اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (38 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۷ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلاام اقای دکتر وقت بخیر من29سال سن دارم و مجرد هستم یک بار جراحی واریکسل انجام دادم الان بعضی وقت ها که خود انضالی انجام میدهم هنگام خروج منی قطره ای خارج میشود و مقدار کمی دارد ولی بعضی وقت ها در خواب که هستم مقدار زیادی خارج میشود ولی شدت دارد ولی در هوشیاری اینتوری نیست میشه کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ آذر ۳( 1 سال پیش)
      هنگام ارضا شدن در حداکثر لذت جنسی قرار دارید؟
    2. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۴ آذر ۳( 1 سال پیش)
      کم
    3. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۴ آذر ۳( 1 سال پیش)
      اقای دکتر روی آلتم زگیل کوچک زده چکار کنم تا الانم رابطه جنسی نداشتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش)
      باید کرایو انجام بشه
    5. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش)
      خوب مشکل سوال اولم چجوری حل میشه؟
      دکتر چجوری میتونم وقت بگیرم برای کرایو از شما تلفنی نوبت نمیدن
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ آذر ۳( 1 سال پیش)
      با مدارک کامل خودتون جهت ویزیت حضوری به مطب مراجعه کنید همکاران مطب با شما جهت هماهنگی های لازم تماس خواهند گرفت
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۰ سالمه و سه ماه پیش بعد از اینکه دچار سرگیجه خفیف شدم بدنبال آن دچار سوزش مقعد و سوزش و التهاب مجاری ادراری شدم بعضی موقع ها هم درد زیر شکم و سمت راست شکم و سوزش چشم دارم با مراجعه به پزشک عفونی و تجویز آزیترومایسین در مراجعه اول و آسیکلوویر در مراجعه دوم متأسفانه بهبودی حاصل نشد .
    و احساس بی حالی و خستگی هم دارم
    حدودا پنج ماه و نیم پیش هم رابطه در حد اورال داشتم
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      این ضایعه نوک آلت از کی ایجاد شده؟
    2. تصویر کاربر عماد شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      دو ماه هست اندازش هم تو این مدت ثابت بوده
      هیچگونه ترشحی هم نداره
    3. تصویر کاربر عماد شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      تقریبا از دو ماه پیش
      تو این مدت اندازش هم ثابت بوده
      هیچگونه ترشحی هم نداشته تا الان
      تا الان هم رابطه ای که منجر به دخول بشه هم نداشتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      الان مشکل اصلیتون چیه مشکلی که اذیت میکنه شمارو
    5. تصویر کاربر عماد شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      سرگیجه و بیحالی
      سوزش آلت و مقعد بعد از ادرار و کمی هم خارش
      درد سمت راست شکم
      آیا تبخال تناسلی هست؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش)
      شما دچار التهاب پروستات هستید بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    جناب دکتر خسته نباشین
    بنده وازکتومی کردم حدود ۴ سال پیش
    ۴۰ سال سن دارم و متاهل
    هم زود انزالی دارم توی رابطه هم نعوظ کافی ندارم یهو وسط رابطه شلی آلت دارم
    قلیون در هفته ۴ بار حداقل میکشم
    قرص پروپرانول ۲۰ و سرتالین ۱۰ برای اعصاب استفاده میکنم
    یکم چربی خون هم دارم ، کبدم چربه
    میشه دستور بفرمایید چی مصرف کنم و چه کارهایی انجام بدم که این مشکلم حل بشه ؟
    ممنون از همکاری شما دکتر عزیز

    جواب دادین قلیون نکشم.ورزش کنم . سونوگرافی با تزریق پاپاورین انجام بشه

    سوال بعدی اینه که قرص برای نعوظ و شلی آلت بخورم ؟چی بخورم؟
    و اینکه میشه زحمت بکشید واسم سونو بنویسید؟
    کد ملی ۱۱۴۱۳۱۶۲۷۷ مهدی عمادی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      ثبت شد براتون
    2. تصویر کاربر مهدی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      ممنون
      لطف کردین
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      🌺
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آریا شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.. من چند روز قبل از پماد زیلا پی همرا کاندوم استفاده کرد بعد از اون شب حالا چند روزی میشه که بجز نعوظ صبحگاهی دیگر نمتوان نعوظ داشته باشم و اگر خیلی سعی کنم نعوظم زود تموم میشه ممنون میشم راهنمایی کنید که چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      هیچ ربطی به مصرف کرم نداره علت اختلالات نعوظ اغلب مسائل روانی هستند
    2. تصویر کاربر آریا جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      آغای دکتر آخه من قبل از دفعه هیچ مشکلی نداشتم بعد از اون ماجرا( استفاده از کرم زیلا پی اونجوری شده م(
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      اصلا مرتبط نیست
    4. تصویر کاربر آریا جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      خب آغای دکتر چاره ی کار چیست؟
      من یک ماهی میشه ازدواج کردم مشکل روانی ندارم فقط شاید از لحاظ خواب،
      بنظرتون آغای دکتر چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      چون نعوظ صبحگاهی دارید مشکل بدنی نیست مشکل روانی است
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      به روانپزشک باید مراجعه کنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    جناب دکتر خسته نباشین
    بنده وازکتومی کردم حدود ۴ سال پیش
    ۴۰ سال سن دارم و متاهل
    هم زود انزالی دارم توی رابطه هم نعوظ کافی ندارم یهو وسط رابطه شلی آلت دارم
    قلیون در هفته ۴ بار حداقل میکشم
    قرص پروپرانول ۲۰ و سرتالین ۱۰ برای اعصاب استفاده میکنم
    یکم چربی خون هم دارم ، کبدم چربه
    میشه دستور بفرمایید چی مصرف کنم و چه کارهایی انجام بدم که این مشکلم حل بشه ؟
    ممنون از همکاری شما دکتر عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      قلیون نکشید ورزش کنید و سونوگرافی آلت با تزریق پاپاورین انجام بشه
    2. تصویر کاربر مهدی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      یعنی برای نعوظ قرص نخورم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      ابتدا سونوگرافی انجام شو
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام نزدیک ۱ ماه است چند لکه سفید روی آلتم پدیدار شده
    و درد نداره مشکل چیست و راه درمان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      باید به متخصص پوست مراجعه کنید به نظر قارچ میاد
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام، وقت بخیر
    من بعضی وقتها با مواد شوینده و بعضی وقتها موقع دیدن پورن از روی شلوار خودارضایی میکردم.
    چند روز پیش موقع این کار رنگ اسپرم قهوه‌ای شده بود و یه لکه خیلی کوچیک خون هم توش بود.
    بعد از اون دیگه این کارو نکردم ولی یک روزی هست یه درد خفیفی زیرشک و مثانم دارم.
    خیلی خطرناکه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      مواد شیمیایی آسیب میزنه به مجرا تا دو هفته خودارضایی نکنید
  • تصویر کاربر محمدعلی دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ، بنده 18سالمه و یک سالی میشه و شایدم بیشتر که این زائده جوش مانند بر روی آلت تناسلی بنده هست حقیقتا به کل منطقه قرمز رنگ که مشخص کردم مشکوکم خواهشا محدوده قرمز رنگ رو معاینه کنید ، اما مهم ترین مسئله من همان جوش بزرگ هست که در یکی از عکس ها با فلش سیاه رنگ مشخص کردم دقیقا در زیر همین توده احساس میکنم یک لوله بهش وصله ، کلا فقط خود ارضایی داشته ام و مدتیه ترک کردم ، این شرح عکس ها بود آقای دکتر. خواهشا اگر احتمال بیماری هست بهم بگید احتمال داره چی باشه تشکر.
    1. تصویر کاربر محمدعلی چهارشنبه ۳۰ آبان ۳( 1 سال پیش)
      درضما آقای دکتر گفتم جوش بزرگ منظورم این است از جوش دیگه بزرگ تره وگرنه اینهم کوچیکه در این یک سال هم هیچ تغییری نداشته ، هیچ گونه درد و خارشی هم نداره.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      نه زگیله نه تبخال تناسلی
    3. تصویر کاربر محمدعلی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      یعنی عادی هست و مشکوک به هیچ بیماری نیستم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      بله
    5. تصویر کاربر محمدعلی شنبه ۳ آذر ۳( 1 سال پیش)
      خیلی ممنون
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ آذر ۳( 1 سال پیش)
      🌺
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر هادی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    من سری پیش سوالم مطرح کردم ک چند وقتی هست دور الت تناسلیم مقداری ورم دارد و روی ان مقداری توده سخت ایجاد شده اوم وقتی این اتفاق برام افتاده که حدود چند روزه نعوظ کامل نمیرسم و ب حدود 60 درصد نعوظ میرسم عکس ارسال کردم گفتین سونوگرافی بگیرید این جواب سونوگرافی هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ آذر ۳( 1 سال پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر سروش سه شنبه ۲۹ آبان ۳( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید من یه مدت هست که یه لکه روی آلتم هست درد نداره ممنون میشم یه راهنمایی بکنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ آبان ۳( 1 سال پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید زگیل تناسلی نیست
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر بهراد یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب بنده 34 سالمه ک 4 ساله ازدواج کردم 2 سال اول طبیعی جلوگیری کردم ولی 2 سال دوم میخام بچه دار شم اما نمیشه ازمایشم دادیم میگن هیچ مشکلی ندارید اینم نمونه ازمایشم
    semen volume :5/00
    semen ph:7/50
    spem count:72/07
    motile sperms:66/24
    progressive sperms:60/61
    round cell:0/30
    wbc density:0/20
    normal morphology:45/00
    مئ باشد در ضمن هرازگاهی بیضه سمت چپم هم درد داره هم باد میکنه در ضمن خانمم نیز هم سونوگرافی شده هم عکس رنگی از رحم و تخمدانها حتی امپول chorionic gonadotrophin هم دوبار تزریق شده ولی ن ک نه
    از شما دکتر گرامی خواهشمندم مرا راهنایی فرمائید
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 9 سال پیش)
      ازمايش خوب است
  • تصویر کاربر امین شنبه ۶ شهریور ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .تشکر میکنم از سایت خوبتون و پاسخ گویی سریع شما .پسری هستم 21ساله .یک بیضه ی نزول نکرده داشتم که تو دوسالگی عمل کردم .رفتم دکتر معاینه کردن گفتن طبیعی هستش و نیازی به سونوگرافی ندارین.برام ازمایش اسپرمو گرام نوشت اگه لطف کنید بررسی کنین ممنون میشم.
    Liquefaction:30 min
    Viscidity:normal
    Agglutination:none
    Aggeregation:none
    Semen volume:6.4
    Semen ph:7.1
    Sperm density:39
    Motile sperm:59
    Progressive sperms:55
    Round cell:0.08
    Wbc density:0.49
    A:37
    B:19
    C:3
    D:40.ممنون میشم وضعیت بارداری منو بهم بگین.با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ شهریور ۹۵( 9 سال پیش)
      خوب است
  • تصویر کاربر امیرزینلی سه شنبه ۲ شهریور ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    سلام.اقای کرمی،بنده حدود دو هفته ای میشه که مدفوعم همراه باسوزش هست،با سوزش زیاد.
    همچنین در دفع مدفوعم لکه های خون دیده میشه،چیکار باید بکنم؟خیلی نگران شدم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ شهریور ۹۵( 9 سال پیش)
      دكتر گوارش
  • تصویر کاربر مهرداد جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 679 مشاهده پرسش
    سلام.
    میخواستم این آزمایش اسپرم را برام تفسیر کنید .آیا از راه طبیعی بچه دار میشوم یا نه ؟ دکتر گفته بخاطر فصل گرماست که آزمایشت خوب نشده . خیلی نگرانم خواهش میکنم کمکم کنید...
    color & smell : gray:opaque , fishy smell
    viscidity : normal
    Agglutination : None
    Aggregation : None
    Semen Volume : 3/6
    Semen PH : 7/6
    Sperm Density : 22/87
    Motile Sperms : 32/56
    Progressive Sperms : 26/74
    Round Cell : 0/47
    Normal Morphology : 19/00
    سه تا از انها (Motile Sperms , Progressive Sperms , Normal Morphology) خیلی کمه !!!!! آیا مشکلی هست خیلی نگرانم؟؟؟؟ این سه تا تقریبا نصف وضع نرمال هست.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      قابل قبول است
  • تصویر کاربر سام پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 482 مشاهده پرسش
    من دو باری که iui انجام دادم به سختی توانستم اسپرم ازخودم بگیرم یعنی تا حد مرگ رفتم شاید دلیل جواب نگرفتن از iui بد گرفتن اسپرم بودهچون با کلی مشقت توانستم اسپرم ازخودم خارج کنم اونم احساس کردم زیاد کیفیت نداشتن چون به سختی این کارو انجام دادم وقتی به مرکز ناباروری مراجعه . میکنم تمام بدنم استرس فرامیگیره و نمی توانم اسپرم خارج کنم تا حالا هم اگه اقدامی نکردم فقط به همین دلیل بوده خواهشا ازتون تقاضادارم راهنمایی بفرمایین که وقتی میرم اونجا ( منظورم مرکز ناباروری) میل جنسیم زیادشه که بتونم ارضا شم و اسپرم بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      راهی ندارد
  • تصویر کاربر محمدرضا جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 426 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و درود فراوان
    آقای دکتر بنده 19 سال سن دارم عمل واریکوسل گرید از 3 بالاتر انجام دادم میخواستم بدونم چه مقدار احتمال عود وجود داره و اگر عود کرد تا زمان عود چه مقدار فاصله است؟
    در ضمن ورزش بدنسازی انجام میدادم آیا باید برای همیشه اون رو کنار بگذارم؟


    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      باید معاینه کنم
  • تصویر کاربر karami جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر کرمی
    دکتر من یه رگ هایی سیاه رنگ در انتهای بیضه ام مشاهده کردم آیا این میتونه واریکوسل باشه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد معاينه سويد
  • تصویر کاربر سیاوش جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 445 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر . خسته نباشید . یه سوالی چند وقته فکرمو مشغول کرده ، میخواستم بدونم بعد از عمل واریکوسل میشه به ورزشهای سنگین مثل بدنسازی پرداخت ؟ مثلا بعد از جراحی سنتی یا میکروسرجری ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      2 ماه بعد بله
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    باسلام
    ببخشید بیضه های من از اولی که یادم میاد بزرگ بود چند سالی اندازش ثابت بود تا الان یکی دو ماه بزرگتر شده و شکل پیرمردا رو گرفته افتاده شده .
    میخواستم بدونم مشکلی داره یا بعد برام مشکل ساز نمیشه؟؟؟؟ لطفا اگه براتون ممکنه برام ایمیل کنین.
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر مومنی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    سلام.می خواستم بدونم رگی که مثله لوله وصله به بیضه وقته اطرافش رگ هایی در بر بگیره که باعث بشه اون لوله بزرگ بشه میگن واریکوسل یا نه مدله دیگری هم وجود داره.می شه مختصر توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد معاينه كنم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب