جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است.

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است.

 

 

  • تقویت اراده با تکرار اینکه من می توانم
  • اجتناب از مشاهده فیلم ها و صحنه های تحریک کننده در فیلم و یا محیط
  • دوری از تنهائی و سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی
  • شروع ورزش مستمر و مداوم
  • اجتناب از پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده
  • دوری از بیکاری و پر کردن فراغت با ورزش و مطالعه
  • عدم خوابیدن به رو در طول شب و روز
  • اجتناب از مصرف محرک های غذایی
  • اجتناب از دستکاری اندام تناسلی

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزال زودرس

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ع یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر.بنده متاهل و سی وپنج ساله \\حدود شش هفت سالی هست که زاییده های تکی گوشتی خیلی کوچک دور تا دور خط ختنه گاه به صورت منظم در یک مسیر دورانی را دارم .جسارتا عکس ارسال میشود در صورت امکان بفرمایید ایا اینها زگیل هستند راه درمان در غیر اینصورت این زاییده ها چه هستند و ایا بیخطرند.ممنون از وقتی که میگذارید.
    1. تصویر کاربر ع دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام خدمت اقای دکتر عزیز .اگر امکان دارد جواب سوال بنده رو نیز بدهید.با سپاس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      زگيل است
    3. تصویر کاربر ع سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام.اقای دکتر چرا نظر دکترها اینقدر متفاوته همین عکس رو یک متخصص اورولوژی اقای جباری دیدند و گفتند زگیل نیست.شما و یک متخصص پوست از روی همین عکسها گفتید زگیل هست.یک متخصص عفونی و ارولوژی از نزدیک معاینه کردند وگفتند نود درصد زگیل نیست گفتند که اگر زگیل بود همه جا ی مختلف پخش میشد اما اینها تو یک مسیر هستند پس زگیل نیستتند.حالا من موندم جواب کدام دکتر درسته بنظرتون من چیکار کنم برای تشخیص قطعی.اگه همسرم تست pcr وپاپ اسمیر بدن و نداشته باشن به معنای این هست که در بنده هم این زاییده ها زگیل نیستند.لطفا در صورت امکان یک راهنمایی جامع بکنید ممنون میشم.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      ازمايش دهيد شك داريد
    5. تصویر کاربر ع جمعه ۲۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      اقای دکتر ممنون که این همه سریع جواب دادید.خدا بهتون عمر با عزت بده.من دکترم که از نزدیک دید ازمایش نمونه گیری رو نوشتند اما وقتی رفتم ازمایشگاه نمونه گیر گفتند این ریسکه .چرا که در صورت نمونه برداری احتمال داره جاهای دیگه منتقل بشه و گسترش پیدا کنه که من دیگه ندادم.خواهشن این سوالات بنده رو دقیق جواب بدید و عکسهای ارسالی در پیامهای قبلی رو یکبار دیگر ببینید جواب هم هرچه باشه دیگه مزاحمتون نمیشم.ممنون
      1:شما چند درصد مطمین هستید که اینها زگیل هستند و از چه نشانه هایی گفتید زگیل هستند.
      2:ایا همسرم تست پاپ اسمیر و pcrبدن و نداشته باشن ایا به معنای این هست که مال من هم زگیل نیست.
      3.اگر زگیل هستند من برشون دارم یا بزارم بمونن
      4:شما کدام روش رو برای از بین بردن این زاییده ها پیشنهاد میکنید.
      5:ایا نمونه برداری خطر انتشار نداره یعنی موقع کندن یکی از این زاییده ها خونی که به اطراف میخوره باعث پخش نمی شه و بنظرتون من برم و از یکی از اینها نمونه برداری کنند .
      6:چرا این زاییده ها فقط دور این خط هستند و انچنان که من اطلاع دارم اکثر دکترها سرایت را از تماس پوست به پوست میدانند.پس اگر اینها زگیل هستند چرا موقعی که این قسمت در هنگام دراز کشیدن هم روی بیضه ها و هم روی پوست قسمت مثانه قرار میگیرد و تماس دارد هیچ زاییده ای در این قسمتها وجود ندارد.
      7:ایا نظر شما قطعی است یا لازم هست من برای معاینه حضوری خدمت شما برسم.
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام بياييد ببينم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر صفا چهارشنبه ۱۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 526 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شما.ممنون میشم راهنماییم کنید.
    خانمی مجردهستم که حدود یکماه قبل دچار زگیل تناسلی در اطراف مقعدم شدم.البته در ابتدایک دونه بود که خیلی مشخص نبود ولی بعد حدود 5-6تا شده البته بزرگ نیستن از طریق لمس متوجه شدم.رابطه جنسی نداشتم و واقعا برام دیوونه کننده شده این موضوع که چطور مبتلا شدم.دکتر زنان رفتم الدورا برام تجویز کردن.بنظرتون برای مداوا باید چیکار کنم؟شنیدم که استفاده از سرکه سیب در این مورد خوبه.بنظرتون این درسته؟توروخدا راهنماییم کنید تا از این نگرانی بیرون بیام.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      خيلي موثر نيست فيلم كرايو من را ببينيد
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 456 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر اگر انگشتان دست به ترشحات زگیل تناسلی بخورد وهمان لحضه انگشتان دست محکم به لب ومخاط دهان مالیده شود ایا الوده میشود
    1. تصویر کاربر علی جمعه ۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      اقای دکتر سوالم رسید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      بله
    3. تصویر کاربر علی یکشنبه ۹ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      اقای دکتر حالا چی کار کنم داشتم زگیلها رو با محلول درمان میکردم که این طور شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر برجسته نيست نگران نباش
    5. تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      اقای دکتر درسته که زگیل تناسلی ترشح نداره
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من در هنگام استمنا از خروج مایع منی جلوگیری می کردم و بعد از این عمل دچار زود انزالی شدم به طوری که هر شب در خواب انزال اتفاق می افته و منی بدون جهش خارج میشه تا قبل از این عمل در هفته یکبار انزال اتفاق می افتاد و همراه با جهش بود ولی الان این گونه نیست و حتی در زیر بیضه ها یاوهمان نقطه جی چند سالی هست که سوزش وجود دارد و حتی دچار تکرر ادار شده ام به صورتی که ادار با سوزش همراه است و کنترل ان سخت شده.
    ایا راه درمانی برای بیماری منوود دارد؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    من از حدود یک سال قبل ( از زمان خدمت سربازی ) دچار زخم هایی در اطراف ناحیه آلت خود می باشم و با توجه به اینکه خجالت می کشم برم پیش یک متخصص می خواستم بدونم چه کارها می تونم انجام بدم تا خوب بشم
    این نکته رو هم بگم با توجه به اینکه من در شهرستان اردبیل زندگی می کنم و دسترسی برای ویزیت شدن پیش شما رو ندارم و این مسئله برای من خیلی مهم شده آیا پزشکی متخصص در اردبیل وجود دارد ؟ اگر وجود دارد لطفا معرفی کنید؟
    با تشکر از زحمات شما..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد از انها ازمايش دهيد
  • تصویر کاربر م.ش شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    باسلام و احترام
    باتوجه به اینکه در شرف ازدواج می باشم پس از مطالعه بیماریهای جنسی با مسائل مربوط به زگیل تناسلی آشنا شدم. لطفا در زمینه بررسی و اعلام نظر بنده در خصوص موارد زیر بنده را یاری فرمایید. (اینجانب هیچگونه رابطه پرخطر و استفاده از لوازم اصلاح آلوده یا مشترک نداشته و از سن 10 سالگی بدلیل ابتلا به زخم زرد (بنا به تشخیص پزشک) از رفتن به اسختر منع شده ام.)
    1- (تصاویر Pic1 , Pic2 قسمت های مشخص در داخل خط زرد) بالغ بر 15 سال است که دو خال گوشتی به ابعاد حدود 2 و 1 میلیمتر و ارتفاع حدود 1 میلیمتر (بدون تغییر اندازه و توسعه) در روی آلت و پایین قسمت ختنگاه دارم.
    2- (تصاویر Pic3 , Pic4 قسمت های مشخص در داخل خط زرد)اخیرا در زیر پوس آلت (محل اتصال پوست آلت و ختنه گاه) برجستگی رگ مانندی بدون درد و التهاب دیده ام که از ماهیت آن بی اطلاع می باشم، هرچند که از وجود یا عدم وجود آن نیز در گذشته اطلاعی ندارم.
    لازم بذکر است در حدود 10 سال پیش عمل واریکسل نیز انجام داده ام.
    باتشکر و سپاس از لطف جنابعالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      زگيل است فيلم كرايو من را ببينيد
    2. تصویر کاربر م.ش جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      روش قطعی برای تشخیص این بیماری وجود داره؟
      این که از آلوده شدن به بیماری اطمینان پیدا کرد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      ازمايش
    4. تصویر کاربر م.ش شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      میشه لطفا اسم ازمایش و روشش رو توضیح بدید؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      hpv test pcr
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مهرعبدالهی جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    شب عید به خاطر خونریزی به دکتر مراجعه کردم گفت دوتا پولیپ توی رحم دارم که کورتاژ تشخیص انجام دادن و خوب شد یکساله که عقد کردم و اول مهر عروسی کردیم از اول مهر بعد از هر بار نزدیکی خونریزی داشتم که دکتر گفت دوتا پولیپ شایدم میوم در دهانه رحم دارم قسمت خلفی دهانه رحم تست پاپ اسمیر دادم که منفی بود و تست اچ پی وی دادم و مثبت بود نوع 52 و 6 و11و42 و43و54 و62/81 نمی دونم باید چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید برای درمان چه کارکنم و ایا ممکن هست دو تا پولیپی که گفتن زگیل تناسلی باشه؟ نمی دونم باید با همسرم ارتباطم رو قطع کنم و دیگه رابطه نداشته باشم در ضمن من هیچ زگیلی که مشخص باشه نه خودم نه همسرم ندارم سنم 44 هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      نه ادامه دهيد وتحت نظر باشيد
  • تصویر کاربر محمدابراهیمی یکشنبه ۱۱ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من خودم را تحریک کردم اما میخواست منیم بیاد بیرون نزاشتم ایا برای من مشکلی دارد ؟ چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      تكرار نكنيد
  • تصویر کاربر احسان جمعه ۹ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خوب هستین ،
    یه سوال همین الان به ذهنم رسید ..... من 21 سالمه ، میوخاستم بدونم بعد از خودارضایی چه مدت طول میشکه که زودانزالی از بین بره ، به نظرتون چن ماه یا چن سال میشه کاملا از نظر زود انزالی نرمال شد .

    ممنون
    1. تصویر کاربر احسان دوشنبه ۵ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      آقای دکتر یه سوال هم راجب بلوغ داشتم ،
      میخواستم بدونم کسی که بلوغش کامل نباشه باید به متخصص ارولوژ مراجعه کنه یا متخصص غدد و متابولیسم
      ممنون .
      از اینکه اینجا سوالمو مطرح کردم دلیلش این بود که هر دو تاش رو یه جا پاسخ بدین ممنون.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      هر دو دكتر
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بخشایی پنجشنبه ۸ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    همسرمن 30سالشه و الان 4ساله ک ازدواج کردیم مدتیه ک توی نعوظ ب مشکل برخورده این قضیه چندماه پیش واسه اولین بار اتفاق افتاد ولی بعد ی مدت خود بخود خوب شد و ما گذاشتیمش ب حساب مشکلات روحی و درگیری های ذهنی چون خیلی هم جدی نبود وقتایی ک خسته بود یا ب محض استفاده از کاندوم نعوظش رو از دست میداد اما الان دوباره ی مدته ک اینطوری شده ب طور شدیدتر جوری ک بدون کاندوم و در هر حالتی دیگه اصلا ب نعوظ کامل نمیرسه حتی 2 سری در حین دخول نعوظش رو ازدست داد فقط تو این مدت ک حدود یک ماهی میشه شاید دوبار تونسته باشه رابطه برقرار کنه و اینم بگم ک شوهرم کلا قرص زیاد مصرف میکنه از قرص برای انزال دیرتر گرفته تا انواع مسکن و گاهی هم قرص های اعتیاد اور..راضی ب دکتر رفتن هم نمیشه چیکار باید کرد?مشکل جدیه?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      بيشتر عصبي است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر