اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید...آلت تناسلی من در هنگام نعوظ شل و بی رمق است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد بررسي شود
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 517 مشاهده پرسش
    بنده مدتی خیلی کمی هست، حدودا چند هفته که وقتی با خانومم نزدیکی میکنم، بعد از انزال و خروج مایع منی، بیضه سمت چپم کمی درد خفیف و مرده ای میگیرد. البته توی ماه رمضون خدمت دکتر رسیدیم که یک کیست در سمت چپ، زیر شکمم داشتم که اقای دکتر گفت هیچ چیزه خاصی نیست. اگر درد داری همین کیست هست. احتمال دا ن که به خاطر روزه ام باشه. چون اب بدنم کم شده بود. البته این درد کیست کمی تا قسمتی به بیضه هام میزد اما الان دیگه اون درد کیست رو ندارم. فقط همین درد بیضه هست.
    ممنون از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      ايندردها اصلا مهم نيستند يك سونو از بيضه بكنيد
  • تصویر کاربر مهدي یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر من نمونه hpv دادم جواب ازمايش اومده كه نوع 58 ويروس رو دارم طي يكماه اخير هم رابطه بدون كاندوم داشتم خواهشا راهنماييم كنيد كه چيكار بايد بكنم ايا به شريك جنسي هم منتقل شده؟؟خطرناكه واسه ايشون؟؟چيكار بايد بكنم خوب ميشم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      شريك جنسي ازمايش پاپ اسمير دهد كافي است
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 488 مشاهده پرسش
    با عرض سلام..پسرم تنگی upjo داره.و سنگ 6میل هم داره.پارسال اسکن انجام دادیم.دکتر گفت فعل هم نیاز به جراحی ندارد امسال اسکن dtpa انجام دادیم.اسکن رو براتون میفرستم.لطف کنین اوامر شما را درخصوص اینکه نیاز به جراحی دارد یا خیر بفرمایید.در خصوص سنگش ایا از کلیه جدا بشه و بخاطر تنگی نتونه بره تو حالب و در کلیه شناور باشه ایا باز هم درد داره یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      اسكن را بفرستيد نه سونو
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر جان اسکن dtpa رو خدمتتون فرستادم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      اسکن dtpa
    4. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      عکس سوم اسکن dtpa
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
    6. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      با عمل لاپاراسکوپی که برا تنگی انجام میدین سنگ 5/5میل رو که در کالیس تحتانی هست هم خارج میکنین؟
    7. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      هزینه حدودی هم بفرمایید که آزاد چقدر میشه
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      نه امكان پذير نيست چه باز چه بسته
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر فلاح پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام و احترام
    بنده یک دختر ده ساله دارم و علیرغم اقدام به بارداری طی دو سال اخیر، موفق نشدیم.
    پس از مراجعه به دکتر صفارزاده و تایید سلامت زوجه، زوج به دکتر امیرجنتی ارجاع داده شد.
    نتایج اسپرم حاکی از سرعت و مورفولوژی پایین داشت.
    سونوی کالر داپلر درخواست شد. علیرغم اینکه در معاینه بالینی در هیچ حالت واریکوسل مشهود نبود، گزارش واریکوسل دو طرفه در سونوی کالر داپلر داده شد.
    دکتر جراحی را پیشنهاد کردند و عمل جراحی واریکوسل دوطرفه تحت بزرگنمایی توسط ایشان انجام گردید.
    و پس از عمل محلول الکارنتین 10000هر 12ساعت و مکمل سلن پلاس روزی یک عدد تجویز شد.
    پس از گذشت 70روز که خودم آزمایش اسپرم را در همان محل(بیمارستان عرفان) تکرار کردم، تغییری در بهبود آزواسپرمی ایجاد نگردید و علاوه بر نتایج قبل، غلظت نمونه هم گزارش شد.

    حال سوالم این است که دلیل آزو اسپرمی واریکوسل نبوده یا عمل موفق نبوده است؟
    آیا سایر دلایل کاندید بررسی نیست؟ مثلا تست هورمون یا....؟؟
    پیشنهاد شما در مقطع کنونی چیست؟ آیا جنابعالی در این مقطع با ادامه درمان اینجانب خدمت حضرتعالی موافقت میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بهترين درمان اي وي اف است
  • تصویر کاربر مهزيار یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد
    پسري ١6 ساله هستم كه بدليل درد خفيف در بيضه ي چپ و كمي كوچك تر بودن بيضه ي چپ به دكتر فوق تخصص اورولوژي مراجعه كردم و ايشون پس از معاينه و انجام سونوگرافي اعلام كردند كه من واريكوسل خفيف دارم و اندازه ي دو بيضه و همچنين اختلاف اندازه ي بيضه ها طبيعي هست.
    اما من هنوز نگران هستم كه واقعا كوچك تر بودن بيضه ي چپ طبيعي است؟
    و سوال اصلي من اين هست كه آيا واريكوسل خفيفي كه من دارم ميتواند باعث كاهش رشد و كوچك شدن بيضه ي من بشود و اصلا ممكن است دليل كوچك تر بودن بيضه ي چپ همين واريكوسل من باشد؟
    خيلي نگران اين موضوع هستم لطفا به من جواب بدهيد آقاي دكتر بي نهايت تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بياييد ببينم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر محمدمحمودی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 499 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من یک ساله ازدواج کردم بچه دار نمیشم میخواستم باتوجه به عکسایی که از آزمایشات اسپرم وسونوگرافی بیضه ها براتون فرستادم ببینم مشکلم چیه .ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد معاينه شويد از نظر بيضه ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر رفیعی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    باسلام بنده کندی حرکت اسپرم دارم. سابقا واریکوسل هم عمل کردم که موقتا حرکت اسپرم بهتر شد ولی مجددا کاهش یافت . آیا راهی برای رسیدن بهدحد نرمال هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      پس كاري ديگر نميتوان كرد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد ازدواج كنيد تا بارداري مشخص شود
    3. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      این مزرخفات چیه. میگم حرکت اسپرم بهتر میشه یا خیر؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      ازمايش اسپرمتان چون بعد ازعمل نيز همين است كار ديگري نميتوان كرد كمي هم مودب باشي بهتر است
    5. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      یعنی هیچ پیگیری نمیتوان کرد. و صرفا بجز واریکوسل احتمال اینکه علت دیگری موجود باشد که بتوان درمان کرد. کلا وجود ندارد؟ و علم پزشکی در این مرحله به بن بست رسییده است؟
    6. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      انتظار از دکتر این بود که پاسخ علمی میداد. وگرنه اینکه بعد از ازدواج مشخص میشود که احتیاج به سوال نداشت.
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    واريكوسل گريد ٣ دارم، بدون هيچ درد و نشانه اي، ازمايش اسپرم هم نشان داده كه اسپرم هاي زنده و متحرك كم هستن
    از انجايي كه احتمال اندومتربوز براي خانمم هم وجود دارد، صلاح كار چيست؟
    عمل جراحي بكدام روش
    و اينكه عمل قبل از بارداري باشد؟
    يا IVF انجام دهيم و بعد عمل جراحي؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر هادی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر روزتون بخیر.من 30 سالمه چند وقتیه روی بیضه سمت راستم یه غده اندازه نخود رو میبینم که روی بیضم جابجا هم میشه وقتی کمی فشارش میدم درد هم میگیره آقای دکتر من امروز وقتی سایتهارو نگاه کردم متوجه شدم که احتمال داره سرطان بیضه داشته باشم آقای دکتر خیلی میترسم من بچم 3ماه دیگه به دنیا میاد به خدا از اون ساعتی که فهمیدم تمام بدنم داره میلرزه تو رو خدا کمکم کنید بگید چیکار باید کنم؟این درسته که سرطانه.اگه صلاح میدونید بگید بیام پیشتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سونوبيضه كنيد بفرستيد ببينم
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید...آلت تناسلی من در هنگام نعوظ شل و بی رمق است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد بررسي شود
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 517 مشاهده پرسش
    بنده مدتی خیلی کمی هست، حدودا چند هفته که وقتی با خانومم نزدیکی میکنم، بعد از انزال و خروج مایع منی، بیضه سمت چپم کمی درد خفیف و مرده ای میگیرد. البته توی ماه رمضون خدمت دکتر رسیدیم که یک کیست در سمت چپ، زیر شکمم داشتم که اقای دکتر گفت هیچ چیزه خاصی نیست. اگر درد داری همین کیست هست. احتمال دا ن که به خاطر روزه ام باشه. چون اب بدنم کم شده بود. البته این درد کیست کمی تا قسمتی به بیضه هام میزد اما الان دیگه اون درد کیست رو ندارم. فقط همین درد بیضه هست.
    ممنون از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      ايندردها اصلا مهم نيستند يك سونو از بيضه بكنيد
  • تصویر کاربر مهدي یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر من نمونه hpv دادم جواب ازمايش اومده كه نوع 58 ويروس رو دارم طي يكماه اخير هم رابطه بدون كاندوم داشتم خواهشا راهنماييم كنيد كه چيكار بايد بكنم ايا به شريك جنسي هم منتقل شده؟؟خطرناكه واسه ايشون؟؟چيكار بايد بكنم خوب ميشم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      شريك جنسي ازمايش پاپ اسمير دهد كافي است
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 488 مشاهده پرسش
    با عرض سلام..پسرم تنگی upjo داره.و سنگ 6میل هم داره.پارسال اسکن انجام دادیم.دکتر گفت فعل هم نیاز به جراحی ندارد امسال اسکن dtpa انجام دادیم.اسکن رو براتون میفرستم.لطف کنین اوامر شما را درخصوص اینکه نیاز به جراحی دارد یا خیر بفرمایید.در خصوص سنگش ایا از کلیه جدا بشه و بخاطر تنگی نتونه بره تو حالب و در کلیه شناور باشه ایا باز هم درد داره یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      اسكن را بفرستيد نه سونو
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر جان اسکن dtpa رو خدمتتون فرستادم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      اسکن dtpa
    4. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      عکس سوم اسکن dtpa
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
    6. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      با عمل لاپاراسکوپی که برا تنگی انجام میدین سنگ 5/5میل رو که در کالیس تحتانی هست هم خارج میکنین؟
    7. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      هزینه حدودی هم بفرمایید که آزاد چقدر میشه
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      نه امكان پذير نيست چه باز چه بسته
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر فلاح پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام و احترام
    بنده یک دختر ده ساله دارم و علیرغم اقدام به بارداری طی دو سال اخیر، موفق نشدیم.
    پس از مراجعه به دکتر صفارزاده و تایید سلامت زوجه، زوج به دکتر امیرجنتی ارجاع داده شد.
    نتایج اسپرم حاکی از سرعت و مورفولوژی پایین داشت.
    سونوی کالر داپلر درخواست شد. علیرغم اینکه در معاینه بالینی در هیچ حالت واریکوسل مشهود نبود، گزارش واریکوسل دو طرفه در سونوی کالر داپلر داده شد.
    دکتر جراحی را پیشنهاد کردند و عمل جراحی واریکوسل دوطرفه تحت بزرگنمایی توسط ایشان انجام گردید.
    و پس از عمل محلول الکارنتین 10000هر 12ساعت و مکمل سلن پلاس روزی یک عدد تجویز شد.
    پس از گذشت 70روز که خودم آزمایش اسپرم را در همان محل(بیمارستان عرفان) تکرار کردم، تغییری در بهبود آزواسپرمی ایجاد نگردید و علاوه بر نتایج قبل، غلظت نمونه هم گزارش شد.

    حال سوالم این است که دلیل آزو اسپرمی واریکوسل نبوده یا عمل موفق نبوده است؟
    آیا سایر دلایل کاندید بررسی نیست؟ مثلا تست هورمون یا....؟؟
    پیشنهاد شما در مقطع کنونی چیست؟ آیا جنابعالی در این مقطع با ادامه درمان اینجانب خدمت حضرتعالی موافقت میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بهترين درمان اي وي اف است
  • تصویر کاربر مهزيار یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد
    پسري ١6 ساله هستم كه بدليل درد خفيف در بيضه ي چپ و كمي كوچك تر بودن بيضه ي چپ به دكتر فوق تخصص اورولوژي مراجعه كردم و ايشون پس از معاينه و انجام سونوگرافي اعلام كردند كه من واريكوسل خفيف دارم و اندازه ي دو بيضه و همچنين اختلاف اندازه ي بيضه ها طبيعي هست.
    اما من هنوز نگران هستم كه واقعا كوچك تر بودن بيضه ي چپ طبيعي است؟
    و سوال اصلي من اين هست كه آيا واريكوسل خفيفي كه من دارم ميتواند باعث كاهش رشد و كوچك شدن بيضه ي من بشود و اصلا ممكن است دليل كوچك تر بودن بيضه ي چپ همين واريكوسل من باشد؟
    خيلي نگران اين موضوع هستم لطفا به من جواب بدهيد آقاي دكتر بي نهايت تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بياييد ببينم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر محمدمحمودی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 499 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من یک ساله ازدواج کردم بچه دار نمیشم میخواستم باتوجه به عکسایی که از آزمایشات اسپرم وسونوگرافی بیضه ها براتون فرستادم ببینم مشکلم چیه .ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد معاينه شويد از نظر بيضه ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر رفیعی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    باسلام بنده کندی حرکت اسپرم دارم. سابقا واریکوسل هم عمل کردم که موقتا حرکت اسپرم بهتر شد ولی مجددا کاهش یافت . آیا راهی برای رسیدن بهدحد نرمال هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      پس كاري ديگر نميتوان كرد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد ازدواج كنيد تا بارداري مشخص شود
    3. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      این مزرخفات چیه. میگم حرکت اسپرم بهتر میشه یا خیر؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      ازمايش اسپرمتان چون بعد ازعمل نيز همين است كار ديگري نميتوان كرد كمي هم مودب باشي بهتر است
    5. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      یعنی هیچ پیگیری نمیتوان کرد. و صرفا بجز واریکوسل احتمال اینکه علت دیگری موجود باشد که بتوان درمان کرد. کلا وجود ندارد؟ و علم پزشکی در این مرحله به بن بست رسییده است؟
    6. تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      انتظار از دکتر این بود که پاسخ علمی میداد. وگرنه اینکه بعد از ازدواج مشخص میشود که احتیاج به سوال نداشت.
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    واريكوسل گريد ٣ دارم، بدون هيچ درد و نشانه اي، ازمايش اسپرم هم نشان داده كه اسپرم هاي زنده و متحرك كم هستن
    از انجايي كه احتمال اندومتربوز براي خانمم هم وجود دارد، صلاح كار چيست؟
    عمل جراحي بكدام روش
    و اينكه عمل قبل از بارداري باشد؟
    يا IVF انجام دهيم و بعد عمل جراحي؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر هادی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر روزتون بخیر.من 30 سالمه چند وقتیه روی بیضه سمت راستم یه غده اندازه نخود رو میبینم که روی بیضم جابجا هم میشه وقتی کمی فشارش میدم درد هم میگیره آقای دکتر من امروز وقتی سایتهارو نگاه کردم متوجه شدم که احتمال داره سرطان بیضه داشته باشم آقای دکتر خیلی میترسم من بچم 3ماه دیگه به دنیا میاد به خدا از اون ساعتی که فهمیدم تمام بدنم داره میلرزه تو رو خدا کمکم کنید بگید چیکار باید کنم؟این درسته که سرطانه.اگه صلاح میدونید بگید بیام پیشتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سونوبيضه كنيد بفرستيد ببينم
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2532 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 591 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب