جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (10 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر من 30 سالمه در شهرستان هستم دچار تکرر ادرار هستم نزدیک به 7 ساله . نزد پزشک متخصص ارولوژی رفتم ایشون لطف کردن دارو های زیر رو به من دادن
    قرص پرازوسین 1 میلی گرم
    قرص کاماسوترا
    قرص کوآنزیم کیوتن 100 میلی گرم
    فرص omega 3
    کپسول پروترال 0.4
    قرص پروستیکا
    قرص افلوکسایسن 200
    قرص انرژی x
    البته یک ماهی هم از مجرای ادراری چند قطره غیر ارادی یه ترشح شفاف غلیظ خارج می شد دو آزمایش خون و ادار هم دادم می خواستم بپرسم استفاده از این دارو ها تجویز شده می تونه مشکل من حل کنه یا به فکر دیگه باید باشم با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ آذر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شماپزشک محترم
    من35 سالمه دوساله ازدواج کردم چندروزه که دکتربهم گفته التهاب پروستات دارم قرص سیپروفلوکساسین و ترازوسین و قطره پروستاتان چندروزه مصرف میکنم میخواستم ازتون بپرسم که قراره این ماه برای بارداری اقدام کنیم آیامصرف این داروها تاثیرمنفی داره یانه؟
    درضمن چندماهی هس که برای بارداری اقدام میکنیم ولی تاالان نشده ممکنه که بخاطر مشکل بنده باشه؟فقط زودتر منتظر جوابم.ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آذر ۹۵( 7 سال پیش)
      دارو را قطع كنيد
  • تصویر کاربر امین شنبه ۲۰ آذر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یک سال پیش زیاد تحریک میشدم ولی تخلیه نداشتم تا اینکه بعد چند وقت زیر شکمم احساس سوزش داشتم رفتم دکتر آزمایش psAدادم ولی هیچ عفونتی نبود حتی بزرگی پروستات هم نداشتم ولی وارکوسل خفیف بضه سمت چپ داشتم که آزمایش منی دادم گفت مشکلی ندارم تو ادرارم هم سوزش ندارم حالا بعضی وقتا احساس میکنم سوزش دارم دکترا میگن چیزی نیست باید ازدواج کنم رفع میشه در ضمن یکبار قرص سیپروفلوکساسین بهم داد مصرف کنم میخاستم نظر شما بدونم چی میتونه باشه مشکلم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آذر ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۲۰ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 539 مشاهده پرسش
    بیماری پروستات در اب اوردن ریه تاثیر دارد.البته 2هفته از عمل پروستات گذشته.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      نه
  • تصویر کاربر جمشید یکشنبه ۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید خوشبختانه بیمار بعد از عمل turp تا یک هفته ادرار میکرد و مشکلی نداشت ولی متاسفانهاز امروز صبح ادرارش خونی هست،آزمایشات بیمار هم مشکلی نداشته الان لطفا بگید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      طبيعي است اگر شديد شد بياييد ببينم
  • تصویر کاربر جمشید سه شنبه ۶ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام. پدرم 80 سال دارد.یک هفته پیش عمل لیزر پروستات کرده بعد از سه روز بعد از عمل سوند روکشیدن ولی نتونست ادرار رو دفع کنه و بعدش علایم هوشیاری رو از دست داد و دچار شوک شدید و افت قند 40 شد.آیا طبیعیه و آیا نتوانستن دفع ادرار طبیعی هست؟؟؟ممنون میشم کمک کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر ادرار نكرد بايد نوار مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر محمدرضا جمعه ۲۶ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 620 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید
    پدرم دوماه پیش عمل پروستات و سنگ مثانه داشتند و بعد از این عمل هیچ گونه درد و سوزش نداشته اند ولی شب ها تکرر ادرار دارند که در شب 4یا5 دفعه و روز 7یا 8 بارتکرر ادرار دارند.
    سن پدرم 83ساله هستند
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      ازمايش ادرار دهيد
  • تصویر کاربر مصدق چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 5589 مشاهده پرسش
    کلسیفیه.پروستات.ودرمان.انرا.توضیح.دهید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      نياز به درمان ندارد
  • تصویر کاربر ع.ا شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر کرمی:پدر بنده 60سال سن دارند،حدود 8ماه پیش عمل پروستاتکتومی انجام دادند،بعد از عمل بهبودی پیدا کردند،فقط یکبار به علت بلند کردن جسم سنگین خونریزی داشتند که مشکلی به وجود نیامد.ولی الان در 1ماه اخیر مثل قبل از عمل تکرر و سوزش ادرار دارند همچنین شبها چند بار برای رفتن به دستشویی بیدار میشوند،سونوگرافی انجام دادند که دکتر رادیولوژی گفتند تورم و التهاب دارندو تصویرsoft tissueبه ابعاد
    45#28#33mmو به حجم 21ccدر محل آناتومیک پروستات مشاهده شد و رزیجوی ادرار پس از تخلیه 19ccرویت شد، چک PSAجهت افتراق رزیجوی پروستات از بافت فیبرو توسط دکتر رادیولوژی توصیه شد که جواب آزمایش PSAایشون نیز به این شرح است:Total PSA:1.26ng/ml -Free PSA:0.140ng/ml با عرض معذرت آقای دکتر میشه لطفا نظرتونو را در مورد آزمایش ایشون بفرمایید. آیا بعد از برداشتن پروستات میزان PSA باید صفر باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر بالاي ٦ است نمونه برداري توصيه ميشود فيلم نمونه برداري سايت من را ببينيد
  • تصویر کاربر ناشناس شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    باسلام ،اقای دکترکرمی عزیز،پدربنده بدون هیچ علایمی مثل ادرار مکرر،طی یه چکاپ وبعد سونوگرافی،متوجه شدن که حجم پروستات۷۲،psa10.35وpsa free1بود،طی مصرف داروهایی که دکتر تجویز کرده بودن بعد ده روز دوباره ازمایش دادنpas 7وpsa free 3شده،لطفا بگید این خوبه یا مشکل چیه چون به شما دست رسی نداریم وبه دکترای شهرم هم اعتباری نیست لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنون میشم پاسخ رو برام ایمیل کنید اجرتون باخدا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر پي اس ا بالاي ٤ باشد نمونه برداري ميخواهد مطلب سايت من www.drkarami.com را بخوانيد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر