جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زود انزالی در زنان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

وقتی مسئله زود انزالی مطرح می شود، موضوع بیشتر به آقایان بر می گردد. تقریباً زودانزالی در مردان بین 3-5 دقیقه است. اگر انزال در زمان کمتر از سه دقیقه اتفاق بیافتد، زود انزالی مطرح می شود. موضوعی که امروز درباره آن صحبت می کنیم زود انزالی زنان است.

زود انزالی در زنان عبارت است از این است که آنها در حین فعالیت جنسی، خیلی سریع و با کوچکترین تحریک و در زمان کم، دچار ارگاسم یا اوج لذت جنسی می شوند و این موضوع باعث ناهماهنگی بین زوجین و باعث نارضایتی آقایون می گردد.

زودانزالی زنان

فرق بین زود انزالی مردان و زنان این است که در زود انزالی مردان، مایع منی زودتر از مرد خارج شده که در این صورت، ادامه فعالیت جنسی مقدور نمی باشد ولی در خانم ها، تعریف زود انزالی رسیدن به اوج لذت جنسی سریع و بدون خروج ترشحات است. طبق آمار 3 درصد زنان دچار زود انزالی هستند. عوامل متعددی در ایجاد زود انزالی در زنان دخیل هستند که به آنها می پردازیم.

علل زود انزالی زنان

  • خودارضائی و اعتیاد به خودارضائی مزمن

متاسفانه آمار خودارضائی در جوان ها یک امر شایع است. افراد در خودارضائی، با صحنه پردازی و خیال پردازی و با تحریک خود به ارگاسم می رسند که این امر با گذر زمان باعث یک نوع اعتیاد و وابستگی روانی می شود و آستانه تحریک پذیری را پایین آورده و باعث انزال زودرس می گردد.

  • نداشتن تجربه و آگاهی کافی

در بعضی خانواده ها عواملی مانند شرایط فرهنگی، عدم آشنایی کامل با مسئله سکس، نداشتن تجربه و آگاهی کافی و یا احساس شرم و گناه به رابطه جنسی، منجر به انزال زودرس می گردند.

  • عادت به دیدن فیلم های پورن

یکی از عواملی که باعث انزال زودرس خانم ها می گردد، اعتیاد به مشاهده فیلم های پورن و خودارضائی همزمان می شود. ریشه این مسئله افزایش سطح بی رویه دوپامین و ایجاد احساس شور و هیجان و خوشی موقت می باشد که در نهایت، سیستم بی رویه آزاد کننده دوپامین دچار اختلال می شود.

از دلایل دیگری که فرد با دیدن فیلم های پورن دچار انزال زودرس می شود، مقایسه خود با بازیگران این فیلم ها است. این قضیه باعث نارضایتی شخص نسبت به اندام تناسلی مرد، مقایسه با آن و یا حتی احساس نارضایتی نسبت به بدن خود فرد می شود.

عادت به دیدن فیلم های پورن
  • استرس و اضطراب

در زمینه استرس، سیستم ارگاسم یا اوج لذت جنسی خانم ها کاملاً دستخوش تغییراتی مضر گشته و باعث انزال زودرس می گردد. مشکلات کاری، تنش های خانوادگی و مسائل اقتصادی، وجود عوامل اضطراب زا درونی که در بیماری های روحی روانی مشاهده می شود، از عوامل قابل ذکر است.

  • مصرف مواد مخدر

مصرف مواد روان گردان و مخدرات از قبیل ماریجوانا، از عوامل شناخته شده در زود انزالی در زنان هستند.

زود انزالی در زنان چگونه درمان می شود؟

با توجه به عوامل ایجاد کننده زود انزالی زنان، باید همه عوامل تحریک کننده را حذف و یا تعدیل نمود. کاهش استرس، ترک خودارضائی و عدم مشاهده فیلم های پورن، دوری و کاهش استرس و داشتن رژیم غذایی مناسب، انجام منظم  فعالیت های ورزشی و اجتناب از مصرف مواد مخدر از عوامل بسیار کمک کننده در درمان زود انزالی زنان می باشند.

درمان داروئی زود انزالی زنان

دارو نقش چندانی در درمان زود انزالی زنان ندارد ولی استفاده از اسپری های تأخیری، بالا بردن سطح آستانه تحریکی که قبل از سکس و با دوز سه پاف به ناحیه کلیتوریس انجام می شود، می تواند به موضوع کمک کند.

رفتار درمانی در انزال زودرس

امروزه مهمترین درمان انزال زودرس در مردان و زنان جوان، رفتاردرمانی یا Behavioral Treatment می باشد. رفتار درمانی شامل تمرین به تأخیر انداختن تدریجی انزال است. این امر نیازمند همکاری بین زوجین و صبر و حوصله و اجتناب از واکنش های تند می باشد، چرا که با گذشت زمان باعث سرد مزاجی و فرار از رابطه جنسی می گردد.

در رفتاردرمانی موارد زیر بسیار کمک کننده می باشند:

  • شروع فعالیت جنسی با معاشقه و بدون انجام دخول زودرس و تحریک ناحیه کلیتوریس
  • روش Stand stop: در این روش دخول متناوب انجام می شود. به این صورت که با نزدیک شدن زن به ارگاسم رابطه را قطع و پس از فاصله ای دخول انجام شود.

بهتر است در این فاصله معاشقه ادامه داشته باشد تا حالت روحی فرد از فضای رابطه خارج نگردد.

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی و متخصص درمان ناباروری در مردان

4.4/5 - (50 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر