اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بیماری مثانه بیش فعال چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چنانچه به هر علتی فردی بیش از حد نرمال (شش بار در روز و 2 بار در شب) مجبور به دفع ادراری شود ممکن است به بیماری مثانه بیش فعال یا پرکار مبتلا شده باشد. تکرر بیش از حد ادرار و احساس دفع ناگهانی ادرار و بی اختیاری ادراری اورژانسی می تواند ناشی از عفونت های سیستم ادراری – تومور مثانه و یا اختلالات عصبی مثانه باشد.

مثانه بیش فعال یک بیماری آزار دهنده ای ایست که کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و محدودیت ها واسترس های ناشی از تکرر ادرار و اینکه دستشوئی همیشه در دسترس بیمار باشد چه بسا زندگی فرد را محدود کرده و مانع از بیرون آمدن از خانه و عدم مسافرت طولانی و غیره می گردد.
بیماری فوق در تمام سنین در مردان و زنان دیده می شود و اغلب در خانم ها شایع تر است.

 

علامت های مثانه بیش فعال عبارت است از

  • تکرر ادرار زیاد
  • احساس ناگهانی و شدید دفع ادرار
  • بی اختیاری اورژانسی ادرار
  • شب ادراری و بیدارشدن بیش از 2 بار در شب در افراد جوان که علامتهای فوق مزمن بوده و باعث مشکلات روانی  عاطفی و اجتماعی می شود و کیفیت زندگی شدیداً مختل می گردد.

 

علت مثانه بیش فعال چیست؟

علت تکررهای ادراری، بی اختیاری اورژانسی و احساسهای شدید دفع ادراری مزمن، می تواند ناشی از عفونتهای مزمن پروستات، ورم مزمن مثانه، ناپایداری عضله مثانه و انقباضهای خود به خودی آن، کاهش حجم مثانه، کاهش قابلیت اتساع مثانه جهت حجم گیری، به هم خوردن تعادل عصبی عضله مثانه، دریچه خروجی مثانه و حساس شدن بیش از حد گیرنده های عصبی مخاطی مثانه باشد.

هر فردی که علائم تحریک پذیری ادراری بیش از حد و دراز مدت دارد باید از نظر این بیماری بررسی گردد.

تکرر ادراری

روش تشخیصی مثانه بیش فعال چیست؟

آزمایشهای ادرار جهت ارزیابی عفونت ادراری بیمار کمک کننده می باشد در صورت عدم وجود عفونت جهت تشخیص قطعی بیماری باید نوار مثانه یا تست اورودینامیک از بیمار انجام شود. که با انجام نوار مثانه: حجم مثانه قابلیت اتساع مثانه، حس مثانه وجود پرشهای انقباض عضلات مثانه و هماهنگی دریچه خروجی مثانه همه با دقت خاص تشخیص داده شده و با توجه به محل عیب موجود درمانهای قطعی انجام می گیرد.

درمانهای موجود جهت مثانه بیش فعال کدامند؟

امروزه از رفتار درمانی و درمانهای داروئی و درمانهای جراحی جهت درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. که با انجام تست ارودینامیک و تشخیص علت اصلی، درمانهای فوق به بیماران پیشنهاد می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3.1/5 - (40 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام جناب دكتر وقتتون بخير
    طاعات و عباداتتون قبول باشه و سال خوبي براتون آرزومندم
    تقريبايك ماه پيش اومدم مطب مزاحمتون شدم از يزد اومده بودم بابت كليه چپ كه از كارافتاده بود و فرمودين كه برو زندگي كن مشكلي نيست. يه مشكل ديگه اي هم چندسالي داشتم يادم رفت مطرح كنم.اونم اينكه درطول شبانه روز گاهي وقتا ترشحاتي دارم كه خيلي ذهنمو درگير كرده كه اداره يانه و مرتب بخاطر نجس و پاكي لباسمو عوض كنم. چندباري هم كه سونو دادم بابت پروستات مشكلي نبوده ميگن طبيعيه. اين بخاطر كليس؟ و اينكه اين ترشح ادراره ياخير. ممنون ميشم راهنماييم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بعد از دفع ادرار این ترشح هست یا ربطی نداره به ادرار؟
    2. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      هر دو صورت هست مثلا موقع نماز يهو ميرم ركوع بااينكه اصلا ادرار ندارم يهو ترشحي بيرون مياد يا بيشتر شبا موقع خواب صبح پاميشم لباس زيرم ميبينم لكه ترشحه. مجبورم چون نميدونم چيه مرتب لباس زيرم عوض كنم كه نجس نباشه يوقت. چندساليه اينطورم
    3. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      درهردوصورت هست مثلا يهو ركوع ميرم با اينكه اصلا دستشويي ندارم يهو يه ترشحي از الت خارج ميشه. يا بيشتر شبا موقع خواب صبح پاميشم ميبينم لكه ترشح هست وبه همين علت كه نميدونم چيه مجبورم مرتب لباس زيرمو عوض كنم كه نجس نباشه. چندساليه اين مشكلو دارم كه متاسفانه يادم رفت پيشتون مطرح كنم
    4. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      اينم سونومه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بعد از هر بار دفع ادرار استبرا انجام بدین گر این حالت ادامه‌دار بود باید کشت از این ترشحاتی که دارید انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    من عمل واریکوسل گرید 3 میکرو سرجری انجام دادم حدود دو ماه پیش و بعد دکتر بهم 14 تا آمپول سینال اف تجویز کرده در روز های شنبه و چهارشنبه باید بزنم و قرص فرتیل اید
    آیا قرص و یا اقدام دیکه ای باید انجام بدم و چه مدت باید صبر کنم تا باروری حاصل شه؟
    به خانومم فقط قرص متفورمین و ویتامین د3 و ویتامین زینک و اسید فولیک و اوژن دادن چون مشکلی نداشتن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سه ماه بعد عمل ازمایش مایع منی مجدد انجام بدین
  • تصویر کاربر عیسی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر وقت بخیر ، ببخشید انشاالله مطب از کی باز میشه پدرم توده ۲۰ در۱۰ درکلیه چپش داده درد میکشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      به واتس اپ ۰۹۱۰۱۱۴۲۰۸۰ جهت هماهنگی نوبت پیام بدین
  • تصویر کاربر نادر دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عوارض قرص فیناستراید۱ که برای ریزش موی ارثی دکتر تجویز کرده میتواند دائمی باشد یا بعد قطع مصرف قرص رفع می‌شود و اینکه قرص فیناستراید۱ رو مصرف کنم یا به خاطر عوارضش بی خیال بشم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بنده توصیه نمیکنم چون این عوارض در مواردی کاملا برطرف نمیشه
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام و روز بخیر .
    من 43 سالمه و وزنم 102 کیلو و قدم 185 میباشد.
    برای کم کردن وزنم به یه مربی بدنسازی کار میکنم وتقریبا یه ماه هستش دیت گیاهی دارم تا وزن کم کنم .
    البته مشکل من برمیگرده به 3 ماه قبل که احساس میکنم نعوذ کامل انجام نمیشه .و رفته رفته داره بدتر میشه . قبل از این 3 ماه در زمان معاشقه نعوذ کامل میشد ولی الان دیگه درزمان معاشقه نعوذ کامل نمیشه .
    راهنمایی بفرمایید من را .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نعوظ صبحگاهی دارید
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قبلا داشتم الان نه ولی شبها یا صبح تو خواب نعوذ دارم ولی اون هم کمی شله
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      یه دلیلش می‌تونه شوکی که به بدنتون به خاطر رژیم کامل گیاهی گرفتید باشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
    5. تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بسیار سپاسگذارم آقای دکتر.
      ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوال من گذاشتید .
      من در ترکیه زندگی میکنم ایا نام تجاری این دارو تادالافیل میباشد .
      من تقریبا دوسه ماه پیش به آزمایش کلی دادم برای شما ارسال میکنم ،نمیدونم شاید برای در مان این مشکل من تاثیری داشته باشه .
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نام های تجاری مختلفی دارد فقط دز های بالاتر استفاده نکنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر بنیامین دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    آقای دکتر با توجه به عکس های زیر یکسری ضایعات خیلی ریز در خط ختنه تناسلی و درصورت برخورد مواد شوینده سوزش وحتی در صورت لمس شدید بازم سوزش دارد آیا میشه گفت زگیله؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      زگیل نیست افزایش حساسیت هست تا دوهفته رابطه و خودارضایی نداشته باشید
  • تصویر کاربر اسماعیلی چهارشنبه ۶ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من ۶ماه پیش جراحی واریکوسل چپ گرید ۲انجام دادم بعد از ۴ماه سونوگرافی و آزمایش اسپرم دادم که خدارو شکر بهبود پیدا کردم ولی بعد از جراحی اندازه نخود بالای بیضم بویزی هست که دکتر گفت اپدیدیم هست و خطری ندارد و وقتی که دست زدنی بهش یه کوچولو درد می‌کنه که دکتر گفت بعد از جراحی این امر طبیعی هستش خواستم که نظر شمارو هم بدونم در سونوگرافی بیضه هام هردوتاش نرمال بود خواستم بدونم که عفونت اپدیدیم باعث ناباروری نمیشه که ؟ بیضه هام هم در حالت عادی اصلا دردی ندارند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سونوگرافی بیضه ها و اسکروتوم انجام بدین منجر به ناباروری نخواهد شد
    2. تصویر کاربر اسماعیلی یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر سونوگرافی دادم نوشته بیضه ها در ابعاد اندازه و اکوی نرمال می‌باشد هیدروسل مشاهده نشد
      آقای دکتر خطری داره
      دارویی چیزی میخواد یا نه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر نیاز به اقدامی ندارد منجر به ناباروری و سرطان و اینجور چیزها هم نخواهد شد دارویی لازم نیست
    4. تصویر کاربر اسماعیلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ممنونم پس خیالم راحت شد مرسی
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم
    6. تصویر کاربر اسماعیلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر پس نیازی نیست سونو گرافی یا چیزه دیگه ای بدم ؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر Amir دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خوب هستید من 25 سالمه از بزرگی پروستاتم رنج میبرم باعث شده میل جنسیم کم بشه و حدود پنج ساله مداوم ورزش هم میکنم قبلا سبک بار سونگرافی دادم پروستادم ۴۷ سی سی بود حدود سه سال پیش بد شیش بد شیش ماه پیش دادم سونو 29 سی سی شده بود قبلا مشکل ادرار داشتم بد پیش همکاراتون رفتم قرص نوشتن ی مدت استفاده کردم پروترال ۰۴‌ اینا این قضیه برام از وقتی اتفاق افتاد کهوعفونت شدید داشتم و خبر نداشتم طوری بود که شاش بند شده بودم رفتم انتی بیوتک اینا دادن خوب شد بزرگی پروستادم از اون موقعه امد سراغم تا دیروز خوب بود بدون مصرف هیچ داروی قشنگ ادرار میکردم ولی نمیدونم از استرس هست یا چی بازم دو روزه ادرارم سخت میاد دیدی ادم میترسه ادرارش نمیاد اون حسی بهم دست میده قرص پروترال دو روز میخورم با تادالافیل خوردم بهترم الان باز منظورم از این حرفا اینه باید زیر نظر دکتر بخورم دارو یا چیکار کنم؟
    و سوال دوم دیگه چهار سال پیش رابطه پر خطر داشتم زگیل تناسلی گرفتم زیر التم بود یدونه کرایور کردم بد اون ورزش شروع کردم چهار ساله دیگ خبری نیست از زگیل ایا بزرگی پروستادم میتونه ربطی به زگیل داشته باشه ایا من دیگ چها ساله زائده ای ندارم فقط جای زیگلم گاهی میسوزه یا میخاره هیچی نیست یعنی بازم امکان داره ناقل باشم؟ دکتر دستم به دامنت کمک کن مثانم محیطش کاملا طبیعی هست نوار مثانه همه چی طبیعیه چیکار منم میل جنسیمم خیلی کم شده درضم مجرد قرص تاخیری وقتی خوردم اینجوری شدم عود کرد مشکلم نظر شما چیه عکس سونگرافی هامو گذاشم یکی درست با یسال اختلاف اولش سال ۱۴۰۰ سونو دادم حجمش ۲۹ سی سی بود بد سال ۱۴۰۲ دادم برج سومش شده بود 47 سی سی بد بازم با یسال اختلاف۱۴۰۳ برج ۴ سونو دادم شده بود۲۹ سی سی باز عکس هاش فرستادم چیکتر کنم پی س ار هم داده بودم نرمال بود بنظرتون سرطان دارم خیلی نگرانم دکتر لطفا راهنمای کنید ببخشید سوالم طولانی شد
    1. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      دکتر قرص ها رو خود سرانه میخورم رفتم سیاه دانه با سیر سیاه هم تهیه کردم میگن برای سلامتی پروستاد خوبه چیکار کنم این مشکل اذیتم میکنه خیلی
    2. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص های پرو ترال ۰۴ و تادافیل۰۵ هم از هر کدوم یدونه خوردم الان بهترم مشکل ادرار ندارم فقط گاهی عود میکنه احساس سوزش میکنم درد میکنم چیکار کنم دکتر جان چه درمانیو برام پیشنهاد میکنی اخه رفتم پیش همکاراتون جدی میگیرن میگن سنت کمه پروستاتیک هست قرص دادن فقط من این قرصارو الان بخورم۵۰ سالگی باید چیکار کنم انوقت سنیم ندارم دو سه تا همکارا انتی بیوتیک دادن یکی قرص های که مربوط به پروستادو داد البته یسال پیش رفتم پیس دکتر شهرستانم دسترسی ب شما ندارم گفتم سوال کنم گاهی عود میکنه گاهی خوب میشه ولی علام سوزشو دارم بیشتر گزینه عملو برام پیشنهاد میدی یا نه احتمال اینکه ناباروری بشم هست؟از سمت من

      ایا همه این مشکلا نشع میگیره از زیگیلی ک چهار سال پیش داشتم ولی دیگه کاملا خوب شد رفت بدون عود و برگشت دوباره یعنی میشه حسم بخاطر کرایو کم شده باشه چون درس زیر التم کنار رگی که ادم به اوج میرسه بود لطفا ممون میشم کمکم کنی دکتر امکان حضوری نیست بیام گفتم سوالمو همشو بپرسم ازتون تشکر جواب psa هم عکسشو گذاشتم ممنون
    3. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص های پرو ترال ۰۴ و تادافیل۰۵ هم از هر کدوم یدونه خوردم الان بهترم مشکل ادرار ندارم فقط گاهی عود میکنه احساس سوزش میکنم درد میکنم چیکار کنم دکتر جان چه درمانیو برام پیشنهاد میکنی اخه رفتم پیش همکاراتون جدی میگیرن میگن سنت کمه پروستاتیک هست قرص دادن فقط من این قرصارو الان بخورم۵۰ سالگی باید چیکار کنم انوقت سنیم ندارم دو سه تا همکارا انتی بیوتیک دادن یکی قرص های که مربوط به پروستادو داد البته یسال پیش رفتم پیس دکتر شهرستانم دسترسی ب شما ندارم گفتم سوال کنم گاهی عود میکنه گاهی خوب میشه ولی علام سوزشو دارم بیشتر گزینه عملو برام پیشنهاد میدی یا نه احتمال اینکه ناباروری بشم هست؟از سمت من

      ایا همه این مشکلا نشع میگیره از زیگیلی ک چهار سال پیش داشتم ولی دیگه کاملا خوب شد رفت بدون عود و برگشت دوباره یعنی میشه حسم بخاطر کرایو کم شده باشه چون درس زیر التم کنار رگی که ادم به اوج میرسه بود لطفا ممون میشم کمکم کنی دکتر امکان حضوری نیست بیام گفتم سوالمو همشو بپرسم ازتون تشکر جواب psa هم عکسشو گذاشتم ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ربطی به زگیل نداره داروهایی که مصرف میکنید رو هم قطع کنید با توجه به سن شما نباید این داروها شروع بشن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رمضانعلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر.60سال سن دارم پزشکم برای مشکل پروستات ودفع ادرارقطره پروستاتان وقرص فینوپروست5وکپسول یوریترال .4برام تجویز کرد.میخواستم سوال کنم که صبح بعد از صبحانه وشب بعدازشام مصرف میکنم میخواستم سوال کنم در کنارش میتونم قرص تادالافیل 5بعدازناهار برای رفع مشکل نعوظ مصرف کنم یاخیر،؟ احتمال اینکه برای کلیه مشکل ایجاد کنه هست،؟خیلی متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      احیانا مشکل قلبی و فشار خون ندارید؟
    2. تصویر کاربر رمضانعلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر مشکل قلبی و فشارخون ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله می‌تونید قرص تادالافیل ۵ میلی‌گرم قبل رابطه استفاده کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سام دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    درود جناب دکتر. با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای شما. حدود ۲ ماه پیش دچار سنگ کلیه شدم و از طریق دستگاه سنگ شکن برون اندامی سنگ دفع شد. عکس جواب آزمایش نوع سنگ رو براتون میفرستم. لطف بفرمایین چه کاری باید انجام بدم تا مجدد سنگ کلیه ایجاد نشه. ضمن اینکه دکتر متخصص در شهرستان ۲ دارو به نام های اوروسیترا ۱۰ و Cystone هم تجویز کرده. خواستم زحمت بکشین جواب آزمایش رو چک کنین و نظرتون رو بفرمایین. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نوع سنگ کلسیم اکسالاتی می‌باشد بهتره به متخصص تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی بگیرید داروها رو باید استفاده کنید مصرف مایعات فراوان باشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      رب گوجه فرنگی سس گوجه فرنگی کلم سفید آجیل تخمه نباید مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر فرامز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 660 مشاهده پرسش
    با سلام مردی 62 ساله هستم که مدت 1سال است که دچار ناتوانی جنسی شده ام در ضمن داروی نیتروگلیسرین مصرف می کنم ایا میتوانم از داروی سیلید نافیل در دوز های یایین استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      مصرف سیلدنافیل برای شما ممنوع است
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 691 مشاهده پرسش
    سلام ,حدود 6 ماه است که دچار بی اختیاری ادرار شده ام 7ماه به پرستاری از کودکی می پرداختم که وزن زیادی داشت البته به یبوست هم زیاد دچار میشوم.آیا دچار افتادگی مثانه شده ام ؟و لطفا بفرمایید می توانم ازدواج کنم یا با این مشکل دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      حتما می توانید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 583 مشاهده پرسش
    سلام.مردی 27 ساله ام .مدت زیادیست که ادرارم کامل تخلیه نشده و خودبه خود قطرات ادرار از من دفع میشود.سونوگرافی انحام دادم که نتیجه آن این بود:حجم مثانه قبل از تخلیه 150سی سی و حجم مثانه پس از تخلیه 5 سی سی.RUG انجام دادم که تنگی مجرا نداشتم.سیتوسکوپی کردم که باز مشکل تنگی مجرا نداشتم که پزشکم برام دستور نوار مثانه نوشته.به نظر شما نیاز هست؟آیا مشکل من عصبی بودن مثانه هست؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      من موافق انجام نوار مثانه هستم اگر خواستید نوار دقیق انجام دهید با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 713 مشاهده پرسش
    سلام.آثار خود ارضایی رو توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      بزودی مطلب کامل می گذارم میخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب