جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهره جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    پدرم77 سال سن دارد مدتی پیش دچار مشکل عدم دفع ادرار شد نتیجه آزمایش نشان از بزرگ بودن پروستات دارد.ایشان چند سالیست به دلیل گرفتگی رگ قلب آسپیرین مصرف میکند.آیا عمل پروستات با بیهوشی عمومی همراه است یا فقط بی حسی موضعی؟ در ضمن پدرم به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از رفتن به بیمارستان خودداری میکند.لطفا راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      از کمر بیحس میشود. ازمایش psa دهدگ با مدارک کامل جهت بررسی و احتمال عمل تشریف بیارید برای نوبت با ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرین
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر کرمی
    دکتر جان یکماه پیش به علت التهاب پروستات به من فرمودید سیپروفلوکساسین و ملوکسیکام و (تامسوسولین) امنیک رو مصرف کنم یکماه الان تقریبا خوب شدم فقط یه مشکل دارم وقتی رو صندلی میشینم ناحیه بین مقعد و بیضه ( پرینه) درد میگیره و خیلی اذیت میشم البته از نشیمنگاه طبی استفاده می کنم در محل کار ،ولی اگه استفاده نکم ده دقیقه یه جا بشینم خیلی اذیت میشم، آیا به مرور زمان خوب میشه یا توصیه دیگری دارید؟ قرص ها رو ادامه بدم یا خیر؟
    قبلا اطراف بالای بیضه درد میکرد الان دردش خیلی کم شده و فشار ادرار هم خیلی بهتر شده
    ممنون میشم از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص ها را تا ۱۵ روز دیگه ادامه بدین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    با سلام وقت بخیر جناب دکتر
    ضمن تشکر از پاسخ سوالات و فرصتی که برای اینجانب قرار می دهیدبنده هر ساله وضعیت پروستاتم رو کنترل میکنم و خدمت شما هم نتیجه را منعکس میکنم و جنابعای هم زحمت میکشید راهنمایی میفرمایید توصیه جنابعالی به بنده تکرار آزمایش هر چند مدت یکبار بوده در دفعه آخر تکرار آزمایش عدد پی اس آ به 6/3 افزایش پیدا کرده بود که ضمن مراجعه به پزشک ، 10 عدد قرص تاوانکس و 30 عدد تامسولوسین تجویز شد پس از گذشت 15 روز از مصرف تاوانکس ، مجددا ، آزمایش تکرار شد و عدد پی اس آ به 4/3 تقلیل پیدا کرده است با مراجعه مجدد به پزشک ، ایشان 30 عدد مترونیدازول به همراه تتراسایکلین تجویز کرده اند ضمن ارسال نتیجه 2 آزمایش ، خواهشمندم در خصوص رفع مشکلم راهنمایی بفرمایید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقتی psa بین عدد ۴ تا ۱۰ باشد بهتر است یک ماه داروی تاوانکس ۵۰۰ میلیگرم روزانه مصرف شود. بعد از یک ماه مجدد psa چک شود. اگر باز هم بالای ۴ بود باید نمونه برداری شود. اگر بالای ۴ بود باز هم جهت نمونه برداری با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید جهت نوبت
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    با سلام
    در آزمایش چکاپ سالیانه متوجه عدد پی اس آ 6 و فری پی اس آ 11 درصد شدم با مراجعه به دکتر با مصرف 10 عدد تاوانکس و 30 عدد تامسولوسین م مراجعه به آزمایشگاه پس از 15 روز از آخرین مصرف تاوانکس درصد فری پی اس آ همان 11 درصد و عدد پی اس آ به 4 تقلیل پیدا کرده چه دستوری میفرمایید ممنون ضمنا آیا التهاب پروستات به سرطان پروستات تبدیل میشه یا خیر ؟ سن 46 سال
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقتی psa بین عدد ۴ تا ۱۰ باشد بهتر است یک ماه داروی تاوانکس ۵۰۰ میلیگرم روزانه مصرف شود. بعد از یک ماه مجدد psa چک شود. اگر باز هم بالای ۴ بود باید نمونه برداری شود. اگر بالای ۴ بود باز هم جهت نمونه برداری با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید جهت نوبت
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر و خسته نباشید تو این روزهای کرونایی یه سوال داشتم
    آقای دکتر مدتی هست مشکل شب ادراری و تکرربه طوریکه هر 1.5 ساعت یک بار و در ادرار کردن چه شب و روز مشکل تخلیه و پایین بودن فشار و حبس ادرار هم دارم، و به کمک آب گرم گرفتن روی آلت میتونم تخلیه ادرار داشته باشم. چند تا دکتر هم رفتم قرص های تامسولوسین را حدود چند ماه مرتب میخورم و افلوکساسین 300 و قرص یوریناسین و تیزانوو میخورم ولی متاسفانه فرقی نمیکنه اصلن خوب نمیشم ، psaعدد 03 و سونو 033 پروستات و 46 سال دارم
    زمان اضطراب هم اسپاسمی از ناحیه پروستات به طرف پای سمت چپم قسمت داخلی درد دارم و مشکل تکرر ادرار هم بیشتر میشه .لطفا جهت درمان راهنمائی فرمائین. آزمایشها مربو به آذر 98 هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، آزمایش کشت ادرار و کامل ادرار و سونوگرافی انجام دهید، سپس جهت نوار مثانه و ادامه درمان مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    بنده۲۲سالمه
    طبق مطالعاتی ک انجام دادم فک کنم ک داری التهاب پروستات هستم چرا که چندین سال هست ک خودارضایی میکنم و ب میزان زیادی جلوی خروج منیُ میگرفتم
    اکنون فک کنم چند سالی باشد ک رنگ منی بنده زرد رنگه شده
    و اخیرا در انزال های صورت گرفته شاهد لکه های خیلی ریز قهوه ای در منی بودم
    (دارای سوزش و داغی در ناحیه کیسه های بیضه هستم ک این علائم بعد از خودارضایی بیشتر شدت میگرد.)
    (درد خفیف زیر ناف ک ب صورت تقریبا همیشگی می باشد.)
    (و همچنین کمر درد ک این موردم همیشگی نمیباشد)

    دکتر از لحاظ ادراری و همچین در هنگام انزال هم دردی نندارم.
    لطفا ب بنده کمک کنید چیکار باید بکنم
    خیلی استرس دارم دکتر
    ممنون میشم از پاسخ کامل خدا خیرتان بدهد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      بابا سلام از نظر من در این سن شما مشکلی ندارید اب زیاد بخورید ورزش کنید وبه این اهمیت ندهید
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      خیلی ممنون آقای دکتر🙏🙋🏻‍♂️
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سپاس
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر دریا جمعه ۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    پدر شوهر من درد شدید زانو داشتن و عدد psa در مرحله اول 75 بود وبعد از دوهفته 55 شد اما دوباره به 136 رسید و تو اسکن هسته ای که انجام دادن مشخص شد پروستاتشون متاستاز شده وبه استخوان هاش زده و دکتر براشون هورمون تراپی را تجویز کردن و آمپول میکرولین 1125نوشتن و مراجعه بعدی را 3ماه بعد قرار دادن سوال بنده از شما اینکه
    آیا درمانشون مناسب و می تونه از گسترش این تومر بدخیم جلوگیری کنه و نیازی به عمل نیست ویا حتی شیمی درمانی
    وآیا این نوع سرطان به طول عمر طبیعی تاثیر میگذاره
    ممنون از صبر وحوصله شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      درمان همان است
  • تصویر کاربر ياشار دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخير
    مدت طولاني بعد از خوردن غذاي بيرون و غذاي تند و بعد از مدفوع كردن ، احساس ادرار مجدد و سوزش در مقعد داشتم
    يكبار مقدار بسيار كم در ادرار خون ديدم، به پدشك مراجعه كردم ، تشخيص التهاب دادن و گفتن ورزش كنم و داخل آبگرم بشينم، مقداري بهتر بودم،
    از ٢ روز پيش دچار درد در ناحيه بين بيضه ها و مقعد شدم، زمان انقباض و انبساط پروستات درد نسبتا زياد دارم، بعد از رابطه جنسي براي ١-٢ ساعت دردم زياد ميشه و دوباره كم ميشه، موقع قطع و وصل در زمان ادرار كردن درد زيادي بين بيضه ها و مقعد دارم
    سن ٣٩ سال
    لطفا راهنمايي كنيد
    تكرر ادرار ندارم درد در ناحيه لگن داشتم
    ولي الان فقط بين بيضه و مقعد درد دارم
    حتي در زمان سرفه كردن هم درد دارم
    1. تصویر کاربر ياشار شنبه ۱۷ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دكتر جان ، جواب لطفا
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر خاتم سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی،خسته نباشید.مهرماه بود که بطورناگهانی متوجه شدیم پدرم سرطان بدخیم تهاجمی دچارشده که عددpsa53.29بود.وکپسول فلوتاناکس(فلوتامید) تجویز شدوآمپولzoladex LA10.8mgسه ماهه تزریق کرد.10بهمن دوباره psaانجام داد عددبه0.53رسیده الان بهترین کار برای درمانشون چه کاری میشه کرد .سرطان یه مقدار به غده لنفاوی نفوذ کرد ولی به استخوان نرسیده جای امید هست .سن پدرم 64سال است.باتشکر از شما دکتر مهربان وتوانمند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      ادامه همین روال درمان
  • تصویر کاربر محمدی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام .پدرم 70 ساله و با ازمایش psa در برج 3 مقدار1180 اعلام شد و بعد جواب ازمایش در ازمایشگاهی دیکر و اعلام 22. در برج 6 بیوپسی turs با ام ار ای در بیمارستان خاتم انجام شد و بدخیمی نداشت و با تشخیص پروستاتیت مزمن درمان سه ماهه با ترازوسین و فیناستراید گرفت و بعد سه ماه جواب psa همان جواب برج سه یعنی 1180 هست و حالا ارولوژیست میگوید یک ام ار لی و بیوپسی دیگر در بیمارستان پیامبران انحام دهید که دقیق تر است و شاید بدخیم باشد.
    1_ بیوپسی پیامبران چه تفاوتی باخاتم داره ؟
    2_ ایا بیومسی دیگری نیاز است چون ایشان سری قبل با توجه به مشکل قلب خیلی اذیت شدند؟
    3_ تشخیص شما چیست ایا در پروستاتیت psa بالا میماند ؟و باکتری ادرا ایشان many و پروتئین +1 میباشد
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمدی شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      Mrs کجا انجام میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر