جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان انحنا یا کجی آلات تناسلی به سمت چپ و راست

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانان زیادی در کشور با شکایت از کجی آلات تناسلی مراجعه می کنند. کج شدن آلت تناسلی به بالا و پایین و یا طرف راست و چپ که در حالت نعوظ و سفت شدن آلت ایجاد می شود، انحناء آلت تناسلی اطلاق می شود.

کجی آلات تناسلی به دو صورت مادرزادی و اکتسابی می باشد. در حالت مادرزادی از همان سنین بچگی و نوجوانی و جوانی هر فرد حالت نعوظ دست می دهد آلت کج سفت می شود. ولی در حالت اکتسابی آلت تناسلی تدریجاً کج می گردد که به شرح آن ها می پردازیم.

انحناء آلت

انحناء اولیه آلت

علت این نوع انحناء که در نوجوانان و جوانان دیده می شود اغلب عدم تقارن در سیلندرها یا کورپوس کاورنوز آلت که نقش خونگیری و اتساع آن باعث سفتی آلت می گردد دیده می شود. این انحناء به چند صورت دیده می شود:
✔️ کجی آلت تناسلی به سمت بالا

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت پایین

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت راست

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت چپ

تصمیم درمانی بسته به شدت انحناء می باشد. طبق قانون کلی اگر شدت کجی بیش از 30-20 درجه باشد که در آینده باعث اختلال در دخول و مقاربت شود باید حتماً تحت عمل اصلاح انحناء آلت تناسلی قرار گیرد. درمان دارویی و کشش و غیره برای اصلاح انحناء آلت تناسلی اولیه اصلاً مؤثر نیستند و توصیه نمی گردد.

دومین علت کج شدن و انحناء آلت تناسلی

بیماری پیرونی است که در آن به علت ناشناخته رسوب کلسیم در نسج آلت و به صورت تدریجی باعث کج شدن آلت تناسلی می گردد. بیماری پیرونی اغلب در مردان 45 تا 60 ساله و با دردناک شدن نعوظ شروع می شود و تدریجاً باعث انحناء آلت و در بعضی از مواقع باعث باریک شدن آلت تناسلی می گردد.

علت آن مشخص نیست، دیابت و ضربه هنگام سکس را از عوامل تسریع کننده آن ذکر می کنند ولی ثابت شده نیست. هیچ درمان داروئی از قبیل ویتامین E، تزریق کورتوم، اینترفرون، سلنیم و پنتوکس فیلین در درمان آنها مؤثر و قطعی نیستند.

این بیماری روند شروع و پایانی دارد که حدود 12-18 ماه طول می کشد و در طول این مدت رشد کرده و متوقف می شود. بسته به شدت کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ و مشکلاتی که این بیماری در رابطه با مقاربت دارد، تصمیم درمانی گرفته می شود. نکته مهم این است که باید تا زمان پایان روند توقف بیماری از هر گونه دستکاری اضافی اجتناب گردد. پیشنهاد میکنم ویدئو ی پایین که در رابطه با انحنای آلت مردان می باشد را ببینید

 

بهترین روش درمان انحناء آلت تناسلی

بهترین، مؤثرترین و کم عارضه ترین عمل جراحی اصلاح انحناء آلت تناسلی روش Plication می باشد. به علت حساسیت ناحیه آلت تناسلی باید از هر گوه دستکاری اضافی جهت جلوگیری از عوارض آن و اثر روی صفت شدن آلت تناسلی باید اجتناب کرد. در روش Plication یا پلیکاسیون، بدون دستکاری بیشتر در محل، فقط محل کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ را، با نخ ترمیم می کنیم.

برای اصلاح انحناء ابتدا باید از چهارطرف آلت خود، (از بالا، پایین، راست و چپ) عکس بگیرید و به دکتر معالج خود نشان دهید. بسته به شدت انحناء دکتر معالجتان نوع درمان شما را مشخص می کند.

پس از آزمایشات کامل با بی حسی نخاعی و با برش روی محل ختنه گاه قبلی، پوست را کنار زده و با تزریق آب به داخل آلت، نعوظ مصنوعی ایجاد می شود که دقیقاً محل انحناء را مشخص کرده و نقطه مقابل آن را با نخ نایلون بخیه زده و پس از کنترل کامل آن را گره می زنند این عمل درصد موفقیت بسیار بالا و عدم برگشت را به همراه حداقل عارضه دارا می باشد و به صورت سرپایی قابل انجام است.

# عوارض احتمالی عمل

درد و تورم که بعد از چند روز از بین می رود و گهگاهی حس آلت مختصری کم می شود که با گذر زمان بهتر می گردد. این عمل به علت دم دستکاری نسوج آلت تناسلی عوارضی بروی شدت نعوظ و کاهش آن ندارد که این مورد سوال و نگرانی خیلی از بیماران مراجعه کننده می باشد در عکسها قبل و بعد از عمل اصلاح انحنا را نگاه کنید.

# توصیه های بعد از عمل

  • 48 ساعت پانسمان فشاری آلت جهت کاهش تورم گذاشته می شود.
  • یک ماه باید نعوظ چه در خواب و بیداری نداشته باشد تا محل عمل کاملاً ترمیم گردد که برای این مورد داروهای مخصوص به شما تجویز خوهد شد.

کجی آلت

انحنای آلت

کجی آلت تناسلی

در صورت داشتن انحناء آلت جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر