جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جدیدترین درمان پروستات با کپسول پروترال تامسولوسین

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
سوالی که معمولا برای مردم مطرح می شود این است که داروی درمان قطعی پروستات چیست و کدام درمان برای پروستات بهتر است. کپسول پروترال و قرص تامسولوسین در واقع کپسول درمان پروستات هستند که برای درمان بزرگی پروستات تجویز می شوند. در این مقاله با داروهای درمان پروستات و عوارض آنها از جمله پروترال 0/4 آشنا می شوید. بزرگی پروستات شتری است که در خانه همه مردان بالای 50 سال دیر یا زود می خوابد. بزرگی پروستات خود را با کاهش قطر جریان ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، قطع و وصل شدن ادرار ، تکرر و سوزش ادرار و اختلال در تخلیه ادرار و باقی ماندن ادرار در داخل مثانه و شب بیدار شدن های مکرر، نشان می دهد.

بزرگی پروستات بیماری سن است. با گذر زمان تغییرات سنی در بدن ایجاد می شود و به عنوان مثال: پوکی استخوان ها، سفید شدن موها و چین وچروک پوست و … پروستات در آقایان مسن نیز شروع به بزرگ شدن و باعث بستن خروجی مثانه می گردد.

بزرگی پروستات

در درمان بزرگی پروستات داروهایی مورد استفاده قرار میگیرند که ما در این مقاله چندین قرص پروستاتیت را به طور کامل بررسی میکنیم. با ما همراه باشید تا کپسول درمان پروستات را به شما معرفی کنیم. غده پروستات که فقط در مردان یافت می شود در بالای مجرای مرتبط کننده مثانه با محیط بیرون قرار دارد. غده پروستات اغلب با افزایش سن، بزرگ شده و بر روی میزراه فشار آورده و جریان ادراری را که از مثانه می آید، مسدود می کند.

این وضعیت، می تواند علائم مختلفی را به وجود آورد که از جمله آن ها می توان به مشکل در دفع ادرار، عدم توانایی تخلیه مثانه و نیاز به دفع سریع تر و در دفعات بالاتر ادرار اشاره کرد.

انواع قرص برای التهاب پروستات:

1- کپسول درمان پروستات تامسولوزین

تامسولوزین نوعی دارو به نام آلفا بلاکر است. این دارو با مسدود سازی گیرنده های آلفا موجود در عضله غده پروستات، عمل می کند. تامسولوزین سبب منبسط شدن عضله غده پروستات می شود. این انبساط سبب کاهش فشار بر روی میزراه شده و اجازه می دهد که ادرار آزادانه از غده پروستات عبور کند. همچنین، در این حال دفع ادرار و تخلیه مثانه آسان تر خواهد شد.

2- فیناستراید

فیناستراید یک داروی تجویزی است که به صورت قرص های خوراکی پروستات وجود دارد. قرص های خورکی فیناستراید با نام تجاری Proscar و Propecia وجود دارند. همچنین، این دارو به عنوان یک داروی ژنریک هم موجود است. دارو های ژنریک معمولا قیمت کم تری نسبت به نسخه های تجاری خود دارند.

فیناستراید با کاهش مقدار هورمون دی هیدرو تستوسترون (DHT) در بدن، اثر خود را اعمال می کند.DHT  معمولا سبب بزرگ تر شدن غده پروستات شده و کاهش آن به جلوگیری از بزرگ شدن غده پروستات کمک می کند. مصرف این دارو به افزایش رشد و کاهش ریزش موی سر کمک می کند. رشد مو در دیگر نواحی بدن تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد.

شیمی درمانی

3- قرص پرازوسین پروستات

پرازوسین اغلب به عنوان یک آلفا بلاکر استفاده می شود. مطالعات کنترل شده نشان داده اند که این دارو برخلاف دارونمای آن (پلاسیبو) بر علائم سیستم ادراری و میزان جریان ادرار اثر داشته است. درمان با این دارو باید با 0.5 میلی گرم در شب شروع شده و سپس به تدریج و در ظرف 2 هفته تا به 2 میلی گرم و تعداد دو بار در روز افزایش یابد. مهم ترین عارضه جانبی این دارو هایپو تانسیون وضعیتی است با این حال احتمال دارد گرفتگی بینی، سردرد و ریفلاکس معده نیز ایجاد شود.

نتایج این دارو سریع بوده و اغلب می توانند در ظرف 4 هفته ارزیابی شوند. در صورتی که پرازوسین به مدت بیش تر از 2 سال استفاده شود، تاثیر آن کم شده و ممکن است مقادیر بیش تری مورد نیاز باشد. این مورد می تواند ناشی تاکی فیلاکسی یا افزایشی پیش رونده در اندازه غده پروستات باشد که به علت اثرات پرازوسین بر روی تون عضلانی به وجود نیامده است.

4- ترازوسین پروستات

اخیرا، ترازوسین پروستات در بازار های استرالیا حضور یافته است. همچنین، این دارو تنها آلفا بلاکری است که برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید گرفته است. ترازوسین نسبت به پرازوسین نیمه عمری طولانی تر داشته و می تواند یک بار در روز به بیمار داده شود. به علت همین دوز یک روزه خود، سازگاری و مقاومت آن می تواند نسبت به آلفا بلاکر هایی با مدت اثر کوتاه تر، بهتر باشد. آلفا بلاکر هایی با مدت اثر طولانی تر که در شب مصرف می شوند می توانند سازگاری بهتر و اثرات جانبی کم تری داشته باشند.

با این حال، مقادیری بهینه از این دارو ها تاثیری مشابه دارد. تقریبا 70 درصد بیمارانی که به صورت روزانه 10 میلی گرم ترازوسین مصرف می کنند می توانند انتظار بهبودی بیش از 30 درصدی در علائم کلی خود داشته باشند. همچنین، در 52 درصد بیماران، میزان جریان ادرار بیش از 30 درصد بهبود می یابد. عوارض جانبی قابل ملاحظه از لحاظ بالینی حداکثر در 10 درصد بیماران اتفاق می افتد. عوارض جانبی شامل ضعف، تورم محیطی و علائم وضعیتی می شوند. برای کاهش برخی از این عوارض جانبی، درمان باید به آرامی و در شب انجام شود.

ترازوسین پروستات

5- کپسول درمان پروستات پروترال 4

کپسول پروترال0/4 برای چیست؟ کپسول پروترال 0/4 برای درمان بزرگی پروستات تجویز می‌شود. قرص پروترال 4 که با نام تامسولوسین نیز شناخته می شود، پروستات را کوچک نمی‌کند، بلکه باعث باز شدن خروجی مثانه و در نتیجه احساس راحتی در تخلیه ادرار می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف کپسول پروترال به صورت دائمی است و در صورت قطع قرص پروترال 0/4، دوباره علائم بزرگی پروستات ظاهر می شوند. به بیماران توصیه می کنیم که از مصرف این دارو زیر 50 سالگی خودداری نمایند.

عوارض کپسول پروترال

عوارض جانبی شایع کپسول پروترال تامسولوسین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

6- پروستاتان

یكی از شایع‌ترین بیماری‌های مردان، ورم خوش‌خیم پروستات (‌BPH) است که علائم ناشی از آن مثل تكرر ادرار و بیداری‌های مكرر در طول شب، احساس درد در هنگام دفع ادرار و غالبا ابتلاء به عفونت‌های مجاری ادراری می باشد. قرص پروستاتان محتوی عصاره‌های خشک گیاهانی چون ریشه و برگ گزنه، تخم كدوی بدون پوست، گل بابونه، میوه‌ی آنیسونو خارخاسك است که دارای خاصیت ضد التهاب و حتی محرك ایمنی بوده، بنابراین  در كاهش التهاب پروستات و درمان علائم ناشی از آن كاملا موثر می‌باشد. 

پروستاتان

7- درمان بزرگی پروستات با آلفا بلاکر ها

مسدود کننده های آلفا یا همان آلفا بلاکرها به شل شدن عضلات مثانه و پروستات کمک می کنند. آنها اندازه پروستات شما را تغییر نمی دهند، اما به جریان ادرار، بیدار شدن از خواب شبانه ب سایر علائم کمک می کنند. و دیگر نیازی به انتظار طولانی برای دیدن نتایج نخواهید داشت. آنها معمولاً بلافاصله کار می کنند. اگر فشار خون بالا دارید، مسدود کننده های آلفا ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد زیرا هر دو بیماری را درمان می کنند.

پزشک شما ممکن است یکی از این مسدود کننده های آلفا را پیشنهاد کند:

  • آلفوزوسین ( Uroxatral )
  • دوکسازوسین ( کاردورا )
  • پرازوسین ( مینی پرس )
  • سیلودوسین ( راپافلو )
  • تامسولوسین ( Flomax )
  • ترازوسین ( هیترین )

 

8- مهار کننده های 5- آلفا ردوکتاز

این دارو ها بدن شما را از ایجاد یکی از هورمون هایی که پروستات را بزرگتر می کند، جلوگیری می کنند. آنها از رشد غده پروستات جلوگیری می کنند و در بعضی موارد حتی آن را کوچک می کنند. این داروها دو مزیت دیگر نیز دارند که عبارتند از:

جراحی پروستات

قرص مسکن برای درد پروستات

  • مسکن، مانند پاراستامول یا ایبوپروفن .
  • داروهای مسدودکننده آلفا. آلفا بلاکرها می توانند به شل شدن عضلات غده پروستات و پایه مثانه کمک کنند.
  • آنتی بیوتیک ها.

آیا برای درمان قطعی بزرگی پروستات دارویی وجود دارد؟

آیا رابطه جنسی تاثیری در پیشگیری از سرطان پروستات دارد؟

برخلاف تصور عمومی که فکر می کنند انجام فعالیت های جنسی باعث بزرگی پروستات و بیماری آن می شود، این تفکر کاملاً غلط است و بر اساس تحقیقات ثابت شده انجام فعالیت های جنسی و مقاربت مداوم و منظم باعث شادابی غده پروستات می شود و برعکس عدم مقاربت و یا فاصله زیاد بین رابطه جنسی باعث التهاب پروستات می گردد.

اگر مبتلا به علائم پروستات شدیم باید چه کار کنیم؟

در صورت مشاهده اختلال در تخلیه ادرار باید به پزشک ارولوژی مراجعه و بررسی شوید. این بررسی ها عبارتند از:

  • انجام آزمایش PSA و آزمایش ادرار و عملکرد کلیه ها
  • سونوگرافی از کلیه ها، مثانه و پروستات و ادرار باقیمانده
  • معاینه انگشتی در صورت تشخیص پزشک

علائم و نشانه های بزرگی پروستات بر اساس شدت انسداد به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقیسم می شوند.

– نوع خفیف

سوزش مختصر ادراری، کاهش مختصر فشار و سرعت ادراری دیده می شود ولی تخلیه مثانه خوب انجام می شود و فرد علیرغم علائم از تخلیه ادراری شکایت ندارد.

– نوع متوسط

دوشاخه شدن ادرار، قطع و وصل شدن ادرار، شب بیدار شدن های مکرر ادراری و زور زدن هنگام تخلیه ادرار و باقیمانده زیاد ادرار در مثانه می باشد.

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان هنگام ادرار

– نوع شدید

 ادرار بسیار باریک و تخلیه ادراری کاملاً مشکل و اذیت کننده شده و فرد چه بسا دچار احتباس ادراری می شود که مجبور می شویم برای بیمار سوند فولی گذاشته شود.

مکانیسم اثر داروها در درمان پروستات چگونه است؟

داروهایی که امروزه برای درمان پروستات استفاده می شوند عبارتند از: شل کننده های عضلات صاف (مثل امنیک ، تامسولوسین، پرازوسین، ترازوسین) این داروها باعث مهار کردن گیرنده های آلفا که در پروستات و کپسول آن قرار دارد باعث شل شدن گردن مثانه و لذا باز شدن خروجی مثانه و باعث احساس راحتی در تخلیه ادرار می شوند.

این داروها را با عنوان خط اول درمانی برای پروستات های بزرگ شده با علائم خفیف تا متوسط پیشنهاد می کنیم و به بیمار توصیه می کنیم. با محدودیت مصرف مایعات شبانه قبل از خواب یکی از این کپسول ها را استفاده نمایند که باعث روان شدن جریان ادرار صبحگاهی می شود.

مدت زمان استفاده از این داروها چقدر است؟

اگر فرد ی مبتلا به علائم بزرگی پروستات شود باید تا آخر عمر از این داروها استفاده نماید چون اثر این داروها موقتی است و در صورت قطع دارو بلافاصله علائم بزرگی پروستات خود را نشان می دهند.

آیا داروهای شل کننده عضلات پروستات مثل تامسولوسین، امنیک، پرازوسین و ترازوسین عارضه خاصی دارند؟

نکات قابل توجه و موارد مصرف تامسولوسین
نکات قابل توجه و موارد مصرف تامسولوسین

با توجه به مصرف دراز مدت این داروها لازم است با عوارض آن آشنا شوید:

1- قطع و یا کم شدن مایع منی در موقع نزدیکی

این داروها باعث شل شدن و بازماندن گردن مثانه هنگام انزال شده و باعث می شوندکه مایع منی عوض خروج از مجرا به داخل مثانه ریخته شود و با ادرار دفع گردد.

2- کاهش شدت نعوظ

به علت اثر شل کنندگی این قرص ها در پروستات باعث شل شدن عضلات صاف آلت تناسلی مرد نیز می شود و لذا نعوظ سفت ممکن است ایجاد نشود.

3- افت فشار خون

مصرف همزمان این داروها با داروهای پایین آورنده فشارخون ممکن است باعث تشدید افت فشار خون شده و باعث ضعف، سرگیجه، سردی در اندام تحتانی و یا افتادن ناگهانی فرد به زمین شود و به همین خاطر توصیه می شود که این داروها شب ها قبل از خواب مصرف شوند.

انزال ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد

یافته های اخیر، که براساس داده هایی از 30 هزار مرد عمدتا سفید پوست در سن 46 تا 81 سالگی بوده است. در آغاز مطالعه، مردان اطلاعاتی درمورد تعداد انزال هایشان در دهه ی 20 و 40 زندگیشان و در سال هالی قبل ارائه دادند. تعداد انزال شامل روابط جنسی، استمنا و انزال شدن در خواب بودند. بعد از آن مردان برای 8 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهشگران دریافتند که بیشتر گروه های تعدد انزال با خطر سرطان پروستات در ارتباط نبوند. اما وقتی آن ها به گروه هایی با تعداد بالای انزال نگاه کردند، شواهد و مدارکی مبتنی بر تاثیرات محافظتی یافند.

در مطالعاتی که انجام شد؛ مردان اطلاعاتی درمورد تعداد انزال هایشان در دهه ی 20 و 40 زندگیشان و در سال هالی قبل ارائه دادند. تعداد انزال شامل روابط جنسی، استمنا و انزال شدن در خواب بودند. بعد از آن مردان برای 8 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهشگران دریافتند که بیشتر گروه های تعدد انزال با خطر سرطان پروستات در ارتباط نبوند. اما وقتی آن ها به گروه هایی با تعداد بالای انزال نگاه کردند، شواهد و مدارکی مبتنی بر تاثیرات محافظتی یافند.

داروهای دیگر درمان بزرگی پروستات

داروهایی هستند که باعث بلوکه شدن تبدیل تستوسترون به دهیدروتستوسترون در خون می شود. بزرگترین محرک بزرگ شدن غده پروستات هورمون دهیدروتستوسترون است. این داروها از قبیل فیناستراید، دوتاستراید باعث مهار در تبدیل تستوسترون به دهیدروتستوسترون شود. شش ماه بعد از مصرف این دارو حجم غده پروستات 30 درصد کم می شود ولی در صورت قطع دارو دوباره به حالت اولیه پروستات بر می گردد.

درمان خارش بیضه

از مهمترین عارضه این دارو: کاهش شدید میل جنسی در مرد می باشد که به علت اثرات هورمون دارویی می باشد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

برای اطلاع از علت بزرگ شدن پروستات در جوانان روی اینجا کلیک کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص  کلیه و مجاری ادراری

3.8/5 - (581 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شعرباف سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    برای بزرگی پروستات قرص ترازوسین بهتره یا پروترال 04 تفاوتهای این دو دارو در چیست؟ کدام یکی عوارض کمتری دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      در پست های اینستاگرام به صورت کامل توضیح داده ام بستگی به بیمار و شرایط جسمانی ایشان دارد
  • تصویر کاربر محمود چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر شش ماهه پروستاتم مقداری بزرگ شده قرص ترازسین واولترا استفاده میکنم چند ماه استفاده کردم راحت بودم ولی الان مثل اول درد وتکرار ادراردرضمن مشروبهم میخورم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر بنده یک ماه پیش برای مشکلات پروستات خدمت شما آمدم و قرص پروترال تجویز کردین که چند ماه استفاده کنم اما عوارض این دارو روی مسائل جنسی تاثیر بدی گذاشته آیا راهی یا دارویی هست که تاثیر عوارض این مشکل بنده را حل کنه؟ چون واقعا توی رابطه با همسرم به مشکل خوردم و تاثیر بدی روی اخلاق و رفتار خودم و همسرم گذاشته ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      چه عوارضی برای شما پیش اومده؟
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده ۶ ماهی هست عفونت پروستات گرفتم و سیسروسکپی و سونوگرافی دادم و اندازه پروستات ۱۷/۸هست انواع دکترای رفتم باور کنید ۱۱ تا دکتر اورولوژی رفتم انواع سلکسولیب.پروترال .مترونیدازول.داکسی سیکلین.ترازوسین.افلوکیم.باکلفن.پرگابالین.اریترومایسین.سیپروفولاکساسان و آمپول سفتراکس و و قرص تاوانکس ۷۵۰ ولی بهبودی ندارم سوزش اوایل مستقیم بود و تکرر ادرار داشتم ولی الان بیشتر بعد ادراری تورو خدا راهنمایی بفرمایید در ضمن ۳۶ سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر ابراهیم دوشنبه ۲۵ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 42 مشاهده پرسش
    باسلام دکترجان بنده psa14.2وفری psa۰.۶۴وتوتال ۰.۰۴ هست وهیچ عارضه ی هم ندارم وسونی گرافی هم ۲۴ccهست سنم ۵۵ وبرای باردوم بعدازمصرف قرص سیپرو فری psa۰.۷۰وتوتال ۰.۰۵ شد لطفا راهنمایی بفرمائید آیاقرص افلوکسیر۳۰۰ وکپسول پروترال .۴بهتراست مصرف کنم یا نه ممنون خسته نباشید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ دی ۲( 2 ماه پیش)
      عکس آزمایشات رو بفرستید
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    باسلام زود به زودادرار می گیردمهلت رسیدن برای تخلیه را نمی دهد غیر قابل کنترل می باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      چند سالتونه؟ سونوگرافی؟ ازمایش psa?
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      سن ۶۷سال سونو۳۸میمی آزمایش انجام دادوآخری رانه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      یه ازمایش psa هم انجام بدین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ناصر سه شنبه ۵ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    طی دوره بیماری پروستات پدرم که psaایشون حدود به ۹ رسیده بود دکتری که تحت مراقب ایشون بود بعد از نمونه گیری بیوپسی که علت را متوجه نشده بود او را به دکتری در تهران برای انجام عکس برداری و نمونه گیری فرستاد و طی انجام این مراحل و نتیجه پاتولوژی تشخیص داد که امپول زودلادکس هر ۸۴روز به مدت سه سال انجام شود. الان بعد از گذشت یک سال تزریق دکتر تشخیص داده که به اضافه امنیک که هرشب یک عدد مصرف میکنه قرص ابیراترون ۲۵۰ و پردنیزولون ۵ رو هم مصرف کنه لذا از شما بزرگوار تقاضا داریم که نظرتون رو راجع به درستی مسیر درمان پدر بنده بفرمایین و اگر نکته ای هست ذکر کنید ممنون میشم .
    عکسهای پاتولوژی و دو ازمایش اخر رو خدمتتون ارسال میکنم
    عکسها رو توی دوقسمت خدمتتون ارسال میکنم.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      چند سالشونه؟ بیماری زمینه ای دارن؟ چرا عمل جراحی انجام نشد؟
    2. تصویر کاربر ناصر جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      پدرم ۷۵ سالشونه. خداروشکر بیماری دیگه ای ندارن ولی با توجه به جواب نمونه گیری دوم که در تهران انجام شد دکتر معالج فرمود که بیماری بدخیمه ولی سطح یکه به همین خاطر تزریق زولادکس رو به مدت سه سال که الان حدود یک سالش گذشته رو تجویز کرد.
      اگ واستون ممکنه شماره تماسی بفرستین تا بیشتر واستون توضیح بدم .باتشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 2 ماه پیش)
      بابد تحت نظر اونکولوژیست از اول بررسی بشن
    4. تصویر کاربر ناصر دوشنبه ۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خسته نباشین این عکسها هم زمانی که نمونه گیری دوم در تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۱۳ انجام شد رو بهمون دادن اگ در تشخیص کمکتون میکنه ممنون میشم نگاهی بندازین. اگرم کافی نیست بفرمایین درشهرستان اهواز کسی رو شما تایید میفرمایین که مراجعه کنیم. خیلی متشکرم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 2 ماه پیش)
      متاسفانه کسی رو اونجا نمیشناسم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    با سلام ، من ۸۶ سال دارنم و از ۶۵ سالگی مشکل پروستات داشتم ، با مراجعه به متخصص به من گفته شد که پروستات بنده خوش خیم است ، درابتدا تامسولوسین هگزال و فیناستراید تجویز شده بود و پس از مدتی فیناستراید را قطع کردم و تنها تامسولوسین هگزال استفاده میکردم و پس از کمیاب شدن تامسولوسین هگزال از امنیک استفاده میکردم و مشکل خاصی در زمینه ی دفع ادرار نداشتم اما الان در سن ۸۶ سالگی مدتی است حدود ۱ ماه است که سهوا تامسولوسین امنیک را قطع کرده ام و ادرارم باریک شده و گاهی در انتها ادرار به صورت چند شاخه میشود و رنگ ادرار هم اندکی تغییر کرده و مایل به سبز شده است و ضمنا پس اس آی بنده هم ۱۶ میباشد، خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که تامسولوسین را به چه صورتی شروع کنم و آیا نیاز به استفاده از داروی دیگری یا درمان دیگری هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      امنیک هر شب یک عدد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      آزمایش کشت ادرار انجام شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ثقفیان سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    پدرم 74 ساله هستند
    سابقه دو دوره رادیوتراپی برای پروستات دارند،
    ماهانه آمپول تزریق میکنند،
    7 ماه قبل بخاطر مشکل برگشت ادرار تراش پروستات داشتند،

    اما در آخرین آزمایش psa به 14 رسیده و تمام بدن مخصوصا پاها ورم کرده.

    پزشک معالج دستور سونو لگن، اسکن استخوانی و آزمایش تستسترون داده اند.


    نظر شما پزشک ارزشمند در این زمینه چیست؟
    ( در اولین دوره از بروز بیماری هم با مشورت و راهنمایی شما اقدامات درمانی انجام شد)

    بسیار سپاسگزارم🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      اگر شرایطشو دارید Pet Ct انجام شود
  • تصویر کاربر بابا سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    آزمایشPSA انجام دادم ۰/۳ و ۰/۱ هست مشکلی ندارد اما توده ۱۷ میلیمتری کلسیفه دارم راه درمان چیست متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سونوگرافی بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر