جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یائسگی مردانه چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

یائسگی مردانه چیست؟ آمارها نشان می‌دهد 20 درصد از مردان بالای 60سال، 30درصد از مردان بالای 70 سال و 50 درصد مردان بعد از 80 سالگی دچار کاهش سطح هورمونهای جنسی مردانه یا یائسگی مردانه هستند. مردم یائسگی را واژه‌ای زنانه و پدیده‌ای فیزیولوژیک می‌دانند که در آن هومونهای زنانه وعادت ماهیانه حول وحوش 50 سالگی قطع می‌شود.

جالب است بدانید که مشابه این روند در مردان نیز دیده می‌شود ولی سیر یائسگی مردانه متفاوت‌تر و بسیار آهسته تر از یائسگی زنانه است طوری که برای مرد محسوس نیست ولی در بعضی از مردان این کاهش آنقدر سریع است که مشکلاتی جسمی و زناشوئی برایشان پدید می‌آورد.

در ادامه گفتگو با دکتر حسین کرمی فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری چاپ شده در مجله سلامت آمده است. دکتر حسین کرمی فوق تخصص بیمارهای کلیه ومجاری ادراری و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشتر درباره علت یائسگی مردانه ، نشانه‌ها و درمان آن می‌گوید:

چرا مردان یائسه می‌شوند؟

مرد مبتلا به سرطان بیضه

یائسگی مردانه با کاهش هورمون تستوسترون که نوعی هورمون آندروژنی است ظاهر می‌شود. این کاهش بعد از سن 40 سالگی برای همه مردان رخ می‌دهد. البته ترشح تستوسترون روند نزولی را طی می‌کند ولی قطع نمی‌شود و مردان قدرت باروری را از دست نمی‌دهند.

میزان کاهش آندروژن‌ها در هر مردی سالانه حدود یک درصد است. آمارها نشان می‌دهد 20 درصد از مردان بالای 60سال، 30درصد از مردان بالای 70 سال و50 درصد مردان بعد از 80 سالگی دچار کاهش سطح هورمونهای جنسی مردانه هستند.

کاهش هورمونهای مردانه با چه علائمی در مردان همراه است؟

کاهش میل جنسی ، کاهش حجم عضلات، کاهش تمرکز، اختلال در خواب، ضعف، بی‌حالی وخستگی زودرس می‌توانند از علائم کاهش هورمون تستسترون باشند. البته وجود این علائم صرفا به معنای یائسگی مردانه نیست و باید بررسی آزمایشگاهی انجام شود.

یعنی باید سطح هورمون در آزمایشگاه اندازه گرفته شود؟

در آزمایشگاه سطح هورمون تستوسترون خون اندازه‌گیری می‌شود. اگر سطح هورمون کمتر از 200 نانوگرم در 100 سی‌سی خون باشد؛ آندروپوز یا یائسگی مردانه اتفاق افتاده است ولی اگر بین 200 تا 300 نانوگرم در 100 سی سی خون باشد نشان از کاهش هورمون یا شروع یائسگی دارد.

در مردان یائسه یا در حال یائسگی بیمار از نظر کلسترول و هورمون ال دی ال نیز بررسی می‌شود چون با قطع هورمون مردانه این دو افزایش می‌یابند که عاملی هستند برای تصلب شرائین و احتمال حملات قلبی و مغزی را افزایش می‌دهند. بنابراین جلوگیری از یائسگی زودرس و به تاخیر انداختن آن نقش مهمی در سلامت جنسی و جسمی مردان دارد.

کاهش میل جنسی در مردان

آیا کاهش میل جنسی در مردان همیشه به دلیل کاهش هورمونهای جنسی است؟

کاهش میل جنسی ممکن است ریشه در مسائل روحی روانی مانند افسردگی، اختلالات خلقی یا بیماریهای جسمی مانند دیابت، فشارخون مزمن و… داشته باشد. همچنین مردانی که خواب خوبی ندارند شغل پراسترس دارند و به طور کلی کیفیت زندگی‌شان خوب نیست ممکن است کاهش میل جنسی داشته باشند بدون اینکه سطح هورمون تستوسترونشان پائین باشد. گاهی علت قطع یا کاهش تستوسترون ازجای دیگری است .

ترشح تستوسترون از غده‌ای به نام هیپوتالاموس و با ترشح هورمونی به نام جی ان آر اچ تنظیم می‌شود. این هورمون هیپوفیز را تحریک کرده و هورمون دیگری به نام ال اچ ترشح می‌شود که باعث تحریک بیضه و ترشح تستوسترون می‌شود. اگر به هر دلیل اختلالی در این مسیر وجود داشته باشد ترشح تستوسترون با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین وقتی مردی با شکایت کاهش میل جنسی به پزشک مراجعه می‌کند همه جوانب باید در نظر گرفته شود.

مردان چه کار کنند تا دچار یائسگی مردانه نشوند یا لااقل بتوانند آن را به تاخیر اندازند؟

کاهش تستوسترون خون با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر و جزئی از پدیده فیزیولوژیک بدن است. برای اینکه یائسگی مردانه را خفیف‌تر و شدت آن را به تاخیر بیاندازیم باید سبک زندگی سالم باشد. استعمال دخانیات، الکل، عدم تحرک، اضافه وزن، مصرف غذاهای ناسالم، وجود بیماریهای روحی روانی، وجود بیماریهای زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت کنترل نشده، مصرف داروهای اعصاب و روانگردان به تدریج باعث کاهش هورمون مردانه و ایجاد آندروپوز زودرس در مرد می‌شود.

یائسگی مردانه درمان دارد؟

بهترین درمان برای یائسگی مردان، پیشگیری است و همه مردان باید کیفیت زندگی‌شان را به خصوص بعد از 40 سالگی بهتر کنند. مثلا ورزش کنند، غذاهای خوب بخورند و بیماریهای زمینه‌ای را کنترل کنند، بیماریهای زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون را کنترل کنند.

در مواقعی هم که اختلالی در مسیر ترشحی تستوسترون وجود دارد می‌توان با جایگزین کردن هورمونها جی ان آر اچ یا ال اچ مشکل بیمار را برطرف کرد. اما وقتی برای مردی تشخیص آندروپوز داده شد و هورمون تستوسترون پائین بود بهترین کار این است که درمان آغاز شود.

اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود

درمان معمولا با تزریق هورمون تستوسترون است؛ البته تستوسترون به صورت ژل یا قرص هم وجود دارد که حتما باید با نظر پزشک تجویز شود چون تستوسترون زیاد عوارض خطرناکی برای بیمار دارد.چه عارضه‌ای؟ ورزشکاران زیادی را مشاهده می‌کنیم که از هورمون تستوسترون به عنوان داروئی برای عضله‌سازی استفاده می‌کنند.

تزریق این هورمون به داخل عضله و برای حجیم کردن آن دارای عوارضی است. یکی از این عوارض سرطان پروستات زودرس است. متاسفانه ترکیبات هورمونی به راحتی در اختیار مران قرار می‌گیرد و مردان به هیچ وجه نباید بدون نظر پزشک اقدام به استفاده از این هورمونها کنند.

 دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

4.2/5 - (24 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هاشمی پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من دوسال پیش بخاطر زخم دهانه رحم آزمایش اچ پی وی دادم و دو نوع پرخطر و دونوع کم خطر مثبت بود الان ۵ماهه پسرم بدنیا اومده از ترس اینکه بگیره آنقدر دستامو شستم اگزمای شدید گرفتم یک ماه پیش تست اچ پی وی دهانی دادیم با همسرم هردو منفی بودیم چندروز پیش برای معاینه زنان رفتم تا تست اچ وی هم بدم گفت زخمت خوب نشده بنظر شما اگر دهانی منفی باشه دهانه رحم ممکنه مثبت باشه از ترس اینکه نوزادم بگیره دارم دیوونه میشم خواهش میکنم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      در حین زایمان که همکاران زنان حداکثر دقت رو دارند که منتقل نشه بهداشت معمول دست رو رعایت کنید و اجازه ندهید به افکار وسواسی تبدیل شود
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    با سلام

    امروز بر روی کلاهک آلت تناسلیم لکه قرمز رنگ دیدم.. درد و خارش نداره .. لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام عکس از ضایعه بفرستید
    2. تصویر کاربر سعید شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      چشم
    3. تصویر کاربر سعید شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      فرستادم تو قسمت انتخاب فایل
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      کاندوم استفاده کرده اید؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    دکتر من دیگه با اون فرد که سوزاک داشت رابطه نداشتم بعد این عفونت درمان شده ممکنه این باقی مانده عفونت قبلی باشه
    1. تصویر کاربر حسین جمعه ۳۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      آقای دکتر اگه ازدواج کنم آیا این عفونت خشک شده آلودگی داره
      شما دکتر بسیار با تجربه هستید بنظرتون چیکار کنم قرص و دارو خیلی مصرف کردم
      جواب کشت ترشح استاف کوالاز منفی با فرهنگ اپتیکال few seen
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      نه همراه عزیز آلودگی ندارید و منتقل نخواهیدکرد کارهایی که بهتون گفتم رو انجام بدین
    3. تصویر کاربر حسین جمعه ۳۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      آقای دکتر الان اون عفونت خشک شده میاد دهانه آلت با دست بر دارم یا کاری نداشته باشم چون هر روز این کار میکنم و با دست بر میدارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      باید حضوری مراجعه کنید تا معاینه شوید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Ariya چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام
    وقتتون بخیر
    اقای دکتر این ضایعات چیه روی الت؟ زگیل هستش؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام زگیل نیست نگران نباشید
  • تصویر کاربر هلی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر اینا که بعد 5هفته بعد رابطه بوجود اومده زگیل است نه درد و ن خارش البته الا 4ماهه به وجود اومده تو این 4ماه کوچیکتر شده و فقط دور ختنه گاه هست و چطوری باید از بین ببرمشون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      عکس رو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر هلی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بفرمایید آقای دکتر
    3. تصویر کاربر هلی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      قبلاًبرامدگی زیادی داشت الا کمتر شده وقتی پوست و میکشی بر آمدگی خیلی کمی داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      در حد رویت زگیل نیست باید نمونه برداری انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 880 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده حدود 20 سال است با نوعی بیماری ( اگه بشه اسمش رو بیماری گذاشت) مواجه هستم که با توجه به نوع آن نمی تونم به دکتر مراجعه کنم و احتمالا هم نخواهم کرد. البته اگر به صورت غیر حضوری باشه مشکلی نیست و هزینه هم بعد از مداوا پرداخت خواهم کرد.
    شرح بیماری: موقع خواب اعم از روز یا شب، آلت تناسلی شروع به مور مور میکند (اسم دیگری برای اون نمیدونم) و این غیر از تحریک است. و واقعا نمیگذارد بخوابم. مگر اینکه آلت تناسلی را تحت فشار قرار بدهم. مثلا به شکم میخوابم و چیزی که کمی بلند باشد مثلا یک قطعه چوب یا هر چیزی که دم دست باشد حتی مثل لیوان زیر آلت میگذارم این کار باعث میشود که مورمور آلت از بین رفته و تقریبا کمی به درد متمایل میشود و میتوانم بخوابم. البته اینکه کجای آلت بزارم ممکن است تفاوت کند و از سر آلت تا انتهای آن حتی زیر بیضه ها را شامل میشود. نکته دیگر اینکه اگر خیلی خوابم بیاید خیل مجال اذیت پیدا نمیکند و میخوابم ولی ممکن است نصف شب با همین مور مور کردن از خواب بیدار شوم. نکته دیگر اینکه پس از عمل زناشویی با همسر تا ده دقیقه راحت هستم ولی بعد دوباره شروع میشود. در زمان بیداری و سرپا بودن معمولا اذیتی ندارد.
    با تشکر از مشاوره شما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ینی آلتتون دچار نعوظ بدون تحریک میشه؟
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام. فکر کنم اصلا متوجه سوال بنده نشدین. عرض کردم موقعی که دراز میکشم برا خواب (چه روز باشه یا شب). دو حالت برام هست. یا اونقدر خسته هستم که زود خوابم میبره یا خسته نیستم و دراز کشیدم که کم کم خوابم ببره. در حالت دوم کل آلت پس از چند دقیقه شروع به مور مور میکنه نه تحریک.(یعنی نیازی به انجام زناشویی ندارم) طوری مور مور میکنه که نمیذاره بخوابم کمی مثل سوزن سوزن شدن کف پا (با این تفاوت که اینجا سوزن سوزن شدن هست و در بنده مور مور). تنها راه حلش برام اینه که آلت رو تحت فشار بزارم تا مور مورش بیفته. برای این منظور به شکم میخوابم و چیزی یا شی ای زیر آلت میذارم. هر چی دم دستم باشه که سفت باشه مثل لیوان، دمپایی، و ... وقتی آلت روی اون قرار میگیره یه کم به طرف درد متمایل میشه و مور مور کم شده و کم کم خوابم میبره. یا اینکه باید با دست برخی جاهای آلت رو فشار بدم. در حالت اول هم که اول پاسخ عرض کردم که ممکنه از خستگی زود خوابم ببره در این صورت هم ممکنه نصف شب با مور مور شدید از خواب بیدار بشم که باز هم باید تحت فشار قرار گرفته تا دوباره بخوابم. امیدوارم که متوجه بیان بنده شده باشین. هر چند فکر میکنم مرضم، مرض آدمیزاد نباشه. تشکر از صبوری شما دکتر گرامی. امیدوارم تا برطرف شدن مشکل ان شاالله در کنارم باشین
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ابتدا باید از نظر دیابت تحت ارزیابی قرار بگیرید در صورت نرمال بودن آزمایشات مشکل به صورت عصبی شناختی هست و باید توسط روانپزشک ویزیت شوید
    4. تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام. کلیه آزمایشات رو دادم. قند و چربی و ... الحمدلله هیچ مشکلی نیست. و این مشکل تقریبا 20 سال هست که با بنده هست. منظورتون این هست که ما از نظر فیزیکی در بیماریهای آلت تناسلی، چنین بیماری نداریم؟؟؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بله همچین چیزی در طول ۲۸ سال سابقه ی من ندیدم جزو مسائل روانشناختی میباشد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر به.نا.م دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ..من هشت سال پیش برا ریزش موهام رفتم دکتر پوست مو که برام دارویی فیناستراید تجویز کردن ..که سه مرحله که رفتم دکتر هر سه بار این دارو رو تجویز کردن که با مصرف این دارو میل جنسیم از بین میرفت یا کم میشد ..مرحله اول و دوم با قطع دارو میل جنسیم برمیگشت ولی مرحله سوم میل جنسیم دیگه برنگست و هشت ساله بی میلی جنسی دارم عدم نعوظ ..اصلا تو این هشت سال نعوظ صبح گاهی ندارم قبلا مرتب هر روز داشتم ..هیچ مشکل جنسی هم نداشتم بعد رفتم دکتر اورولوژی من موضوع رو بهش گفتم درباره این دارو ..گفتن ربطی نداده با قطع دارو از بین میره ..شما ازدواج کنی خوب میشی ازدواج کردم خوب نشدم که هیچ بدتر هم شدم ازماش تستستورون هم دارم خوب بود ولی من بعد اون دارو این طور شدم ..ان شالله که شما بتونین کمکم کنید ..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام اصلا نعوظ ندارید؟ یا در حفظ نعوظ مشکل دارید؟
    2. تصویر کاربر به.نا.م دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ۳۲ سالمه آقای دکتر ..من واریکوسل درجه دو هم دارم ولی عملی نیس بیماری خاصی هم ندارم فقط در حفظ نعوظ مشکل دارم ..تو رابطه نمیتونم یه چن ثانیه وایسم همون نعوظ ضعیفمم از ببین میره ...این روز ها هم اصلا تمایل برا رابطه ندارم ..تو این هشت سال هم هیچ وقت نعوظ کاملی نداشتم مثل قبل ..کلا ادم حالش از خودش بهم میخوره ..
    3. تصویر کاربر به.نا.م دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      من همیشه تو ذهنمه که قرص فیناستراید منو به این روز انداخته ...و نظر مردم هم در پرسش پاسخ خوندم که بعضیاشون مثل من هستن بعد این دارو که دیگه میل جنسیشون برنگشته ..حتی نوشته بودن که این دارو سمه ادم رو نابود میشه ..اکثر دکترا هم درباره این دارو در شک و تردیدن ..
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      طبق مطالعات انجام شده با قطع فیناستراید سرکوب جنسی برداشته می‌شود اگر مشکل جنسی دارید میتواند علت های دیگری داشته باشد قرص تادالافیل ۲۰ دو ساعت قبل از رابطه مصرف کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر

    متاسفانه بنده بعد از مدت کمی که نعوظ پیدا میکنم آلتم شل میشه
    حدود دوماه پیش مقدار کمی احساس سوزش مجرا داشتم و آزمایش و سونو دادم مشکلی نبود
    حالا برای اختلال نعوظ چه توصیه و یا دارویی رو پیشنهاد میکنید

    سن 30
    فاویسم هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام و احترام بررسی از نظر دیابت و همینطور مصرف قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم نیم ساعت قبل از رابطه ی جنسی توصیه میشود
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    ببخشید جناب دکتر محدودیت پاسخ دهی ایجاد شد سوال قبلی نتونستم بفرستم بفرمایید
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ببخشید جناب دکتر عکس ارسال شد ؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بله عکستون رو دیدم، نگران نباشید نیاز به اقدام خاصی نداره، در صورت افزایش سایز ، تغییر رنگ بیشتر و موارد جدید باید حضورا معاینه بشید ولی در حال حاضر نیاز به هیچ اقدامی نیست
    3. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      آقای دکتر ببخشید این سفیدی فکر کنم مثل قبلیه نباشه فکر کنم به دلیل خودارضایی مکرر پوستش کمی آسیب دیده درسته ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بله همینطور است حساسیت به مواد و اصطکاک ایجاد شده باعث آزرده شدن پوست در طولانی مدت میشود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام ، دوسال پیش بایکی برای یکبار رابطه جنسی داشتم ، وبیش از حد از اسپری لیدوکایین استفاده کردم که همان ساعات اولیه احساس سوزش خفیفی داشتم بعد از چند ماه کم کم سوزش تبدیل به درد شد. جوری که لبه خروجی ادرار به لباس زیر برخورد می‌کرد دردش بیشتر میشد. و به پزشک ارولوژی درمانگاه بیمارستان مراجعه کردم و بحث اسپری را گفتم، و سنوگرافی، آزمایش کشت ادرار، و خون را که قبل از مراجعه به درمانگاه گرفته بودم را ارائه دادم و همه منفی بودند و دکتر فقط قرص سیپروکساسین و بعد دوهفته سفکسیم 400 تجویز کردند. بعد از یکماه نتیجه ایی حاصل نشد و دوباره به پزشک مراجعه و تحت عمل سیستوسکوپی قرار گرفتم که نتیجه منفی بود. بعد از 2سال خوب درمان نشدم و همیشه این درد مزمن همراهم بود، ناگفته نماند وقتی آلتم را بدست میگیریم و آن را فشار می دهم دردش شروع میشود. و پیش پزشک دیگه ایی رفتم همه چیزو تعریف کردم و 6عدد آمپول آمیکاسین500 و شربت فوماسین و آزروماسین تجویز کردند و بعد از اتمام دوره مصرف 10روزه از دارو نتیجه ایی نگرفتم و بعد از مصرف دارو بیضه سمت راستم گاه گاهی تیر می کشدو پیش همان دکتر مراجعه و فرمودند که شما مشکل خاصی ندارید و درد شما مزمن است و به مرور زمان بهبود پیدا میکنید، لازم بذکر است نه سوزش ادرار نه ترشحات و تورم و زگیلی وجود دارد، حال با گذشت 2سال درد آلتم خوب نشده البته گاهاً خفیف و گاهاً شدید می شود، ناگفته نماند وقتی شب می‌خوابم صبح بدون درد بیدار میشم همینکه کارای روزمره خود را شروع میکنم و آلتم به لباسها برمی خورد درد من کم کم شروع میشود. حال نمیدانم درد آلتم از رابطه است یا از اسپری.؟ ولی هرچی کی هست بعد از دوسال نه علامتی هست و نه درمانی..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام همه بررسی ها شده . درد احشایی است و دارویی براش نیس. به متخصص طب فیزیکی و یا درد مراجعه کنید شاید بتونن کمک کنن مثلا با بلوک عصبی
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر