای دکتر کرمی عزیز سلام..خسته نباشید..
    من دو سال پیش عمل واریکسول یک طرفه (چپ) انجام دادم ......پارسال همین موقع ها جایدعملم درد گرفت و رو بیضه ام تیر میکشید و داغ میکرد و رفتن دوباره سونوگرافی انجام دادم گفت باز واریکسول داری اما گراید یک و گفت نیاز به عمل نیست..از شما هم سوال کردم و گفتین اکثر سونوگرافی ها بعد عمل میگن واریکسول دارین و شمام عکس هارو دیدین گفتین دیگ نیازی ب عمل نیست...امسال الان ی چن هفته ای هست بازم آقای دکتر همون حالت قبلی رو داره...بیضه هام آقای بعضی وقت بازم شل میشه و اینکه آقای مگه نباید بعد بیضه ها تقارن داشته باشه ولی بیضه چپم پایین تر از بیضه راستمه...
    بیضه هام مث قبل عملم جمع نیست همیشه.احساس میکنم بازم رو بیضه چپم غده کوچکی روش هست...و بخاطر همین پایین هست؟؟
    و اینکه نعوظ من بعد عمل تا هفت ماه خیلی بد بود و الان بهتر شده ولی مث دوره ماقبل عمل نیس علت بخاطر واریکسول و جمع نبودن بیضه هاست؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر متين جمعه ۷ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر عكس ازمايش رو براتون فرستادم ونظرتون رو اعلام كنيد با سپاس
    1. تصویر کاربر متين شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر متين شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش)
    4. تصویر کاربر متين سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سپاس گذارم اقاي دكتر
      واريكوسل دارم گريد ٣ سمت چپ و بيصه م كوچك و نرم شده
      حتي پاي چپ درد ميكنه
      كدام نوع بهترين نوع عمل هست ممنونم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      میکروسرجری
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر