اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر بهزاد سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 495 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي دكتر عزيز
    مجرد هستم بيست و شش ساله در سونوگرافي داپلر نشت وريدي ملاحضه شده.ميخاستم بدونم راه درمان چيست؟آيا عمل جراحي در اين مود موثر است؟ و يا راه ديگري وجود دارد؟ ممنون ميشم اگر كامل توضيح
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      درمان ندارد
  • تصویر کاربر مازيار سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 543 مشاهده پرسش
    باسلام ٣٠ساله هستم و متاهل .متاسفانه بدليل پرفشاري لوزارتان و هيدروكلروتيازيد مصرف مي كنم و اكثر اوقات انزال زود رس بين ٢ الي ٣ دقيقه دارم .آيا داروي خاصي مي توانم استفاده كنم؟يا روش ديگري پيشنهاد مي كنيد .باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      با دکتر قلبتان مشورت کنید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    سه تا سوال داشتم راجع به عدم نزول بیضه
    اول اینکه وجود داشتن دو بیضه نوزاد یکماهه پس از سونوگرافی مشخص شد آیا این امکان وجود دارد تا پائین آمدن آنها آسیبی به بیضه ها برسد و از بین بروند

    دوم اینکه چرا فرموده اید در مواردی که هردو بیضه نزول نکرده حتی پس از عمل جراحی هم شانس باروری کم میباشد
    سوم اینکه شما روش های موجود در طب اسلامی برای درمان این موضوع را تائید میکنید و یا رد؟
    باتشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      باید با مدارک ومعاینه جواب دهم
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 491 مشاهده پرسش
    پس از 23 روز روزه گرفتن ابتدا درد تیر مانند از سمت کلیه به طرف کشاله ران و مجاری ادراری ناراحتم کرد و بعد از 2 روز به دلیل درد شدید در پلو و کلیه به اورژانس منتقل شدم و با مسکن های قوی درد ساکت شد . پس از سونوگرافس و سیتی اسکن مشخص شد در هر کلیه یک سنگ حدود 4میلیمتر دارم و یک سنگ هم از کلیه سمت چپ به سمت پایین حرکت کرده است . با خوردن مایعات زیاد منتظر دفع سنگ حرکت کرده هستم اما هنوز به چشم دفع آنرا ندیدم و الان هم درد خاص و شدیدی احساس نمی کنم .
    سوال من این است که برای درمان باید به دنبال سنگ شکن دو سنگ باقیمانده باشم و یا با خوردن دارو درمان و یا دفع باشم . پیشنهاد شما برای ادامه درمان چیست ؟
    قرض هایی که استفاده می کنم عبارتند از rowatinex و hydrochlothiazide50 و قطره سنکل
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      تنها آب زیاد نمک کم
  • تصویر کاربر leila سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من سه روز پیش سوالی پرسیدم اما هنوز پاسخی دریافت نکردم.ممنون میشم با پاسخ دادن به سوالم از نگرانی من کم کنید.
    شوهرم شیش سال پیش عمل وازکتومی کرده الان میخوایم عمل برگشت رو انجام بدیم.با توجه به حرف شماکه گفتید درصد موفقیتش کمه این عمل رو انجام بده یا نه به فکر روشهای دیگه باشیم؟
    آیا شما خودتون در بیمارستان میلاد این عمل رو انجام میدید؟
    مچکرم.موفق وپاینده باشید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      در صد موفقیت کم است
  • تصویر کاربر سحرنقی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    من تمام ازمایشات دادم اما خوب نشدم
    شبها خواب ندارم
    چه دکتری برم
    ازمایشات ادرار سونوگرافی و خون و قند را دادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نوار عصب مثانه بگیرید09351142080
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب. بنده 26 سال دارم و ده سالی است که دانه‌ای زیر پوستی بر روی آلت تناسلی خود دارم. عکس را برایتا میفرستم لطفا اگر درمانی دارد راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مهم نیست
  • تصویر کاربر بهمن سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    باسلام ودرودبه شما وعرض خسته نباشید55 سال سن دارم بزرگی پروستات 47 گرمه وشب یکباربیدارمی شوم وموقع شروع ادارارمقداری درددارم وقرص پروترال4 درصدمصرف می کنم آیا احتیاج به جراحی دارم درصورت جراحی بصورت اندسکوپی نیروی جنسی ازبین می رودوهزینه عمل چقدراست باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ارتباطی با توان جنسی ندارد
  • تصویر کاربر سید چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام...اقای دکتر من 1روز پیش یهویی بیضه سمت چپم درد شدیدی گرفت..شکمم هم همراه با درد بیضه درد می‌کرد..پوست بیضه چپ قرمز شده بود...و با دست زدن به اون بیضه درد بیشتری حس می‌شد...منم تا 1 ساعت بعد از درد به پزشک عمومی مراجعه کردم...پزشک با معاینه برام سونوگرافی نوشت...جواب سونوگرافی رو همون پزشک عمومی(با مشاوره تلفنی با پزشک متخصص) گفتن که یه پیچیدگی خفیفه و زیاد مهم نیست البته من تو اون موقع دردم یخورده کمتر شده بود...دوتا امپول مسکن بم زدن و گفتن برم خونه اگه دوباره دردم بیشتر شد برگردم....الان من اون درد قبلی رو ندارم ولی یخورده بیضه چپم هرازگاهی تیر میکشه...ایا پیچیدگی بیضه نباید در همون موقع برطرف می‌شد؟......اقای دکتر شما چی توصیه می‌کنید....من باید چیکار کنم که مطمعن شم خطری منو تهدید نمیکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      بیایید ببینم
    2. تصویر کاربر سید سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام آقای دکتر ممنون از جوابتون ولی من از آبادان مزاحم میشم و آمدنم به تهران مشکله
      این جواب آزمایشمه
      Both testes show normal size,shape and normal echo
      Rt:39×20mm lt:42×21mm
      No occupying lesion is seen in both sides
      Tunica albugina, rete testises are intact
      No hydrocele or scrotal thickening is seen
      Low resistive spectral pattern is seen in both testes
      Multiple varricoid veins RT side =-mm are seen
      LT side=5.5 mm
      With valsalvas maneuvere in standing position
      Both testises show normal flow but testicular artery show
      Abnormal flow without diastole and suggested incomplete
      Torsion (<180°)
      Conclusion: - LT incomplete torsion <180°
      high grade Lt varricocele
      روز اول که رفتم اورژانس بیمارستان گفته بودن چیزی نیست و برو اگه درد داشتی بیا...روز دوم رفتم به مطب دکتر که دکتر بم گفت که واریکوسل گرید 3 دارم و باید هردو طرف رو عمل کنم...در مورد پیچیدگی هم گفت برطرف شده...آقای دکتر تشخیص شما چیه؟؟ من باید هردو طرف رو عمل کنم؟؟ ایا لازمه که سمت راست هم عمل شه؟؟ بهترین عمل چیه؟؟؟ ممنون میشم بازم لطف کنید و جواب بدید...خدا خیرتون بده..
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      ازمایش اسپرم بدهید ونتیجه را بفرستید
    4. تصویر کاربر سید سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام.دکتر جان بازم ممنون...دکتر من عمل واریکوسل چپ رو انجام دادم.....درباره پیچ خوردگی هم بعد از سه روز از درد بیضه و ازمایش سونو و تشخیص ...طبق گفته پزشک بیضه چپ فیکس و جراحی هردو بیضه برای جلوگیری از عود انجام شد.....الان که تقریبا 5 روز از عمل گذشته هنوز بیضه چپ کمی ورم و قرمزی داره..طبیعیه؟؟
      آزمایش اسپرمو کی بدم بهتره؟ خیلی خیلی از جواب آزمایشم می‌ترسم....متاسفانه من قبلا خود ارضایی می‌کردم ولی شاید هفته ای یک بار یا ماهی 3 بار.....ممکنه در جواب ازمایشم تأثیری داشته باشه؟؟.......درباره واریکوسلم چطور؟؟....تورو خدا توضیح مختصری بدید...ممنون
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      اینجا به علت کمی وقت توضیحات زیاد مقدور نیست
    6. تصویر کاربر سید سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      نوکرتم دکتر همون جواب کوتاه رو میدادین یه دنیا ممنون می‌شدم...
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      در حال حاضر شما سالمید به دکتر مجاری شهرتان مراجعه نمایید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرام سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 422 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر جان برای سفتی نعوظ چه قرصی وجود دارد ؟ باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      توسط پزشگ
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر بهزاد سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 495 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي دكتر عزيز
    مجرد هستم بيست و شش ساله در سونوگرافي داپلر نشت وريدي ملاحضه شده.ميخاستم بدونم راه درمان چيست؟آيا عمل جراحي در اين مود موثر است؟ و يا راه ديگري وجود دارد؟ ممنون ميشم اگر كامل توضيح
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      درمان ندارد
  • تصویر کاربر مازيار سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 543 مشاهده پرسش
    باسلام ٣٠ساله هستم و متاهل .متاسفانه بدليل پرفشاري لوزارتان و هيدروكلروتيازيد مصرف مي كنم و اكثر اوقات انزال زود رس بين ٢ الي ٣ دقيقه دارم .آيا داروي خاصي مي توانم استفاده كنم؟يا روش ديگري پيشنهاد مي كنيد .باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      با دکتر قلبتان مشورت کنید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    سه تا سوال داشتم راجع به عدم نزول بیضه
    اول اینکه وجود داشتن دو بیضه نوزاد یکماهه پس از سونوگرافی مشخص شد آیا این امکان وجود دارد تا پائین آمدن آنها آسیبی به بیضه ها برسد و از بین بروند

    دوم اینکه چرا فرموده اید در مواردی که هردو بیضه نزول نکرده حتی پس از عمل جراحی هم شانس باروری کم میباشد
    سوم اینکه شما روش های موجود در طب اسلامی برای درمان این موضوع را تائید میکنید و یا رد؟
    باتشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      باید با مدارک ومعاینه جواب دهم
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 491 مشاهده پرسش
    پس از 23 روز روزه گرفتن ابتدا درد تیر مانند از سمت کلیه به طرف کشاله ران و مجاری ادراری ناراحتم کرد و بعد از 2 روز به دلیل درد شدید در پلو و کلیه به اورژانس منتقل شدم و با مسکن های قوی درد ساکت شد . پس از سونوگرافس و سیتی اسکن مشخص شد در هر کلیه یک سنگ حدود 4میلیمتر دارم و یک سنگ هم از کلیه سمت چپ به سمت پایین حرکت کرده است . با خوردن مایعات زیاد منتظر دفع سنگ حرکت کرده هستم اما هنوز به چشم دفع آنرا ندیدم و الان هم درد خاص و شدیدی احساس نمی کنم .
    سوال من این است که برای درمان باید به دنبال سنگ شکن دو سنگ باقیمانده باشم و یا با خوردن دارو درمان و یا دفع باشم . پیشنهاد شما برای ادامه درمان چیست ؟
    قرض هایی که استفاده می کنم عبارتند از rowatinex و hydrochlothiazide50 و قطره سنکل
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      تنها آب زیاد نمک کم
  • تصویر کاربر leila سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من سه روز پیش سوالی پرسیدم اما هنوز پاسخی دریافت نکردم.ممنون میشم با پاسخ دادن به سوالم از نگرانی من کم کنید.
    شوهرم شیش سال پیش عمل وازکتومی کرده الان میخوایم عمل برگشت رو انجام بدیم.با توجه به حرف شماکه گفتید درصد موفقیتش کمه این عمل رو انجام بده یا نه به فکر روشهای دیگه باشیم؟
    آیا شما خودتون در بیمارستان میلاد این عمل رو انجام میدید؟
    مچکرم.موفق وپاینده باشید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      در صد موفقیت کم است
  • تصویر کاربر سحرنقی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    من تمام ازمایشات دادم اما خوب نشدم
    شبها خواب ندارم
    چه دکتری برم
    ازمایشات ادرار سونوگرافی و خون و قند را دادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      نوار عصب مثانه بگیرید09351142080
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب. بنده 26 سال دارم و ده سالی است که دانه‌ای زیر پوستی بر روی آلت تناسلی خود دارم. عکس را برایتا میفرستم لطفا اگر درمانی دارد راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      مهم نیست
  • تصویر کاربر بهمن سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    باسلام ودرودبه شما وعرض خسته نباشید55 سال سن دارم بزرگی پروستات 47 گرمه وشب یکباربیدارمی شوم وموقع شروع ادارارمقداری درددارم وقرص پروترال4 درصدمصرف می کنم آیا احتیاج به جراحی دارم درصورت جراحی بصورت اندسکوپی نیروی جنسی ازبین می رودوهزینه عمل چقدراست باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      ارتباطی با توان جنسی ندارد
  • تصویر کاربر سید چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام...اقای دکتر من 1روز پیش یهویی بیضه سمت چپم درد شدیدی گرفت..شکمم هم همراه با درد بیضه درد می‌کرد..پوست بیضه چپ قرمز شده بود...و با دست زدن به اون بیضه درد بیشتری حس می‌شد...منم تا 1 ساعت بعد از درد به پزشک عمومی مراجعه کردم...پزشک با معاینه برام سونوگرافی نوشت...جواب سونوگرافی رو همون پزشک عمومی(با مشاوره تلفنی با پزشک متخصص) گفتن که یه پیچیدگی خفیفه و زیاد مهم نیست البته من تو اون موقع دردم یخورده کمتر شده بود...دوتا امپول مسکن بم زدن و گفتن برم خونه اگه دوباره دردم بیشتر شد برگردم....الان من اون درد قبلی رو ندارم ولی یخورده بیضه چپم هرازگاهی تیر میکشه...ایا پیچیدگی بیضه نباید در همون موقع برطرف می‌شد؟......اقای دکتر شما چی توصیه می‌کنید....من باید چیکار کنم که مطمعن شم خطری منو تهدید نمیکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      بیایید ببینم
    2. تصویر کاربر سید سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام آقای دکتر ممنون از جوابتون ولی من از آبادان مزاحم میشم و آمدنم به تهران مشکله
      این جواب آزمایشمه
      Both testes show normal size,shape and normal echo
      Rt:39×20mm lt:42×21mm
      No occupying lesion is seen in both sides
      Tunica albugina, rete testises are intact
      No hydrocele or scrotal thickening is seen
      Low resistive spectral pattern is seen in both testes
      Multiple varricoid veins RT side =-mm are seen
      LT side=5.5 mm
      With valsalvas maneuvere in standing position
      Both testises show normal flow but testicular artery show
      Abnormal flow without diastole and suggested incomplete
      Torsion (<180°)
      Conclusion: - LT incomplete torsion <180°
      high grade Lt varricocele
      روز اول که رفتم اورژانس بیمارستان گفته بودن چیزی نیست و برو اگه درد داشتی بیا...روز دوم رفتم به مطب دکتر که دکتر بم گفت که واریکوسل گرید 3 دارم و باید هردو طرف رو عمل کنم...در مورد پیچیدگی هم گفت برطرف شده...آقای دکتر تشخیص شما چیه؟؟ من باید هردو طرف رو عمل کنم؟؟ ایا لازمه که سمت راست هم عمل شه؟؟ بهترین عمل چیه؟؟؟ ممنون میشم بازم لطف کنید و جواب بدید...خدا خیرتون بده..
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      ازمایش اسپرم بدهید ونتیجه را بفرستید
    4. تصویر کاربر سید سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام.دکتر جان بازم ممنون...دکتر من عمل واریکوسل چپ رو انجام دادم.....درباره پیچ خوردگی هم بعد از سه روز از درد بیضه و ازمایش سونو و تشخیص ...طبق گفته پزشک بیضه چپ فیکس و جراحی هردو بیضه برای جلوگیری از عود انجام شد.....الان که تقریبا 5 روز از عمل گذشته هنوز بیضه چپ کمی ورم و قرمزی داره..طبیعیه؟؟
      آزمایش اسپرمو کی بدم بهتره؟ خیلی خیلی از جواب آزمایشم می‌ترسم....متاسفانه من قبلا خود ارضایی می‌کردم ولی شاید هفته ای یک بار یا ماهی 3 بار.....ممکنه در جواب ازمایشم تأثیری داشته باشه؟؟.......درباره واریکوسلم چطور؟؟....تورو خدا توضیح مختصری بدید...ممنون
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      اینجا به علت کمی وقت توضیحات زیاد مقدور نیست
    6. تصویر کاربر سید سه شنبه ۶ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      نوکرتم دکتر همون جواب کوتاه رو میدادین یه دنیا ممنون می‌شدم...
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴( 1 دهه پیش)
      در حال حاضر شما سالمید به دکتر مجاری شهرتان مراجعه نمایید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرام سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 422 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر جان برای سفتی نعوظ چه قرصی وجود دارد ؟ باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴( 1 دهه پیش)
      توسط پزشگ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2532 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

احساس ناگهانی و غیرقابل کنترل برای ادرار کردن — که نمی‌توانید آن را به تأخیر بیندازید —…
رنگ ادرار یکی از ساده‌ترین اما مهم‌ترین نشانگرهای سلامت بدن است. ادرار طبیعی معمولاً رنگی در طیف…
تبخال تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در جهان است و زنان بیش از مردان در معرض…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب