جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان بیماری مثانه بیش فعال ( تکرر ادراری) چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بیش فعالی مثانه چیست؟ آیا درمان قطعی مثانه بیش فعال امکانپذیر است؟ بیش فعالی مثانه عبارت است از میل شدید ناگهانی (ارجنسی) برای خالی کردن مثانه است که ممکن است با بی اختیاری ادرار همراه باشد. به طور معمول تکرر ادرار و ادرار شبانه نیز از علائم دیگر این بیماری هستند. مجموعه این علائم به علائم ادراری تحتانی تحریکی یا Storage LUTS معروف هستند. اثر عمده این بیماری کاهش کیفیت زندگی بیماران و مغایرت آن با زندگی اجتماعی معمولی می باشد.

برگشت ادراری
برگشت ادراری

میزان ابتلا به بیماری چقدر است؟

این بیماری در عالم از علل عمده صرف هزینه درمانی برای بیمار و سیستم بهداشتی درمانی است. مطالعه ارزیابی بیش فعالی مثانه در سطح ملی در مقیاس وسیع و در افراد اجتماع آمریکا به اندازه گیری شیوع و اثر بیش فعالی مثانه در ایالات متحده اجرا شده است.

در اروپا حدود 49 ملیون و در آمریکا نزدیک به 33 ملیون نفر به علائم بیش فعالی مثانه مبتلا هستند. این نسبت بالاتر از شیوع بیماری فشار خون، آسم و دیابت می باشد! شیوع بیش فعالی مثانه با بالارفتن سن افزایش می یابد و البته این بیماری یک فرآیند طبیعی در نتیجه بالارفتن سن نمی باشد. به نظر می رسد در ایران تعداد این بیماران زیاد است اما تاکنون مطالعه ای در این مورد انجام نشده است.

وضعیت درمانی مبتلایان چگونه است؟

به دلیل ناشناخته ماندن این بیماری و نسبت دادن علائم بیماری به سایر بیماریها، تنها عده معدودی از درمان مناسب بهره می برند.

در تعدادی از این بیماران میزان علائم در حد غیر قابل تحمل بوده و باعث صرف هزینه قابل توجه از جانب بیمار و دستگاه های بهداشتی برای درمان می شود. به علاوه به دلیل وحشت اکثر مردم از بیماریهای کلیه و نسبت دادن علائم ادراری ناشی از بیش فعالی مثانه به احتمال خرابی کلیه، کیفیت زندگی مبتلایان به مقدار بیشتر از معمول صدمه خواهد دید.

در ویدئوی زیر دکتر کرمی زمان مناسب برای تخلیه ی ادرار را بیان می کند.

تشخیص بیماری بیش فعالی مثانه چگونه است؟

شرح حال، معاینه و استفاده از پرسشنامه های تدین شده مناسب اولین قدم در تشخیص بیماری است.

رد عفونت های ادراری و سایر بیماریهای دارای علامت مشابه با آزمایش های مناسب یا بررسی های تصویربرداری مختلف ابتلا به ساکن لازم است. برای تشخیص خود بیماری از تست اورودینامیکی استفاده می شود.

درمان بیش فعالی مثانه چگونه است؟

درمان شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است:

  • تغییر در شیوه رفتار شامل اجتناب از مصرف نوشابه و چای و سایر مایعات در مواقع خاص تجویز داروهای آرام کننده عضله و مخاط مثانه.
  • تجویز دارو به داخل مثانه
  • درمان با امواج الکتریکی متعادل کننده ندرتاً استفاده از اعمال جراحی

نتایج درمان چگونه است؟

شناسایی و درمان بیش فعالی مثانه در اوایل بیماری، در مراقبت بیماران نقشی بهتر و در کاهش هزینه ها نیز مؤثرتر خواهد بود. اما در عمل تأخیر زیاد در شناسایی و در تداوم پیگیری درمانی وجود دارد. شناساندن بیماری به افراد جامعه از پدیده “شرم از اعتراف به بیماری” و تسلیم شدن در مقابل این طرز فکر که بی اختیاری بخشی از بالا بردن اعتماد به نفس و کیفیت زندگی مبتلایان کمک خواهد کرد.

آیا بیماری پیش فعالی مثانه ارثی است؟

درمان خانگی مثانه بیش فعال

1- مصرف غذا ها و نوشیدنی هایی را که موجب تحریک مثانه می شوند، کاهش دهید. غذا ها و نوشیدنی های خاصی وجود دارند که مثانه را تحریک می کنند. شما می توانید درمان مثانه بیش فعال را با پرهیز از نوشیدنی های ادرارآور شروع کنید. این نوشیدنی ها حاوی الکل و کافئین هستند که بدن شما را تشویق به تولید ادرار بیشتر می کنند. شما همچنین می توانید چندین غذا را از برنامه غذایی خود حذف کنید، سپس آنها را یکی یکی اضافه کنید.

این کار به شما نشان می دهد که کدام غذاها علائم شما را تشدید می کنند، بنابراین می توانید از مصرف آنها خودداری کنید. شما می توانید برای بهبود هضم غذا، فیبرها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غلات و بلغور جو دو سر بسیار مفید هستند. میوه های تازه و خشک شده، سبزیجات و حبوبات نیز می توانند به شما کمک کنند. بسیاری از افراد، وقتی که روش خوردن و نوشیدن خود را تغییر می دهند، احساس بهتری پیدا می کنند.

برخی از غذاها و نوشیدنی ها که ممکن است مثانه شما را تحت تأثیر قرار دهند:

تاثیر غذاهای تند بر مثانه

2- تعداد دفعات ادرار کردن خود را یادداشت کنید. به مدت چند روز، تعداد دفعات دستشویی رفتن خود را ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند که درک بهتری از بدن خود داشته باشید. این یادداشت ها ممکن است به شما نشان دهند که علائم شما بدتر شده است. برای مثال، آیا علائم شما پس از نوشیدن یا خوردن غذاهای خاصی تشدید می شوند؟ وقتی که مایعات کافی نمی نوشید، علائم شما بدتر می شوند؟

3- ادرار کردن مجدد. در این حالت شما دوبار مثانه خود را تخلیه می کنید. این راهکار می تواند برای کسانی که در تخلیه کامل مثانه خود مشکل دارند، مفید باشد. پس از این که به دستشویی می روید، می توانید چند ثانیه منتظر بمانید، سپس دوباره تلاش کنید.

4- به تأخیر انداختن ادرار. قبل از رفتن به دستشویی صبر کنید، حتی اگر نیاز فوری به ادرار کردن دارید. در ابتدا فقط چند دقیقه باید صبر کنید. به تدریج ممکن است قادر باشید دو تا سه ساعت دستشویی رفتن خود را به تأخیر بیندازید. این کار را فقط در صورت توصیه پزشک انجام دهید. برخی از افراد وقتی که بیش از حد برای دستشویی رفتن منتظر می مانند، احساس می کنند که شرایط آنها بدتر شده یا دچار نشت ادرار شده اند.

5- زمان بندی ادرار. این روش به این معناست که برنامه ی دستشویی روزانه داشته باشید. به جای دستشویی رفتن در صورت نیاز، شما باید در طول روز در زمان های مشخصی به دستشویی بروید. شما و پزشکتان یک برنامه ی منطقی تنظیم خواهید کرد و شما باید سعی کنید هر دو تا چهار ساعت یکبار به دستشویی بروید، چه احساس نیاز داشته باشید، چه نداشته باشید. هدف این است که از نیاز مبرم و فوری به ادرار جلوگیری کنید و کنترل آن را دوباره به دست آورید.

مثانه تحریک پذیر

6- تمریناتی برای تقویت عضله ی مثانه.

◾ تمرینات کگل: سفت کردن و محکم نگه داشتن عضلات لگن برای تقویت کف لگن

◾ انقباض های سریع: در این تمرین باید عضلات کف لگن خود را بارها و بارها فشرده و رها کنید. بنابراین، وقتی که نیاز فوری به دستشویی رفتن دارید، چند انقباض سریع می تواند نیاز مبرم به دستشویی رفتن را کنترل کند. پزشک یا فیزیوتراپیست به شما نحوه انجام این حرکات را آموزش می دهد.

تمرینات ذهن آگاهی و بازخورد زیستی نیز به شما در شناخت مثانه کمک می کنند. این روش از صدا ها و نمودارهای کامپیوتری برای بررسی حرکات عضلات استفاده می کند. این تمرینات به شما آموزش می دهند که عضلات لگن چگونه حرکت می کنند و چقدر قوی هستند.

قرص های مناسب برای درمان مثانه بیش فعال

داروهای آنتی کولینرژیک: این داروها می توانند مثانه بیش فعال را درمان کنند و برای بی اختیاری ادراری مفید باشند. اُکسی بوتینین (دیتروپان)، تولترودین (دترول)، داریفناسین (انابلکس)، فسوترودین (توویاز)، سولیفناسین (وزیکر) و کلرید تروسپیوم، نمونه هایی از داروهای آنتی کولینرژیک هستند.

تزریق بوتاکس برای درمان مثانه

یک اورولوژیست یا متخصص زنان می تواند این کار را انجام دهد. آنها ممکن است خدمات بوتاکس مثانه را ارائه دهند. بوتاکس با شل کردن عضله ی دیواره مثانه، بی اختیاری ادرار و نیاز فوری به ادرار را کاهش می دهد. بوتاکس همچنین، از فشار بیش از حد به مثانه جلوگیری می کند. پزشک برای تزریق سم بوتولونیوم به مثانه، از یک سیتوسکوپ برای مشاهده درون مثانه استفاده می کند و سپس مقدار کمی از ماده را به عضله ی مثانه تزریق می کند.

این رویکرد در مطب پزشک با بیحسی موضعی انجام می شود. تأثیر بوتاکس تا 6 ماه دوام دارد. وقتی که علائم مثانه بیش فعال برمی گردد، تکرار درمان ضروری خواهد بود. پس از آن، پزشک شرایط شما را بررسی می کند تا ببیند درمان بوتاکس برای شما تأثیر مثبتی داشته است یا خیر.

او شرایط شما را بررسی می کند تا متوجه شود که مشکل شما رفع شده است یا هنوز هم نمی توانید حجم ادرار زیادی را در خود نگه دارید. اگر ادرار شما به خوبی آزاد نمی شود، ممکن است لازم باشد به طور موقت از یک سوند استفاده کنید.

تزریق بوتاکس برای درمان مثانه

تحریک عصب

درمان دیگر برای افرادی که نیاز به کمک دارند، تحریک عصب می باشد که درمان نورومدولاسیون نیز نامیده می شود. این نوع درمان، پالس های الکتریکی را به عصب هایی می فرستد که مسیر مشترکی به مثانه دارند.

در مشکل مثانه بیش فعال، سیگنال های عصبی بین مثانه و مغز ارتباط درستی ندارند. این پالس های الکتریکی به مغز و عصب ها کمک می کنند تا ارتباط بهتری با مثانه داشته باشند، به طوری که مثانه بتواند عملکرد درستی داشته باشد و علائم بیش فعالی مثانه بهبود پیدا کند.

دو نوع روش تحریک عصب وجود دارد:

تحریک عصب تیبیال از طریق پوست (PTNS): PTNS روشی است که عصب های مثانه را ترمیم می کند و با قرار دادن یک الکترود کوچک در نزدیکی قوزک پا انجام می شود. در این روش، پالس هایی به عصب تیبیال ارسال می شود. عصب تیبیال در امتداد زانو به عصب های پایین کمر می رسد. پالس ها به کنترل سیگنال هایی کمک می کنند که عملکرد درستی ندارند. اغلب اوقات، بیماران بسته به تأثیر درمان، به 12 جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

نورومدلاسیون ساکرال (SNS): این روش نحوه عملکرد عصب ساکرال را تغییر می دهد. این عصب، سیگنال هایی را بین نخاع و مثانه جابه جا می کند. عملکرد این روش، کمک به نگهداری و آزادسازی ادرار می باشد. در بیماری مثانه بیش فعال، این سیگنال های عصبی، وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند. در این روش، از یک ضربان ساز مثانه برای کنترل این سیگنال ها استفاده می شود.

اولین قدم، کاشت یک سیم الکتریکی در زیر پوست پایین کمر می باشد. این سیم در ابتدا به ضربان ساز دستی متصل می شود تا پالس هایی را به عصب ساکرال بفرستد. شما و پزشکتان باید بررسی کنید که آیا این ضربان ساز می تواند به شما کمک کند یا خیر. در صورتی که این روش مؤثر باشد، دومین مرحله، کاشت یک ضربان ساز دائمی است که می تواند ریتم عصب را تنظیم کند.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.7/5 - (12 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارمین شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر دکتر دامپزشک هستم چندین ساله دچار تکرر ادرارم ۸سال قبل در بیمارستان امام نوار مثانه گرفتم حجم نهایی مثانه ۱۷۰سی سی که تشخیص دکتر مثانه تحریک پذیر بود. یک ماه قبل با مطب تماس گرفتم منشی گفتند باید نوار مثانه بگیرم خواستم بپرسم با شرایط کرونایی میشود مستقیم بوتاکس زد بدون گرفتن نوار مثانه وایا شما تزریق رو مصلحت میدونید در ضمن قبلا قرصای یو ریناسین و تولترودین و... مصرف کردنام جواب نگرفته ام. با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      خیر بهتره نوار مثانه جدید بگیرید و بیارید
  • تصویر کاربر مرتضوی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر پسرم بیماری ام اس دارد و ادرار را با سوند تخلیه می کنیم. ماه پیش دچار عفونت شد و 10 روز سفیکسیم مصرف کرد.
    الان دوباره دچار عفونت شده. ته ادرار چرکی است و ترشح زیاد دارد. ایا امکان دارد انتی بیوتیک افونت را تشدید کند و بعد از قطع ان عفونت
    تشدید شود. الان نمی دانم چکار کنم. اگر انتی بیوتیک قوی تر بدهیم ایا ممکن است دوباره بعد از عفونت تشدید یابد. فبلا خدمت شما رسیدم
    و به پیشنهاد شما به او سوند زدم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      خیر نیازی نیست قوی تر بدید همین دارو رو ۲ هفته ادامه بدید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عرض ادب پسر 23 ساله هستم حدود 6 ساله درگیر اختلال مثانه خجالتی پاریورزی هستم آیا واقعا درمان دارویی داره این مرض آزار دهنده ؟ اگ داشته باشه خدمتتون برسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      مشکل در ادرار کردن دارید؟
  • تصویر کاربر فرشته پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    باسلام ۵۵سال دارم دکتر زنان هم رفتم گفتند مشکلی نیست اما درطول سال یکبار سوزش ادرار دارم دردزیرشکم ودراثرآن کلیه هام درد می کنه والان دفعات سوزشم زیادشده ودرآزمایشات هم عفونت دیده نمشه اما سوزش دارم ودرخوردن هندوانه وآب زیاد اثردردکمتر میشه لطفا راهنمایی فرمایید ازشهرستان تماس میگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی کلیه ها و‌ مجاری ادراری و مثانه پر و خالی و آنالیز و کشت ادراری انجام بدید و جوابش رو بفرستید
  • تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترعزیز
    همسر بنده بعدازانجام رابطه دچار عفونت مکرر میشه به پزشک زنان هم چندبار مراجعه کرده واقدامات زیرهم انجام داد*3 دوره مترونیدازول خوراکی

    *4 دوره فلوکونازول خوراکی

    *2 دوره کپسول خوراکی لاکتوفم برای تنظیم pH واژن

    *1 دوره کپسول واژینال پروواژ برای تنظیم pH واژن

    *3 دوره پماد واژینال کلوتریمازول

    *3 دوره پماد واژینال کلیندامایسین

    *استفاده از ژل شستشوی خارجی واژن دئودراگ برای قارچ

    *استفاده از آب و سرکه برای شستشوی داخلی واژینال

    دوبار انجام تست پاپ اسمیر در یک سال که نرمال بود
    خودم هم عفونت پروستات داشتم که بامشورت شما10روز افلوکساسین 200به همراه آمنیک استفاده نمودم اما همچنان پس از ادرار کردن وخارج شدن ازدست شویی چند قطره ازمن خارج می‌شود راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      برای پیشگیری از عود مجدد عفونت تناسلی همسرتون باید حتما بعد رابطه حموم برن و اگر باز هم عفونت مکرر میکنند،قبل رابطه یک عدد سیپروفلوکساسین ۵۰۰ مصرف کنید
  • تصویر کاربر Maralpoorali شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1227 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر عزیز دو هفته قبل برای ماموریت به یکی از شهرها رفتم و مجبور شدم از دستشویی بین راه استفاده کنم . دستشویی خیلی تمیز بود ولی همینکه استفاده کردم و اب باز شد چاه پر شد و من با دیدنش چندشم گرفت و گفتم ایوای میکروب وارد بدنم شد. گفتن این جمله همان و من دو روز بعد شروع به سوزش بعد ادرار کردم. دمنوش و نشستن تو اب و جوش شیرین و اب نمک اثر نکرد تا اینکه پریروز دکتر رفتم و گفت چون سوزش بعد ادرار داری می شه عفونت مثانه.

    بهم سیپروفکت 500 هر 12 ساعت

    اکسی بوتینین هر شب یک عدد

    پماد کلروتومایزول واژنی هر شب

    دو سری امپول پیروکسیکام و هیوسین و ویتامین سی

    فنازوپیریدین هر 8 ساعت که رنگ ادرار را نارنجی می کنه و شبیه بتادینه داد

    تو خونه با دامن هستم لباس زیر نمی پوشم مایعات زیاد می خورم تا عنبر نسا دود کردم اما هنوز که هنوز حالتم مثل اینه که دست ادم بسوزه و گز گز کنه. خواستم بدونم چقدر زمان می بره خوب شم؟ من اولین بارمه با این عارضه روبرو شدم
    ترشح و بوی بد ندارم
    خون تو ادرارم نیست
    دو تا بچه دارم
    14 ساله ازدواج کردم
    طبیعی جلوگیری می کنم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب آقای دکتر بنده سعید ۳۹ ساله ازهمدان می باشم مدت چند سالی است که دارای تکرر ادرار مزمن می باشم بطوریکه پس ازهربار مصرف مایعات کمی بایدسریع دسشویی برم وومشکل اینجاست که کامل تخلیه نمیشوم بطوریکه بایستی در آن لحظه چندین بار بشینم وپاشم تا کامل تخلیه صورت گیرد اونم نه به صورت کامل و بدتر اینکه باقی مانده ادرارم رابایستی پس از نشستن و تخلیه حتما بلند شم و سر پا باشم تا کامل تخلیه شوم ودر غیر اینصورت مثانه ام کامل تخلیه نمی شودوبازم بد تر اینکه هنوز دو دقیقه نگذشته بایستی دو یا چند بار دیگه این عمل رو انجام بدم تا نهایتا تخلیه کامل صورت گیرد وبار ها وبارها در این خصوص به متخصصین مربوطه مراجعه وکلی آزمایشات وسونوگرافی از کلیه ومثانه وپروستات انجام که مشکل خاصی در اونها نبوده ودر چندین نسخه متفاوت داروهای آرام بخش مثانه،تامسولوسین و.. تجویز که پس از مصرف هیچگونه نتیجه ای نگرفتم و کماکان همین مشکل رو دارم تا جاییکه از روح وروانم رو درگیر خودش کرده خواهشا دراین خصوص بنده را راهنمایی بفرمایید،با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      باید از جهت بررسی تنگی مجرا RUG گرفته شود و سیستوسکوپی شوید
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من در مطب شما تست یورودینامیک انجام دادم و پس از ویزیت حضوری شما به من گفتید که مثانه ام ضخیم شده و حجمش ۱۷۲ سی سی شده . گفتید که باید رفتار درمانی انجام بدم. آیا با رفتار درمانی حجم مثانه من به حالت طبیعی ( ۵۰۰ سی سی ) برمی گردد یا خیر ؟؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      بهتر میشود ، بله
  • تصویر کاربر بحیرایی چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام از همدان تماس می گیرم پدرم تومر مثانه داشتند سیستوسکوپی انجام شد و پاتولوژی هم همین طور الان داروی زیر رو براشون تجویز کردند خواستم بدونم لازم خدمت شما بیاوریمش یا اینکه همین دارو را استفاده کنند چقدر احتمال عود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ه نوبت BCG تزریق شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ۶ نوبت BCG تزریق شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت شما

    بنده چند ماهی است که از تکرر ادرار رنج میبرم-با وجود تخلیه کامل مثانه -با نوشیدن -چای -آب ووو هرمایعی دیگر حتی بمقدار کم سریعا حالت ادرارم میگیرد و باید تخلیه کنم-ضمنا ادرارم طبیعی است و هیچگونه رنگ و بویی را در آن مشاهده ننموده ام و الحمدولله از جانب کلیه و مثانه دردی را حس نمیکنم -مشکلم فقط و فقط تکرر ادرار است -خواهشا در حل این مشکل مرا راهنمایی بفرمایید-باسپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ابتدا جهت بررسی ازمایش قند خون و ازمایش ادرار داده شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر