جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (10 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ز-فردوسیان یکشنبه ۳۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    باسلام -آقای دکترپدرم 4 سال است که رادیکال پروستات انجام دادند الان psa .27است بالاتر از حد نرمال نظر تشخیصی شما چیست-ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      خوب است
    2. تصویر کاربر ز-فردوسیان یکشنبه ۳۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام - آقای دکتر گرامی پیرو سوال قبلی psa در هر بار آزمایش سیر صعودی داشته الان بیست و هفت صدم است دکترشان گفته سه ماه دیگه با اسکن استخوان و آزمایش پی اس ا مراجعه کنید شما نظرتون چیه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ مرداد ۹۵( 7 سال پیش)
      موافقم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرام پنجشنبه ۱۰ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    مرد 84ساله که پروستات داشت بعد از عمل زانو با گذاشتن سونت الان دیگر نمیتواند خود را نگه دارد همانطور قطره قطره یکسره می ریزد ایا به حالت قبل از عمل بر میگردد الان ده روز هست عمل شده است
    باتشکر فراوان از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۰ تیر ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر درست نشد بايد بررسي شويد
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۳ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 1863 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر
    من جوانی هستم 32 ساله که قبلاا 2 بار دچار عفونت پروستات بودم تقریبا هر 1 سال 1 بار که با دارو رفع شد اخرین بار پارسال بود
    امسال با درد خفیف بین بیضه و مقعد و درد در نوک الت یه سونوگرافی دادم . اندازه پروستات 15 بود ولی دکتر گفت یه کیست هم دارن به اندازه 7 سانت خواستم بدونم علل کیست و درمان ان چگونه است؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درمان نمیخواهد

  • تصویر کاربر رضاسلمانی شنبه ۱۴ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 541 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر.چهارماه قبل سونوگرافی نشان دادکه حجم پرستات من53 هست وخوش خیم بوده و4ماهه که دارو مصرف مینمایم و.35./.بهترشدم اما لگن درد و کشاله درد و کمر درد آزارم میدهد آیااین جراحی که ازشمادیده شدپس ازینگونه جراحی ناتوانی جنسی رخ میدهدیاخیریا برای من راه دیگروجوددارد باتشکرازجنابعالی خداپدرومادرت رابیامرزدو ان شاءاللع دردودنیاباعزت وسربلندب-اشید.رضاازقم. ضمنا52 سال دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      نه مطلب سايت من را بخوانيد
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۸ فروردین ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    پدرم اوایل مهرماه امسال عمل پروستات لیزر انجام داده ولی اکنون دچار سوزش و عدم توانایی در کنترل ادرار می باشند . با توجه به اینکه از لحاظ روانی کاملاً بهم ریخته می باشد میخواستم نطرتون رو در این مورد بدونم.آیا درمان دارویی خاصی وجود دارد و یا بایستی مجدداً عمل شوند.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ فروردین ۹۵( 8 سال پیش)
      بايد ببينم
  • تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۱۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 537 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ازمایش سونوگرافی انجام دادم که گفته شده کلسیفیکاسیون لامیناپاپیراسه درسمت راست پروستادم رویت شده میخواستم بدونم مشکل خاصی میباشد یا نه سنمم 41 میباشد راهناییم کنید دکترمن چکاری انجام دهم اگر مشکل خاصی میباشد من خدمتتون بیایم برای درمان متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر جمال یکشنبه ۱۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    اگر بعد از یکسال مصرف قرص فینستراید یا اوودارت برای درمان ریزش مو نه میل جنسی کم شود و نه حجم منی یعنی عوارض زیادی برای من ایجاد نشده و نمیشود من 30 ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      قطع کنید
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    باسلام. اقای من ۴۴سال سن دارم احدود یکسالی هست که تکرر ادرار پیدا کردم و احساس میکنم که مثانه کامل تخلیه نمیشود و بعد بصورت قطره قطره خارج میشود . و گاهی زمان ادرار کردن منی خارج میشود و گاهی بیضه درد میگرفتم تا اینکه به پزشک مراجعه کردم و ازمایش psA نوشتند. که psa total ,753. وpsa feery. ,153 ایا بنده باید برای تست سرطان اقدام کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      عدد را درست ننوشته اید
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲۳ آبان ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    من در تیر ماه سال 93 بعلت سرطان بدخیم پروستات مورد عمل جراحی قرار گرفته و بعلت بالا بودن PSA ماهیانه امپول دیفرلین تزریق نموده و بعد از عید 35 جلسه رادیوتراپی داشتم که بعد از رادیو تراپی هم از امپول و هم از قرص های Bicalox و Ominic استفاده نموده ام لطفا در این مورد راهنمایی های لازم را بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ آبان ۹۴( 8 سال پیش)
      ادامه درمان مشخص است با نظر دکترتان
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۱۵ مهر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    بنده 51 سال سن دارم پروستاتم بزرگ (96cc) است نمونه برداری کردم (12سوزن مقعدی)بعداز نمونه برداری ادرارم کمتر شده قبل از نمونه برداری هم بخوبی ادرار نمی کردم جواب آزمایشم خوب بوده (خوش خیم)حالا چه باید بکنم از عمل هم بشدت میترسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مهر ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام باید ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر