جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عمل پروستات بدخیم با رادیکال پروستاتکتومی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سرطان پروستات بدخیم شایع ترین سرطان منجر به مرگ در مردان بعد از سرطان ریه و کولون می باشد. علیرغم شیوع نسبی بالای سرطان پروستات، اگر به موقع تشخیص داده شود و کامل درمان گردد، هیچ خطری برای بیمار ندارد. درمان قطعی سرطان پروستات چیست؟

همچنانکه در مباحث گذشته عرض کردم قطعی ترین روش تشخیص سرطان پروستات نمونه برداری از مقعد و با استفاده از سونوگرافی است. پس از تشخیص قطعی سرطان پروستات بدخیم درمان آن بسته به درجه ی آن متفاوت است.

جراحی پروستات بدخیم

اگر سرطان پروستات بدخیم در مرحله اولیه که داخل غده است و مقدار کمی از پروستات را درگیر کرده است و چسبندگی زیاد به اطراف نداشته باشد، درمان قطعی آن، عمل پروستات بدخیم است. در این روش با یک الی دو شب بستری در بیمارستان و بدون بیهوشی عمومی و با برش چندسانتی زیر ناف غده پروستات به همراه مخلفات آن از قبیل کیسه های منی و لوله های منی بر کاملاً برداشته و پاکسازی می گردد. پس از برداشتن کامل غده پروستات گردن مثانه را به مجرا پیوند می زنیم که در فیلم زیر می بینید.

نکته مهم در جراحی رادیکال پروستات برداشتن کامل غده پروستات و پاکسازی محل و از طرفی دقت در حفظ اعصاب آلت تناسلی برای جلوگیری از ناتوانی جنسی و حفظ نسبی دریچه ادراری جهت جلوگیری از بی اختیاری ادراری و ناتوانی جنسی می باشد که دو عارضه عمل جراحی سرطان پروستات بدخیم می باشد.

عود سرطان پروستات بعد از جراحی

برخلاف عمل جراحی ساده و خوش خیم پروستات که مثل گردو در آن فقط هسته را برمی داریم در جراحی سرطان پروستات بدخیم مجبور به برداشتن کل غده پروستات جهت جلوگیری از عود بیماری و درمان کامل آن هستیم و لذا شانس عوارض ذکر شده در این عمل با درصد بالاتری نسبت به عمل ساده پروستات همراه می باشد.

عمل رادیکال پروستات

بعد از عمل موفقیت آمیز جراحی سرطان پروستات که بین 45 دقیقه تا 5/1 ساعت طول می کشد یک سوند به مدت 20-15 روز در مثانه و مجرا جهت گرفتن موفقیت آمیز پیوند مثانه به مجرا گذاشته می شود و شما 48 ساعت بعد از عمل از بیمارستان مرخص می شوید و بهتر است هر چه زودتر علیرغم داشتن سوند فعالیت های روزمره و تحرک لازم را داشته باشید تا از بعضی از عوارض جراحی لگنی از قبیل لخته شدن خون در اعضا و … جلوگیری شود.

تنها توصیه بعد از عمل نگهداری کامل از سوند به مدت 2 الی 3 هفته می باشد. بعد از یک هفته بخیه محل عمل و سه هفته بعد سوند شما خارج می شود. جواب قطعی از نظر شدت درگیری به سرطان پروستات و نوع آن از نظر قدرت تهاجمی یک هفته بعد از عمل توسط پاتولوژی به دکتر شما گزارش می شود و بسته به اینکهدرجه درگیری چقدر است؟ و یا بافت های اطراف درگیر شده اند، یا نه، ادامه درمان بر اساس گزارش پاتولوژی عبارت است از:

  • اگر سرطان پروستات بدخیم محدود به غده باشد و نسج اطراف درگیر نباشد، همان عمل پروستات بدخیم برای برگرداندن سلامتی شما کامل بوده و نیاز به درمان اضافه ای نیست.
  • اگر بافت های اطراف پروستات درگیر شده باشد، باید از رادیوتراپی یا داروهای ضد هورمونی تستوسترون که به صورت آمپول و قرص در بازار است با دستور متخصص ارولوژی برای تکمیل درمان استفاده نمایید.

عوارض عمل پروستات بدخیم

بعد از خارج کردن سوند مجرا ممکن است شما به درجاتی خروج غیرطبیعی ادرار داشته باشید که با گذر زمان اغلب بهتر می شوند. بهترین ورزش تقویت دریچه ادرار بعد از عمل، منقبض کردن عضلات باسن می باشد که توصیه می گردد در طول روز مرتب انجام شود که اغلب با گذر زمان در حدودی که عملکرد مثانه نرمال باشد و آسیب جدی به اسفنکتر وارد نشده باشد، با گذر زمان و انقباض عضلات باسن که توصیه می گردد چندین بار در روز انجام شود بهتر خواهد شد.

 جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.6/5 - (37 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر خدادوست پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با درود و احترام؛
    پیرو سوال قبلی به شماره پیگیری 222497
    من یک مرد متاهل- دارای 2 فرزند و 49 سال سن می باشم. وزن 100 کیلو و بیماری خاصی ندارم و فقط روزی یک قرض متورال 50 (نصف صبح و نصف شب) مصرف می کنم.کارمند هستم.و روزی 1 ساعت پیاده روی می کنم.و تاکنون سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکرده ام.
    در 10 سالگی بیضه سمت راست که مادرزادی پایین نیامده بود را با عمل جراحی پایین آوردند لیکن تا امروز اندازه آن همچنان کوچک است ولی تاکنون مشکلی در قدرت جنسی نداشته ام.
    در چند ماه اخیر متوجه شدم شبها تکرر ادرار داشته و ادرار بطور کامل تخلیه نمی شود و بعضأ قطع و وصل می شود.
    سونوگرافی کامل و آزمایش psa بکماه گذشته انجام داده که بپیوست تقدیمتان می کنم.
    به بزشک ارولوژیست مراجعه کرده و پس از معاینه مقعدی پروستات 2 عدد قرض 1) تامسولوسین هیدرو کلراید 4/. 2) سولیفناسین سوکسینات 5 میلی گرم و هر کدام روزی یکبار را به من تجویز نمودند.
    پس از مصرف قرص ها تکرر ادرار من بهتر شد و شبها بهتر می خوابم لیکن وضعیت جنسی مرا به شدت ضعیف و پس از آمیزش مشکل در خروج منی پیدا کردم.ضمنأ یک درد خفیف و همیشگی زیر شکم سمت راست و بیضه ها و علی الخصوص بیضه سمت راست پیدا کردم.
    با مشورت یکی از پزشکان که برایم در دسترس بودند و از بستگان هستند (متخصص اطفال) ، قرص تامسولوسین هیدرو کلراید 4/. را قطع و صرفأ قرص سولیفناسین سوکسینات 5 میلی گرم را مصرف می کنم.
    بعد از آن و در حال حاضر شبها خوب می خوابم و تکرر ادرار ندارم لیکن وضعیت جنسی و آمیزشی ام همچنان ضعیف و بعضأ درد سمت راست زیر شکم دارم.
    لطفأ بفرمایید:
    1. قطع کردن قرص تامسولوسین هیدرو کلراید 4/. که مجاری ادرار را منبسط می کند برای کلیه من خطر ندارد؟
    2. چگونه هم مشکل بزرگی پروستات درمان شود و هم تکرر ادرار نداشته و مشکلی در وضعیت آمیزشی و جنسی نداشته باشم؟
    3. بیضه سمت راست که از بچگی کوچک بود نیاز به اقدام خاصی برای پیشگیری از سرطان و غیره ندارد؟

     ممنون خواهم شد که اطلاعات بنده را در سایت منتشر نفرمایید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر خدادوست سه شنبه ۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      جسارتا وقتی خواستم عکسها را ارسال کنم سیستم به درگاه بانک وصل شد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      تامسولوسین نیاز نیست. سولیفناسین ادامه یابد. برای بیضه تون سالی یک بار باید سونوگرافی انجام شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امید شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 2856 مشاهده پرسش
    با سلام. 21 سال سن دارم از کودکی به صورت شدید و روزانه و پشت سرهم تا الان خودارضایی انجام می‌دادم. 3 سال پیش بعد از خودارضایی دچار احتباس شدید ادراری و سوزش و تکرر و فوریت در ادرار و کاهش فشار ادرار شدم دکتر رفتم افلوکساسین و امنیک نوشتند بعد جواب نداد سیپروفلوکساسین و تزریق وریدی جنتامایسین هم نوشتند و پروستاتان و پروستکس و باز هم امنیک تا الان و سیستوسکوپی و تست ادراری و آزمایش ادرار و خون هم انجام دادم و کشت ادرار الان منفی است. شدت بیماری من کم و زیاد داشت بعضی وقت ها خوبم بعضی وقت ها نه مخصوصا بعد از انزال و مجرد هستم . دوماه خوب شدم و با قطع دارو دوباره علایم برگشت بعد از یک ماه دوباره حتا با مصرف امنیک تکرر و سوزش دارم مخصوصا بعد از مدفوع. در وان اب گرم به مدت 15 دقیقه در روز مینشینم. بهتر میشوم. دکتر دیگری به من دیکلوفناک و پروستاتان پیشنهاد دادند که هنوز مصرف نکردم. و پدربزرگم هم با سرطان پروستات فوت شد. ممنون میشم راهنمایی فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس رنگی از مجرای ادراری گرفته شود RUG اگر طبیعی باشد التهاب پروستات است که در مان ان اینگونه است :
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. تصویر کاربر امید شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با سلام مجدد. آقای دکتر من در کودکی شب ادراری و بازگشت ادرار داشتم که توسط دکار کجباف زاده تزریق ژل به صورت لاپروسکوپی انجام شد و این عکس رنگی را من در کودکی زیاد گرفتم و من اکنون این دوسال الان که سیستوسکوپی انجام دادم تنگی مجرا وجود نداشت و ایا اصلا با سیستوسکوپی قابل تشخیص است؟ و اینکه من 2 ماهی که خیلی کم خودارضایی کردم مشکلم حل شد ولی باز دوباره برگشت ایا این خوب شدنه دلیلی بر تنگ نبودن مجرا است و آیا عمل در کودکی ربط داره به این قضیه؟
      و اینکه من تمام این داروهای التهاب پروستات را به صورت 3 سال مصرف کردم ولی تاثیری نداشت و در آزمایش کشت ادرار عفونتی مشخص نشده. و دکتر دیگری رفتم گفتن احتقان پروستات است و با کم کردن تحریک و خودراضی و اب گرم و کمی دارو حل می‌شود ایا درست است؟ ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      راهش همان چیز هایی هست که توضیح دادم. درمان دارویی و پرهیز غذایی. در بعضی افراد سخت تر جواب میده
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید... پدر من 67 سال سن دارند و نتیجه ی آزمایش ایشان به صورت زیر است:
    PSA: 2.8
    Free PSA : 0.48
    Ratio: 0.16
    آیا این نتایج نرمال هستند یا احتیاج به نمونه برداری یا اقدام دیگری هست؟
    بسیار ممنون
    1. تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      تصویر نتیجه ی آزمایش
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      طبیعی است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    بهترین پیشنهاد شما بابت سرطان پیشرفته پروستات
    وضع فعلی سوند دو طرفه کلیه و تناسلی
    درمان فقط با دیفرلین بوده
    ۶۹ ساله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      باید مدارک بیمار دیده شود
    2. تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      عرض شود بیمار تا دیروز در شهدا بستری بودن
      معرفی شدن به آنکلوژ خانم ملک زاده
      درد بسیار دارن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      توسط رادیوانکولوژیست ادامه ی درمان انجام میشود. شیمی درمانی یا رادیوتراپی
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر. مدتیه در ناحیه پروستات درد به حالت تیر کشیدن دارم . نشستن برام سخته و با کاهش شدید میل جنسی و عدم نعوظ نیز مواجه شدم . سابقه التهاب پروستات دارم و در آخرین سونو مربوط به 2 سال قبل اندازه پروستات 35‌.5 بود .‌
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      در ضمن psa چک کنین و سونوگرافی جدید انجام شود
    3. تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام مجدد . تست PSA و سونوگرافی بعد از مصرف دارو انجام شود؟ درضمن ابعاد سونوگرافی قبلی ۴۴ بود که به اشتباه ۳۵ ذکر کردم.
      با تشکر از جواب شما دکتر بزرگوار
    4. تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      تست و سونوگرافی بعد از مصرف دارو انجام شود؟ درضمن ابعاد سونوگرافی قبلی ۴۴ بود که به اشتباه ۳۵ذکر کردم.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بله بعد از مصرف دارو
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ا.ف.و یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با سلام
    من 25 سال دارم بدلیل تکرر ادرار رفتم متخصص ارولژی ازمایش خون و ادرار و سونو گرافی دادم
    مشکلی که داشتم این بود که حجم پروستات بزرگ تر از نرمال و 27 سی سی بود و مقدار psa خون برابر 2.46 (ng/ml) بودش دکتر خودم بهم یه دوره داکسی ساکلین داد و دوره بعد تاوانکس البته ایشون گفتن که مشکل جدی ندارم و خیالم راحت باشه من خودم خیلی میترسم که نکنه سرطان باشه میخواستم نظر شما رو بدونم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      اصلا نگران مباش
  • تصویر کاربر سیف سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام مردی ۶۵ ساله هستم...سالها پیش متوجه بزرگی پروستات شدم و هرچند وقت با آزمایش psaو سونوگرافی پیشرفت بیماری رو چک میکردم ...چند دکتر مراجعه کردم بعضی نظر به عدم نمونه برداری دادن...تا الان که peaبه ۲۰ رسیده ولی حجم پروستات در سونوگرافی خیلی نسبت به قبل تغییر نکرده ولی عدد بالای ۵۰رو نشون داده...الان به فوق تخصص رجوع کردم نظر به نمونه برداری دادن...ولی نگرانم اگر بدخیم باشه آیا نمونه برداری باعث تشدید بیماری میشود یانه ....خواستم نظر شما دکتر محترم رو بدونم...خیلی ممنون از لطف شما...در پناه خداوند سلامت باشید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      با توجه به عدد psa شما ، باید حتما نمونه برداری انجام شه. خطر انتشار سرطان با نمونه برداری پروستات وجود نداره. جهت دریافت نوبت نمونه برداری پروستات با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرین
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    بزرگی پروستات بنده 58سالمه و چندباری سیستوسکوپی انجام دادم و بعد چند مدت دوباره درد و سوزش دارم که سونو انجام دادم که پروستات بزرگ شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی رو بفرستید
    2. تصویر کاربر عباس دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      خدمت شما
    3. تصویر کاربر عباس دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      حجم پروستات زیاد نیست، عمل کردید؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر جان پدر من ۶۷سالشونه سن دارند حدودیک ماه پیش سوزش ادرارداشتن و هنگام ادرار کمی درد ‌مقداری خون در ادرار،تب و بدن درد،رفتن دکتر آزمایش خون وادرار دادن crp,esrکمی بالابود در ادرار هم عفونت وجود داشت دو تا آمپول دادن ویک ورق خشک کننده مصرف کردن باز کشت ادرار دادن هنوز عفونت بود البته دیگه سوزش و درد و خون در ادرار نیست باز دکتر ۶تا امپول جنتا و قرص داد ده روز مصرف کردن باز در ادرار عفونت بود آزمایش آخر رو براتون پیوست میکنم در آزمایش اخر psaبه جای ۴.۱عدد۴.۲۴بود دکتر قرص آزیترو و پروستاتان دادن وگفتن دوماه بعد تکرار سود از نظر معاینه مقعدی هم چیزی دیده نشد حالا سوال اینه که این عدد psaآیا از عفونته چند درصد میتونه سرطان پروستات باشه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، پس از اتمام دارو ها مجدد آزمایش ها به فاصله یک هفته تکرار شود و اطلاع دهید ، راجع سرطان یا عفونت اظهار نظر کنیم
    2. تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر جان یعنی عددش مشکل سازه که به این سرعت باید ازمایش رو‌تکرار کنه؟این عدد نشانه سرطانی یعنی؟خیلی نگرانیم واقعا
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      نگفتم مشکل سازه، ولی باید تکرار بشه
    4. تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون از لطفتون
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      خواهش میکنم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آشوری چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    به جای آمپول دکاپپتیل چه دارویی میشه استفاده کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      هر داروي با مكانيسم اثر مشابه دارد را ميتوان استفاده كرد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر