اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بیماری مثانه بیش فعال چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چنانچه به هر علتی فردی بیش از حد نرمال (شش بار در روز و 2 بار در شب) مجبور به دفع ادراری شود ممکن است به بیماری مثانه بیش فعال یا پرکار مبتلا شده باشد. تکرر بیش از حد ادرار و احساس دفع ناگهانی ادرار و بی اختیاری ادراری اورژانسی می تواند ناشی از عفونت های سیستم ادراری – تومور مثانه و یا اختلالات عصبی مثانه باشد.

مثانه بیش فعال یک بیماری آزار دهنده ای ایست که کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و محدودیت ها واسترس های ناشی از تکرر ادرار و اینکه دستشوئی همیشه در دسترس بیمار باشد چه بسا زندگی فرد را محدود کرده و مانع از بیرون آمدن از خانه و عدم مسافرت طولانی و غیره می گردد.
بیماری فوق در تمام سنین در مردان و زنان دیده می شود و اغلب در خانم ها شایع تر است.

 

علامت های مثانه بیش فعال عبارت است از

  • تکرر ادرار زیاد
  • احساس ناگهانی و شدید دفع ادرار
  • بی اختیاری اورژانسی ادرار
  • شب ادراری و بیدارشدن بیش از 2 بار در شب در افراد جوان که علامتهای فوق مزمن بوده و باعث مشکلات روانی  عاطفی و اجتماعی می شود و کیفیت زندگی شدیداً مختل می گردد.

 

علت مثانه بیش فعال چیست؟

علت تکررهای ادراری، بی اختیاری اورژانسی و احساسهای شدید دفع ادراری مزمن، می تواند ناشی از عفونتهای مزمن پروستات، ورم مزمن مثانه، ناپایداری عضله مثانه و انقباضهای خود به خودی آن، کاهش حجم مثانه، کاهش قابلیت اتساع مثانه جهت حجم گیری، به هم خوردن تعادل عصبی عضله مثانه، دریچه خروجی مثانه و حساس شدن بیش از حد گیرنده های عصبی مخاطی مثانه باشد.

هر فردی که علائم تحریک پذیری ادراری بیش از حد و دراز مدت دارد باید از نظر این بیماری بررسی گردد.

تکرر ادراری

روش تشخیصی مثانه بیش فعال چیست؟

آزمایشهای ادرار جهت ارزیابی عفونت ادراری بیمار کمک کننده می باشد در صورت عدم وجود عفونت جهت تشخیص قطعی بیماری باید نوار مثانه یا تست اورودینامیک از بیمار انجام شود. که با انجام نوار مثانه: حجم مثانه قابلیت اتساع مثانه، حس مثانه وجود پرشهای انقباض عضلات مثانه و هماهنگی دریچه خروجی مثانه همه با دقت خاص تشخیص داده شده و با توجه به محل عیب موجود درمانهای قطعی انجام می گیرد.

درمانهای موجود جهت مثانه بیش فعال کدامند؟

امروزه از رفتار درمانی و درمانهای داروئی و درمانهای جراحی جهت درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. که با انجام تست ارودینامیک و تشخیص علت اصلی، درمانهای فوق به بیماران پیشنهاد می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3.1/5 - (40 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر عاطفه سه شنبه ۱۰ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من کلیه پلی کیستیک هستم وسمت راست سنگ 26میل دارم گفتید اسکن هسته ای انجام دادم ممنون میشم راهنمایی کنید آیا میشه سنگها و لیزرکنم یانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      بله میشه عمل RIRS انجام داد
    2. تصویر کاربر عاطفه دوشنبه ۹ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      هزینه اش چقد دکتر و بیمه قبول میکنید من بیمه دی دارم .
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      بنده این عمل رو انجام نمیدم
    4. تصویر کاربر عاطفه دوشنبه ۹ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      بازم ممنونم ازتون
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۸ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر . آیا آلت من احتیاج به عمل جراحی داره؟
    و اینکه عوارض عمل چی هست . آیا ممکنه که باعث اختلال در نعوظ بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      رابطه جنسی داشتید؟
    2. تصویر کاربر میلاد شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      خیر تا حالا نداشتم. اما به تازگی متاهل شدم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      اگر تو رابطه جنسی دچار مشکل شدین نیاز به عمل خواهد داشت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    با سلام و درود خدمت جناب آقای دکتر کرمی
    قربان مادرم در عرض سه ماه سه بار سنگ شکن کردن ودفعه آخر با دستگاه سنگ رو خارج کردن و فنر گذاشتن و روزی که برای خارج کردن فنر رفتن بیمارستان ، ۲۱روزربستری شدن به جهت عفونت ادرار و بالا بودن کراتین ، ناگفته نباشد ایشان دیابت هم دارند و درایت مدت که بستری بودن کلی دارو آنتی بیوتیک قوی هم گرفتن ولی مجددا دارای عفونت اداری هستن الان هم بعد از ده روز که مرخص شدن با سوند هستش ومشخص هستش که عفونت زیاد دارند بی‌حال و کم جون هم شدن چیکاری باید انجام بدهیم میشود راهنمایی بفرمایید یا حضوری بیام مطب تون خیلی فکرمون درگیر شده می‌خوام به دادمون برسید ممنون وسپاس. توانایی راه رفتن با واکر هم ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      باید تحت نظر جراح معالج خووتون و متخصص عفونی بستری مجدد انجام بشه و کشت ادرار و بررسی از نظر سپسیس انجام بشه
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده ۹ ماه پیش عمل فتق سمت راست و واریکوسل دو طرف داشتم واریکوسل سمت چپ و فتق سمت راست و عمل کردم الان ۹ ماه از عمل میگذرع و من همش درد دارم تیر میکشه به نظر شما من باید مجدد عمل کنم چون مجرد هستم و ۲۲ سالمه ولی درد دارم دار آزارم میده
    پیش جراح عمومی عمل کردم متاسفانه اون موقع هیچ اطلاعاتی از واریکوسل نداشتم نمی دونم چه روشی منو عمل کرده و فقط میدونم جای برش عمل روی کشاله ران دقیق بخواهم بگم روی همون موهای زاعد
    میشه راهنمایی کنید واسه دردش من چیکار باید بکنم
    عکس سونو و شرح حال بعد عمل هم میشه نگاه کنید بی زحمت
    اگه میشه کمکی کنید چیکار کنم زندیگمو بهم ریخته تو سونو هم زده بود عود پیش یه دکتر دیگه هم رفتم گفتن عود کرده معاینه کردن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      خیر عمل مجدد رو اصلا توصیه نمیکنم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      باید از نزدیک معاینه بشید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمتتون
    بنده 24 سالمه و متاهل ( دوره عقد) تقریبا 6 7 سالی میشه بیضه سمت چپم دچار واریکوسل شده ولی هیچ موقع تا الان درد شدیدی که نشه تحمل کرد نداشتم
    به تازگی آزمایش هورمون تستوسترون دادم که مقدارش 25 ngml بود .
    آیا میزان تستوسترونم پایینه ؟
    و میتونه دلیل پایین بودنش واریکوسل باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      آزمایش مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ،وقتتون بخیر ،جسارتا آقای دکتر یه ماه هست توی ناحیه ختنه گاه یه برامدگی کوچولو دیده می‌شود، یکی هم کنار کشاله ران ، رابطه داشتم ولی با همسرم ،خواستم بپرسم که آیا زگیل تناسلی است و اگر هست باید برا تشخیص قطعی آزمایش داد و برای مورد من که یک نقطه خیلی کوچیک هست ،بهترین درمان رو چی توصیه میکنید، ممنونم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست
    2. تصویر کاربر محسن شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      با توجه به عکس ،نیاز به آزمایش دادن نیست؟و اینکه چه چیزی میتونه باشه ،چون شبیه عکسای زگیل هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست آزمایش هم لازم نیست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      حتما به ارولوژیست مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدمهدی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    قربان بنده 16سالم بود دچار واریکوسل گرید یک شدم بعد گذشت تقریبا دوسال به گرید سه رسید و عملش کردم
    آقای دکتر من دقیقا از همون زمان که واریکوسلم گرید یک بود احساس افت انرژی داشتم الان شش سال از عملم گذشته خوشبختانه برگشت نکرده ولی بازم احساس همون افت انرژی رو دارم آقای دکتر آیا واریکوسل باعث کاهش سطح تستوسترون میشه؟ آخه آقای دکتر من تمام علائمشو دارم نازک شدن مو بدن کم شدن انرژی حس میکنم حتی استخوان ها ضعیف تر از قبل شده ولی شکستی نداشتم
    حتی یک سال بعد عملم دچار کم شدن میل جنسیم شدم که با خوردن یک دوره مکمل غذایی مثل زینک منیزیم و ...دوباره اوکی میشه ولی سؤالم اینه آیا واریکوسل گرید سه باعث کم شدن سطح تستوسترون میشه آخه تو هر سایتی که خوندم نوشته واریکوسل باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان تا30تا50درصد میشه ولی دکترا اکثرا میگن ربطی به تستستورون نداره
    چندین بار آزمایش تستوسترون دارم که شرحش این بود میانگین 2.2تا10.5برای بنده از4.5تا5.6متغیر بود آیا نظر شما که پزشک حاذق و باتجربه ای هستین واقعا واریکوسل و عمل واریکوسل بر سطح تستوسترون تاثیر داره؟آیا این سطح از تستوسترون بنده یعنی پنح و500برای سن بنده یعنی24سال کافیه آخه من از چند نفر پرسیدم گفتن این برای سن شما پایینع باید6یا 7باشه
    سؤال دیگم اینه آقای دکتر واریکوسل باعث اختلال در رشد میشه در نوجوانی؟مثلا رشد و ضخامت استخوان و عضله ها؟
    اگه باعث این ضعف و خستگی نمیشه علتش چیه آقا دکتر بخدا خسته شدم هزارتا آزمایش دادم همچی سالم ولی دقیق بعد از اتفاق واریکوسل اینطوری شدم
    خواهش میکنم راهنماییم کنید آقای دکتر واقعا نگرانم
    یعنی بعد عمل هم نمیتونم سطح تستوسترونم مثل یک مرد طبیعی برسونم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      آزمایشات هورمونی که انجام دادین رو بفرستید
    2. تصویر کاربر محمدمهدی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      این آزمایش که الان دارم مال چند سال پیشه ولی در کل تمام آزمایش هام مث همین بوده شرح حالش
      4.8_ 0.3 4.8 TSH
      8.6_ 1.7 2.9 Lh
      15.2_4 9.9 Prolactin
      8.3 _2.49 5.81 Testosterone
      28.31 15.5 Free Testosterone
      تمام آزمایش هام مث همینن تقریبا و همیشه tshلب مرزه
      جسارتا آقای دکتر یک بار اتفاقی سونوگرافی تشخیص واریکوسل خفیف داد ولی دکتر که رفتم دکتر فرموند تشخیص دقیق واریکوسل با پزشک هست دومرتبه رفتم فرموند واریکوسل نداری حتی خفیف اون خطای سنو گرافی بوده که معمولا بعد عمل واریکوسل پیش میاد آیا درسته؟
    3. تصویر کاربر محمدمهدی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      این آزمایش که الان دارم مال چند سال پیشه ولی در کل تمام آزمایش هام مث همین بوده شرح حالش
      4.8_ 0.3 4.8 TSH
      8.6_ 1.7 2.9 Lh
      15.2_4 9.9 Prolactin
      8.3 _2.49 5.81 Testosterone
      28.31 15.5 Free Testosterone
      تمام آزمایش هام مث همینن تقریبا و همیشه tshلب مرزه
      جسارتا آقای دکتر یک بار اتفاقی سونوگرافی تشخیص واریکوسل خفیف داد ولی دکتر که رفتم دکتر فرموند تشخیص دقیق واریکوسل با پزشک هست دومرتبه رفتم فرموند واریکوسل نداری حتی خفیف اون خطای سنو گرافی بوده که معمولا بعد عمل واریکوسل پیش میاد آیا درسته؟
    4. تصویر کاربر محمدمهدی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      این آزمایش که الان دارم مال چند سال پیشه ولی در کل تمام آزمایش هام مث همین بوده شرح حالش
      4.8_ 0.3 4.8 TSH
      8.6_ 1.7 2.9 Lh
      15.2_4 9.9 Prolactin
      8.3 _2.49 5.81 Testosterone
      28.31 15.5 Free Testosterone
      تمام آزمایش هام مث همینن تقریبا و همیشه tshلب مرزه
      جسارتا آقای دکتر یک بار اتفاقی سونوگرافی تشخیص واریکوسل خفیف داد ولی دکتر که رفتم دکتر فرموند تشخیص دقیق واریکوسل با پزشک هست دومرتبه رفتم فرموند واریکوسل نداری حتی خفیف اون خطای سنو گرافی بوده که معمولا بعد عمل واریکوسل پیش میاد آیا درسته؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      واریکوسل رو از ذهنتون خارج کنید آزمایشات هورمونی جدید انجام بدین برام بفرستید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرول شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر جناب دکتر
    تو سونوگرافی من نوشته در کلیه راست دوتا کانون اکوژن مشکوک به سنگ به دیامترهای تقریبی ۹ و ۸/۵ میلی متر به ترتیب در پل تحتانی و میانی سینوس کلیه راست مشهود است . درمراجعه به پزشک متخصص داخلی داروی رنانکس و تامسولوسین برام تجویز کرده . البته من تا الان هیچ علایمی مثل درد و سوزش وغیره نداشتم والان هم ندارم و به طور اتفاقی در چک اپ سالیانه تو سونوگرافی متوجه شدم . به نظر جنابعالی امکان دفع این سنگها با داروها وجود داره ? واینکه نیاز هست به متخصص اورولوژی مراجعه کنم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      باید سنگ شکنی برون اندامی انجام شود
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۸ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام
    دو سال پیش مبتلا به پروستاتیت مزمن شدم که بعد چند ماه خوب شد. چند روزی بود بعد ادرار درد الت داشتم و بیضه درد. الان چند روزی میشه درد مقعد و اطرافش به سراغم اومده. بیماری کولیت زخمی هم دارم.
    درد مقعد و نشیمنگاه به خاطر پروستاتیت هست؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      باید ابتدا برای کولیت تحت بررسی و درمان قرار بگیرید
    2. تصویر کاربر علیرضا جمعه ۶ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      اقای دکتر برای کولیت در حدود ۸ ماه هست که تحت درمان هستم. بعمن ماه بعد تمامی آزمایشات دکتر گفتن که کنترل شده و خوبه.
      این علایم توی این چند روز که استرس زیاد داشتم پیدا شدن
      نظر سما ایتکه پروستاتیت نیس؟
    3. تصویر کاربر علیرضا جمعه ۶ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      اگر بعد بررسی کولیت متوجه سدم که این مشکل به روده ارتباط ندارد چیکار باید کنم؟ چون شما قبلا بهم گفتید که داروهای تامسولوسین و افلوکساسین ربطی به این التهاب پروستات من نداره و قطع کنم. الان بعد ادرار درد خفیف در الت و بالای ان هست.
      خواهشا کمک کنید.با توجه به حساسیت گوارشم نمیخوام سر خود دارو مصزف کنم.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      ببینید مثانه و سیستم گوارشی بهم مرتبط هستند علائمتون به صورت کلی میتونه مطرح کننده پروستاتیت باشه ولی چون پایه استرسی و همینطور ارتباطش با سیستم گوارش مطرحه ابتدا بررسی انجام بشه سپس بعد،از،اینکه همه ی تشخیصا رد شدن میشه درمان پروستاتیت رو انجام داد
    5. تصویر کاربر علیرضا شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      فقط امروز صبح قبل ادرار یک مایع سفید نوک الت دیدم، روزهای پیش تاحالا ندیده بودم. نیاز به آزمایش std panel هست یا آزمایش آنالیز ‌و کشت ادرار بذم کافیه،؟ آخرین رابطه حدود ۲ ماه پیش یوده است.
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      آزمایش آنالیز و کشت ادرار انجام بدین اگر ترشح نوک آلت ادامه دار بود کشت از ترشحات نوک آلت انجام شود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرول شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر خدمت جناب دکتر .
    من ۵۲ ساله هستم . تو سونوگرافی ابعاد پروستات 48* 44* 40 mm و حجم ۴۵ cc و افزایش یافته و پارانشیم غیر هموژن نوشته . تو آزمایش psa ۲/۵ هست . ولی من هیچ کدوم از علایم مثل ادار شبانه ، تکرر ادرار ، جریان ضعیف ادار و درد و ادرار دوشاخه رو ندارم . پزشک متخصص داخلی برام داروی پروستاتان و تامسولوسین رو تجویز کرده . خواستم نطر جنابعالی رو هم بدونم و از راهنماییتون بهره مند بشم . ممنون .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۴( 11 ماه پیش)
      خیر مصرف دارو برای شما لازم نیست
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر فرامز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 660 مشاهده پرسش
    با سلام مردی 62 ساله هستم که مدت 1سال است که دچار ناتوانی جنسی شده ام در ضمن داروی نیتروگلیسرین مصرف می کنم ایا میتوانم از داروی سیلید نافیل در دوز های یایین استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      مصرف سیلدنافیل برای شما ممنوع است
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 690 مشاهده پرسش
    سلام ,حدود 6 ماه است که دچار بی اختیاری ادرار شده ام 7ماه به پرستاری از کودکی می پرداختم که وزن زیادی داشت البته به یبوست هم زیاد دچار میشوم.آیا دچار افتادگی مثانه شده ام ؟و لطفا بفرمایید می توانم ازدواج کنم یا با این مشکل دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      حتما می توانید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 583 مشاهده پرسش
    سلام.مردی 27 ساله ام .مدت زیادیست که ادرارم کامل تخلیه نشده و خودبه خود قطرات ادرار از من دفع میشود.سونوگرافی انحام دادم که نتیجه آن این بود:حجم مثانه قبل از تخلیه 150سی سی و حجم مثانه پس از تخلیه 5 سی سی.RUG انجام دادم که تنگی مجرا نداشتم.سیتوسکوپی کردم که باز مشکل تنگی مجرا نداشتم که پزشکم برام دستور نوار مثانه نوشته.به نظر شما نیاز هست؟آیا مشکل من عصبی بودن مثانه هست؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      من موافق انجام نوار مثانه هستم اگر خواستید نوار دقیق انجام دهید با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 712 مشاهده پرسش
    سلام.آثار خود ارضایی رو توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      بزودی مطلب کامل می گذارم میخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب