جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش درمان کجی آلت تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه کجی آلت تناسلی مردان یکی از مشکل های عمده این افراد مخصوصاً در سنین میانسالی که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند می باشد. مردان جوان زیادی را می بینیم که دچار کجی آلت تناسلی هستند این انحناء می تواند به شکل های زیر باشد:

انحناء در آلت

علت کجی آلت تناسلی چیست؟

دو علت شایع کجی آلت تناسلی مردان عبارتند از کجی مادرزادی آلت که اغلب به همراه بیماری هیپوسپادیازیس دیده می شود ولی در بسیاری از موارد به صورت تنها دیده می شود و یا به صورت ثانویه و به علت بیماری پیرونی دیده می شود.


کجی آلت

درمان کجی آلات تناسلی

عمل به صورت سرپائی و بدون بستری در بیمارستان انجام می گردد. به وسیله بی حسی نخاعی، برش حلقوی در محل ختنه انجام می شود و سپس پوست تا پایه آلت تناسلی کنار زده می شود و سپس با ایجاد نعوظ مصنوعی که اصولاً با تزریق آب و یا فنتولامین داخل آلت ایجاد می شود، محل انحناء را دقیقاً مشخص می کنیم و سپس بدون برش جراحی تنها با استفاده از چند بخیه در طرف مقابل انحناء، آلت تناسلی را به حالت اولیه و راست در می آوریم و پس از کنترل نهائی پوست را به محل ختنه گاه می آوریم و بخیه زده می شود و عصر همان روز بیمار بدون بستری در بیمارستان مرخص می شود.

طول عمل جراحی حدود نیم ساعت است و یک پانسمان فشاری در محل عمل گذاشته می شود و به بیمار توصیه می کنم که 4 هفته رابطه جنسی نداشته باشد و جهت ترمیم بهتر محل عمل و جلوگیری از نعوظ شبانه اینجانب داروهای خواب آور و شل کننده به مدت یک ماه برای بیمارانم تجویز می کنم. این عمل در 95% موارد کاملاً موفقیت آمیز می باشد.

عمل کجی آلت تناسلی
عکس قبل از عمل
کجی آلت تنسالی با روش بخیه
عکس بعد از عمل

 

از عوارض احتمالی عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.
  • عود مجدد انحناء که کمتر از 5% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.
  • سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد و لذا من بدون نگرانی این عمل را به صورت روتین برای بیمارانم انجام می دهم.

در زیر شما میتوانید صحبتهای دکتر کرمی در باره انحنا الت را گوش کنید.

درمان کجی آلات تناسلی بدون جراحی

درمان های غیرجراحی کجی آلت شامل تزریق ها، دارو های خوراکی و درمان های پزشکی می شود. این درمانها برای درمان بیماری پیرونی در مرحله حاد استفاده می شوند. عکس سرطان تناسلی مردان راببینید و علائمآن را بشناسید.

تزریقات: تزریق مستقیم دارو به پلاکها، تزریق داخل ضایعه ای نامیده می شود و می تواند در مرحله حاد بیماری پیرونی انجام شود. اغلب اوقات پیش از تزریق، محل آن بی حس می شود. این درمان ها را می توان در مطب پزشک انجام داد.

کلاژناز: تزریق های کلاژناز داخل ضایعه ای (Xiaflex)، در حال حاضر تنها درمان تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری پیرونی هستند. کلاژناز، آنزیمی است که به تجزیه ماده تشکیل دهنده پلاک ها کمک می کند. شکستن پلاکها، انحنای آلت تناسلی را کاهش می دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. این درمان برای مردانی انجام می شود که دارای انحنای آلت تناسلی بیشتر از 30 درجه هستند.

وراپامیل: وراپامیل برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود و با تزریق مستقیم به پلاک، ممکن است درد آلت تناسلی و کجی آن را کاهش دهد.

وراپامیل

اینترفرون -آلفا 2 بی: اینترفرون، پروتئینی است که از گلبول های سفید ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که این دارو می تواند درد، کجی آلت تناسلی و اندازه پلاک را کاهش دهد.

دارو های خوراکی: هیچ داروی خوراکی وجود ندارد که بتواند به طور مؤثر انحنای آلت تناسلی را درمان کند. گرچه، از پتاسیم پارا آمینو بنزوات، برای درمان انقباض دوپویترن استفاده می شود و ممکن است اندازه پلاک را کاهش دهد. این دارو هیچ تأثیری روی انحنای آلت تناسلی ندارد. در صورتی که احساس درد می کنید، پزشک اورولوژیست ممکن است مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) را توصیه کند.

درمان های پزشکی غیر دارویی: محققان، هنوز در حال تحقیق روی اثر بخشی سایر درمان های پزشکی برای درمان بیماری پیرونی هستند. این درمان ها عبارتند از: دستگاه کشش مکانیکی و وکیوم، با هدف کشش یا خم کردن آلت تناسلی برای کاهش انحنا. موج شوک درمانی – از امواج الکتروشوک متمرکز و با شدت پایین، ممکن است برای کاهش درد استفاده شود.

 منبع: niddk

2.4/5 - (230 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهرشاد پنجشنبه ۲۵ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 656 مشاهده پرسش
    سلام.آلت تناسلی من درحالت نعوذ هم افتادگی داره و حس میکنم هیچ کنترلی هم روش ندارم همچنین دارای کجی به نظرم زیادی هم هست.اگر امکانش هست عکس هارو ببینید اگر تشخیص دادید تا نوبت بگیرم و حضوری بیام خدمتتون.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر مهرشاد چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      اقاي دكتر ميخوام ازدواج بكنم
      تا الان كه رابطه اي نداشتم بدونم ميشه يا نه ولي حس خودم اينه نميشه و از لحاظ روحي هم تاثير داره لذا حضوري ميام.
      نياز به عمل جراحي وجود داره؟
      اگه ميشه يه رنج هزينه هم لطف بفرماييد مرقوم كنيد
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      نياز به عمل با معاينه مشخص ميشود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عليرضا شنبه ۲۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    الت از وسط4٠درجه به سمت پايين انحراف دارد ، و ختنه پيغمبري ميباشد ، ايا امكان عمل وجود دارد؟ عمل سختي است؟ هزينه اش چقدر است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      چند سالتان است اگر در دخول مشكل نداريد دست نزنيد
  • تصویر کاربر ماكان شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده چند مشكل رو با هم دارم، يكى اينكه به صورت مادر زادى يك بيضه دارم كه شما بنده رو ويزيت كردين و فرمودين چون بچه دار شدم مشكلى نيست، ميخوام بدونم راه حلى وجود داره براى ظاهر بيضه كه مثل بقيه عادى باشه، بسيار درگيرشم هميشه و همه فكرم رو مشغول خودش كرده، مورد بعدى كجي آلت تناسلى هست كه تصويرش رو براتون ارسال ميكنم تا اگر نياز هست عمل كنم خدمتتون از بابت هزينه هاى هر عملى هيچ مشكلى وجود نداره
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر منوچهر یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    من به بيمارى پيرونى مبتلا شدم طبق عكسهاى پيوست پيشنهاد درمان شما چيست آيا تزريق امپول وراپاميل را توصيه مى كنيد يا پيشنهاد ديگه او دارين؟ متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام فايده ندارد درمان فقط جراحي است
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    انحنا الت دارم .هزینه و طول درمان از شروع مراجعه تا موقع عمل چقدر طول میکشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      عمل سرپايي است٢- فيلم عمل من را ببينيد٣-حضور قبل از عمل ضروري است
  • تصویر کاربر مصطفی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    با سلام. متاسفانه هنگامی که نعوض داشتم در محل کار موقع نشستن روی صندلی تیغ کاتری که در جیبم بود به جداره کناری سمت چپ برش و دچار خونریزی شدید و پس از قطع خون تورم آلت داشتم که با امبولانس منتقل شدم و میگفتند علایم شبیه به شکستگی هست(ولی صدا و درد نداشت)در شب اول تا فردا عملی انجام نشد و فردا بعد از ظهر حدودا 15 ساعت بعد حادثه در بیمارستان هاشمی نژاد عمل انجام شد.الان بعد از یک ماه برآمدگی هایی اندازه نصف بند انگشت در همان محل احساس میکنم و گفته بودند یک ماه نعوض نداشته باشم. ولی بخاطر استرس و کنجکاوی امروز به سختی سعی در نعوض کردم ولی آلتم از همانجا کج شده و کمی هم درد ناخوشایند دارم. آیا برآمدگی و کجی اصلاح میشود به خودیه خود؟ آیا درد کم میشود؟ ایا برآمدگی بخاطر وجود بخیه زیر پوست هست؟ جای بخیه هام از مخل ختنه گاه محو میشوند؟ برای اصلاح کجی به روش plicution دوباره باید از محل ختنه گاه باز شود؟ کوتاهی چقدر است؟ خطر عدم نعوض دارم؟ هزینه عمل رفع کجی چقدر است؟ در کدام بیمارستان ها هستید از نظر بیمه تکمیلی میتوانم اقدام کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام بايد صبر كنيد
    2. تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      چه مدت صبر کنم؟ برای عمل یا بهبودی باید صبر کنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      بياييد ببينم وعكس الت را نيز با موبايل بگيريد بياوريد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین پسری هستم 22 دچار کجی الت هستم نمیدونم باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر على دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام اگه ميزان انحراف كمتر از بيست درجه باشه حدود ١٠ ١٢ درجه هم نياز به عمل داره؟
    1. تصویر کاربر على یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      اقا پاسخ اين سوال چى شد؟؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    Ahmad Benyasin: آلت روبه پایین کج است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    با عرض سلام.آقای دکتر من سه چهار ما پیش برای شما در مورد با کجی آلت تناسلیم سوال کردم و بعد از مشاهده عکس ها گفتید که انحراف کم است ولی کمی پیچش دارد.
    آقای دکتر همین مورد پیچش خیلی عذابم می دهد طوری که آرزوی مرگ می کنم.این طوری است ک علاوه بر موقعه ی سفت بودن موقعه ی شل بودن و راه رفتن هم برایم مشکل ساز است .طوری که کاملا به طرف چپ کشیده می شود و اذیت کننده است.یعنی حد تعادلی ندارد و کاملا به طرف چپ کشیده می شود.
    من چون اندام تناسلی ام هم خیلی کلفت است با وجود این و همراه با پیچش داشتن استرسم روز به روز بیشتر می شود.همان طور که قبلا هم گفتم الان سه بار در یاسوج و شیراز عمل کرده ام ولی هیچ گونه بهبودی صورت نگرفته است.التماست می کنم کمکم کن.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر جواد سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام.نگرانی بیشتر من با توجه به چرخش همراه با کلفت بودن زیاد اندام است.خواهشا هر مشکلی هست راهنمایی کنید.
    3. تصویر کاربر جواد سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      استرس زیاد از ازدواج کردن بی خیالم کرده است.
    4. تصویر کاربر جواد سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      با وجود پیچش همراه با انحراف و کلفت بودن اندام آیا نسبت به انتخاب همسر و نزدیکی جنسی مشکل ساز است یا نه.چنان چه با دختری ازدواج کنم ک اندامی و لاغر باشد آیا مشکل ساز است.تشکر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام زياد كج نيست عمل نميخواهد
    6. تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام.نسبت به سوالات بالا چه نظری دارید.
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام حساس نباشيد وازدواج كنيد مشكلي نيست
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر