جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان ویروس اچ پی وی در مردان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

HPV یا ویروس پاپیلوم انسانی یکی از متداول‌ترین ویروس ‌هایی است که از طریق روابط جنسی منتقل می‌ شود. تخمین زده می‌ شود که حدود 80% از آمریکایی ‌هایی که به لحاظ جنسی فعال هستند، در طول عمر خود HPV را تجربه می‌کنند. این بدان معناست که هرکس تجربه فعالیت جنسی را داشته باشد، شانس بالایی در ابتلا به این ویروس دارد. اما تنها درصد کمی از زنان و حتی مردان که به HPV آلوده شده باشند، علائم آن را تجربه می‌کنند.

تقریباً در اکثر موارد، سیستم ایمنی، ویروس را تحت کنترل نگه می ‌دارد و یا اینکه آن را از بین می ‌برد. در ادامه مطلب، ویروس اچ پی وی در مردان را بررسی خواهیم کرد.

زگیل تناسلی در مردان

انواع مختلفی از ویروس HPV وجود دارد. برخی از این گونه ‌ها سبب ایجاد زگیل تناسلی می شوند که می‌تواند به ‌صورت رشد بافت پوست گوشتی، بدون درد و گل‌کلم مانند ظاهر شود. زگیل ‌ها اغلب کوچک هستند و به‌ سختی قابل مشاهده هستند و ظاهر متفاوتی دارند: ممکن است ظاهر صاف، زبر، بزرگ و یا کوچکی داشته باشند. ممکن است فقط یک زگیل در ناحیه وجود داشته باشد و یا اینکه چند زگیل در ناحیه تناسلی به‌ صورت پراکنده ظاهر شوند. انواع مختلف ویروس HPV که باعث ایجاد زگیل می‌شوند، با عنوان «کم‌ خطر» شناخته می‌شوند، زیرا تقریباً هرگز ارتباطی با سرطان ‌های تناسلی یا مقعدی ندارند.

انواع دیگر ویروس HPV که نوع «پرخطر» نامیده می ‌شوند، می ‌توانند باعث ایجاد تغییرات سلولی جزئی در آلت تناسلی و مقعد مرد شوند که نمی‌توان آن را با چشم غیر مسلح دید، اگرچه این تغییرات اغلب مشاهده نمی‌ شوند و سرطان آلت تناسلی و مقعد بسیار نادر است.

آیا عفونت ‌های ناشی از HPV قابل‌درمان هستند؟

با این ‌حال، درمان ‌های خوبی برای بیماری ‌های ناشی از HPV مانند تغییرات سلولی یا زگیل تناسلی وجود دارد. در صورت نیاز، کادر درمانی گزینه‌ های مختلف را برای درمان زگیل تناسلی با شما پیشنهاد می‌کنند.

آیا ویروس HPV می‌تواند منتقل شود؟

ازآنجاکه HPV بسیار رایج است، حتی کسانی که تنها یک شریک جنسی داشته ‌اند، می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند. استفاده صحیح از کاندوم در هر رابطه جنسی، خطر ابتلا به عفونت ‌های ناشی از روابط جنسی را کاهش می‌ دهد و ممکن است فرد را در برابر HPV محافظت کند. به‌خاطر داشته باشید که پوست اطراف مقعد و ناحیه تناسلی، توسط کاندوم پوشانده نمی‌شود و می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

بهترین پیشگیری تزریق واکسن HPV است. این واکسن می‌تواند از آلودگی به HPV پرخطر و کم‌ خطر جلوگیری کند و برای پسرها و مردان جوان (همچنین دختران و زنان جوان) توصیه می‌شود.

چطور مردان تحت آزمایش HPV قرار می‌گیرند؟

مردان معمولاً با معاینه بصری برای بررسی ضایعات (مانند زگیل) به‌صورت بالینی غربالگری می‌شوند (هیچ روش خاص و تأیید شده‌ای برای آزمایش مستقیم ویروس اچ پی وی در مردان وجود ندارد). محققان به دنبال روش ‌هایی برای غربالگری بهتر در مردان هستند، اما نبود گزینه ‌های تست برای مردان، می ‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد.

هر کسی که سابقه رابطه جنسی مقعدی داشته باشد (تحت دخول از مقعد قرار بگیرد)، باید با پزشک خود در مورد انجام تست پاپ مقعدی مشورت کند. سرطان مقعد متداول نیست، اما غربالگری هنوز هم می‌تواند یک اقدام احتیاطی مهم باشد.

آیا شریک جنسی نیز تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرد؟

شرکای جنسی که فقط به لحاظ جنسی با یکدیگر ارتباط دارند، احتمالاً ویروس مشترک را به همدیگر منتقل نمی‌کنند. هنگامی که ویروس HPV از بین می‌ رود، سیستم ایمنی، نوع آن را به ‌خاطر می ‌آورد و از بروز مجدد عفونت جدید از همان نوع جلوگیری می‌کند.

با این‌ حال، از آنجا که انواع مختلفی از ویروس HPV وجود دارد، مصونیت از یک نوع، ممکن است شما را از ابتلا مجدد به گونه ‌های دیگر محافظت نکند.

آیا یک مرد می‌توانند تست شود؟

تحقیقات نشان داده است که آزمایش HPV ممکن است نتایج ناسازگاری را در مردان نشان دهد. این به این دلیل است که گرفتن نمونه سلولی خوب از پوست ضخیم آلت تناسلی مردانه دشوار است. اگر افراد زمانی که در معرض HPV قرار می‌گیرند، علائم قابل ‌مشاهده‌ای ندارند؛ پس برای اکثر افراد، وجود ویروس غیرقابل ‌مشاهده است. این امر به ‌ویژه در مورد مردان صادق است. اگر مردی در معرض نوعی از HPV که مدام در حال تغییر سلولی است قرار گیرد، بعید است که علائم داشته باشد.

در صورت عدم وجود علائم آلودگی در مردان، آزمایش آن دشوار خواهد بود. در بیشتر مواقع، آلودگی به انواع ویروس اچ پی وی در مردان، هیچ‌ گونه خطری از جمله سرطان برای سلامتی آن ها ندارد.

درمتن مثانه بیش فعال

اطلاعات مربوط به ویروس اچ پی وی در مردان

به ‌عنوان یک مرد، باید چه چیزی در مورد HPV یا همان ویروس پاپیلوم انسانی بدانید؟ این اطلاعات تک صفحه ‌ای، اصول اولیه را شامل می‌ شود، از جمله اینکه چگونه می ‌توانید به این ویروس آلوده شوید، چه عواملی می ‌تواند عامل ایجاد آن باشد و چگونه می‌ توانید خطر آلودگی خود را کاهش دهید.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.1/5 - (10 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر