جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان انحنا یا کجی آلات تناسلی به سمت چپ و راست

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانان زیادی در کشور با شکایت از کجی آلات تناسلی مراجعه می کنند. کج شدن آلت تناسلی به بالا و پایین و یا طرف راست و چپ که در حالت نعوظ و سفت شدن آلت ایجاد می شود، انحناء آلت تناسلی اطلاق می شود.

کجی آلات تناسلی به دو صورت مادرزادی و اکتسابی می باشد. در حالت مادرزادی از همان سنین بچگی و نوجوانی و جوانی هر فرد حالت نعوظ دست می دهد آلت کج سفت می شود. ولی در حالت اکتسابی آلت تناسلی تدریجاً کج می گردد که به شرح آن ها می پردازیم.

انحناء آلت

انحناء اولیه آلت

علت این نوع انحناء که در نوجوانان و جوانان دیده می شود اغلب عدم تقارن در سیلندرها یا کورپوس کاورنوز آلت که نقش خونگیری و اتساع آن باعث سفتی آلت می گردد دیده می شود. این انحناء به چند صورت دیده می شود:
✔️ کجی آلت تناسلی به سمت بالا

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت پایین

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت راست

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت چپ

تصمیم درمانی بسته به شدت انحناء می باشد. طبق قانون کلی اگر شدت کجی بیش از 30-20 درجه باشد که در آینده باعث اختلال در دخول و مقاربت شود باید حتماً تحت عمل اصلاح انحناء آلت تناسلی قرار گیرد. درمان دارویی و کشش و غیره برای اصلاح انحناء آلت تناسلی اولیه اصلاً مؤثر نیستند و توصیه نمی گردد.

دومین علت کج شدن و انحناء آلت تناسلی

بیماری پیرونی است که در آن به علت ناشناخته رسوب کلسیم در نسج آلت و به صورت تدریجی باعث کج شدن آلت تناسلی می گردد. بیماری پیرونی اغلب در مردان 45 تا 60 ساله و با دردناک شدن نعوظ شروع می شود و تدریجاً باعث انحناء آلت و در بعضی از مواقع باعث باریک شدن آلت تناسلی می گردد.

علت آن مشخص نیست، دیابت و ضربه هنگام سکس را از عوامل تسریع کننده آن ذکر می کنند ولی ثابت شده نیست. هیچ درمان داروئی از قبیل ویتامین E، تزریق کورتوم، اینترفرون، سلنیم و پنتوکس فیلین در درمان آنها مؤثر و قطعی نیستند.

این بیماری روند شروع و پایانی دارد که حدود 12-18 ماه طول می کشد و در طول این مدت رشد کرده و متوقف می شود. بسته به شدت کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ و مشکلاتی که این بیماری در رابطه با مقاربت دارد، تصمیم درمانی گرفته می شود. نکته مهم این است که باید تا زمان پایان روند توقف بیماری از هر گونه دستکاری اضافی اجتناب گردد. پیشنهاد میکنم ویدئو ی پایین که در رابطه با انحنای آلت مردان می باشد را ببینید

 

بهترین روش درمان انحناء آلت تناسلی

بهترین، مؤثرترین و کم عارضه ترین عمل جراحی اصلاح انحناء آلت تناسلی روش Plication می باشد. به علت حساسیت ناحیه آلت تناسلی باید از هر گوه دستکاری اضافی جهت جلوگیری از عوارض آن و اثر روی صفت شدن آلت تناسلی باید اجتناب کرد. در روش Plication یا پلیکاسیون، بدون دستکاری بیشتر در محل، فقط محل کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ را، با نخ ترمیم می کنیم.

برای اصلاح انحناء ابتدا باید از چهارطرف آلت خود، (از بالا، پایین، راست و چپ) عکس بگیرید و به دکتر معالج خود نشان دهید. بسته به شدت انحناء دکتر معالجتان نوع درمان شما را مشخص می کند.

پس از آزمایشات کامل با بی حسی نخاعی و با برش روی محل ختنه گاه قبلی، پوست را کنار زده و با تزریق آب به داخل آلت، نعوظ مصنوعی ایجاد می شود که دقیقاً محل انحناء را مشخص کرده و نقطه مقابل آن را با نخ نایلون بخیه زده و پس از کنترل کامل آن را گره می زنند این عمل درصد موفقیت بسیار بالا و عدم برگشت را به همراه حداقل عارضه دارا می باشد و به صورت سرپایی قابل انجام است.

# عوارض احتمالی عمل

درد و تورم که بعد از چند روز از بین می رود و گهگاهی حس آلت مختصری کم می شود که با گذر زمان بهتر می گردد. این عمل به علت دم دستکاری نسوج آلت تناسلی عوارضی بروی شدت نعوظ و کاهش آن ندارد که این مورد سوال و نگرانی خیلی از بیماران مراجعه کننده می باشد در عکسها قبل و بعد از عمل اصلاح انحنا را نگاه کنید.

# توصیه های بعد از عمل

  • 48 ساعت پانسمان فشاری آلت جهت کاهش تورم گذاشته می شود.
  • یک ماه باید نعوظ چه در خواب و بیداری نداشته باشد تا محل عمل کاملاً ترمیم گردد که برای این مورد داروهای مخصوص به شما تجویز خوهد شد.

کجی آلت

انحنای آلت

کجی آلت تناسلی

در صورت داشتن انحناء آلت جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (56 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر daryachegahar64 چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    عرض سلام خسته نباشید خدمت دکتر محترم.بعد از عمل تاچه مدتی نباید نزدیکی داشت ودر طول این مدت ک نزدیکی صورت نمیگیره آلت تناسلی زیاد راست میشه دست خودت نیس چ تاثیر منفی داره چکار میشه کرد لطفا جواب بدید ممنون میشیم با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      چه عملي
  • تصویر کاربر shiresangi5 چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم با عرض پوزش انتهای آلت تناسلی زیر پوست گوشتهای اندازه ساچمه هستن همان بخیه میباشن بعدازعمل اینا صاف میشن یا میمونن
    1. تصویر کاربر shiresangi5 دوشنبه ۱۵ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      پاسخی دریافت نشد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد ببينم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پسر 16 ساله ای هستم که از چند وقت پیش متوجه انحراف به سمت راست در الت تناسلی ام شدم . انحرافش زیاد نیست ولی اگه نگا کنید متوجه میشید که طرف چپ آلتم از طرف راست بیشتر بزرگ میشه و طرف راست التم کمتر (البته در طرف راست در ناحیه وسط التم انگاری یه کمی کمتر بزرگ مشه ) میخواستم ببینم باید درمان کنم و اگه نکنم مشکی واسم پیش میاد یا نه
    مرسی از اینکه نظرات مارو میخونید و راهنمایی میکنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلدم .آلت از پایه هم کج هست همونطور تو عکس پیداست آیا خوب میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد
  • تصویر کاربر فرامرز شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    با سلام.پسرم پویا الان 18 ماه است.از همون اوایل نوزادی مشکل دفع ادرار داشت.مثلا شبا تا صبح در چند نوبت بخاطر عدم دفع ادرار بیقراری و گریه شدید داشت و نوک آلتش هم به قرمزی میزد.آزمایشات از قبیل (سونوگرافی،عکس رنگی، کشت ادرار ، و حتی پس از نتیجه نگرفتن در بیمارستان با دوربین مجرا ادرارش را که احتمال میدادن تنگ و یا پرده داشته باشه چک کردن و بعد از همه این کارها گفتن بچه هیچ مشکلی نداره اما باز هم این مشکل ادامه داره..البته بهم گفتن نوار مثانه بگیر اما مطمئنم نتیجه نداره . ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      بله نوار بگيريد
  • تصویر کاربر محمدرضا جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    هزینه درمان انحنا الت تناسلی بروش بخیه چقدر هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      بر اساس تعرفه است
  • تصویر کاربر ارش جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر سوال قبلی که از شما پرسیدم عکس خواستید لطفا راهنماییم کنید!!!! مشکل حل میشود؟؟چکار باید کنم؟اگر میشود توضیح دهید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      يك بخيه ميخواهد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    با سلام ، حدودا 7 ماه است که در ناحیه زیر شکم دچار درد ناراحت کننده ای می شوم که هنگام خواب و در صورت عدم دفع ادرار هر دو ساعت یکبار شدیدتر و آزار دهنده می شود دو تن از دکترهای متخصص اورولوژ با استفاده از تکنیک های سونوگرافی و سی تی اسکن از عدم وجود سنگ اطمینان حاصل کرده اند و طی دو تا سه مرحله آزمایشات وجود عفونت نیز منتفی است اما هربار انواع داروی ضد عفونت تجویز شده که در حین استفاده کاهش نسبی درد وجود داشته اما به محض اتمام دوران درمان مجددا همان دردها افزایش پیدا می نماید دکتر متخصص گوارش هم آنتی بیوتیک تجویز کرده اما باز هم بی نتیجه ، لازم به ذکر است در این مدت به تکرر ادرار اما به میزان حجم کم دچار شدم در آخرین سونو هم پس از تخلیه کامل ادرار ، حدودا یکصد سی سی ادرار در مثانه باقی بوده است . لطفا بفرمایید آیا احتمال سرطان وجود دارد ، درمان را از طریق کدام رسته تخصصی پزشکی پیگیری نمایم. با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ نوار عصب مثانه بگيريد
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من عکس های مورد نیاز رو فرستادم و شرایطم اینه که :
    آلتم انحنا به چپ و کمی پایین داره
    و فکر میکنم مادرزادی هست

    سوالاتم هم اینه :

    1- کجی من چه مقدار هستش ؟
    2- با توجه به شرایط من هزینه عمل چقدر هست ؟
    3- مدت زمان درمان کامل چقدر هستش ؟

    اگه معاینه بیشتر نیاز هست لطفا بفرمایید

    باتشکر
    1. تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      لطفا نام من منتشر نشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      دیدم عکس ار پهلو مهم است بفرستید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من 31سالمه و دچار کجی آلت شدم و زیز نظر پزشک مجاری قرصpotabaوmodacineمصرف میکنم و بهبود نداشته و آمپول پاپاورین تجویز کرده به نظر شما جواب میده؟واگر بخوام پیش شما عمل کنم بعد چند روز میتونم کار کنم ممنون آقای دکتر منتظر جواب شما هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      باید ببینم فیلم عمل من در سایتم را ببیتید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر