جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Pari یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر لطفا جواب سوال من و بدیم شوهر من ۵ ماه پیش عمل واریکوسل انجام داده بیمارستان ابن سینا الان ازمایش داده حرکت بازم صفر و شکل اسپر ۱۰۰ در نرمال نیست رنگ اسپرمم سفید خاکستریه و شکلش صفر حالا ما باید چکار کنیم چه دارویی شما پیشنهاد میدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      از پودر اندروفرتی استفاده کنید. به احتمال زیاد برای بارداری نیاز به روش های کمک باروری خواهد بود
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکتر من یک ماه و۷ روز هست که عمل واریکوسل دوطرفه انجام دادم به خاطرناباروری ۲۶ساله هستم متاهل ازمایش اسپرمم قبل ازعمل ۴۰بود.من یک ماه استراحت کردم الان ۷روزهست که برگشتم سرکار کارمن دستفروشی هست وسایل هام ۲۰کیلو۲۰کیلوهست میخواستم بدونم بعدازیک ماه این سرکاررفتن من یاوسایل برداشتن من باعث عود عمل میشه؟یااحتمال داره من بچه دارنشم؟یه سوال دیگه هم داشتم بعدازعمل واریکوسل خود ارضایی خیلی کم برای من ضرر داره یانه؟واینکه بعدازیک ماه وسط الت ام احساس میگم رگ هاش تیرمیکشه ومیسوزه ودرد دارم این سوزش وکشیدگی رگ طبیعی هست یانه؟اقای دکتر من قبل ازعمل موقع نزدیکی باخانومم دیر انزال میشدم ولی بعداز عمل زود انزال میشم چرا؟ممنون میشم اگه سوالات منو جواب بدین وازنگرانی دربیارین باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      وسیله سنگین بلند نکنین فعلا
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      خود ارضایی مشکلی نداره
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      درد و سوزش طبیعیه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      زود انزالی ربطی به واریکوسل نداره
    5. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اقای دکتر ممنون ازاین راهنمایی کردین اقای دکتر یه سوال دیگه هم داشتم من یکم پایین ترازبخیه هام بی حس هستن دلیل اش چی هشت؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      بعد عمل طبیعیه به مرور بهتر میشه
    7. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      باسلام اقای دکتر ممنون ازراهنمایی هاتون یک سوال دیگه هم داشتم میخواستم بدونم بعدازعمل واریکوسل یاقبل ازازمایش اسپرم چجوری میشه بفهمم واریکوسل ام خب شده یابدترشده؟
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با ازمایش اسپرم
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر عادل شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام من دوبار عمل واریکوسل انجام دادم چند سال پیش ولی تحرک اسپرمم ضعیفه ،مجرد هستم چه قرصی مصرف کنم ازمایش را بفرستم براتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      از پودر آندروفرتی هر ۱۲ ساعت استفاده کنید
  • تصویر کاربر 09300161442 شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام اگه بشه لطفا جواب ازمایش اسپرم همسرمو بگین که مشکلی دارن یانه عکس آزمایش اسپرم لطفاراهنمایی کنین که ایا واسه بارداری مشکلی دارن یانه ممنون ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت پرفسور کرمی
    بنده پارسال عمل جراحی واریکوسل انجام دادم گرید سمت چپ بود که پیشرفته هم بود بعد از سه ماه مصرف دارو خانمم بچه دار شد که متاسفانه در ماه سوم قلب بچه ایستاد و سقط شد
    آزمایش مجدد دادم گفتند سرعت حرکت اسپرم پائین لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      با تشکر از شما دکتر عزیز
      بنده هم خیلی استرس دارم
      با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      نگران نباشید با این ازمایش اسپرم میتوانید بچه دار شوید ، فرصت دهید
    3. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر عزیز
      سوالی که به شدت فکرم مشغول کرده برای اقدام به بارداری میتوان به صورت طبیعی اقدام کرد یا حتما باید از روش IUI استفاده کنیم
      چه دارویی برای سرعت حرکت اسپرم خوب که استفاده کنم
      سرعت حرکت اسپرم در تصویر ازمایشی که براتون ارسال کردم خوب یا ضعیف
      با تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلا به روش طبیعی فرصت دهید پودر آندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید واریکوسل گرید ۳ دارم در بالای بیضه چب هفت سال پیش عمل واریکوسل گرید ۲انجام دادم الان عود کرده گرید ۳ ازمایش اسپرم دادم هنوز اقدام برا بچه نکردم ایا عمل لازمه در صورت عمل مجدد چقد شانس موجوده ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      جواب ازمایش اسپرم جدید را بفرستید
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر همسر من سونو دادن که متوجه شدیم واریکوسل دارن بعد آزمایش اسپرم نوشتن که دادیم و متاسفانه همسر من هیچ اسپرمی نداشتن یعنی صفر بود و دکتر بعد معاینه گفتن واریکوسل شدیده و باید عمل شه و علت نداشتن اسپرم هم باید مشخص شه که آزمایش های هورمونی و ژنتیک و مجدد آزمایش اسپرم نوشتن من خیلی نگرانم ایا با وجود اسپرم صفر دیگه امکان بارداری نیست؟دوساله ازدواج کردیم ک فرزندی نداریم و تا به حال اقدامی نداشتیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس ها باز نمیشوند مجدد بفرستید. اگر تعداد اسپرم صفر باشد باید نمونه برداری از بیضه شود
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 9024 مشاهده پرسش
    سلام من مجردم و تا به حال رابطه ی جنسی نداشتم ولی یه موضوعی فکرم رو مشغول کرده ..در هنگام رابطه ی جنسی عمیق که آلت مرد به اصطلاح تا ته وارد واژن زن میشود ایا به بیضه ها فشار و ضربه وارد نمیشود؟..و در هنگام رابطه عمیق که مرد الت خودش رو عقب و جلو میکند ایا بیضه ها به بدن زن برخورد میکند و اگر برخورد میکند ایا این که بیضه ها در هنگام رابطه تند تند به بدن زن برخورد کند باعث اسیب و فشار و درد در بیضه ها نمیشود؟ ..چون ته الت به بیضه ها ختم میشه ..به طور کلی در هنگام رابطه ی عمیق که الت مرد کاملا در واژن زن فرو میرود برای بیضه ها مشکلی ندارد ..به خصوص در هنگام عقب و جلو کردن الت مرد ایا باعث نمیشود که بیضه ها با بدن زن برخورد کنند واسیب ببینند..اگه ممکنه نگرانی ذهنی من رو حل کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، خیر ، حین رابطه ی جنسی ، آسیبی به بیضه ها وارد نمیشود
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام من سال 1395 ازدواج کردم ولی تا به امروز مشکل نازایی داریم رفتم سوگرافی واریکوسل برایم جواب دادن نظر شما در رابطه با عمل جراحی اینجانب برای واریکوسل چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      همسرتون بررسی شن چون ازمایش اسپرمتون خوبه
  • تصویر کاربر عرفان یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    باعرض سلام خدمت دکتر محترم بنده داخل سایتتون هم سوال پرسیدم اما عکس ازمایش ارسال نمیشد و واقعا نگران هستم جرا که دکتری که پیششون رفتم گفتند عمل کنید بنده25ساله مجرد بدون درد البته گاهی درد کم داره که باعث شک شد برای پیگیری سونو واریکوسل و ازمایش اسپرم دادم دکتر ابتدا گفت خفیفه بعد گفتند پیشرفته وباید عمل بشی خواستم نظر شما را بدونم چون خیلی وقته پیگیر پیجتون هستم و در کار و مهارت فک نمیکنم کسی در ایران روی دست شما باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس ها را مجدد ارسال کنید. فک کنم پاسخ شما را داده بودم. عکس باز نمیشود
    2. تصویر کاربر عرفان شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بله فرمودید منتها نمیدونم عکس ها ارسال شد یاخیر
      بیضه راست۴۲ چپ۳۸مشاهده چند پاکه وریدی باقطر کمتراز ۲میلی متردرpampiniformراست وباقطر ۳.۷در مجاور پل تحتاتی بیضه چپ و مشاهده کانون اکوژن در پارانشیم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلا نیاز به عمل نیست ، با این ازمایش اسپرم قابلیت باروری دارید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر