جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زود انزالی در زنان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

وقتی مسئله زود انزالی مطرح می شود، موضوع بیشتر به آقایان بر می گردد. تقریباً زودانزالی در مردان بین 3-5 دقیقه است. اگر انزال در زمان کمتر از سه دقیقه اتفاق بیافتد، زود انزالی مطرح می شود. موضوعی که امروز درباره آن صحبت می کنیم زود انزالی زنان است.

زود انزالی در زنان عبارت است از این است که آنها در حین فعالیت جنسی، خیلی سریع و با کوچکترین تحریک و در زمان کم، دچار ارگاسم یا اوج لذت جنسی می شوند و این موضوع باعث ناهماهنگی بین زوجین و باعث نارضایتی آقایون می گردد.

زودانزالی زنان

فرق بین زود انزالی مردان و زنان این است که در زود انزالی مردان، مایع منی زودتر از مرد خارج شده که در این صورت، ادامه فعالیت جنسی مقدور نمی باشد ولی در خانم ها، تعریف زود انزالی رسیدن به اوج لذت جنسی سریع و بدون خروج ترشحات است. طبق آمار 3 درصد زنان دچار زود انزالی هستند. عوامل متعددی در ایجاد زود انزالی در زنان دخیل هستند که به آنها می پردازیم.

علل زود انزالی زنان

  • خودارضائی و اعتیاد به خودارضائی مزمن

متاسفانه آمار خودارضائی در جوان ها یک امر شایع است. افراد در خودارضائی، با صحنه پردازی و خیال پردازی و با تحریک خود به ارگاسم می رسند که این امر با گذر زمان باعث یک نوع اعتیاد و وابستگی روانی می شود و آستانه تحریک پذیری را پایین آورده و باعث انزال زودرس می گردد.

  • نداشتن تجربه و آگاهی کافی

در بعضی خانواده ها عواملی مانند شرایط فرهنگی، عدم آشنایی کامل با مسئله سکس، نداشتن تجربه و آگاهی کافی و یا احساس شرم و گناه به رابطه جنسی، منجر به انزال زودرس می گردند.

  • عادت به دیدن فیلم های پورن

یکی از عواملی که باعث انزال زودرس خانم ها می گردد، اعتیاد به مشاهده فیلم های پورن و خودارضائی همزمان می شود. ریشه این مسئله افزایش سطح بی رویه دوپامین و ایجاد احساس شور و هیجان و خوشی موقت می باشد که در نهایت، سیستم بی رویه آزاد کننده دوپامین دچار اختلال می شود.

از دلایل دیگری که فرد با دیدن فیلم های پورن دچار انزال زودرس می شود، مقایسه خود با بازیگران این فیلم ها است. این قضیه باعث نارضایتی شخص نسبت به اندام تناسلی مرد، مقایسه با آن و یا حتی احساس نارضایتی نسبت به بدن خود فرد می شود.

عادت به دیدن فیلم های پورن
  • استرس و اضطراب

در زمینه استرس، سیستم ارگاسم یا اوج لذت جنسی خانم ها کاملاً دستخوش تغییراتی مضر گشته و باعث انزال زودرس می گردد. مشکلات کاری، تنش های خانوادگی و مسائل اقتصادی، وجود عوامل اضطراب زا درونی که در بیماری های روحی روانی مشاهده می شود، از عوامل قابل ذکر است.

  • مصرف مواد مخدر

مصرف مواد روان گردان و مخدرات از قبیل ماریجوانا، از عوامل شناخته شده در زود انزالی در زنان هستند.

زود انزالی در زنان چگونه درمان می شود؟

با توجه به عوامل ایجاد کننده زود انزالی زنان، باید همه عوامل تحریک کننده را حذف و یا تعدیل نمود. کاهش استرس، ترک خودارضائی و عدم مشاهده فیلم های پورن، دوری و کاهش استرس و داشتن رژیم غذایی مناسب، انجام منظم  فعالیت های ورزشی و اجتناب از مصرف مواد مخدر از عوامل بسیار کمک کننده در درمان زود انزالی زنان می باشند.

درمان داروئی زود انزالی زنان

دارو نقش چندانی در درمان زود انزالی زنان ندارد ولی استفاده از اسپری های تأخیری، بالا بردن سطح آستانه تحریکی که قبل از سکس و با دوز سه پاف به ناحیه کلیتوریس انجام می شود، می تواند به موضوع کمک کند.

رفتار درمانی در انزال زودرس

امروزه مهمترین درمان انزال زودرس در مردان و زنان جوان، رفتاردرمانی یا Behavioral Treatment می باشد. رفتار درمانی شامل تمرین به تأخیر انداختن تدریجی انزال است. این امر نیازمند همکاری بین زوجین و صبر و حوصله و اجتناب از واکنش های تند می باشد، چرا که با گذشت زمان باعث سرد مزاجی و فرار از رابطه جنسی می گردد.

در رفتاردرمانی موارد زیر بسیار کمک کننده می باشند:

  • شروع فعالیت جنسی با معاشقه و بدون انجام دخول زودرس و تحریک ناحیه کلیتوریس
  • روش Stand stop: در این روش دخول متناوب انجام می شود. به این صورت که با نزدیک شدن زن به ارگاسم رابطه را قطع و پس از فاصله ای دخول انجام شود.

بهتر است در این فاصله معاشقه ادامه داشته باشد تا حالت روحی فرد از فضای رابطه خارج نگردد.

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی و متخصص درمان ناباروری در مردان

4.4/5 - (50 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    سر آلت تناسلیم و حتی خود آلت تناسلیم بیش از اندازه حساسه و خیلی سریع تحریک میشه و موجب زودانزالی هم میشه.
    حتی بعد از چند دقیقه توقف و دوباره شروع کردن رابطه و استفاده از تکنیک استارت-استوپ حس سر آلتم اصلأ کاهش پیدا نمیکنه و دوباره به سرعت به انزال نزدیکم میکنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      مطالب زود انزالي سايت من را بخوانيد
  • تصویر کاربر سیاوش دوشنبه ۸ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    درود بر شما.
    بنده نزدیک به 10 بار از لیدوکایین 10 درصد استفاده کردم که آلتم بی حس میشد و حسی همانند ِ بی حسی دندان و دهان در دندانپزشکی رو حس میکردم.الان دیگه اون بی حسی انجام نمیشه و میترسم رگِ زیر کلاهک ِ آلتم صدمه ای دیده باشه.البته خدا رو شکر زودانزالی ام درمان شده.خواستم ببینم آیا مشکلی برام پیش اومده ؟ و اینکه چطور میتونم دوباره تا اون مقدار آلت رو بی حس کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      نه نگران نباش
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکترمیخواستم بدونم مردی که هیچ مشکلی ندارد نه استرس ونه زود انزالی با معاشقه از روی لباس باید ارضا بشه یا نه از روی لباسش برام خیلی مهمه واگر میشه بعداز چه مدتی باشه نرمال ومشکلی نداره لطفا تایم بکید لطفا جواب بدین کاری به اوایل ازدواج اینها ندارم کلا باید بشه یا نه واگر بشه زودانزالی داره ولطفا بگید دختر هم میشه یانه این سوال خیلی ذهنمو مشغول کرده چون بعضی ها میگن میشه بعضیه میگن نمیشه طبیعیش باید بشه یا نه ممنون میشم کامل وسریح بکین میشه یانه ؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      این سوالات جوابش باید حضوری توضیح داده شود۰۲۱۷۱۰۶۲۳۰۰ زود انزالی به انزال کمتر از ۳دقیقه بعد از دخول گفته میشود
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من دچار مشکل چرخش الت تناسلی به سمت چپ هستم و اصلا نعوذ نداره من 25سالمه خیلی میترسم لطفا منو کمک و راهنمایی کنید تا مشکلم برطرف بشه من با این مشکل نمیتونم ازدواج کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      این نیاز به عمل ندارد
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      نعوذ که نداره چیکار باید کرد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      ان را باید از نظر نشت وریدی بررسی شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام بنده 28سالمه و دو ساله ازدواج کردم میخاسم اگ امکانش هست برای درمان زود انزالی روش مصرف قرص آسنترا و مقدار دوز مصرفی و مدت زمان استفاده برامون توضیح بدید که دچار عوارض نشیم ممنونم و اینکه این دارو حتما با تجویز پزشک میشه خرید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      ٥٠ ميليسه ساعت قبل از سكس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      ميلي سه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر آیت شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    بنده 55 سال دارم وازهمان اول مقداری زود انزالی داشتم ولی چند سال است که خیلی سریع اتفاق میافتد و آلت تناسلی هم استقامت ندارد نا گفته نماند چند سال است قرص قند و قرص فشار استفاده میکنم و اعصابم هم ضعیف شده و خیلی زود جوش میآورم و برای نزدیکی دچار مشکل شدم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      زود انزالي بيشتر عصبي ودرمان قطعي ندارد
    2. تصویر کاربر آیت چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      باسلام دکتر راهنمایی بفرمائید چکار کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد حضوري صحبت كنيم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر اشکان جمعه ۱۰ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده متاسفانه مشکلی دارم که نمی دانم باید به چه نحوی مداوا کنم و از شما چزشک عالی قدر درخواست راهنمایی دارم.
    بنده متاسفانه با بعضی از همکاران یا هم کلاسی ها خانم که صحبت می کنم یا باهاشون داخل تلگرام صحبت می کنم دچار انزال میشوم
    بدون اینکه قصد بدی داشته باشم
    لطفا بنده را راهنمایی کنید که من چه کاری باید انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      نياز به اقدامي نيست با زمان بهتر ميشويد
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر محترم من پسری 32 ساله هستم آقای دکتر میل جنسی من خیلی ضعیفه به طوری که اصلا در حالت بیداری تحریک نمیشم و حالت نعوظ رخ نمیده در حالت خواب بعضی وقتها که بیدار میشم نعوظ ناقصی حس میکنم نه زیاد سفت و بعد بیدار شدن زود ازبین میره من تو دوران نوجوانی خیلی گرم مزاج بودم وهمیشه رابطه جنسی دوست داشتم نمیدونم الان چرا هر سال کمتر شده تا به اینجا رسیده خودم رابطه جنسی دوست دارم ومیخوام ازدواج کنم ولی بدنم تحریک نمیشه آلتم نعوظ نمیشه الان بیشتر از یک ماهه که اونم توی خواب جنب شدم اینم بگم موادی که میگن مثل پیاز و موز که میل جنسی زیاد میکنه هم میخورم تاثیری روی من نداره البته سن 21سالگی یه ضربه ای بیضه ام خورد گاهی درد میکرد من حس میکنم بعد اون هی میل جنسی ام کم شده تا الان ولی توشهر خودمون الان دکترم رفتم معاینه کرد گفت که سالمی جواب آزمایش خونم نوشت خوب بود سالم بودم قرص افرودیت و کابرلین5نوشته الان یه هفته است مصرف میکنم هنوز که تاثیری نداشته الان نامزد کردم خواهش میکنم کمکم کنید خیلی ناراحتم ومیترسم
    چکار کنم چه قرصی بخورم راستی دکتر گفت شاید از لحاظ روانی باشه ولی من رابطه جنسی دوست دارم ولی بدنم تحریک نمیشه نمیدونم حس میکنم منی تو بدنم خیلی کم تولید میشه الان 45 روزه که جنب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد بياييد بررسي كنم
  • تصویر کاربر مهدي سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر متاسفانه مشکل زود ارضایی دارم ، طوری که جسما زود ارضا میشم هنگام دخول شاید 10 الی 15 ثانیه ولی ذهنن ارضا نمیشم و این خیلی عذاب آوره برام از اسپری و موارد اینچنینی که لیدوکائین دارن نمیتونم استفاده کنم چون بعد از استفاده تحریک نمیشم و سوزش میاره برام ، قرص هم فقط سیدنافیلد استفاده کردم که فقط آلتم سفت میمونه بعد از ارضا شدن و تاثیری تو ارضا شدنم نداره ، یه زمانی الکل مصرف میکردم واقعا دیر ارضا میشدم ولی الکل راه درستی نیست از نظر خودم یکی پیشنهاد ترامادول رو داد ترسیدم گفتم اول مشورت با پزشک انجام بدم ، اگر هم نیاز باشه و بفرمائید حضوری میرسم خدمتتون ، این مسئله خیلی دقدقه بدی شده برام 23 سالمه و متاهلم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      با تراما ول معتاد ميشويد حضوري بيا صحبت كنيم
  • تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام من پسری 20ساله هستم ومجردم متأسفانه بدون اینکه خودم بخوام به هرچیزهای ساده تحریک میشم وبعضی اوقات موجب بیرون آمدن منی میشه که خیلی اذیت میشم لطفاراهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۱۵ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      بعدلزچهارروزهنوزبه سؤالم پاسخ داده نشده
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      در اين سنطبيعي است باگذر زمان بهتر ميشويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر