اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر شجاعی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    دكتر مدت 8 ماهه عدم نعوذ الت دارم اصلا لذتی نمیبرم وقتی به اوج نعوذ میرسه چند ثانیه بیشتر نیست قبلا اینجوری نبودم .قند خون ناشتا 240 ولی گاهی اوقات 180 میشه دراوایل چند بار قرصهای ویاگرا آبی رنگ استفاده کردم خوب بود ولی بعد از استفاده کلیه ام سنگ میساخت ودیگه استفاده نکردم جمع کل دفعات از 4 بسته بیشتر نشد حدود 16 عدد قرص هربار نصف قرص . ضمنا خیلی دوست دارم خانمم حامله بشه ولی چند بار حامله شده متاسفانه جنین درماههای اول بدلیل عدم رشد کافی کورتاژ شده آزمایش اسپرم گرفتیم دکتر گفته مشکلی نیست ولی منی یکه ازمن خارج میشه بسیار کم است نصبت به قبل آیا احتمال ومشکل من از عدم نعوذه یا خیر . لطف بفرمایید اگه راحلی دارید راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 404 مشاهده پرسش
    دکتر یه جوش بود با ژلت زدم زیاد شود روز به روزم زیاد تر می شه نمی دونستم زگیله ازدواج کردم خواستم بدونم راه درمانش چیه چطوریه خواستم بدونم ارتباط داشتن با همسرم مشکل داره یا نه روز به روز داره زیگل بدتر می ش6 زگیل تناسلی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر عارف سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده 36 سال دارم،ازحدود 3 سال پیش دچار سوزش در ناحیه پروستات و مثانه هستم ،در سونوگرافی 3 سال پیش پروستات سایزرو 26 م ل اعلام کردن و داروی لووفلوکساسین و کپسول تامسولین تجویز کردن که بهبودی حاصل نشده و سوزش دوباره عود میکنه،آخرین سونوگرافی های این 3 ماه اخیر رو که کاملا با هم تضاد دارن براتون میفرستم،به نظر خودم بایستی سیستسکوپی بدم تا تشخیص بیماری ام دقیقتر باشه،تحمل سوزش رو ندارم،نظر شما آقای دکتر رو می خواستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سلام سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 568 مشاهده پرسش
    دیدن خواب دیدن خواب ادرار و انجام ان در خواب و بلافاصله بیدار شدن تکرار 4 بار با فاصله زمانی 2 ماهه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر منصورفتحی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام.زیادتحقیق کردم تاشماروپیداکردم..شرمنده قبل بحثم استمناع زیاد ورابطه جنسی دوبارداشتم ....حدود شش سال است ازاوایل فشاربه مثانه ام اومدوتندتنددستشویی میرفتم وادرارم خوب خالی نمیشد تاالان که فشارزیادبه مثانه وکلیه موقع ادرارمیاد.اخرادرارم قطره قطره وبادردوسوزشه همیشه بایدده دقیقه بشینم تاخالی بشه سوزش .تکرروشب ادراری دارم.دردناحیه لگن.بیضه اطراف مقعد.بیضه هام سنگین وبزرگ شده ورم دارن درددارن رگ بزرگی بیضه راستمه .وداخل بیضه راستم پرمایع است.اذیت میشم.دوبارسیتوسکوپی وبالای بیست بارسونوگرافی وازمایش ازکلیه هامثانه وپروستات دادم همش میگن سالمی وقرص تامسولوسین وسیپرودادن.وچندروزپیش تب ولرز ودردکلیه وبیضه .وجریان ادرارضعیف داشتم.تبم زیادشده بودطی دوروزچندبارخون دماغ گرفتم ااین باردکتربرام سونوکامل نوشت .برای اولین بارازمایش بیضه برام نوشته وجوابوپیشش بردم دیگه چیزخاصی نگفت تامسولوسین دیگه ای برام نوشت.نیازبه کمک فراوان دارم لطفانجاتم بدید ازت ممنونم عکساشوبرات میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جهت جوابگوئي به همه سوالات بايد نوار مثانه انجام دهيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 523 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده 27 سال سن دارم
    یه سنگ 6.5 در لوله حالب گیر کرده بود با مراجعه به دکتر اصلاحی در بیمارستان علی اصغر شیراز تشخیص دادند که باید دبل جی در لوله حالب کار بزارن و موقع عمل بی حسی نخاعی انجام دادند و اینکه گفتند باید این لوله بمونه داخل حالب کلیه سمت راستم و بعد با سنگ در مراجعه بعدی از کلیه ام خارج بشه و سنگ پنج و نیم دیگه همه در همون کلیه سمت راستم دارم باید چکار کنم موقع عمل از دکترم شنیدم که می گفت لوله حالبم تنگه آیا سنگ من خارج میشه بعد از این سنگ حالب خارج شد یا اگه خارج نشه از حالب سنگ شکن میشه و این لوله که داخل حالبم گذاشتن واسه چیه آیا برای سنگ شکن داخلیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 591 مشاهده پرسش
    با سلام محضر دکتر کرمی. علی محمدنسب هستم 50 ساله از بابل. حدود دو سالی است که بیماری پروستات دارم. روزانه یک عدد کپسول امنیک 04 و شب ها یک عدد قرص آپوترازوسین 2 میخورم اما قدرت تحمل ادرار کمتر از یک ساعت است. آخرین آزمایش به شرح زیر است(96213)
    کلیه ها:
    RK:103 LK:111
    هر دو سایت، سایز حدود و اکوی کورتیکال یکنواخت دارند. افتراق کورتیکو مدولاری و pcs دو طرف در حد طبیعی، هیدرونفروز مشاهده نشد.
    علائم سنگ 5mm در pcs تحتانی چپ دیده شد.
    مثانه: حجم و جدار نرمال، عارضه فوکال، پاتولوژیک در آن دیده نشد.
    رزیدو: 200cc<
    پروستات: با ابعاد:
    5×39×4cm
    بزرگتر از حد نرمال حدودی منظم و اکوی مختصر هتروژن دارد و حجم آن معادل 41 سانتی متر مکعب می باشد.
    و Protrusion پروستات به کف مثانه ملاحظه گردید.
    با این شرایط باید چه کنم؟ با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر.
    من سنم بیست سال و شش ماه هست و از ساز التم ناراضیم حدودا 14.5تا 15 سانت هست میخواستم بدونم که راهی هست تا سایز التم تا ۱ سانت فقط رشد کنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سعید شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ادامه پرسش رو ندادید دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 859 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید بنده 31 سال سن دارم و یک دختر پنج ساله دارم مدت یکسال ک اقدام ب بارداری دوم کردیم ولی موفق نشدیم آزمایش اسپرم دادم ممنون میشم نظرتون در مورد آزمایش بگید آیا مشکلی دارم کاری باید انجام بدم دوتا آزمایش ب مدت یکماه و نیم دادم لطفا راهنماییم کنید ممنونم آقا دکتر عزیز ازمایش دوم جدیدتر هستش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر حسن شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا نظرتونو در مورد آزمایشاتم بدید با توجه ب اینکه خانم بنده تنبلی تخمدان دارن میخوام بدونیم دنبال درمان ایشون باشیم اشکال از ایشون هستش یا آزمایشات منم مشکل دارن دنبال درمان خودمم باشم باتوجه به این آزمایشات آیا شما اشکال میبینید در این آزمایشات ممنون میشم کمکم کنید
    3. تصویر کاربر حسن شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر بنده ساکن شهرستان هستم میخوام بدونم بهم بگید اگه اعداد آزمایش از نظر شما مشکلی دارن برای بررسی بیام تهران خدمتتون تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    5. تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام و خسته نباشید جناب دکتر با سپاس فرستادم نتایج آزمایشو ممنونم لطف میکنید
    6. تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دکتر نمیدونم عکس آزمایشم رسید یا نه ولی نتایجو مینویسم از رو آزمایش لطفا کمکم کنید
      %sperm count:73
      %motility (total ):55
      %Quick prog:15
      %slow prog:30
      %non prog: 10
      morphology:47%
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خوب است
    8. تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر با توجه ب این آزمایش و اینکه بنده واریکوسل گرید دو سمت چپ دارم آیا نیازی ب عمل میبینید شما؟؟یه دنیا تشکر خدا خیرتون بده آقای دکتر
    9. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زماني عمل ميخواهد كه ١٢ماه اقدام به باروري بكنيد ونشود
    10. تصویر کاربر حسن جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ما نزدیک دوسال اقدام کردیم ولی متاسفانه هنوز جوابی نگرفتیم ممنون آقا دکتر لطف کردید پاسخ من را دادید یه دنیا تشکر
    11. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پس بايد اقدام را شروع كنيد
    12. تصویر کاربر حسن شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر شرمنده مزاحم وقتتون میشم منظورتون از اینکه شروع کنیم ب اقدام عمل واریکوسل هست؟؟باتوجه ب آزمایشاتم ک شما و دکتر اورولوژی شهرمون دیدید میگویند خوب است و نیاز ب عمل ندارد درسته ک بنده واریکوسل دارم ولی چون روی آزمایشاتم تاثیر نگذاشته میگویند نیاز نیس با این شرایط من اگر عمل کنم آزمایشم بدتر از قبل از عمل نمیشود باتشکر خدا خیر دنیا و آخرت رو ب شما بدهد
    13. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد يك سال اقدام كنيد تا مشخص شود
    14. نمایش سایر 12 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 427 مشاهده پرسش
    سلام از کجا بفهمیم مقدار کجی آلت بیشتر از 30 درصد است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر شجاعی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    دكتر مدت 8 ماهه عدم نعوذ الت دارم اصلا لذتی نمیبرم وقتی به اوج نعوذ میرسه چند ثانیه بیشتر نیست قبلا اینجوری نبودم .قند خون ناشتا 240 ولی گاهی اوقات 180 میشه دراوایل چند بار قرصهای ویاگرا آبی رنگ استفاده کردم خوب بود ولی بعد از استفاده کلیه ام سنگ میساخت ودیگه استفاده نکردم جمع کل دفعات از 4 بسته بیشتر نشد حدود 16 عدد قرص هربار نصف قرص . ضمنا خیلی دوست دارم خانمم حامله بشه ولی چند بار حامله شده متاسفانه جنین درماههای اول بدلیل عدم رشد کافی کورتاژ شده آزمایش اسپرم گرفتیم دکتر گفته مشکلی نیست ولی منی یکه ازمن خارج میشه بسیار کم است نصبت به قبل آیا احتمال ومشکل من از عدم نعوذه یا خیر . لطف بفرمایید اگه راحلی دارید راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 404 مشاهده پرسش
    دکتر یه جوش بود با ژلت زدم زیاد شود روز به روزم زیاد تر می شه نمی دونستم زگیله ازدواج کردم خواستم بدونم راه درمانش چیه چطوریه خواستم بدونم ارتباط داشتن با همسرم مشکل داره یا نه روز به روز داره زیگل بدتر می ش6 زگیل تناسلی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر عارف سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده 36 سال دارم،ازحدود 3 سال پیش دچار سوزش در ناحیه پروستات و مثانه هستم ،در سونوگرافی 3 سال پیش پروستات سایزرو 26 م ل اعلام کردن و داروی لووفلوکساسین و کپسول تامسولین تجویز کردن که بهبودی حاصل نشده و سوزش دوباره عود میکنه،آخرین سونوگرافی های این 3 ماه اخیر رو که کاملا با هم تضاد دارن براتون میفرستم،به نظر خودم بایستی سیستسکوپی بدم تا تشخیص بیماری ام دقیقتر باشه،تحمل سوزش رو ندارم،نظر شما آقای دکتر رو می خواستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سلام سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 568 مشاهده پرسش
    دیدن خواب دیدن خواب ادرار و انجام ان در خواب و بلافاصله بیدار شدن تکرار 4 بار با فاصله زمانی 2 ماهه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر منصورفتحی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام.زیادتحقیق کردم تاشماروپیداکردم..شرمنده قبل بحثم استمناع زیاد ورابطه جنسی دوبارداشتم ....حدود شش سال است ازاوایل فشاربه مثانه ام اومدوتندتنددستشویی میرفتم وادرارم خوب خالی نمیشد تاالان که فشارزیادبه مثانه وکلیه موقع ادرارمیاد.اخرادرارم قطره قطره وبادردوسوزشه همیشه بایدده دقیقه بشینم تاخالی بشه سوزش .تکرروشب ادراری دارم.دردناحیه لگن.بیضه اطراف مقعد.بیضه هام سنگین وبزرگ شده ورم دارن درددارن رگ بزرگی بیضه راستمه .وداخل بیضه راستم پرمایع است.اذیت میشم.دوبارسیتوسکوپی وبالای بیست بارسونوگرافی وازمایش ازکلیه هامثانه وپروستات دادم همش میگن سالمی وقرص تامسولوسین وسیپرودادن.وچندروزپیش تب ولرز ودردکلیه وبیضه .وجریان ادرارضعیف داشتم.تبم زیادشده بودطی دوروزچندبارخون دماغ گرفتم ااین باردکتربرام سونوکامل نوشت .برای اولین بارازمایش بیضه برام نوشته وجوابوپیشش بردم دیگه چیزخاصی نگفت تامسولوسین دیگه ای برام نوشت.نیازبه کمک فراوان دارم لطفانجاتم بدید ازت ممنونم عکساشوبرات میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جهت جوابگوئي به همه سوالات بايد نوار مثانه انجام دهيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 523 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده 27 سال سن دارم
    یه سنگ 6.5 در لوله حالب گیر کرده بود با مراجعه به دکتر اصلاحی در بیمارستان علی اصغر شیراز تشخیص دادند که باید دبل جی در لوله حالب کار بزارن و موقع عمل بی حسی نخاعی انجام دادند و اینکه گفتند باید این لوله بمونه داخل حالب کلیه سمت راستم و بعد با سنگ در مراجعه بعدی از کلیه ام خارج بشه و سنگ پنج و نیم دیگه همه در همون کلیه سمت راستم دارم باید چکار کنم موقع عمل از دکترم شنیدم که می گفت لوله حالبم تنگه آیا سنگ من خارج میشه بعد از این سنگ حالب خارج شد یا اگه خارج نشه از حالب سنگ شکن میشه و این لوله که داخل حالبم گذاشتن واسه چیه آیا برای سنگ شکن داخلیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 591 مشاهده پرسش
    با سلام محضر دکتر کرمی. علی محمدنسب هستم 50 ساله از بابل. حدود دو سالی است که بیماری پروستات دارم. روزانه یک عدد کپسول امنیک 04 و شب ها یک عدد قرص آپوترازوسین 2 میخورم اما قدرت تحمل ادرار کمتر از یک ساعت است. آخرین آزمایش به شرح زیر است(96213)
    کلیه ها:
    RK:103 LK:111
    هر دو سایت، سایز حدود و اکوی کورتیکال یکنواخت دارند. افتراق کورتیکو مدولاری و pcs دو طرف در حد طبیعی، هیدرونفروز مشاهده نشد.
    علائم سنگ 5mm در pcs تحتانی چپ دیده شد.
    مثانه: حجم و جدار نرمال، عارضه فوکال، پاتولوژیک در آن دیده نشد.
    رزیدو: 200cc<
    پروستات: با ابعاد:
    5×39×4cm
    بزرگتر از حد نرمال حدودی منظم و اکوی مختصر هتروژن دارد و حجم آن معادل 41 سانتی متر مکعب می باشد.
    و Protrusion پروستات به کف مثانه ملاحظه گردید.
    با این شرایط باید چه کنم؟ با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر.
    من سنم بیست سال و شش ماه هست و از ساز التم ناراضیم حدودا 14.5تا 15 سانت هست میخواستم بدونم که راهی هست تا سایز التم تا ۱ سانت فقط رشد کنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سعید شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ادامه پرسش رو ندادید دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 859 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید بنده 31 سال سن دارم و یک دختر پنج ساله دارم مدت یکسال ک اقدام ب بارداری دوم کردیم ولی موفق نشدیم آزمایش اسپرم دادم ممنون میشم نظرتون در مورد آزمایش بگید آیا مشکلی دارم کاری باید انجام بدم دوتا آزمایش ب مدت یکماه و نیم دادم لطفا راهنماییم کنید ممنونم آقا دکتر عزیز ازمایش دوم جدیدتر هستش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر حسن شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا نظرتونو در مورد آزمایشاتم بدید با توجه ب اینکه خانم بنده تنبلی تخمدان دارن میخوام بدونیم دنبال درمان ایشون باشیم اشکال از ایشون هستش یا آزمایشات منم مشکل دارن دنبال درمان خودمم باشم باتوجه به این آزمایشات آیا شما اشکال میبینید در این آزمایشات ممنون میشم کمکم کنید
    3. تصویر کاربر حسن شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      آقای دکتر بنده ساکن شهرستان هستم میخوام بدونم بهم بگید اگه اعداد آزمایش از نظر شما مشکلی دارن برای بررسی بیام تهران خدمتتون تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    5. تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام و خسته نباشید جناب دکتر با سپاس فرستادم نتایج آزمایشو ممنونم لطف میکنید
    6. تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۸ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دکتر نمیدونم عکس آزمایشم رسید یا نه ولی نتایجو مینویسم از رو آزمایش لطفا کمکم کنید
      %sperm count:73
      %motility (total ):55
      %Quick prog:15
      %slow prog:30
      %non prog: 10
      morphology:47%
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خوب است
    8. تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر با توجه ب این آزمایش و اینکه بنده واریکوسل گرید دو سمت چپ دارم آیا نیازی ب عمل میبینید شما؟؟یه دنیا تشکر خدا خیرتون بده آقای دکتر
    9. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زماني عمل ميخواهد كه ١٢ماه اقدام به باروري بكنيد ونشود
    10. تصویر کاربر حسن جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ما نزدیک دوسال اقدام کردیم ولی متاسفانه هنوز جوابی نگرفتیم ممنون آقا دکتر لطف کردید پاسخ من را دادید یه دنیا تشکر
    11. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پس بايد اقدام را شروع كنيد
    12. تصویر کاربر حسن شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر شرمنده مزاحم وقتتون میشم منظورتون از اینکه شروع کنیم ب اقدام عمل واریکوسل هست؟؟باتوجه ب آزمایشاتم ک شما و دکتر اورولوژی شهرمون دیدید میگویند خوب است و نیاز ب عمل ندارد درسته ک بنده واریکوسل دارم ولی چون روی آزمایشاتم تاثیر نگذاشته میگویند نیاز نیس با این شرایط من اگر عمل کنم آزمایشم بدتر از قبل از عمل نمیشود باتشکر خدا خیر دنیا و آخرت رو ب شما بدهد
    13. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد يك سال اقدام كنيد تا مشخص شود
    14. نمایش سایر 12 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 427 مشاهده پرسش
    سلام از کجا بفهمیم مقدار کجی آلت بیشتر از 30 درصد است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2533 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب