جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض ارضا نشدن بلند مدت

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آزاد نکردن اسپرم و ماندن اسپرم در بیضه معمولاً بی خطر است، اما به علت آن بستگی دارد. برخی از انواع عملکرد جنسی می توانند باعث مشکل در آزاد کردن اسپرم شوند و منجر به ناباروری گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت انزال، عوارض آزاد نشدن اسپرم در مردان، و برخی از گزینه های درمانی به مطالعه مطلب ادامه دهید.

چرا انزال مهم است؟

انزال درمردان به خارج کردن مایع منی از بدن گفته می شود. به طور معمول، تحریک جنسی باعث می شود سیستم عصبی مرکزی منجر به انگیختگی تا حد ارگاسم شود. 

در طی این فرآیند، اسپرم از بیضه ها از طریق اپیدیدیم به داخل مجاری حرکت می کند. در آن جا، از طریق مجاری انزالی پروستات، با مایع منی، که از وزیکل های منی خارج می شود، و ترشحات پروستات ترکیب شده به مجرای ادراری وارد می شود. انقباض عضلات لگن باعث خروج این مایعات، که اکنون مایع منی نامیده می شوند، از نوک آلت تناسلی مردانه می شود.

مضرات خالی شدن کمر

عوارض خالی شدن اب کمر

خالی شدن بیش از حد آب کمر یا همان ارضا شدن زیاد میتواند عوارضی برای مرد به همراه داشته باشد. این عوارض شامل:

عوارض عدم انزال در مردان

عوارض جانبی انزال به فرد و علت آن بستگی دارند. افرادی که ترجیح می دهند انزال نکنند، عوارض جانبی بدی را تجربه نمی کنند. بدن اسپرم های استفاده نشده را تجزیه می کند تا باعث مشکلات بعدی نشوند.

اما با گذشت زمان، عدم انزال باعث مشکلات روانی می گردد. به عنوان مثال، افرادی که دارای اختلالات جنسی هستند، ممکن است دچار پریشانی یا خجالت شوند. همچنین می تواند منجر به مشکلاتی در رابطه گردد. به عنوان مثال، شریک های زندگی ممکن است از داشتن رابطه با فردی دارای اختلال عملکرد جنسی است ناامید شوند. این مشکلات روانشناختی می توانند منجر به مشکلات روانی مانند افسردگی یا اختلالات اضطرابی شوند.

عوارض انزال تاخیری در مردان

برخی از مردان به هر دلیلی (استفاده از اسپری ها و ژل های تاخیری یا برخی از مشکلات) خیلی دیر به انزال می رسند. عوارض دیر رسیدن به انزال عبارتند از:

عدم ارضا

علت عدم انزال یا تاخیر در انزال

عدم خروج منی و برگشت اسپرم به بیضه یا تأخیر در انزال می تواند ناشی از مصرف برخی داروها، برخی بیماری های مزمن و برخی جراحی ها باشد. یا ممکن است به دلیل سو مصرف مواد مخدر یا نگرانی در مورد سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب یا استرس ایجاد شود. در بسیاری از موارد، علت اصلی ترکیبی از نگرانی های جسمی و روانی می باشد

علل روانشناختی انزال تأخیری یا عدم تخلیه اسپرم

داروهایی که می توانند باعث عدم خروج منی شوند

داروها و سایر موادی که می توانند باعث ارضا نشدن شوند عبارتند از:

عکس اسپرم

علل جسمی عدم ارضا شدن

درمان ارضا نشدن در مردان

درمان عدم انزال و ماندن مایع منی در بیضه ها یا تاخیر در انزال به علت اصلی آن بستگی دارد، اما ممکن است شامل مصرف دارو یا تغییر در داروهای مصرفی، مشاوره روانشناسی یا قطع مصرف الکل یا مواد مخدر باشد. یکی از بترین درمان ها مراجعه به پزشک اورولوژی می باشد البته قبل از رفتن بهتر است بدانید، اورولوژی چیست و چگونه انجام میشود؟

درمان دارویی عدم انزال و خروج منی

اگر دارویی مصرف می کنید که ممکن است باعث تاخیر  و یا عدم انزال شود، کاهش دوز دارو یا تغییر دارو ممکن است مشکل را برطرف کند. گاهی، افزودن یک داروی دیگر نیز ممکن است کمک کننده باشد. هیچ دارویی وجود ندارد که به طور خاص برای درمان ارضا نشدن تأیید شده باشد. داروهایی که برای درمان ارضا نشدن و تاخیر در انزال استفاده می شوند، در درجه اول برای درمان سایر بیماری ها استفاده می شوند. داروهایی که گاهی برای درمان تاخیر در انزال استفاده می شوند عبارتند از:

مشاوره روانشناسی (روان درمانی) برای انزال

روان درمانی می تواند با پرداختن به مشکلات اساسی روانی که منجر به عدم انزال شده اند، مانند افسردگی یا اضطراب، کمک کننده باشد. همچنین در این روش به مسائل روانشناختی پرداخته می شود که مستقیماً بر توانایی شما در انزال تأثیر می گذارند. مشاوره ممکن است مستلزم مراجعه به یک روانشناس یا مشاور بهداشت روان به تنهایی یا همراه با همسرتان باشد. بسته به علت زمینه ای، ممکن است مراجعه به یک درمانگر رابطه جنسی – یک مشاور بهداشت روان متخصص درمان مشکلات جنسی، برایتان مفید باشد.

4.3/5 - (159 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهره یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    همسرم یه رفتار پرخطر داشته، من ازتون سوال پرسیدم شما گفتید نگران نباشم.خدا رو شکر جواب تست hpv من منفی بود. میخواستم ببینم میشه همسرم زگیل داشته باشه ولی به من منتقل نشده؟ و چه جوری باید بفهمیم که مبتلا هستن یا نه؟ آزمایشی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      تست آزمایشگاه دقیقه و‌ جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر مجتبي شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    درود خسته نباشيد
    بنده ٣٨ سالم هست و مدت ١٥ سال بعد از جدايي از همسرم خود ارضايي زياد انجام ميدم
    سه روز قبل كليه سمت چپ من بشدت درد گرفت به حدي كه نفس كشيدن برايم سخت بود و درد به زير شكم و بيضه ها كشيده شد به بيمارستان مراجعه كردم از شدت درد بهم مرفين تزريق كردن با چند تا مسكن بعد سنو گرافي انجام دادن بعد دو عدد سنگ در كليه سمت چپ من به قطر ٥/٥ ميليمتر كه حركت كرده بود توي هاله سمت مثانه بود ولي گفتن نيافتاده توي مثانه و يك عدد سنگ در كليه سمت راستم بود بقطر ٤ ميليمتر دكتر سه عدد قرص به نام هاي كپسول پروترال
    و قرص هيدرو كلروتيازيد. وقرص ديكلوتان نوشتن كه مصرف ميكنم و بهم توصيه كردند مايعات زياد بخورم و طناب پله بزنم كه دفع بشه سه روز گذشته به حالت عادي برگشتم و فقط كمي كليه سمت راستم ميسوزه بعد دو دفعه كه خود ارضايي كردم انزالي صورت نگرفته و مني خارج نشده ميخواستم بدونم دليلش چيه لازم بذكر هست روزي كه درد كليه گرفتم اينقدر بهم فشار آمده بود حس اينكه مدفوع دارم و مقعد تحت فشار بود زياد بود اگه ميشه راهنماييم كنين اين موضوع نگرانم كرده خود ارضايي بيش از اندازه آسيب زده يا مربوط به سنك كليه هست كه توي هاله هست در ضمن شش ماه قبل سنوگرافي كردم از پروستات گفتن يه كوچولو بزرگ شده بعد از خودارضايي و عدم خروج مني رنگ ادرار هم شفاف بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      خودارضایی به سنگ کلیه ارتباطی نداره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سنگ های کلیه هم کوپیک هست و بهتره با مصرف زیاد مایعات مانع افزایش سایز و بزرگتر شدنش بشید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد
    4. تصویر کاربر مجتبي شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      درود و خسته نباشيد اين كپسول براي انزال و عدم خروج مني هيت يا خير براي رفع اون مشكل بايد كارهايي ديگري انجام داد
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      فعلا درمان عفونت بشید و بعد اون مورد دارو میدم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرحسین دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت دکتر گرامی
    من چندین سال هست قرص اسنترا مصرف میکردم برای افسردگی و پنیک اتکام الان یک ساله قرص فلوکسیتین مصرف میکنم مجردم ۲۷ سال سن دارم متاسفانه التم در هنگام فیلم دیدن سیخ نمیشه و شله و نعوظ صبگاهیمم چند سال به خاطر افسردگی از دست دادم سوالم اینه قابل درمان هست یا خیر
    میشود کاری انجام داد چون تازه وارد رابطه شدم و میترسم آیا ممکن هست روحی باسد؟
    میخواستم وقت حضور ی بگیرم سایتتون وقت نمیداد
    لطفاً راهنمایی کنید خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر امیرحسین یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دکتر جان میشود یه وقت حضوری بگیرم ازتون فکر میکنم حضوری بهتر باشد ممنونم از شما🙏
    2. تصویر کاربر امیرحسین یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      آیا لازم هست آزمایش یا تستی بدهم دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      از عوارض قرص ها هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      باید دوز داروهاتون رو کم کنید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      02122642744
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      جهت رزرو
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر عقاب شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب خدمت جناب اقای دکتر بنده ۳۶سال سن دارم ازسن ۱۴سالگی انزال زیاد داشتم متاسفانه که باعث ضعیف شدن چشمم دران سالهاشد دربیست سالگی ازدواج کردم ازهمان زمان احساس میکردم درانجام کارهای روزانه زود خسته میشوم وحالت قولنج درستون فقرات وحالت کوفتگی درتمام بدنم دارم(که به مرورزمان این حالت خیلی بیشترشده)درحدی که بیشترمواقع مجبورم ازپسرم بخواهم باپاهایش کل بدنم راماساژدهد(لگدکند)حتی تمام مفاصل بدنم صدامیدهند(مثل اینکه انگشتت را بکشی صدای تق بدهد)دیگرنمیدانم چکارکنم متاسفانه خجالت میکشیدم که دکتربرم ونرفتم تاکنون خاهشا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      با روانپزشک مشورت کنید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید .
    من هفته پیش خدمتون پیام دادم و عکس هم فرستادم که شما فرمودین التهاب موضعی پوست آلت هست که پماد کالامین دی موضعی تجویز کردین به مدت یک هفته من هم استفاده کردم روزی 2بار ولی با فاصله زمانی مرتب نبوده مصرفم که تاثیری نداشته .سری پیش هم عرض کردم درد نداره و بزرگ یا کوچک هم نشده و چند سال هست که وجود داره.
    میخاستم بدونم که همینو ادامه بدم یا پماد دیگه ای رو معرفی میکنین .ممنون میشم
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ویتامین آ موضعی هم استفاده کنید
    3. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر پماد کالامین هم استفاده کنم؟ یعنی ترکیب کنم یا چطور مصرف کنم ؟
      چند روز ؟
    4. تصویر کاربر علی جمعه ۱۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ??
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      بله هر دو رو استفاده کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید فک میکنم حدود دو سال است این زاعده ها بر رویه الت و کشاله ی ران و بین پایین الت بجود امده خواستم ببینم این چیه و راه درمان ان چیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگه تغییر سایزو تعداد نداره جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر Milad پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام زیر الت تناسلم یک زائده وجود داره میخواستم ببینم زیگیل هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکس باز نمی شود ، مجدد ارسال کنید، ببینم ، در صورتی که زگیل باشد راه حل دارد و راه آن کرایو می باشد .
  • تصویر کاربر ح،ع پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر من یک ماهی میشه عقد کردم و همسرم ۳۸ سال دارد رابطه ما بصورت دخول کامل نیست و من باکره هستم ولی در زمان عشقبازی همسرم تحریک میشن اما چند باری که پیش هم بودیم به انزال نمیرسن حتی با وجود مدت زمان طولانی که در رابطه بودیم. ازش میپرسم چرا به اون نقطه خروج مایع منی نمیرسی خودش میگه الان زمانش نیست و حتما باید رابطه کامل صورت بگیره . ولی من نگرانم احساس میکنم مشکلی هست که مایع منی ازش خارج نمیشه. راهنمایی میفرمایید که آیا این امکان وجود داره که مرد بدون دخول نتواند به انزال برسد یا نه؟ باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگر نوک آلت در تماس فیزیکی نباشه احتمال عدم انزال وجود داره و طبیعی هست
  • تصویر کاربر فریبرز دوشنبه ۴ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. چند برآمدگی سفید رنگ با چند خال سیاه روی آلت و بیضه ها دارم. تشخیص شما چیه آیا زگیل هستند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      از ضایعات سیاه بهتره HPV PCR بگیرید
  • تصویر کاربر محمود یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    در قسمت زیر ناف بالای الت تناسلی ورمی بزرگتر از گردو بوجود اومده درد هم داره به رنگ قرمز اردرار کمی سوزش داره و بو میده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عکس ارسال نشده،مجدد بفرستید سن تون؟
    2. تصویر کاربر محمود جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      متولد ۵۷ هستم .عکس رو هم به پیوست ارسال کردم
    3. تصویر کاربر محمود جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      متولد ۵۷ هستم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      به پزشک مراجعه کنید عفونت شدید زیر پوست دارید و باید سونوگرافی کنید و شاید نیاز به تخلیه باشه
    5. تصویر کاربر محمود جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ممنون از راهنماییتون.🌷
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خواهش میکنم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر