جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (29 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۷ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    باسلام. من پنج سال هست که ازدواج کردم. ۲۷سالم هست. دو بار عمل واریکوسل انجام دادم. الان سه ماه از آخرین عملم میگذره و جواب آزمایشم به شرح ذیل است. لطفا راهنماییم کنید و بفرمایید که جواب از نظر شما چگونه است.
    Volume2
    Appearance normal
    Ph 8
    Sperm count90
    Liquifaction36
    Liquifaction state complete
    Activity class a 25
    Activity class b 30
    Activity class c20
    Activity class d25
    Class a & b55
    Live ratio75
    W.b.c 0-1
    R.b.c0-1
    Epithelial cells0-1
    Sperm agglutinated0-1
    Morphology normal94
    Morphlogy abnorm6
    Morph-abnormal-vacu-head2
    Morph abnormal-vacu-body2
    Morph-abnormal-spermatocyte2
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام قابل فبول است
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۰ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 343 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شما
    من چند روز قبل عمل واریکوسل چپ و راست رو به روش میکروسرجری انجام دادم به گفته دکتر معالج ( دکتر پویان ) احتماد عود و هیدروسل تقریبا وجود نداره می خواستم بدونم آیا واقعا احتمال هیدروسل وجود نداره؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام خیلی کم است
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. شوهرم 8سال پیش واریکوسل عمل کرده بود دوران مجردیش. دوساله ازدواج کردیم. دوباره فروردین امسالم عمل کرد، آزمایش اسپرمش روز به روز بدتر میشه، بیضه سمت راستش خیلی کوچیکتره، ویتامین ای و قرص ال کارینیتین مصرف کرده ولی همچنان ازمایشاش نتیجه نمیده. میخواستم ببینم خوب شدنی هست یانه چون منم میخام درسمو ادامه بدم موندم بخونم یا نه. از آزمایشش عکس گرفتم میفرستم براتون. یه دنیاممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام باید ببینم
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1166 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر من پسری 21 ساله هستم و مجرد که به دلیل حس نبض دار بودن و رد شدن شریانی هر چند دقیقه از زیر بیضه ام به دکتر مراجعه کردم که ایشون گفتند که موضوع خاصی نیست اما دارای واریکوسل شدید درجه سه سمت چپ هستم و باید عمل شوم.
    من پنجشنبه 5 شهریور ماه عمل واریکوسل چپ درجه سه داشتم که زیر ناحیه شکمم جراحی شد. بعد گذشت دو روز از جراحی زیر شکم در سمت راست دچار التهام و ورم شده که چون من سمت چپ رو عمل کرده بودم و برام عجیب به نظر رسید این موضوع را با پزشکی که جراحی را انجام داده بود تلفنی مطرح کردم و به دلیل فاصله شهری که با دکتر داشتم گفتم آیا نیاز هست که زود تر مراجعه کنم که گفتند برای اینکه دوباره کاری نشه چهارشنبه یعنی 11 شهریور مراجعه کنم که همون روز بخیه هامو هم باز کنند. و وقتی پرسیدم خطرناک نباشه گفت معمولا که اینطور نیست و این دلهره و اضطراب شدیدی در من ایجاد کرده که میترسم خطرناک باشه و تا اون موقع دیر بشه . اگر امکان داره شما نظرتون رو در اینباره بهم بگید؟
    همچنین اون حس نبض دار بودن و رد شدن شریان رو زیر بیضه مجددا احساس میکنم. اگه بنده رو راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم. چون این موضوع تمام زندگی من رو مختل کرده و استرس بسیار شدیدی رو به من وارد کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۵ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام
    محمد30 ساله مجرد هستم هنوز خدمت نرفته‌ام
    از 15 سالگی خودارضایی داشتم . بیضه چپم کوچکتر از راستم شده بیضه راستم قدری به سمت عقب متمایل شده تعادل کیسه بیضه هام به هم خورده برای دفع ادرار مشکل دارم وباید ناحیه زیرین کیسه بیضه را فشار بدهم تا ادرارم کامل تخلیه بشه. ادرارم 2 شاخه شده سوزش دارم وگاهی اوقات قسمت زیر شکمم از دو طرف احساس درد و سیخ زدن میکنم. با توجه به شرح حالم خواهشا تشخیصتون را بفرمایید.
    1)آیا خودارضایی باعث بروز بیماری واریکوسل یا بیماریهای دیگه‌ای که مشمول معافیت میشوند خواهد شد؟
    2)آیا اینها از علائم واریکوسل هست؟ اگر واریکوسل هست درجه چنده؟ آیا امکان معافیتم وجود داره؟
    ممنون میشم جواب همه سوالاتم را بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    با سلام و تشکر از سایت بسیار مفیدتون
    جوان بیست و هفت ساله ای هستم اهل شهرستان. اولا میخواستم بدونم که درجه واریکوسل چطوری معین میشه و ثانیا در شهرستانها امکان این عمل رو دارند یا توصیه شما انجام جراحی در تهرانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      با معاینه
  • تصویر کاربر در یکشنبه ۱ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    دکتر اگه اب بیاره برای همیشه اینجوری میشه قبل از اینکه موتوجه بشم واریکوسل دارم بیضهی من یک ضربهی خیلی ضدید خورد خیلی ضربه شدید بود جوری که دو بیضه ام یه لحظه از هم فاطلهی شدیدی گرفتن خیلی هم در کشیدم . .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      نگران نباش
  • تصویر کاربر ایرج جمعه ۳۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    با سلام
    بعد از اینکه عمل واریکوسل را به روش میکروسجری انجام دادم شاهد بزرگتر شدن بیضه و دردناک شدن بیضه شده ام.سه ماه پیش عمل کرده ام
    پزشک معالج اینجانب ورم بیضه را هیدروسل نمی دانند و گفته ایشان ورم بیضه به مرور برطرف می شود اما بهبودی حاصل نشده است و محل جراحی دردناک شده است .لطفا راهنمایی کنید.
    از راهنمایی های شما در رسانه و فضای مجازی کمال تشکر را دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      توسط پزشگ خودتان راهنمایی شود
  • تصویر کاربر ashkan یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 518 مشاهده پرسش
    سلام .24 ساله هستم.5 ساله پیش.
    این ازمایش اسپرم رو چند سال قبل انجام دادم اون زمان استرس های شدید داشتم و تغذیه نامناسب به هبچ وقجح مواد معدنی و میوه جات مصرف نمیکردم.تنها برنج و کمی مرغ این غذای روزانه ی من بوده اون زمان.
    این ازمایش تقریبا 48 ساعت بعد از اخرین انزال و به روش استمنا صورت گرفته شده.15 دقیقه بعد از انزال به ازمایشگاه رسوندم این ازمایش رو.
    دلیل کم تر بودن حج هم همین استرس من بوده ئگرنه همیه حجم انزال بیشتر از این بوده حدود 4 سی سی. تعداد اسپرم 16 میلیون در هر سی سی بوده.1.با این تفسیر در دراز مدت میتونم به روش طبیعی بچه دار شم؟2.تعداد اسپرم با کم شدن استرس ها به حد نصاب میرسه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      بله
  • تصویر کاربر اکبر سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام. بنده 37 ساله هستم و بعد از آزمایش اسپرم و صفر بودن نتیجه ،عمل بیوپسی انجام دادم که نیجه اسپرم صفر در بیضه بود. ولی آزامایش پاتولوژی وجود لوله های اسپرم ساز و اسپرماتید را تایید کرد. من آزمایش واریکوسل انجام ندادم . شما هم در مقالاتتون به مقوله توقف رشد اسپرم اشاره نکردید. و دسته بندی های شما مرا شامل نمبشدند. لطفا راهنمایی کنید. اجرنان با خدا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴( 8 سال پیش)
      عمل ای وی اف باید بکنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر