جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (10 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    آقای دکتر یکی از فامیل های ما عمل پروستات باز رو انجام دادن چندین سال پیش، اخیرا دوباره پروستات عود کرده، آیا این امکان هست که پروستات رو دوباره عمل کنند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر قادر یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 2055 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    جواب پاتولوژی بیمار 66 ساله با علایم ادرار در خون منجر به جراحی پروستات TURP شد.
    -Nodular prostatic hyperplasia(both grandular&stromal compenents)with lithiasis and prostatitis.
    لطفاً بفرمائید مشکل خاصی وجود دارد یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      يعني خوش خيم است و سرطاني نيست
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    با سلام - من 36 سالمه دو سالی هست دچار سوزش ادرار شدم پس از سونو مشخص شد پروستاتیت مزمن دارم و حجم کمی ( 34cc )از ادرار در مثانه باقی مونده که دکتر تجویز آنتی بیوتیک کرد بعضی مواقع که ادرار می کنم اوایل ادرار کمی لخته خون میبینم که بیشتر در روز بعد از نزدیکی و همچنین در مواقعی که شکم خشک کار میکنه و برای دفع مدفوع باید زور بزنم این مورد لخته رو با ادرار میبینم - ولی الان دو روزی است که در انتهای ادرارم زمانی که میخواد تمام بشه سه چهار قطره خون مشاهده کردم. لازم به ذکر است در هنگام نزدیکی خروج منی با درد همراه است و مورد دیگر اینکه بعضی مواقع در حالت عادی و بدون ادرار و ... در ابتدای آلت احساس سوزش دارم. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید عکس سونو و آزمایش اسپرم و ادرار رو پیوست می کنم. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      تنها درمان شما عدم اهميت دادن به اين مسائل است با دارو خوب نميشويد
  • تصویر کاربر عارف سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده 36 سال دارم،ازحدود 3 سال پیش دچار سوزش در ناحیه پروستات و مثانه هستم ،در سونوگرافی 3 سال پیش پروستات سایزرو 26 م ل اعلام کردن و داروی لووفلوکساسین و کپسول تامسولین تجویز کردن که بهبودی حاصل نشده و سوزش دوباره عود میکنه،آخرین سونوگرافی های این 3 ماه اخیر رو که کاملا با هم تضاد دارن براتون میفرستم،به نظر خودم بایستی سیستسکوپی بدم تا تشخیص بیماری ام دقیقتر باشه،تحمل سوزش رو ندارم،نظر شما آقای دکتر رو می خواستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    پروستات در سونوگرافی از ناحیه لگن اندازه پروستات 29 سی سی نشان داده شده و علائم تکرر ادرار دارم. پزشک متخصص داروی گیاهی پروستاتان را تجویز کرده است. آیا این دارو برای درمان موثر است یا خیر؟
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      ظاهرا این هم مدل جدید پول گرفتن از مردم هستش. 5 روز پیش سوال مطرح کردم و قرار بود ظرف 72 ساعت پاسخ بدید ولی بعد از 5 روز هنوز خبری نیست. متشکرم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین12 شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام.پدر من 63
    سالش هست سرطان متاستیک استخوان دارد. عمل کرده پروستاتشو کامل درآوردن. قبل از عمل آمپول دیفرلین زده بود.بعد عمل psa به کمتر از یک رسید.وای بعد سه ماه دوباره در حال زیاد شدنه. دکتر بهش گفته رادیو تراپی کنه. به نظر شما پایین اومدن psa به خاطر آمپوله بوده؟ و اگه دوباره بزنه از رادیوتراپی کفایت میکنه؟ چون دکتر جراح بهش گفته آمپول نزن.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر مقاوم باشد راديو تراپي شود
  • تصویر کاربر لیدا چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام،پدرم 68 ساله هستن و مبتلا به سرطان پروستات شدن متأسفانه که چندتا از استخوانهای بدنش رو درگیر کرده،دکتر نظر به تزریق آمپول دارن خواستم بدونم نظر شما چیه و چند در صد احتمال داره درمان بشن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      عمل نميخواهد امپول و راديو تراپي كنيد
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    با سلام. پدر بنده 73 سالشه. حدود 2 ساله که مرتب آزمایش PSA میدن و همشون حدود 11 هستش. فقط دارو مصرف میکنه. به طور میانگین هرسه ماه یه بار احتباس ادرار داشت اما اخیرا احتباس ادرارش زیاد شده (ماهی یه بار). با توجه به اینکه حدود یه ساله سکته مغزی کرده آیا پیگیر جراحی پروستات باشم یا اینکه همون دارو کافیه؟ ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد نمونه برداري كنيد فيلم من در سايتم را ببينيد
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    بنده 46 سال سن دارم و از دوسال پیش دچار بزرگی پروستات شدم.در حال حاضر علی رغم اینکه قرض امنیک میخورم دچار مشکل شدید دفع درار هستم.
    حجم بزرگی پروستات بنده 65 cc هست 3 روز پیش به خاطر انجام سونوگرافی مثانه مقدار زیادی اب خوردم .از 3 روز پیش دفع ادار بنده خیلی خیلی کند شده که دو بار جهت خروج ادار مجبور به انجام سون شدم لازم به یاداوری هست که بنده قبل از 3 روز پیش و انجام سونوگرافی مثانه زیاد مشکل دفع ادار نداشتم و وضعیت خروج ادارم خوب بود اخرین ازمایشی که ده روز پیش انجام دادم Total PSA: 2.17
    Free PSA : 0.59
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر سید شنبه ۱۴ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 413 مشاهده پرسش
    سلام و علیکم پدر بنده 28تیر در بیمارستان خصوصی آیت الله یثربی کاشان پروستات خود را با لیزر عمل کردن البته حجم پروستات بزرگ بود بخاطر همین قرار شد عمل باز بکنند البته قبل عمل نمونه برداری کردند که خوشبختانه خوش خیم بوده است خلاصه با 3 ساعت تاخیر عمل شدند دکتر بعد از خارج شدن از اتاق عمل گفتند لیزر کردن در صورتی که گفته بودند باز عمل میکنند در حال حاضر که چندین هفته از عمل گذشته دکتر واضح توضیح نمیدند و حال پدرم خوب نیست جراح ایشون دکتر مسعود بنایی بودن در حال حاضر حال عمومی پدرم خوب نیست لازم به ذکر است که بعد از نمونه برداری بدن پدرم عفونت گرفت فاصله بین نمونه برداری و جراحی 50 روز بود من بعد از عمل پدرم با شما اشنا شدم حال اگر نیاز به مراجعه است ما به شما مراجعه کنیم اینم عکس پاتوبیولوژی بعد از عمل است.
    1. تصویر کاربر سید چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      لطفا جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر