جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.

در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

خودارضایی در دختران و عدم لذت در رابطه جنسی بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

پاسخ

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

پاسخ

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود.

توجه: آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود و چه چیزی را نشان می دهد؟ برای اشنایی بیشتر برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش اسپرم

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است.

پاسخ

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

پاسخ

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود.

درمان خودارضايي از نظر علمی

جوانی دیگر از راه های ترک خود ارضایی پرسیده اند.

پاسخ

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است.

  • تقویت اراده با تکرار اینکه من می توانم
  • اجتناب از مشاهده فیلم ها و صحنه های تحریک کننده در فیلم و یا محیط
  • دوری از تنهائی و سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی
  • شروع ورزش مستمر و مداوم
  • اجتناب از پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده
  • دوری از بیکاری و پر کردن فراغت با ورزش و مطالعه
  • عدم خوابیدن به رو در طول شب و روز
  • اجتناب از مصرف محرک های غذایی
  • اجتناب از دستکاری اندام تناسلی

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزال زودرس

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (157 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهرزاد شنبه ۲۱ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    با سلام.من مدت سه ساله ازدواج کردم و چون تا به الان مشکل خاصی مثل عفونت زنان و غیره نداشتم تابحال بهدکتر زنان مراجعه نکردم.به شدت وسواس هم دارم .چندماه بعداز ازدواج دو زگیل در قسمت بالای آلت تناسلی دیدم وبه دکتر پوست مراجعه کردم سوزوندشون اما باز بعد چندماه برگشتن.اطلاعی راجع به زگیل تناسلی نداشتم .خیلی نگرانم خیلی .با گذشت سه سال ممکنه من سرطان داشته باشم؟من به شدت به نظافت ناحیه تناسلی اهمیت میدم .همسرم به زگیل مبتلا نیست به دکتر مراجعه کردن.من پس چجوری به این بیماری مبتلا شدم مگه نمیگید از طریقه تماس جنسی؟من که همسرم مشکلی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۱ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد ببينم
  • تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خوبی .... دکتر من یه سوالی داشتم و از خوزستانم ... من الان 24 سالمه و قبلا خود ارضایی داشتم و خیلی وقته که کنار گذاشتمش.... مشکل من دو تاس
    یکی زود انزالی شدید هستش یعنی وقتی با دوس دخترم میخوام سکس کنم زود ابم میاد و این خیلی خیلی عصبیم کرده میخوام طوری باشم که بدون اسپری بدون خوردن قرص تاخیری مدت زمان دخولم زیاد شه چون در حالت عادی هنوز دخول نکردم ابم میاد تو رو خدا کمکم کنید....
    و دومین مشکلم اینه که من ورزشکارم بدنسازی میرم ولی هر شب هرشب اونم دو یه بار اب منیم اونم با حجم زیاد میاد بیرون اونم بدون اینکه خواب سکسی ببینم رو شکم هم نمیخوابم مشکل از کجاست چون همش احساس ضعف میکنم طوری که دیگه ورزشو گذاشتم کنار ... طورو خدا جان عزیزت قسم این مسکلاتمو جدی حواب بدید ووتخصصی میخوام هر دو مسکلم با دارو خوب بشه هم مشکل بیرون اوندن منیم هم زود انزالیمو میخوام از بین ببرم .. مرسی دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      با ترك وورزش بهتر ميشويد
  • تصویر کاربر کیوان یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید
    من ۴۳سالمه ومیل جنسی ندارم البته فقط به همسر خودم وزود انزالی هم دارم و همسر بنده خیلی از این موضوع زجر میکشد قبلا هم واریکوسل داشتم که عمل کردم وبچه دارم نمیشدم به خاطر اینکه اسپرمم بی حال بودن که البته در رویان توسط لقاح مصنوعی بچه دار شدم
    لطفا کمکم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد به روانكاو مراجعه نماييد
  • تصویر کاربر زیدی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام آیا شوک نحاع بدون درمان بهبود می یابد.....و شوک نخاع سبب میشود که گاه گاه هیجان جنسی از بین برود و مشکل معوظ پیش بیآید..ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      بله
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    خواهش میکنم منو راهنمایی کنید و سوالاتم را جواب بدید و بی زحمت ارجاع ندید به جواب هایی که قبلا دادین.چون واقعا داره زندگیم از هم میپاشه و دکتر هم رفتم و کسی نتونسته کمکم کنه.
    من 26 سال دارم و الان حدود 1 سال است که عقد کردم .من از دوران نوجوانی به دلیل لینکه همیشه فکر میکردم الت تناسلی کوچکی دارم و به دلیل فرار از برقراری جنسی خود ارضایی میکردم به صورتی که شاید اوایل هر روز خود ارضایی داشتم.تا اینکه به مرور میل جنسیم کاهش پیدا کرد. و الان که عقد هستم هیچ میلی برای بر قراری ارتباط ندارم و حنپتی چند وقتیست که نعوظ هم ندارم .حتی نعوظ صبحگاهی .البته بعضی وقتا به صورت خفیف دارم ولی خیلی کم . من در حالت معمولی نیز التم و بیضه هام شل هستن . و اذیت میکنن .در ضمن من تو رابطه ای که چند وقت پیش با همسرم بر قرار کردم .با اولین تماس ارضا شدم که باعث تعجب همسرم هم شد .من پیش دکتر رفتم و تمام اینا رو توضیح دادم ولی نگفتم خود ارضایی میکردم و ایشون گفتن به دلیل مسائل اجتماعی هست و استرس های موجوده بدون معاینه گفتن .خواهشن مرا راهنمایی کنید من باید چکار کنم اخه نمیشه به خاطر مسائل اجتماعی من نتونم رابطه جنسی داشته باشم که .خواهشن بگید من چکار کنم
    ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      با روانکاو صحبت کنید
  • تصویر کاربر حسام یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 114 مشاهده پرسش
    باسلام
    بنده 27 ساله هستم و در کودکی به روش سنتی ختنه انجام دادم و به تازگی متوجه سوراخهایی روی آلتم شده ام. باتوجه به اینکه اندازه آلتم 11 سانت است آیا علتش میتواند این سوراخها باشد؟
    نیاز به درمان دارد؟
    هزینه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      مهم تنیست
  • تصویر کاربر عزت یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر ایا استفاده از سوماتروپین اثری بر اندازه طول الت دارد؟سن منم24هستش با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      نه
  • تصویر کاربر نیما چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 4242 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    حدود 4 ماه پیش بعد از یک رابطه (که از کاندوم هم استفاده کردم) متوجه ضایعاتی مانند جوش چرکی در ناحیه فوقانی آلت تناسلی (ناحیه موهای زائد) خود شدم و با توجه به مطالب موجود در اینترنت حدس زدم که زگیل باشد
    از آنجا که نمی دانستم به چه دکتری مراجعه کنم نزد پزشک عمومی رفتم و دکتر گفت که چیز مهمی نیست و مربوط به shave است
    دو روز بعد به دکتر اورولوژ مراجعه کردم و دکتر مرا با عصبانیت از مطب بیرون کرد و گفت این به من مربوط نمی شود و گفت تبخال یا بیماری خطرناکی نیست
    حدود یک ماه بعد جوش ها کامل از بین رفت و هیچ اثری از آنها باقی نماند و جای آنها به طور کامل بهبود یافت اما روی آلت تناسلی خود ضایعه مانندی دیدم
    ضایعه شبیه یک سوختگی بود
    چیزی شبیه به سوختگی که از برخورد وسایلی مانند قاشق داغ با دست ایجاد می شود
    اوائل به آن توجهی نداشتم اما با گذشت حدود دو سه هفته نگران شدم
    ضایعه بهبود پیدا نکرد و رفته رفته بدتر شد تا جایی که شبیه به خشکه زدن پوست از سرمای شدید شد
    بعد از گذشت حدود دو ماه به متخصص پوست مراجعه کردم و دکتر با دیدن آن گفت که مشکول به زگیل است
    بعد از کرایوتراپی به وسیله نیتروژن دو پماد Tetracycline 3% و IPOZINC 20% را برای من تجویز کرد و به مدت سه هفته روزی دو نوبت هر کدام را روی ضایعه مالیدم
    از لحاظ ظاهری نسبت به قبل بهبود پیدا کرده بود
    روز گذشته به دستور خود پزشک باز هم نزد ایشان رفتم
    دکتر گفت که همان زگیل است و این بار هم به وسیله نیتروژن آن قسمت را کرایوتراپی کرد و Zinc Oxide را برای من تجویز کرد
    بعد از بازگشت به خانه (حدود دو ساعت بعد) متوجه شدم که منطقه کرایوتراپی شده به شدت متورم شده است
    آیا این ورم در این ناحیه طبیعی است؟
    امروز که از خواب بیدار شدم ورم به شدت کاهش یافته و مانند دفعه قبل این ناحیه در حال تشکیل زخم است
    زخم هایی مانند لخته خون ناشی از یک زخم که دفعه قبل هم بود و بعد از چند روز افتاد
    آیا دو پماد قبل را هم استفاده کنم و یا همین پماد جدید کافی است؟
    روزی چند بار باید استفاده کنم؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      بايد ببينم
  • تصویر کاربر هومن چهارشنبه ۳۰ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام جناب کرمی
    بنده چند سال هست که به تعداد دفعات زیاد در خواب محتلم میشم....که این باعث مشکلات در زندگی روزمره من شده...جناب دکتر بنده از زود انزالی شدید هم رنج میبرم...23 سالمه و مجرد هم هستم..
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید تا مشکل من حل بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳۰ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      در سن شما طبیعی است
  • تصویر کاربر بهروز سه شنبه ۲۹ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    با سلام
    من مطالب رو خوندم ولی نکته ای برای من سوال است 5 ساله ازدواج کردم و بر روی انزال کنترل دارم اما از لحظه ای که دخول انجام میشود باسرعت عادی و پیوسته بعد حدود 40 ثانیه حس انزال دست می دهد که اگر ادامه دهم تا یک دقیقه ارضا می شوم ولی با خارج کردن الت و صبر و معاشقه در حد 10تا 15 ثانیه دوباره ادامه می دهم و با این کار تا زمان ارضای همسرم که 7 تا 10 دقیقه است می توانم ادامه دهم مشکلی هم نداریم فقط خواستم بپرسم این مورد انزال زود رس محسوب می شود و نیاز به انجام کاری است یا مشکلی نیست؟ بطور متوسط دو تا سه بار در هفته رابطه دارم
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      مطلب سایت من در این مورد را بخوتنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر