جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام..حدود 10 سال پیش رابطه ناموفق داشتم...این رابطه ی من با اون خانم با دست صورت گرفت...بعد از 48 ساعت دیدم ک به شدت ازم چرک میاد بیرون...به دکتر مراجعه کردم امپولی داد و مقطعی خوب شد اما با هر بار سرما خوردن دوباره عود میکرد...این کار به همین صورت ادامه داشت تا پس از مراجعه کردن به دکتر عفونت ایشون با تجویز سونوگرافی و ازمایش از ترشحات مشخص شد که پروستاتیت مزمن دارم و پروستاتم 21cc کاهش پیدا کرد....از 3 روز پیش تا الان روزی 1عدد قرص سفیکسان 400 و شبی هم 1 عدد تاموسین 0/4 رو مصرف میکنم..خواستم بدونم این قرصها در اقدام کردن به بارداری تاثیری داره؟ ایا در این مدت زمان 10 ساله این چرک تاثیری روی اسپرم گذاشته یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام اصلا جای نگرانی نیست تداخلی با بارداری ندارد
  • تصویر کاربر ا یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    یک سال و نیم درگیر مجاری اداری هستم و انتی بیوتیک های مختلف تجویز شده توسط متخصص ارولوژی -متخصص عونی رو مصرف کردم ولی باز همین مشکل رو دارم
    چکار باید بکنم
    ممنون از راهنمایی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      همه دارها قطع وورزش كنيد
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    اینجانب 55 سال سن دارم و از سال 87 درگیر بیماری پروستات میباشم و طبق معاینات دکتر پروستات من خوش خیم است و سایز آن طبق آخرین آزمایشات PSA: 6,70 است و Free psa 1,91 است.تکرر ادرار شبانه هر یک ساعت میباشد.و خونریزی هم طول یک ماه داشته ام.
    اهل شهرستان پیرانشهر در استان آذرباینجان غربی هستم.
    نظر شما آقای دکتر خیلی واسه من مهم و سرنوشت ساز میباشد اگر نظر شما لازم باشد میام تهران
    1. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      جواب دکتر کجاست؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمایش PSAرا تکرار کنید بسته به سن شما زیاد است اگر باز بالا باشد باید نمونه برداری شود۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حبیب یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام من در 94/6/1 با مثانه با ابعاد 49*52*50 و پی اس آ 2/9 و فری پی اس آ 0/6 به شما مراجعه و دارو دریافت نمودم کا تا امسال از همان دارو استفاده می کردم ولی الان که آزمایش گرفتم پی اس آ شده 4/92 و فری پی اس آ شده 1/3 و در سونوگرافی که گرفتم ابعاد مثانه شده 62*68*46 و حجم پروستات شده 106 سی سی . بررسی پی اس آ سرم در صورت افزایش نسبت فری پی اس آ به توتال پی اس آ نمونه برداری توصیه شده ضمنا سایز وزیکوا سمینال راست 27*18 میلی متر و سایزویزیکول سمینال چپ 29*13 میلی می باشد. توصیه و راهنمایی شما چیست ؟آیا این نشانه بد خیمی پروستات است یا نه اطفا راهنمایم کنید از شما متشکرم سن 54 و دارویی که مصرف میکنم تامسولوسین می باشد.اگر نیاز به عمل می باشد شرایط و زمان و هزینه را برایم مشخص فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      اگر سیر بالا رونده دارد MRIمولتی پارامتریک باید بگیرید
  • تصویر کاربر سعيد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام
    من مريض خودتون هستم ٣4 ساله هستم و مجرد ،پارسال بعد از مشكلات عصبي زياد شامل كاري و عاطفي،دچار سوزش ادرار شدم و عدم نعوظ صبحگاهي و بي ميلي جنسي ،پس ازون سونو گرفتم سايز پروستات ٢٩و ٢٧ در آزمايش دوم ،تاوانكس ٢٠ تا و ناپروكسن ٢٠ تا خوردم ،٣،4 تا كپسول و قرص اول رو كه خوردم مشكل نعوظ صبح برطرف شده بود اما با ادامه دادن تا ٢٠ تا ،بعدازون تا مدتي صبحهاكه از خواب بيدارميشدم،ادرار را متوجه نميشدم و سوزش نوك آلت كمي وجود داشت ،آمپول آميكاسين ٣ تا و قرص افلوكساسين ١٠ تا و ٢ تا هم آمپول كورتون زدم ،سوز ش كم وجود داشت نهايتا با قرص وزيكر تجويزي شما١٠ عدد خوردم سوزش برطرف شد.،تا مدتي هم خوب بودم ،مشكلات الانم اينه كه نعوظ صبحگاهي بلافاصله پس از بيدار شدن ندارم اما صبح بعد ازانجام ادرار ، نعوظ ايجاد ميگردد،يا صبح پس از بيدارشدن تا به مساله تحريك كننده فكر ميكنم نعوظ ايجاد ميگردد،و مشكل دوم اينكه هربار در طي روز نعوظ ايجاد ميگردد بلافاصله سوزش نوك آلت و احساس وجود ادرار هم ايجاد ميگردد كه باعث زود انزالي هم ميگردد،احساس شديد ادرار داشتن هم صبح بعد ازبيدارشدن ندارم با اينكه كامل و راحت ادرار ميكنم،لطفاً راهنمايي فرماييد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      اينها همه عصبي هستند اهميت ندهيد
    2. تصویر کاربر سعيد شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      ببخشيد مجدد مزاحم ميشم
      با هربار نعوظ سوزش خفيف نوك آلت ا،اين هم درمان نميخواد؟
      و يه مساله اي كه مهم بود و يادم رفت بنويسم اين بود كه براي نعوظ قوي و سفت بايد لگن و رانم رو سفت كنم در غير اينصورت كمي شل مي شود ،براي اين مورد راهنمايي بفرماييد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      اینها بیشتر تلقین است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر م. چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدر بنده در حدود 10 سال قبل عمل برداشت پروستات داشتند و در حدود سه سال قبل با افزایش مجدد psa و با تشخیص دکتر رادیوتراپی برای نابودی سلول های باقی مانده انجام دادند. که خوشبختانه موثر بوده و psa نزدیک صفر شد و از ان موقع مرب ازمایش psa انجام میدهند و عدد همچنان نزدیک صفر است . در حدود یکماه قبل جهت کمر درد ام ار ای انجام دادند و در نتیجه این ازمایش نوشته احتمال متاستاز به ستون فقرات. والان برای اسکن هسته ای اقدام کردیم..
    جناب دکتر بزرکوار، سوال بنده این است با توجه به پایین بودن psa ،ایا احتمال متاستاز به استخوان مهره ها هست یا نه ؟ در صورت جواب مثبت چه اقدامی را باید انجام دهیم.
    ممنون از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      احتمال دارد ولدا اسكن هستهاي ودر صورت نيتزMRIكنيد بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر م. چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      با تشکر ،نتایج اسکن هسته ای و ام ار ای و اخرین نتیجه ازمایش PSA به پیوست ارسال می شود. لازم به ذکر است که ابتدا ام ار ای انجام شده .بعد هسته ای


      ممنون و سپاسگزار
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      ديدم كاملا كنترل است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سيد دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دكتر كرمي و خسته نباشيد
    پدر بنده ٧6 ساله پس إز مراجعه به چند دكتر و انجام اسكن هسته اي تشخيص سرطان پروستات دادند كه به استخوانها و ستون فقرات نيز نفوذ كرده
    يكي إز متخصصين گفته بايد نمونه برداري و عمل بيضه و هورمون درماني بشه
    ديگري گفته نيازي نيست و كلا برأي شروع درمان در سردرگمي هستيم زيرا نظراتشان متفاوت است أيا أين بيماري ميتواند بيمار را إز پا دراورد ؟
    شما لطف كنيد راهنمايي كنيد بتوانيم بدون اتلاف وقت رَآه درست را انتخاب كنيم و اگر نياز است به مطب نيز مراجعه كنيم
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      بهترين درمان برداشتن بيضه ها ميباشد من در خدمتم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 794 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر خسته نباشید
    بنده 21 سالمه متاسفانه خودارضایی زیاد انجام میدم.شرمنده بی ادبی میکنم.2 هفته است که درد بین بیضه و باسن دارم وقتی میشینم.بعضی موقع ها هم بیضه سمت راستم تیر میکشد.ولی با این وجود خود ارضایی میکنم مشکلی ندارم و دردی نمیکشم هنگام انزال.توی این 2 هفته سه چهار روز هنگام ادرار سوزش داشتم ولی خوب شدم به دلیل شستوشوی تمیز الت.مشکلی جدی دارم دکتر؟ یا ترک کنم خودارضایی رو درست میشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      با ترك بهتر خواهيد سد
  • تصویر کاربر آیسودا سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید . لازم میدونم که از جناب آقای دکتر بابت وقتی که برای مردم میزارن و به سوالات پاسخ میدن کمال تشکر و قدردانی رو داشته باشم . اجرنان با خدا
    سوال بنده در ارتباط با وضعیت جسمانی پدرم هست که به دلیل مشکلات پروستات آزمایش خون و پی اس آ دادن. بسیار نگرانم که مورد خطرناکی باشد . باید اشاره کنم که ایشون قرص تاوانکس هم روزی یکبار استفاده میکنن . در نتیجه آزمایش پاتوبیولوژی ایشون چند مورد هست که پررنگ تر هستند . تصویر رو ارسال میکنم . خیلی ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید که آیا با شرایط سختی روبرو شده ایم یا مورد حساسیت بالایی ندارد و به راحتی قابل درمان است . بسیار بسیار ممنون و سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سونوگرافي وازمايش PSA وادرار واوره كراتينين بدهيد بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر آیسودا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      آزمایشی که ارسال کرده بودم بعد از مصرف تاوانکس به مدت حدود 15 روز بود که بدنشان به شدت درد میکرد و مشکل ادرار و گاهی خون در ادرار داشتن .در حال حاضر شرایط جسمی ایشان خیلی بهتر از قبل است.ولی همچنان هنگام دفع ادراردرد خفیفی دارند و همینطور به مدت طولانی و مداوم نمیتوانند بنشینند و یا فعالیت بدنی انجام دهند . ایشان 47ساله هستند.در اون زمان بیماری آزمایش اوره کراتینین و ادرار و psa انجام داده بودند.در حال حاضر یعنی بعد از گذشت 15 روز از حال وخیم و مصرف روزی یکبار تاوانکس دوباره آزمایش psa انجام دادند که در حال حاضر مقدار آن 2.68 میباشد.
      تصاویری که الان ارسال میکنم مربوط به 15 روز قبل است(شرایط وخیم پدرم)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      خيلي بالا است بايد بياييد ببينم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ناصر دوشنبه ۶ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام ، پدر من 56 سالشه و دکتر براش آزمایش P.S.A نوشت. مقداری که نشون داده شده در آزمایش 0.42 نانو گرم است میخواستم بدونم که که ایا این مقدار نشانه خوبیه یا بد؟ سوال دوم هم اینه که علایمی هم که داره همیشه مواقعی که سرما احساس میکنه خیلی زودبه زود برا ادار میره و لی مقدار دفع آن کم است ودر فصل گرما این مشکل خیلی کمه.و احساس وسوزش و درد هم ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      ازمايش خوباست. دومي مرضي نيست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر