اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 436 مشاهده پرسش
    ببخشید اقای دکتر من 8 ماه پیش عمل هیدروسل راست و واریکوسل چپ داشتم و تا چند روز پیش دردی هم نداشتم ولی الان 3 روز است که درد خفیفی در ناحیه بیضه و کشاله ران و زیر شکم ایجاد شده که در هنگام نشستن بدتر می شود .امروز استمنا کردم و درد زیر شکمم خیلی بهتر شد ولی بیضه چپ هنوز کمی درد دارد ادرارم هم گاهی اوقات دوشاخه میشود.
    در ضمن بیضه راست که هیدروسل داشتم هنوز خیلی بزرگه
    ایا این مشکلات نیاز به اقدام خاصی داره یا نه چون دردش خیلی خفیفه و زیاد نیست .
    در ضمن همیشه استرس دارم خودم فکر می کنم به خاطر همینه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      عصبی است
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب فراوان.
    آقای دکتر استفاده از دستگاه لارجرباکس
    اکستندر مگنت دار(مغناطیسی) که دارای تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان کشور هم میباشد،توصیه میشود یا خیر؟
    با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      دروغ است
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مچکرم آقای دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ممنون
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 736 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب.خسته نباشید طاعاتتون قبول.
    ببخشیدمن23 سالمه وآلتم کجه. نمیدونم چکار کنم. اصلا خجالت میکشم برم پیش پزشک.
    چندتا عکس میفرستم براتون ببینین خیلی وضعیت خرابه!!!؟؟؟؟
    تا حالا هم سکس نداشتم که بدونم طرف مقابلم چجوریه....
    میخوام ازدواج کنم ولی خیلی میترسم که ناموفق باشه ازدواجم. پروسه ی انزالم خوبه آ ولی ازین کج بودنش میترسم.
    اگه میشه کمکم کنین. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      فیلم عمل من در یوتیوب را ببینید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سالم.من پسری ۲۲ سال هستم ک از سن ۱۶ سالگی دچار تنگی مجرا شدم در همان سال یک بار سیستوسکووپی درمانی انجام دادم و باعث بازشدن تشنگی شد ب این صورت ک هر ماه یک بار سوند حالتون از ماره ۱۶ شروع کردم و یک سال اخیر از سوند ۱۰ استفاده کردم.و مجرا دچار تنگی شده است ایا برای من درمانی وجود دارد؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      پی گیری
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ببخشید یعنی چیکار کنم؟عمل باز باید انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      با نظر پزشگتان
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدجواد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 538 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یک نوجوان 16 ساله هستم و قبلا هم در باره این موضوع از شما سوال کردم
    اگر یادتون باشه گفتم یک چیز نقطه مانند در محل ختنه گاهم حدود دو سه ماهه در آمده و دکتر که رفتم گفته چیزی نیست حالا حتما متوجه اون شده
    اما من خیلی وقته هی رنج میبرم که نکنه مشکلی باشه
    لازم به ذکر است که بگم هیچ دردی هم نداره .قبلا فکر میکردم سرطان تناسلی هست که شما گفتید در سنم نیست
    از طرف دیگر این موضوع را به دوستم که گفتم گفت چیز عادیه و اون هم چیز نقطه مانند داره!
    لطفا این عکس ها را ببینید و بگیر آیا مشکلی هست؟
    http://up.smu.ir/uploads/c6b000a9d8c2a937b37374af9e56b46a.jpg
    و
    http://up.smu.ir/uploads/4ff75205aa0be008a37a4b5b5f305b09.jpg
    آقای دکتر ترو خدا نگید که بیماری دارم
    به پدر مادرم دیگه نتونستم بگم که باز منو ببرن دکتر چون خجالت میکشم برای اینکه تازه دکتر رفتم
    و اگر چیزی نیست ، خودش خوب میشه؟
    یا از علائم بلوغ هست؟
    لطفا جوابمو بدید
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      دیدم مهم نیستند
    2. تصویر کاربر محمدجواد شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      یعنی آقای دکتر این خودش از بین میره
      و هیچ مشکلی رو برام نداره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نه
    4. تصویر کاربر محمدجواد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      خیلی ممنون آقای دکتر.عمر دوباره گرفتم.
      واقعا دستتون درد نکنه
      نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 3860 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر جواب برخی آزمایش ها و سونو برادرم که دچار نارسایی کلیه شده در تاریخ های مجزا به شرح زیر است خواهشمند است بفرمایید با توجه به اینگه در حال حاضر وضعیت عمومی مناسبی دارد آیا نیاز به دیالز هست شالدون گذاشته شده در چه مرحله ای از بیماری است خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید با سپاس

    1. تاریخ 94.4.3 urea 182 creatinine 7.4
    2.تاریخ94.4.5 creatinine 7.9 urea 146
    3.تاریخ 94.4.9 urea120 creatinine 7.8

    سونوگرافی کلیه و پروستات تاریخ 94.4.8

    ضخامت پارانشیم کلیه ها طبیعی است سایز هر دو کلیه حداقل نرمال اس
    طول کلیه راست 85 میلیمتر و کلیه چپ 88 میلیمتر اکوی پارانشیمال کلیه ها مختصری افزایش یافته افتراق کورتیکو مدولاری بیشتر شده است
    سنگ و هیدرو نفروز مشاهده نشد
    مثانه دارای جار طبیعی می باشد.
    سنگ یا توده در مثانه مشاهده نشد.
    حجم پروستات 15 سی سی می باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      باید اقدام به دیالیز کنید
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. وقت تون بخیر. اقای دکتر من دو تا آزمایش و یک سونوگرافی رنگی دارم. می خواستم به شما نشون بدم تا نظر شما رو بدونم. سونوگرافی تشخیص واریکوسل درجه 2 داده . یک دکتر گفته باید عمل کنی و با عمل تعداد، حرکت و جهش اسپرم هات زیاد میشه.( تعداد اسپرم هام در آزمایش 21 میلیون بوده البته با خود ارضایی در دست شویی آزمایشگاه). و یک دکتر گفته نه ، ما فقط واریکوسل های درجه 3 که اون هم دو طرفه باشه رو عمل می کنیم در حالی که برای من فقط سمت چپه و درجه 2. کمی احساس درد در بیضه چپم دارم، نمیدونم تلقینه یا واقعی. البته بعدا پیش دکتر نوروزی رفتم و آزمایش اسپرم نوشتند و دادم و تعداد اسپرم هام 130 میلیون شد و در مقایسه با آزمایش قبلی که 21 بود گفتند خیلی بهتره و بقیه موارد هم خیلی بهتر دانستند. تو رو قرآن آقای دکتر جوابم رو بدین. دعاتون می کنم. من همیشه بیننده صحبت های شما در تلویزیون هستم. شما دکتر فوق العاده حاذقی هستید. اگه لازمه بهم بگین آزمایشها و سونوگرافی رو اسکن کنم و برای جناب عالی بفرستم. خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ازمایش را یفرستید
    2. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      چشم آقای دکتر . براتون ایمیل کردم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      همینجا
    4. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      آزمایش آخر
      motility
      count, M/ml 135
      Rapid Progressive 5
      Progressive 30
      Total Progressive 35
      Non Progressive 35
      Live Ratio 70
      Non motile 30
      Vitality 85
      SMT
      Total Motility 98
      Class A 12
      Class B 68
      Class C 18
      Count, M/ml 50
      Normal Morphology 27
      Morphology
      Normal Morphology 15
      pathology 85
      Head pathology 45
      Neck pathology 30
      Tail pathology 10
      آزمایش های قبلی ام
      Hormones
      T4 7.8
      T3 2.3
      TSH 1.2
      F.S.H 0.93
      L.H 0.5
      Prolactin 158
      Testostrone 8.9
      Semen Analysis
      Viscosity normal
      PH 8
      Liquifaction 20
      Sperm Count / ml 21
      Motility 70
      No Progressive Motility 30
      Abnormal Forms 20
      سونوگرافی کالر داپلر بیضه ها
      بیضه ها واپی دیدیم ابعاد و پارانشیم نرمال دارند. آنومالی و ضایعات التهابی دیده نشد. در حالت خوابیده در سمت چپ علائم رفلو در وریدها و واریکوسل Grade 2 مشاهده شد. دیامتروریدها 3.5 میلیمتر است. در بررسی کالر داپلر زمان رفلو طبیعی است. شرائین T.A اسپکت طبیعی دارند.
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سید شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 681 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر نماز و روزه تان قبول حق باشد
    36 سال سن دارم در هفتمین روز از ماه رمضان سوزش در مجاری ادرار پیدا کردم در سر آلت و دیواره داخلی چپ آن همچنین ادرار باریک می آید و تعداد دفعات رفتن به دستشویی زیاد شده است . سمت راست کلیه ام هم بعضی اوقات یک درد خفیف می گیرد و ول می کند . و امروز زیر شکمم یک مقدار درد داشتم . این علائم می آید و می رود البته اینجانب به مدت سه سال دچار پروستاتیت مزمن هستم نمی دانم آیا این مشکلات از پروستاتیت من است یا مشکل جدیدی مثل سنگ مثانه یا سنگ کلیه پیدا کرده ام روز های اول سوزش بیشتر داشتم الان کمتر شده است ولی احساس می کنم که در محل اتصال الت تناسلی و مثانه دیر ادرار خارج می شود . من در این چند مدتی که روزه دار هستم بعد از افطار تا سحر مایعات فراوان به خصوص خاکشیر اب فراوان و میوه و حتی سحر دو لیوان آب طالبی مصرف می کنم تا دچار کمبود آب نشوم . این مشکلم در ماه رمضان های سال قبل هم عود می کرد اگر می شود راهنمایی فرمایید مشکل من چیست ؟ آیا نیاز به آزمایش یا سونوگرافی است با تشکر از راهنمایی تان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مهم نیست بزرگش نکنید
  • تصویر کاربر حسين شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 488 مشاهده پرسش
    استدعا دارم درخصوص سونوگرافي پيوستي كه بر اثر ضربه توپ ايجاد شده راهنمايي لازم را بفرمايند ؟در ضمن الان بعداز گذشت يك ماه هيچگونه دردي ندارم واز نظر روابط جنسي هم مشكل ندارم فقط ورم دارد بفرماييد الان چيكار كنم وچه دارويي مصرف كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      خون مردهگی ضربه است با استراحت خوب میشود
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1067 مشاهده پرسش
    با عرض سلام اقای دکتر:اینجانب 36سال دارم الان 2روز در ماه رمضان دچار کاهش حجم ادرارشدم به طوری که در طول 24ساعت نهایتا 3بار به دستشویی میروم ومقدار کمی ادرار تخلیه می شود ظمنا روزه هم میگیرم ایا روزه کرفتن برایم ظرر ندارد 2سال قبل هم 2تا سنگ دفع کردم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نه
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 436 مشاهده پرسش
    ببخشید اقای دکتر من 8 ماه پیش عمل هیدروسل راست و واریکوسل چپ داشتم و تا چند روز پیش دردی هم نداشتم ولی الان 3 روز است که درد خفیفی در ناحیه بیضه و کشاله ران و زیر شکم ایجاد شده که در هنگام نشستن بدتر می شود .امروز استمنا کردم و درد زیر شکمم خیلی بهتر شد ولی بیضه چپ هنوز کمی درد دارد ادرارم هم گاهی اوقات دوشاخه میشود.
    در ضمن بیضه راست که هیدروسل داشتم هنوز خیلی بزرگه
    ایا این مشکلات نیاز به اقدام خاصی داره یا نه چون دردش خیلی خفیفه و زیاد نیست .
    در ضمن همیشه استرس دارم خودم فکر می کنم به خاطر همینه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      عصبی است
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب فراوان.
    آقای دکتر استفاده از دستگاه لارجرباکس
    اکستندر مگنت دار(مغناطیسی) که دارای تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان کشور هم میباشد،توصیه میشود یا خیر؟
    با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      دروغ است
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مچکرم آقای دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ممنون
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 736 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب.خسته نباشید طاعاتتون قبول.
    ببخشیدمن23 سالمه وآلتم کجه. نمیدونم چکار کنم. اصلا خجالت میکشم برم پیش پزشک.
    چندتا عکس میفرستم براتون ببینین خیلی وضعیت خرابه!!!؟؟؟؟
    تا حالا هم سکس نداشتم که بدونم طرف مقابلم چجوریه....
    میخوام ازدواج کنم ولی خیلی میترسم که ناموفق باشه ازدواجم. پروسه ی انزالم خوبه آ ولی ازین کج بودنش میترسم.
    اگه میشه کمکم کنین. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      فیلم عمل من در یوتیوب را ببینید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سالم.من پسری ۲۲ سال هستم ک از سن ۱۶ سالگی دچار تنگی مجرا شدم در همان سال یک بار سیستوسکووپی درمانی انجام دادم و باعث بازشدن تشنگی شد ب این صورت ک هر ماه یک بار سوند حالتون از ماره ۱۶ شروع کردم و یک سال اخیر از سوند ۱۰ استفاده کردم.و مجرا دچار تنگی شده است ایا برای من درمانی وجود دارد؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      پی گیری
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ببخشید یعنی چیکار کنم؟عمل باز باید انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      با نظر پزشگتان
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدجواد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 538 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یک نوجوان 16 ساله هستم و قبلا هم در باره این موضوع از شما سوال کردم
    اگر یادتون باشه گفتم یک چیز نقطه مانند در محل ختنه گاهم حدود دو سه ماهه در آمده و دکتر که رفتم گفته چیزی نیست حالا حتما متوجه اون شده
    اما من خیلی وقته هی رنج میبرم که نکنه مشکلی باشه
    لازم به ذکر است که بگم هیچ دردی هم نداره .قبلا فکر میکردم سرطان تناسلی هست که شما گفتید در سنم نیست
    از طرف دیگر این موضوع را به دوستم که گفتم گفت چیز عادیه و اون هم چیز نقطه مانند داره!
    لطفا این عکس ها را ببینید و بگیر آیا مشکلی هست؟
    http://up.smu.ir/uploads/c6b000a9d8c2a937b37374af9e56b46a.jpg
    و
    http://up.smu.ir/uploads/4ff75205aa0be008a37a4b5b5f305b09.jpg
    آقای دکتر ترو خدا نگید که بیماری دارم
    به پدر مادرم دیگه نتونستم بگم که باز منو ببرن دکتر چون خجالت میکشم برای اینکه تازه دکتر رفتم
    و اگر چیزی نیست ، خودش خوب میشه؟
    یا از علائم بلوغ هست؟
    لطفا جوابمو بدید
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      دیدم مهم نیستند
    2. تصویر کاربر محمدجواد شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      یعنی آقای دکتر این خودش از بین میره
      و هیچ مشکلی رو برام نداره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نه
    4. تصویر کاربر محمدجواد یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      خیلی ممنون آقای دکتر.عمر دوباره گرفتم.
      واقعا دستتون درد نکنه
      نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 3860 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر جواب برخی آزمایش ها و سونو برادرم که دچار نارسایی کلیه شده در تاریخ های مجزا به شرح زیر است خواهشمند است بفرمایید با توجه به اینگه در حال حاضر وضعیت عمومی مناسبی دارد آیا نیاز به دیالز هست شالدون گذاشته شده در چه مرحله ای از بیماری است خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید با سپاس

    1. تاریخ 94.4.3 urea 182 creatinine 7.4
    2.تاریخ94.4.5 creatinine 7.9 urea 146
    3.تاریخ 94.4.9 urea120 creatinine 7.8

    سونوگرافی کلیه و پروستات تاریخ 94.4.8

    ضخامت پارانشیم کلیه ها طبیعی است سایز هر دو کلیه حداقل نرمال اس
    طول کلیه راست 85 میلیمتر و کلیه چپ 88 میلیمتر اکوی پارانشیمال کلیه ها مختصری افزایش یافته افتراق کورتیکو مدولاری بیشتر شده است
    سنگ و هیدرو نفروز مشاهده نشد
    مثانه دارای جار طبیعی می باشد.
    سنگ یا توده در مثانه مشاهده نشد.
    حجم پروستات 15 سی سی می باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      باید اقدام به دیالیز کنید
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. وقت تون بخیر. اقای دکتر من دو تا آزمایش و یک سونوگرافی رنگی دارم. می خواستم به شما نشون بدم تا نظر شما رو بدونم. سونوگرافی تشخیص واریکوسل درجه 2 داده . یک دکتر گفته باید عمل کنی و با عمل تعداد، حرکت و جهش اسپرم هات زیاد میشه.( تعداد اسپرم هام در آزمایش 21 میلیون بوده البته با خود ارضایی در دست شویی آزمایشگاه). و یک دکتر گفته نه ، ما فقط واریکوسل های درجه 3 که اون هم دو طرفه باشه رو عمل می کنیم در حالی که برای من فقط سمت چپه و درجه 2. کمی احساس درد در بیضه چپم دارم، نمیدونم تلقینه یا واقعی. البته بعدا پیش دکتر نوروزی رفتم و آزمایش اسپرم نوشتند و دادم و تعداد اسپرم هام 130 میلیون شد و در مقایسه با آزمایش قبلی که 21 بود گفتند خیلی بهتره و بقیه موارد هم خیلی بهتر دانستند. تو رو قرآن آقای دکتر جوابم رو بدین. دعاتون می کنم. من همیشه بیننده صحبت های شما در تلویزیون هستم. شما دکتر فوق العاده حاذقی هستید. اگه لازمه بهم بگین آزمایشها و سونوگرافی رو اسکن کنم و برای جناب عالی بفرستم. خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ازمایش را یفرستید
    2. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      چشم آقای دکتر . براتون ایمیل کردم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      همینجا
    4. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      آزمایش آخر
      motility
      count, M/ml 135
      Rapid Progressive 5
      Progressive 30
      Total Progressive 35
      Non Progressive 35
      Live Ratio 70
      Non motile 30
      Vitality 85
      SMT
      Total Motility 98
      Class A 12
      Class B 68
      Class C 18
      Count, M/ml 50
      Normal Morphology 27
      Morphology
      Normal Morphology 15
      pathology 85
      Head pathology 45
      Neck pathology 30
      Tail pathology 10
      آزمایش های قبلی ام
      Hormones
      T4 7.8
      T3 2.3
      TSH 1.2
      F.S.H 0.93
      L.H 0.5
      Prolactin 158
      Testostrone 8.9
      Semen Analysis
      Viscosity normal
      PH 8
      Liquifaction 20
      Sperm Count / ml 21
      Motility 70
      No Progressive Motility 30
      Abnormal Forms 20
      سونوگرافی کالر داپلر بیضه ها
      بیضه ها واپی دیدیم ابعاد و پارانشیم نرمال دارند. آنومالی و ضایعات التهابی دیده نشد. در حالت خوابیده در سمت چپ علائم رفلو در وریدها و واریکوسل Grade 2 مشاهده شد. دیامتروریدها 3.5 میلیمتر است. در بررسی کالر داپلر زمان رفلو طبیعی است. شرائین T.A اسپکت طبیعی دارند.
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سید شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 681 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر نماز و روزه تان قبول حق باشد
    36 سال سن دارم در هفتمین روز از ماه رمضان سوزش در مجاری ادرار پیدا کردم در سر آلت و دیواره داخلی چپ آن همچنین ادرار باریک می آید و تعداد دفعات رفتن به دستشویی زیاد شده است . سمت راست کلیه ام هم بعضی اوقات یک درد خفیف می گیرد و ول می کند . و امروز زیر شکمم یک مقدار درد داشتم . این علائم می آید و می رود البته اینجانب به مدت سه سال دچار پروستاتیت مزمن هستم نمی دانم آیا این مشکلات از پروستاتیت من است یا مشکل جدیدی مثل سنگ مثانه یا سنگ کلیه پیدا کرده ام روز های اول سوزش بیشتر داشتم الان کمتر شده است ولی احساس می کنم که در محل اتصال الت تناسلی و مثانه دیر ادرار خارج می شود . من در این چند مدتی که روزه دار هستم بعد از افطار تا سحر مایعات فراوان به خصوص خاکشیر اب فراوان و میوه و حتی سحر دو لیوان آب طالبی مصرف می کنم تا دچار کمبود آب نشوم . این مشکلم در ماه رمضان های سال قبل هم عود می کرد اگر می شود راهنمایی فرمایید مشکل من چیست ؟ آیا نیاز به آزمایش یا سونوگرافی است با تشکر از راهنمایی تان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مهم نیست بزرگش نکنید
  • تصویر کاربر حسين شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 488 مشاهده پرسش
    استدعا دارم درخصوص سونوگرافي پيوستي كه بر اثر ضربه توپ ايجاد شده راهنمايي لازم را بفرمايند ؟در ضمن الان بعداز گذشت يك ماه هيچگونه دردي ندارم واز نظر روابط جنسي هم مشكل ندارم فقط ورم دارد بفرماييد الان چيكار كنم وچه دارويي مصرف كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      خون مردهگی ضربه است با استراحت خوب میشود
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1067 مشاهده پرسش
    با عرض سلام اقای دکتر:اینجانب 36سال دارم الان 2روز در ماه رمضان دچار کاهش حجم ادرارشدم به طوری که در طول 24ساعت نهایتا 3بار به دستشویی میروم ومقدار کمی ادرار تخلیه می شود ظمنا روزه هم میگیرم ایا روزه کرفتن برایم ظرر ندارد 2سال قبل هم 2تا سنگ دفع کردم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نه
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2533 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب