علائم سرطان پروستات پیشرفته

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهزاد شنبه ۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز ببخشید بنده جوانی هستم 26 ساله یکسال بیش عمل وارکوسل دو طرفه داشتم بعد عمل بیضه هام یکساله همجنان درد داشت رفتم دوباره سونوکرافی دادم واریکوسل شدید نشون داد بعد دکتر اورولوزی دیکری رفتم معاینه کرد کفت هیج وارکوسلی نداری یکم بروستاتت بهم خورده باید ازدواج کنی .خواستم از شما سوال کنم آیا ربطی به ازدواج داره؟وقتی بیضه هام درد میکنه دردش میزنه به کمرم جوری که نمیتونم تکون بخورم هنکام ادرار سوزش نسبتا کمی دارم رنک ادرام زرده و بوی بدی داره .تصویر آزمایشاتمو میفرستم براتون با تاریخ ممنون .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      ديدم نياز به درمان ديگري نيست
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من مردی 42 ساله هستم و چند سال است دچارتکرر ادرار شدم وبارها به متخصص رفتم وداروهای پروستات مانند فیناسترایدوتامسولوسین وپرازوسین وایمی پرامین را سالها مصرف کردم ولی اصلا بهتر نشدم وگاهی شب هادوبارهم از خواب بیدار می شوم در ضمن حجم پروستاتم 42ccمی باشد.سوال من ازمحضرتان این است که آیامی توانم باعمل جراحی از شر این عارضه خلاص شوم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر باسلام جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    بنده حدود 37سال سن دارم سال 94و فشار خون هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    S: آزمایش اسپرم دادم.می خواستم تصویر جوابشو براتون بفرستم تا نظرتون رو در خصوص باروری بدونم که مشکل دارم یانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر عليرضا جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر وقتتون بخير..ديروز عصر ي رابطه جنسي بدون دخول داشتم ولي از ديشب ك دستشويي ميرم ادرارم كامل تخليه نميشه پاميشم احساس سوزش دارم..موقع دفع ادرار هم مثل قبل راحت خودش خالي نميشه بايد يخورده زور بزنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
    2. تصویر کاربر عليرضا جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      زنده باشيد آقاي دكتر ..خدا ان شالله خيرتون بده..باشه چشم ..فقط صلاح ميدونيد ب صورت خودسر و نمونه انتي بيوتيك مصرف كنمء؟ اگر اره چ قرصي؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
    4. تصویر کاربر عليرضا جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      اقاي دكتر خيلي بزرگواري كردين خدا ان شالله بهتون طول عمر و سلامتي بده
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      تشكر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیه جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت پزشک محترم
    پدر بنده تقریبا یک ماه پیش به علت کنسر پروستات عمل رادیکال پروستاتکتومی داشتند، بیماری ایشون در مراحل اولیه بود و چند پزشک پیشنهاد عمل جراحی باز رو دادن، چند روز پیش که سوند فولی رو خارج کردیم و کاندوم شیت گذاشتیم تا الان ایشون بی اختیاری ادرار دارند، خواستم بدونم امکانش هست که این مشکل در روزهای آینده حل بشه؟ اگر نه آیا روش یا جراحی هست تا بشه این مشکل رو حل کرد؟ ممنون میشم به سوال بنده جواب بدید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام بعد از عمل راديكال بياخنياري طبيعي است ٦ ماه صبر كنيد
  • تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر من 30 سالمه در شهرستان هستم دچار تکرر ادرار هستم نزدیک به 7 ساله . نزد پزشک متخصص ارولوژی رفتم ایشون لطف کردن دارو های زیر رو به من دادن
    قرص پرازوسین 1 میلی گرم
    قرص کاماسوترا
    قرص کوآنزیم کیوتن 100 میلی گرم
    فرص omega 3
    کپسول پروترال 0.4
    قرص پروستیکا
    قرص افلوکسایسن 200
    قرص انرژی x
    البته یک ماهی هم از مجرای ادراری چند قطره غیر ارادی یه ترشح شفاف غلیظ خارج می شد دو آزمایش خون و ادار هم دادم می خواستم بپرسم استفاده از این دارو ها تجویز شده می تونه مشکل من حل کنه یا به فکر دیگه باید باشم با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ آذر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شماپزشک محترم
    من35 سالمه دوساله ازدواج کردم چندروزه که دکتربهم گفته التهاب پروستات دارم قرص سیپروفلوکساسین و ترازوسین و قطره پروستاتان چندروزه مصرف میکنم میخواستم ازتون بپرسم که قراره این ماه برای بارداری اقدام کنیم آیامصرف این داروها تاثیرمنفی داره یانه؟
    درضمن چندماهی هس که برای بارداری اقدام میکنیم ولی تاالان نشده ممکنه که بخاطر مشکل بنده باشه؟فقط زودتر منتظر جوابم.ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آذر ۹۵( 7 سال پیش)
      دارو را قطع كنيد
  • تصویر کاربر امین شنبه ۲۰ آذر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یک سال پیش زیاد تحریک میشدم ولی تخلیه نداشتم تا اینکه بعد چند وقت زیر شکمم احساس سوزش داشتم رفتم دکتر آزمایش psAدادم ولی هیچ عفونتی نبود حتی بزرگی پروستات هم نداشتم ولی وارکوسل خفیف بضه سمت چپ داشتم که آزمایش منی دادم گفت مشکلی ندارم تو ادرارم هم سوزش ندارم حالا بعضی وقتا احساس میکنم سوزش دارم دکترا میگن چیزی نیست باید ازدواج کنم رفع میشه در ضمن یکبار قرص سیپروفلوکساسین بهم داد مصرف کنم میخاستم نظر شما بدونم چی میتونه باشه مشکلم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آذر ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۲۰ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 578 مشاهده پرسش
    بیماری پروستات در اب اوردن ریه تاثیر دارد.البته 2هفته از عمل پروستات گذشته.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      نه
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر