اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (38 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر یحیی سه شنبه ۳۰ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام علیکم من۳۷سال سن دارم از ۱۷سالگی تا۲۵سالگی خودارضایی زیاد زیاد میکردم واز۲۵ سالگی که ازدواج کردم زودانزالی داشتم وبعد دوسال زیر آله ک همون لوله کوچک هست درد خارش وسوزش داره ونزدیک دوساله بی میل شدم ووقتی که انزال بشم بادرد وبدون لذت میاد ولگن قسمت چپم هم دیر وقت درد میکنه ویکبار بخاطر درد وتب لگن چپ دوهفته بستری شدم تورو خدا کمکم کنید که مشکل حل شه از استمنای زیاد هست درمانی داره لطفا جوابمو بدید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      اینکه لذت نمیبرید بیشتر علل روانی و ذهنی داره به روانپزشک مراجعه کنید
  • تصویر کاربر منصور چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    با سلام دو روزی هس که سر آلت تناسلی با برخورد به لباس حالت ناخوشایندی به من دست میده و هیچ گونه علامت ظاهری نیز نداره.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر پارسا چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 324 مشاهده پرسش
    با سلام و ارادت
    بعد از رابطه محافظت شده یکسال پیش
    به علت وجود برآمدگی روی آلت خدمت شما رسیدم که گفتین زگیل نیست قارچه دارو هم داده ندادین که خوب شد
    ولی قسمت زیر آلت فراموش شد نشون بدم
    وقتی که شب حمام میکنم و میشورم لباس تمیز باشه صبحا گاهی از بین رفته یا ضعیف شده
    اما طول روز با تعریق گرما هوا مجدد عود میکنه
    پماد میکونازول یک ماه زدم کم میشه ولی مجدد لباس زیر عرق میکنه پدیدار میشه و کم زیاد میشه
    ممنون راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      اصلا زگیل نیست نگران نباشید
    2. تصویر کاربر پارسا سه شنبه ۲۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      دکتر جان پس‌ اینا چی هستن
      کم زیاد میشن
      میشورم کم میشه طول روز شدت میگیره
      آیا قابل انتقاله به کسی ؟
    3. تصویر کاربر پارسا سه شنبه ۲۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      اگه قارچه چطور از بین میرن
      کلا دیگه نباشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      اگر مدت طولانی اینارو دارید بهتره به متخصص پوست مراجعه کنید بررسی های تکمیلی انجام بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    عمل تومور نخاعی گردن داشتم
    تومور اپاندیوم گرید 2 داخل طناب نخاعی اینترامدولاری
    حالا بعد از 50 روز احساس بی حسی در ناحیه دنبالچه به صورتی که مقعد و باسن و تخم های آلت تناسلی دچار بی حسی میشه و یه حس توپ مانند در ناحیه مقعد احساس میکنم
    و بیشتر شب ها ایجاد میشه و زمانی که به پشت می‌خوابم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      مشکل ادراری که ایجاد نشده بعد عمل؟
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      نه مشکل اداری ندارم
    3. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      نه مشکل اداری ندارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید عارضه ی بعد عمل هست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر افشین دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 739 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر
    من جهت بررسی علت درد دو طرف پهلو هام به پزشک عمومی مراجعه کردم و برایم آزمایش خون و ادرار نوشت که برایتان ارسال میکنم.در تست ادرار مقداری خون و دفع پروتئین با علامت Trace مشخص شده.
    سونوگرافی شکم و لگن هم انجام دادم لطفا نگاه کنید.
    با توجه به آزمایش ادرار آیا مورد نگران کننده ای وجود دارد؟
    نگرانم با خودارضایی های مکرر به خودم آسیب زده باشم.هر بار ۳ الی ۶ بار انجام میشود.
    آیا دفع پروتوئین و خون در ادرار میتواند ناشی از همین خودارضایی باشد؟
    لطفا راهنمایی ام کنید.
    اگر نیاز به مراجعه به پزشک هم دارم لطفا بگید.
    پ.ن:اگر تصاویر آزمایش ها رو دریافت نکردید لطفا اعلام کنید تا در واتس آپ براتون بفرستم.
    برام مهمه که ببینید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      همه ی ازمایشات و سونوگرافی رو دیدم نیاز به اقدامی نیست سعی کنید بیش از اندازه خودارضایی نکنید ۶ ماه بعد آزمایش ادرار تکراربشه
  • تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین
    جدیدا زیر کلاهک آلت حالت زخم بوجود آمده راه درمانش چیه خیلی نگرانم لطفا کمکم کن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر ایمان یکشنبه ۲۱ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      سلام دکتر آپلود کردم دوباره
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      خودارضایی خشک داشتید؟ یا ماده شیمیایی محرک یا رابطه خشن؟ سعی کنید تا دو هفته رابطه جنسی نداشته باشید روزانه دو نوبت با شامپو بچه بشورید و با وازلین چرب کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر sd یکشنبه ۲۱ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روی التم این ضایعه رو مشاهده کردم ممکنه بیماری مقاربتی باشه؟
    عکس خدمتتون ارسال کردم لطفا ببینید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      جدیدا ایجاد شده؟
    2. تصویر کاربر sd جمعه ۱۹ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      نمیدونم دقت نکردم ولی بیشتر فکر میکنم وسواس باشه
      مشکوک به چیزی هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      در حد رویت عکس زگیل نیستند اگر تغییل رنگ دادند باید بررسی بشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۵ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر الان دو روز روی آلت تناسلیم سیاه و کبود شده خیلی هم بده اصلا بهش اشاره میشه سوزش شدید داره حالت سوختگی داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      علتش چی بوده؟ رابطه داشتید؟ ضربه خورده؟
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      بله رابط که با همسرم داشته قبلاً همین قسمت پوست پوست میشد و بعضی مواقع یکم زخم کمی میشد ولی ایندفعه اینجوری شده الان همین پوست سیاه شده باد کرد سوراخ شد ازش آب یکم ژله ای مانند خارج شده از کبودی
    3. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      زربه نخوره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید باید نمونه برداری بشه
    5. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      تو روستا هستیم دکتر خیلی دوره تا اینجا فعلآ هیچ پمادی یا داروی نیست وقتا خوب بشه تا بتونم اولین فرصت به دکتر مراجعه کنم؟؟؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      خیر باید ماهیتش مشخص بشه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان یکشنبه ۱۴ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 353 مشاهده پرسش
    آقای دکتر چون محدودیت سوال برام ایجاد شد مجبور شدم در صفحه جدید پیام بدم ، بله درست میفرمایین، اشتباه کردم ، فقط الان با توجه به اینکه یک بار سفازولین و دوبار سفتریاکسون یک گرم و هر بار دو قرص ازیترومایسین ۵۰۰ خوردم یعنی سوزاک مقاوم شده و درمان نمیشه ؟ چون هر دفه با همینا خوب میشدم، خیلی نگرانم آقای دکتر ،و اینکه چون تماس سطحی بوده و دخول با کاندوم بوده نیاز به آزمایش hiv هست؟ ،ممنونم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر احسان جمعه ۱۲ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      آقای دکتر ببخشید من خیلی از لوله سواپ و آزمایش کشت مجاری ادرار میترسم ، میشه لطفا یه درمان قوی بفرمایین که فقط بل همون خوب بشم و نیاز به آزمایش نباشه ؟ آخه هر دفعه با سفتریاکسون و ازیترومایسین خوب میشدم اما ایندفه نشد و دقیقا همون حالت دفعات قبل رو دارم، ممنون میشم اگه امکانش هست آقای دکتر لطف کنین واقعا میترسم از این ازمایش
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      احتمال hiv کمه باید کشت از ترشحات مجراتون انجام بشه شاید ارگانیسم جدید باشه چون با داروی معمول خوب نشدین باید اینو انجام بدین
    3. تصویر کاربر احسان شنبه ۱۳ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      ببخشید آقای دکتر از دیروز حس سوزش در چشم رو دارم البته خفیف ، آیا ربطی داره به این مسئله؟ میشه حضورا بیام خدمتتون؟ چطور نوبت بگیرم آقای دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      خیر مرتبط نیست بهتره به متخصص عفونی مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید جمعه ۱۲ مرداد ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    اقای دکتر در طول سال یکی دو بار اتفاق میوفته که وقتی به اسهال دچار میشم یکدفه شروع به عرق کردن میکنم و یه حالتی مثل ارضا شدن بهم دست میده و مایع منی از آلتم خارج میشه.
    ممکنه دلیل خاصی داشته باشه یا مشکلی باشه
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مرداد ۳( 1 سال پیش)
      با اسهالتون مرتبطهه؟
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 645 مشاهده پرسش
    اقای دکتر ببخشین یه سوال دیگه هم داشتم میخاستم ببینم بعد از عمل واریکوسل اتروفی ایجاد شده در بیضه به مرور زمان به حالت نرمال بر میگردد یا خیر ؟ من 23 سالمه
    (در مورد سوال قبلی هم که پرسیده بودم اون دکتری که رفتم چند تایی قرص بهم داده :کپسول کوکیوتن ، سلنیوم نیپو که البته بدون بسته بندی هستش داخل یه پاکت ریختن ،سفکسیم ، ملوکسیکام )
    خیلی خیلی ممنونم .ببخشید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نه مطلقا
  • تصویر کاربر ابراهیم جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 524 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    مردانی که آزمایش نطفه داده و مقدار اسپرم آنها صفر می باشد، آیا روش درمانی قطعی دارند و چگونه ؟
    با سپاس از زحمات شما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      بررسی میخواهد
  • تصویر کاربر k.j جمعه ۱۹ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 752 مشاهده پرسش
    درود و شادباش خدمت جناب دکتر.اگه تعداد اسپرم در هر بار انزال کم باشه 1)این فرد دچار ناباروری جنسی هستش؟2)داروهایی ک پزشکان توصیه کردن آیا تاثیر قطعی و بدون بازگشت داره؟3) مهمتر ازینا اینکه آیا این مسئله روی سرد مزاج شدن و بی میلی مرد تاثیری داره؟4)چنین فردی میتونه ازدواج کنه؟ممنون از پاسخی که میدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      بايد بررسي حضوري شود با معاينه
  • تصویر کاربر مازیار شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 495 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر آزمایش اسپرم من به شرح زیر است آیا من دچار واریکوسل شدم با توجه به اینکه قصد بچه دار شدن دارم باید چیکار کنم
    VOLUME:ml 1
    VISCOSITY MOD
    liquefaction Time min 15
    PH 7.8
    CLASSA 7
    CLASSB43
    CLASSA+B50
    CLASSC35
    CLASSA+B+C85
    CLASSD15
    NORMAL MORPHOIOGY42.1
    ABNORMAL MORPHOIOGY57.9
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      حرکت کم است
    2. تصویر کاربر مازیار شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام با تشکر از جواب شما اقای دکتر آزمایش اسپرم من بعد از یک دوره استفاده از دارو به شرح زیر است آیا حرکت بهتر شده و آزمایش نرمال شده است . با توجه به اینکه قصد بچه دار شدن دارم باید چیکار کنم
      VOLUME:ml 2
      VISCOSITY MOD
      liquefaction Time min 15
      PH 7.7
      CLASSA 2.6
      CLASSB34.3
      CLASSA+B36.9
      CLASSC46.5
      CLASSA+B+C83.4
      CLASSD16.6
      NORMAL MORPHOIOGY28.6
      ABNORMAL MORPHOIOGY71.4
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      عمل جراحی واریکوسل فیلم عمل من را ببینید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۲ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 518 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشی خدمت آقای دکتر
    من 10 سال پیش عمل واریکسل را انجام دادم وچند روز پیش به دلیل درد بیضه به دکتر مراجعه کردم وپس از معاینات واریکسل تشخیص داداه شد.
    که دکتر پس از دیدن آزمایش نطفه گفتند نیاز به عمل نداری
    آیا مشکلی نداره در خصوص درصد پسر دار شدن کم نمیشه
    ممنون میشم کمکم کنید
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نیاز به عمل نیست
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 532 مشاهده پرسش
    با سلام ، من واریکوسل گرید 3 داشتم که هفت ماه پیش عمل کردم به این روش که دکتر سمت چپ مثانه من را حدود 4 سانت برش داد امروز که رفته بودم پیش گفت باز کرده وواریکوسلتوبایدواریموسل و این دفعه باید هم جای عمل قبل و هم پایین بیضه رو برش بده ، میخواستم بدونم آیا احتمال داره بعد این عمل بازم واریموسل عود کنه وواریموسل؟ آیا شما در بیمارستانهای دولتی هم عمل میکنید و چون تو شهر ما فقط به روش باز عمل میکنن و از روش لاکروسکوپی خبری نیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نیاز به عمل مجدد نیست
  • تصویر کاربر س.س پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 510 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما،من دارای واریکوسل نوع 3 [واریکوسل شدید که عدم تقان بدون فشار شکمی نیز می باشد] می باشم و در سن ازدواج هستم عمل جراحی نکرده ام و از خانواده ام خجالت می کشم اما از ناباروری پس از ازدواجم نیز میترسم .1- آیا پس از ازدواج امکان فرزندار شدن را هرگز ندارم یا با روش هایی چون IVF در آینده خواهم توانست با هر نوع واریکوسلی بچه دار شوم. به دلیل ترس از عواقب بچه دار نشدن از ازدواج دست کشیده ام.2- آیا زالو درمانی و سایر روش های سنتی نیز مفید است و آیا انجام دهم......3-من هنوز هیچ آزمایشی مبنی بر قدرت باروری نگرفته ام پس آیا امکان دارد شخصی با واریکوسل نوع شدید قدرت باروری داشته باشد یا همه ی افراد دارای واریکوسل نوع شدید نابارور هستند .....لطفا مرا راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      اول ازمایش منی بدهید
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۷ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 468 مشاهده پرسش
    سلام آقای کرمی. من احساس می کنم رگ بیضه چپم کمی بزرگتر از رگ بیضه راستم شده. البته اون احساس کیسه پر از کرم رو موقع لمس کردن بیضه ندارم. و روی بیضه هم چیز غیرمعمولی دیده نمیشه.حالا سوال اینه که این، واریکوسله؟ ورید 1؟یا ممکنه نباشه؟
    2- اگه این بیماری هست، خوردن روزانه خاکشیر می تونه به بهبود اون کمک کنه؟
    ممنون منتظر جواباتون هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      باید معاینه شوید
    2. تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۷ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      اینو که خودم هم می تونستم برم دکتر. از جوابای خیلی کاملتون تشکر می کنم قاری بین المللی .
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر منصور یکشنبه ۷ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 468 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نیاشی
    بنده جوانی 24 ساله هستم در کودکی عمل واریکوسل انجام داده ام ، تا الان هیچ مشکلی و دردی نداشته ام ، اما چند وقت پیش مطلبی را خواندم که نوشته بود کسانی که بدنسازانی کار می کنند و از وزنه های سنگین استفاده می کنند واریکوسل آنها عود خواهد کرد و سبب ایجاد مشکل می شود ، می خواستم از شما سوال کنم که آیا این مطلب صحت دارد چون من بدنسازی (به صورت حرفه ای) کار می کنم و معمولا از وزنه های سنگین استفاده می کنم ، آیا این کار باعث عود کردن واریکوسل می شود؟
    سوال بعدی این است که هنگام معاینه بیضه ها یک رگ بسیار کوچک از بالا تا روی بیضه سمت چپ وجود دارد ایا این مورد طبیعی است؟ (با توجه به انکه هیچ گونه درد وجود ندارد)
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      استفاده نکنید 2-مهم نیست
  • تصویر کاربر رمضانی یکشنبه ۳۱ خرداد ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    باسلام
    اقای دکتراسپرم من خیلی کم شده توش چرک مانند دیده میشود که حالت چسبندگی ندارد وبه صورت اب روان بدون غلظت میباشد
    ازین که همشهری مثل تودارم باعث افتخارماست خلخال
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ خرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      ازمایش و کشت بدهید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

احساس ناگهانی و غیرقابل کنترل برای ادرار کردن — که نمی‌توانید آن را به تأخیر بیندازید —…
رنگ ادرار یکی از ساده‌ترین اما مهم‌ترین نشانگرهای سلامت بدن است. ادرار طبیعی معمولاً رنگی در طیف…
تبخال تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در جهان است و زنان بیش از مردان در معرض…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب