اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر احمديان یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر
    من بيمار شما در ارتباط با اختلال نعوظ هستم به من قرص ويزارسين5٠تجويز كرده بودين ميخواستم ببينم فشار خون من در حالت معمولي بين ١٢ تا١4روي٨و٩در نوسانه ايا مشكلي براي استفاده ندارم ضمنا يه بار كه استفاده كردم به من گفته شد كه صورتم سرخ رنگ شده ايا طبيعيه
    54ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر تحمل میکنید ضرری ندارد استفاده کنید
  • تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    باعرض سلام قبلا نتونستم عکس براتون بفرستم لطفا باتوجه به عکس نظر خود را راجب به صحت ختنه بگویید و وجود این دو علامت که بروی سر الت چست
    1. تصویر کاربر روزبه دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر کرمی با عرض سلام سوال بنده در ۴۸ ساعت قبل خدمت جنابعالی ارسال شد با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ختنه شما مشکلی ندارد
    3. تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      با تشکر فراوان از شما فقط این دو علامت که با فلش مشخص شده بروی الت طبیعی است؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      بله
    5. تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      خیلی تشکر میکنم از این که وقت گرانبها تون رو برام گذاشتید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2775 مشاهده پرسش
    با سلام اینجانب 24 سال سن دارم از کودکی عادت به پشت خوابیدن و تحریک شدن از طریق مالیدن آن به زمین داشتم و این عادت تاکنون با من بوده واز این طریق خودارضایی می کردم یکبار در 17 سالگی که این کار را کردم قسمت سمت راست آلتم نزدیک به کلاهک متورم شد ابتدا ترسیدم ترک کردم و خوب شد ولی مجددا به این عادت برگشتم وبعد چند بار یکبار دیگر متورم شد وعلارغم ترک طولانی حدود یک ماه دیگر خوب نشد و من باز هم به این عادت برگشتم و طی گذر زمان بدتر و بدتر شد به طوری که سمت چپ هم شد قسمت وسط هم همین طور و سرتاسر آن دانه دانه های روشن تر فرا گرفت همچنین سرتاسر لبه کلاهک دانه های قرمز رنگ فرا گرفت و قسمت پشت آلت چروک شده و از همه بدتر حدود چند ماه پیش بود که ابتدا متوجه یک لکه تیره در قسمت کلاهک شدم سپس یکبار دیگر که این کار را کردم قسمت راست کلاهک نیز متورم شد ولی بعدا تقریبا رفت ولی خود کلاهک چروک شده و با دقت که پوستش را بکشید متوجه دانه های خیلی ریز تیره و دانه های خیلی ریز قرمز در آن میشوید بعضی اوقات ی درد خیلی کمی از قسمت کلاهک احساس می کنم البته این را هم بگم قسمت مجرای ادرارم کمی گشاد شده و گاهی کمی احساس سوزش می کنم میخواستم ببینم مشکلم چیه آیا خطرناک هست آیا خدای نکرده زگیل یا سرطان دارم لطفا پاسخ بدید هیچ کس جوابمو نمیده هرسایتی که میگم کمک کنید خیلی خجالتی هستم درضمن تاکنون رابطه جنسی نداشتم چهره آلتم وحشتناک شده انگار 100 بیشتر داره البته درحالط نعوظ بهتر هست ولی بازم مشخصه وقسمت های متورم شده با کمی مالش باد می کنند حتی درحالط نعوظ هرچه در اینترنت میگردم فقط چیزهای نزدیک به آن را پیدا می کنم و چیز متشابه آن نمیبینم آیا دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من مشکلی ندارد
    2. تصویر کاربر حسین یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      آیا راهی وجود دارد تا آن را درمان کنم و از این حالت دربیاورم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه نیازی هم مدارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من پسری هستم 24ساله .
    اقای دکتر الت تناسلی من کج هستش و اصلا نعوذنداره کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر ام یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 18606 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر خواهش میکنم منو راهنمایی کنید من 1سال بود درد در پهلو داشتم هر دکتری رفتم نفهمیدن علتش چیه سونوگرافی رفتم چند بار یک بار سنگ نشون داد یک بار نداد بار اخر 2تاسنگ یکی4میل و دیگری5میل بود رفتم بیمارستان بستری شدم توی کلیم فنر گذاشتن بعد عمل خیلی درد داشتم خیلی دوباره فرداش سی تی گرفت بیمارستان دید فنر جابه جا شده دوباره عملم کردن از این ماجرا45روز گذشته هنوز فنر هست و عفونت شدید کرده و ورم کلیه ام دارم دکترم هم بخاطر ورم میگه باید صبر کنی خوب بشه بعد من فنرو دربیارم من خیلی درد دارم همش تب و لرز دارم و ازمایشم هم عفونت شدید نشون داده من ساکن قزوین هستم فردادمیخام بیام تهران برم بیمارستان لطفا راهنماییم کنید من چیکار کنم خواهش میکنم خدا خیرتون بده🙏🙏 توروخدا خواهش میکنم زودتر جواب منو بدید 🙏😞
    1. تصویر کاربر ام شنبه ۴ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      لطفا جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      باید فنر خارج شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جلیل یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 477 مشاهده پرسش
    دارای التهاب شدید پروستات هستم حجم‌پروستات 36 cc میباشد که بزرگتر از حد معمول هست بطوری که ادرار کامل تخلیه نمیشود و همچنین درد شدیدی زیر دل و در ناحیه بیضه چپ دارم و بیضه چپ متورم هست تعداد 21 عدد قرص تاوانکس 750 میلی گرمی خوردم و خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      باید بیایید سیستوسکوپی کنم فیل من را ببینید
  • تصویر کاربر م.شیروانی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    باسلام خانمی 34ساله هستم که 12 ازدواج کردم ویک پسر11ساله دارم هشت سال جلوگیری داشتم والان سه سال اقدام به بارداری کردم ولی متاسفانه باردارنشدم پارسال برای بررسی ومداوابه یزدمراجعه کردم آزمایش شوهرم مشکلی نداشت خودم باسنومشخص شدآندومتریوزدارم اسفندماه لاپاراسکوپی شدم ولی بازهم باردارنشدم شهریورماه به زاهدان مراجعه کردیم من وهمسرم هردوسنودادیم برای من تخمدانهاضعیف که گفتن باداروبرطرف میشه وبرای شوهرم واریکوسل تشخیص دادن یک دوره سه ماهه دارودادن واستفاده کردن ولی هنوزهم باردارنشدم
    پیشنهادشماچیست؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ماشهرستان ایرانشهرسیستان وبلوچستان زندگی میکنیم حاملگی اولمون هم فقط دوماه بعدازازدواج بود،
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ای وی اف کنید در کرکز ناباروری
  • تصویر کاربر بدون یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سلام.
    آقای دکتر ۶ ماه است بعد از قطع انتی بیوتیک مرتب به عفونت شدید مثانه مبتلا میشوم هر بار یک باکتری جدید است.تست عصب مثانه انجام دادم در تست نوار عصب مثانه گفتند مقداری ادرار در مثانه باقی مانده است. برای تخلیه کامل ادرار هیچ دارویی تجویز نکردن.از ازمایش های مختلف و بی نتیجه خسته شده ام لطفا راهنمایی بفرمایید علت عفونت مکرر مثانه من چیست.
    از پاسختون سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      لطفا بیایید ببینم
  • تصویر کاربر سلام چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    من پدربزرگم 90 سالشه'بردم دکتر گفتن که مشکل پروستات خوش خیم داره 'براش داروهای پوریناسین و فینوپروست و گاباتین نوشتن'اما الان هیچ کنترلی روی ادرارش نداره!بنظرتون جناب دکتر باید براش چکار کنم?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ادرارش تخلیه نمی کند باید سوند بگذارید
  • تصویر کاربر شهرام یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 534 مشاهده پرسش
    سلام من در استان ايلام ازمايش وسنو دادم دكترا بهم گفتن واريكوسل دارم در واريكوسل من نوشته 5.٢ وازمايش اسپرم هم كه دادم دكتر گفت كندي اسپرم دارم لطفا من رو راهنمايي كنيد با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر شدید است باید عمل کنید فیلم میکرو سرجری من را ببینید
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر احمديان یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر
    من بيمار شما در ارتباط با اختلال نعوظ هستم به من قرص ويزارسين5٠تجويز كرده بودين ميخواستم ببينم فشار خون من در حالت معمولي بين ١٢ تا١4روي٨و٩در نوسانه ايا مشكلي براي استفاده ندارم ضمنا يه بار كه استفاده كردم به من گفته شد كه صورتم سرخ رنگ شده ايا طبيعيه
    54ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر تحمل میکنید ضرری ندارد استفاده کنید
  • تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    باعرض سلام قبلا نتونستم عکس براتون بفرستم لطفا باتوجه به عکس نظر خود را راجب به صحت ختنه بگویید و وجود این دو علامت که بروی سر الت چست
    1. تصویر کاربر روزبه دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر کرمی با عرض سلام سوال بنده در ۴۸ ساعت قبل خدمت جنابعالی ارسال شد با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ختنه شما مشکلی ندارد
    3. تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      با تشکر فراوان از شما فقط این دو علامت که با فلش مشخص شده بروی الت طبیعی است؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      بله
    5. تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      خیلی تشکر میکنم از این که وقت گرانبها تون رو برام گذاشتید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشکر
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2775 مشاهده پرسش
    با سلام اینجانب 24 سال سن دارم از کودکی عادت به پشت خوابیدن و تحریک شدن از طریق مالیدن آن به زمین داشتم و این عادت تاکنون با من بوده واز این طریق خودارضایی می کردم یکبار در 17 سالگی که این کار را کردم قسمت سمت راست آلتم نزدیک به کلاهک متورم شد ابتدا ترسیدم ترک کردم و خوب شد ولی مجددا به این عادت برگشتم وبعد چند بار یکبار دیگر متورم شد وعلارغم ترک طولانی حدود یک ماه دیگر خوب نشد و من باز هم به این عادت برگشتم و طی گذر زمان بدتر و بدتر شد به طوری که سمت چپ هم شد قسمت وسط هم همین طور و سرتاسر آن دانه دانه های روشن تر فرا گرفت همچنین سرتاسر لبه کلاهک دانه های قرمز رنگ فرا گرفت و قسمت پشت آلت چروک شده و از همه بدتر حدود چند ماه پیش بود که ابتدا متوجه یک لکه تیره در قسمت کلاهک شدم سپس یکبار دیگر که این کار را کردم قسمت راست کلاهک نیز متورم شد ولی بعدا تقریبا رفت ولی خود کلاهک چروک شده و با دقت که پوستش را بکشید متوجه دانه های خیلی ریز تیره و دانه های خیلی ریز قرمز در آن میشوید بعضی اوقات ی درد خیلی کمی از قسمت کلاهک احساس می کنم البته این را هم بگم قسمت مجرای ادرارم کمی گشاد شده و گاهی کمی احساس سوزش می کنم میخواستم ببینم مشکلم چیه آیا خطرناک هست آیا خدای نکرده زگیل یا سرطان دارم لطفا پاسخ بدید هیچ کس جوابمو نمیده هرسایتی که میگم کمک کنید خیلی خجالتی هستم درضمن تاکنون رابطه جنسی نداشتم چهره آلتم وحشتناک شده انگار 100 بیشتر داره البته درحالط نعوظ بهتر هست ولی بازم مشخصه وقسمت های متورم شده با کمی مالش باد می کنند حتی درحالط نعوظ هرچه در اینترنت میگردم فقط چیزهای نزدیک به آن را پیدا می کنم و چیز متشابه آن نمیبینم آیا دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من مشکلی ندارد
    2. تصویر کاربر حسین یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      آیا راهی وجود دارد تا آن را درمان کنم و از این حالت دربیاورم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه نیازی هم مدارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من پسری هستم 24ساله .
    اقای دکتر الت تناسلی من کج هستش و اصلا نعوذنداره کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر ام یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 18606 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر خواهش میکنم منو راهنمایی کنید من 1سال بود درد در پهلو داشتم هر دکتری رفتم نفهمیدن علتش چیه سونوگرافی رفتم چند بار یک بار سنگ نشون داد یک بار نداد بار اخر 2تاسنگ یکی4میل و دیگری5میل بود رفتم بیمارستان بستری شدم توی کلیم فنر گذاشتن بعد عمل خیلی درد داشتم خیلی دوباره فرداش سی تی گرفت بیمارستان دید فنر جابه جا شده دوباره عملم کردن از این ماجرا45روز گذشته هنوز فنر هست و عفونت شدید کرده و ورم کلیه ام دارم دکترم هم بخاطر ورم میگه باید صبر کنی خوب بشه بعد من فنرو دربیارم من خیلی درد دارم همش تب و لرز دارم و ازمایشم هم عفونت شدید نشون داده من ساکن قزوین هستم فردادمیخام بیام تهران برم بیمارستان لطفا راهنماییم کنید من چیکار کنم خواهش میکنم خدا خیرتون بده🙏🙏 توروخدا خواهش میکنم زودتر جواب منو بدید 🙏😞
    1. تصویر کاربر ام شنبه ۴ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      لطفا جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      باید فنر خارج شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جلیل یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 477 مشاهده پرسش
    دارای التهاب شدید پروستات هستم حجم‌پروستات 36 cc میباشد که بزرگتر از حد معمول هست بطوری که ادرار کامل تخلیه نمیشود و همچنین درد شدیدی زیر دل و در ناحیه بیضه چپ دارم و بیضه چپ متورم هست تعداد 21 عدد قرص تاوانکس 750 میلی گرمی خوردم و خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      باید بیایید سیستوسکوپی کنم فیل من را ببینید
  • تصویر کاربر م.شیروانی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    باسلام خانمی 34ساله هستم که 12 ازدواج کردم ویک پسر11ساله دارم هشت سال جلوگیری داشتم والان سه سال اقدام به بارداری کردم ولی متاسفانه باردارنشدم پارسال برای بررسی ومداوابه یزدمراجعه کردم آزمایش شوهرم مشکلی نداشت خودم باسنومشخص شدآندومتریوزدارم اسفندماه لاپاراسکوپی شدم ولی بازهم باردارنشدم شهریورماه به زاهدان مراجعه کردیم من وهمسرم هردوسنودادیم برای من تخمدانهاضعیف که گفتن باداروبرطرف میشه وبرای شوهرم واریکوسل تشخیص دادن یک دوره سه ماهه دارودادن واستفاده کردن ولی هنوزهم باردارنشدم
    پیشنهادشماچیست؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ماشهرستان ایرانشهرسیستان وبلوچستان زندگی میکنیم حاملگی اولمون هم فقط دوماه بعدازازدواج بود،
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ای وی اف کنید در کرکز ناباروری
  • تصویر کاربر بدون یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    سلام.
    آقای دکتر ۶ ماه است بعد از قطع انتی بیوتیک مرتب به عفونت شدید مثانه مبتلا میشوم هر بار یک باکتری جدید است.تست عصب مثانه انجام دادم در تست نوار عصب مثانه گفتند مقداری ادرار در مثانه باقی مانده است. برای تخلیه کامل ادرار هیچ دارویی تجویز نکردن.از ازمایش های مختلف و بی نتیجه خسته شده ام لطفا راهنمایی بفرمایید علت عفونت مکرر مثانه من چیست.
    از پاسختون سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      لطفا بیایید ببینم
  • تصویر کاربر سلام چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    من پدربزرگم 90 سالشه'بردم دکتر گفتن که مشکل پروستات خوش خیم داره 'براش داروهای پوریناسین و فینوپروست و گاباتین نوشتن'اما الان هیچ کنترلی روی ادرارش نداره!بنظرتون جناب دکتر باید براش چکار کنم?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      ادرارش تخلیه نمی کند باید سوند بگذارید
  • تصویر کاربر شهرام یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 534 مشاهده پرسش
    سلام من در استان ايلام ازمايش وسنو دادم دكترا بهم گفتن واريكوسل دارم در واريكوسل من نوشته 5.٢ وازمايش اسپرم هم كه دادم دكتر گفت كندي اسپرم دارم لطفا من رو راهنمايي كنيد با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر شدید است باید عمل کنید فیلم میکرو سرجری من را ببینید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 569 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2533 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 530 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب