جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش درمان کجی آلت تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه کجی آلت تناسلی مردان یکی از مشکل های عمده این افراد مخصوصاً در سنین میانسالی که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند می باشد. مردان جوان زیادی را می بینیم که دچار کجی آلت تناسلی هستند این انحناء می تواند به شکل های زیر باشد:

انحناء در آلت

علت کجی آلت تناسلی چیست؟

دو علت شایع کجی آلت تناسلی مردان عبارتند از کجی مادرزادی آلت که اغلب به همراه بیماری هیپوسپادیازیس دیده می شود ولی در بسیاری از موارد به صورت تنها دیده می شود و یا به صورت ثانویه و به علت بیماری پیرونی دیده می شود.


کجی آلت

درمان کجی آلات تناسلی

عمل به صورت سرپائی و بدون بستری در بیمارستان انجام می گردد. به وسیله بی حسی نخاعی، برش حلقوی در محل ختنه انجام می شود و سپس پوست تا پایه آلت تناسلی کنار زده می شود و سپس با ایجاد نعوظ مصنوعی که اصولاً با تزریق آب و یا فنتولامین داخل آلت ایجاد می شود، محل انحناء را دقیقاً مشخص می کنیم و سپس بدون برش جراحی تنها با استفاده از چند بخیه در طرف مقابل انحناء، آلت تناسلی را به حالت اولیه و راست در می آوریم و پس از کنترل نهائی پوست را به محل ختنه گاه می آوریم و بخیه زده می شود و عصر همان روز بیمار بدون بستری در بیمارستان مرخص می شود.

طول عمل جراحی حدود نیم ساعت است و یک پانسمان فشاری در محل عمل گذاشته می شود و به بیمار توصیه می کنم که 4 هفته رابطه جنسی نداشته باشد و جهت ترمیم بهتر محل عمل و جلوگیری از نعوظ شبانه اینجانب داروهای خواب آور و شل کننده به مدت یک ماه برای بیمارانم تجویز می کنم. این عمل در 95% موارد کاملاً موفقیت آمیز می باشد.

عمل کجی آلت تناسلی
عکس قبل از عمل
کجی آلت تنسالی با روش بخیه
عکس بعد از عمل

 

از عوارض احتمالی عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.
  • عود مجدد انحناء که کمتر از 5% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.
  • سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد و لذا من بدون نگرانی این عمل را به صورت روتین برای بیمارانم انجام می دهم.

در زیر شما میتوانید صحبتهای دکتر کرمی در باره انحنا الت را گوش کنید.

درمان کجی آلات تناسلی بدون جراحی

درمان های غیرجراحی کجی آلت شامل تزریق ها، دارو های خوراکی و درمان های پزشکی می شود. این درمانها برای درمان بیماری پیرونی در مرحله حاد استفاده می شوند. عکس سرطان تناسلی مردان راببینید و علائمآن را بشناسید.

تزریقات: تزریق مستقیم دارو به پلاکها، تزریق داخل ضایعه ای نامیده می شود و می تواند در مرحله حاد بیماری پیرونی انجام شود. اغلب اوقات پیش از تزریق، محل آن بی حس می شود. این درمان ها را می توان در مطب پزشک انجام داد.

کلاژناز: تزریق های کلاژناز داخل ضایعه ای (Xiaflex)، در حال حاضر تنها درمان تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری پیرونی هستند. کلاژناز، آنزیمی است که به تجزیه ماده تشکیل دهنده پلاک ها کمک می کند. شکستن پلاکها، انحنای آلت تناسلی را کاهش می دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. این درمان برای مردانی انجام می شود که دارای انحنای آلت تناسلی بیشتر از 30 درجه هستند.

وراپامیل: وراپامیل برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود و با تزریق مستقیم به پلاک، ممکن است درد آلت تناسلی و کجی آن را کاهش دهد.

وراپامیل

اینترفرون -آلفا 2 بی: اینترفرون، پروتئینی است که از گلبول های سفید ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که این دارو می تواند درد، کجی آلت تناسلی و اندازه پلاک را کاهش دهد.

دارو های خوراکی: هیچ داروی خوراکی وجود ندارد که بتواند به طور مؤثر انحنای آلت تناسلی را درمان کند. گرچه، از پتاسیم پارا آمینو بنزوات، برای درمان انقباض دوپویترن استفاده می شود و ممکن است اندازه پلاک را کاهش دهد. این دارو هیچ تأثیری روی انحنای آلت تناسلی ندارد. در صورتی که احساس درد می کنید، پزشک اورولوژیست ممکن است مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) را توصیه کند.

درمان های پزشکی غیر دارویی: محققان، هنوز در حال تحقیق روی اثر بخشی سایر درمان های پزشکی برای درمان بیماری پیرونی هستند. این درمان ها عبارتند از: دستگاه کشش مکانیکی و وکیوم، با هدف کشش یا خم کردن آلت تناسلی برای کاهش انحنا. موج شوک درمانی – از امواج الکتروشوک متمرکز و با شدت پایین، ممکن است برای کاهش درد استفاده شود.

 منبع: niddk

2.4/5 - (230 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهنام جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    Behnam Yousefi: با سلام خدمت جناب دکتر بنده قبلا سوالی خدمتتون پرسیده بودم مبنی بر اینکه آلت من کجی حدود چهل درجه رو به پایین دارد و نعوظ کامل نمی شود و اینکه این عامل خللی در دخول و نزدیکی ایجاد نمی کند اما همسرم حدود یک ماهی هست که اظهار دارد که موقع دخول هیچ حسی از دخول به او دست نمی دهد ، ما طی مراجعه ای که با دکتر حسن زاده در تبریز داشتیم ایشان نیز اعلام کردند که نیازی به عمل نیست و اگر مشکلی پیش بیاید فقط برا من خواهد بود موقع دخول ، اما همسرم همچنان اصرار دارند که هیچ حسی از دخول ندارند البته بنده قبلا توسط دکتر حسن زاده جراحی واريکوسل چپ انجام دادم که عملشون موفق نبوده و همچنان واريکوسل دارم و تعداد اسپرمم 14 تا است و ایشون گفتند که دیگه نیازی به جراحی نیست و با دارو حل ميشه به همین منظور دکتر ما رو به روانشناس معرفی کردند و گفتند که شاید مشکل شما چیز دیگه ای بوده باشه، که باز همسرم با بیان این مسئله در بین خانواده هایمان قصد دارد بخاطر همین مسئله طلاق بگیرد ، خواستم نظر شمارو بدونم و اینکه من چکار باید بکنم و اگه تبریز دکتر قابل و خوبی سراغ دارید معرفی فرمائید تا شاید به لطف و کمک شما مشکلمان حل گردد.با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      شما با هميرتان به روانكاو مراجعه نماييد شكايت خانم بيخودي است
  • تصویر کاربر حسن دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کجی آلت دارم نگرانم مجردم 32 سالمه... میخواستم بدونم اگر عمل نکنم میتونم ازدواج کنم از نظر ظاهر باهاش کنار میام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام اگر مشكل در دخول نداشتيد عمل نميخواهد
    2. تصویر کاربر حسن جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      تشکر اقای دکتر. نظرتان چیه معمولا این جور انحراف ها چند درجه ان؟ و ایا مشکلی در دخول پیدا می کنند؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      بله ميتوانيد ظاهرش مشكلي نيست
    4. تصویر کاربر حسن جمعه ۱۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      تشکر لطف کردید.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      تشكر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر م سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پسر 5 ساله بعد ازختنه آلتش کج است و هنگام ادرار کردن به یک طرف می پاشه و مادرش خیلی نگران است اگر جسارت نیست تصویرش پیوست می باشد لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام فعلا نياز به درمان ندارد
  • تصویر کاربر ص سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    با سلام مدتی التم از بیخ الت انحنا پیدا کرده دکتر رفتم گفته طوری نیست .چکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      بيماري پيروني است فعلا ١ سال صبر كنيد
  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من آلتم رو به پایین کج هست تا حالا 1 بار دخول داشتم مشکلی نبوده اما فک میکنم در همه حالت ها به راحتی نتونم دخول داشته باشم. این بخیه ها که میزنید بعدا پاره نمیشن؟ یا خیلی قابل لمس هست از زیر پوست؟ برجستگی ایجاد میکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام عكسش وا بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر مراد شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    كجي ألت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام زياد نيست
    2. تصویر کاربر مراد جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام ممنون از جوابتون ولی اعتماد به نفسم خیلی پایانه برای نزدیکی از جلو خیلی مشکله در در سن ازدواج قرار دارم لطفا بگید که اگه عمل میخاد من آماده ام خیلی ناراحتم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      حضوري در خدمتم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر منصورصحت جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام پیرو سوال قبلیم خواستم بگم مادرم سنش۵۸سال وسال گذشته عمل قلب باز داشته وهمچنان قرص قلب با انواع مختلف میخوره و همچنین قبل از آزمایش ادرار قرص خواب آور میخورده ازنوع خارجی آیا دلیل خون در ادرار این عوامل هم میباشد؟نتیجه آزمایشrbc:وblood:+218-20wbc:6-8تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. بنده 27 سالمه و چند ماهی هست که ازدواج کردم. طول آلتم حدود 18 سانته و انحراف رو به پایین داره. مشکل دیگه ای که دارم اینه که آلتم در حالت نعوظ از محل اتصال به بیضه ها به راحتی با دست به سمت پایین میره (مثل لولا)، طوری که وقتی به پشت دراز می کشم کاملا می افته پایین و بین پاهام قرار میگیره... همین مساله باعث میشه که دخول موفق نداشته باشم، تا حالا چندین بار تلاش کردیم ولی همین انحنا و بیشتر حالت لولایی باعث میشه که اصلا تو نمیره، باید حتما با دست نگهش دارم و هدایتش کنم و به همین خاطر حالت تحریکیم رو از دست میدم و آلتم شل میشه.. لطفا راهنمایی کنیین چیکار باید بکنم؟ عکس رو در حالت نعوظ و حالت لولا شده براتون میفرستم. بعد 4 ماه هنوز دخول نداشتیم، لطفا کمک کنید. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام بايد عمل كنيد فيلم عمل من دو سايتم را ببينيد
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      ببخشید دوباره مزاحمتون شدم.
      هزینه عمل حدودا چقد میشه؟ آیا دفترچه نیروهای مسلح (دفترچه سربازی) رو قبول میکنید یا نه؟
      چون تو یکی از پرسشها جواب داده بودید که این ها عمل زیباییه..؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      بعد سربازي بيا در خدمتتم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بهرام شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 2395 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر 48سالمه حدود 3ماه پیش التم هنگام نعوض درد میکرد رفته رفته احساس کردم چیزی زیر پوست التم درحال سفت شدنه مطالعه کردم متوجه شدم پیرونی گرفتم دکتر متخصص رفتم برای درمان کپسول potaba 51برای مصرف یکماه تجویز کرد در حال حاضر سر التم هنگام نعوض به طرف پائین کمی هم به راست کج میشه سکسم همراه بادرده خیلی نگران ایندم هستم لطفا کمکم کنین ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام اين بيماري درمان دارويي ندارد
  • تصویر کاربر علي سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    كجي الت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام ديدم زياد نيست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر