جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر خودارضایی بر سرطان پروستات

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که آیا خودارضایی می تواند سبب سرطان پروستات شود یا خیر؟ در این سوال به این مورد پاسخ داده شده است. 

آیا رابطه جنسی و خودارضایی می تواند بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تأثیر بگذارد؟

در اینجا یک نکته بهداشتی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد خوب به نظر برسد: 

بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و با این کار احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به این بیماری در مردانی که انزال بیشتری دارند، کمتر است. ( منظور از انزال، خارج شدن منی در رابطه جنسی می باشد)

مطلب مرتبط: درمان دارویی سرطان پروستات

خود ارضایی

چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟

در طول سال ها، شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین انزال و احتمال کمتر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. اما نتایج یک مطالعه بزرگ در سال 2016 این مورد را بهتر نشان داده است. 

محققان از مردان خواستند به سوالات مربوط به تعداد انزال خود را پاسخ دهند. سپس آنها تقریباً 32000 نفر از این مردان را به مدت 18 سال مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند در افرادی که انزال بیشتری دارند، (حداقل 21 بار در ماه) در مقایسه با افرادی که این کار را کمتر انجام می دهند (4 تا 7 بار در ماه) در حدود 20٪ احتمال سرطان پروستات کمتری دارند. این موضوع در مورد چندین گروه سنی صادق بود.

تعداد دقیق دفعات مهم نبود. اساساً هرچه تعداد انزال مردان در یک ماه بیشتر شود، احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمتر می گردد.

چرا ممکن است انزال به سلامت پروستات کمک کند؟ کارشناسان در این باره مطمئن نیستند، برخی بر این باورند که این کار می تواند مواد شیمیایی مضری را که ممکن است در منی جمع شوند، از بین ببرد.

سرطان پروستات در مردان

نتایج بعضی از موارد همچنان قطعی نیست مثل:

در حالی که تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این رابطه وجود دارد. برخی از موارد زیر را باید در نظر گرفت:

1- دانشمندان نمی دانند که آیا انزال در حین رابطه جنسی در مقابل انزال با خودارضایی مزایای یکسانی دارد یا خیر. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیب مایع منی در هر یک از این دو حالت، متفاوت است. 

به عنوان مثال، منی در حین رابطه جنسی دارای مقادیر بیشتری اسپرم و برخی مواد شیمیایی است. ممکن است این موارد در شانس ابتلا به سرطان پروستات در مردان تفاوت ایجاد کند.

2- این فواید در همه مطالعات ذکر نشده است. مطالعه سال 2016 به دلیل اندازه (تقریباً 32000 مرد) و طول مدت (18 سال) بالای خود مورد توجه قرار گرفت. اما برخی مطالعات کوچکتر همان نتایج خوب را نشان نداده اند. 

حتی برخی دریافتند که بعضی از مردان، به ویژه مردان جوان، که بیشتر خودارضایی می کنند، احتمال سرطان پروستات کمی بیشتر است. برخی از محققان بر این باورند سن مرد ممکن است در اثرگذاری انزال بیشتر کمک کننده باشد.

3- هیچ اثباتی وجود ندارد که انزال بیشتر باعث ابتلای کمتر به سرطان پروستات شود. در حال حاضر، پزشکان فقط می دانند که این دو مورد با هم ارتباط دارند. ممکن است مردانی که انزال بیشتری دارند، عادت های سالم دیگری داشته باشند که احتمال ابتلای آنها را کاهش می دهد.

4- به نظر نمی رسد که انزال بتواند از ابتلا به کشنده ترین یا پیشرفته ترین انواع سرطان پروستات محافظت کند. کارشناسان علت این امر را نمی دانند.

3.8/5 - (51 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عارف دوشنبه ۷ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام ، چه نوع آزمایشی می‌توان داد تا بدانم چه‌ نوع زیگیلی دارم ،
    کجا مراجعه کنم،
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اگر ضایعه واضح پوستی دارید که میتوان ازش نمونه برداشت اگر نه به تست های خونی اعتمادی نیست
  • تصویر کاربر Reza دوشنبه ۱۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ، من الان به شما پیغام دادم و گفتم بهتون که دوست دخترم زگیل داره و تست داده و گفتند که از نوع لو ریسک داره اما خودم لیکن پلان قبلا داشتم که عکسهای خودم را براتون فرستادم و فرمودید که درسته و من زگیل ندارم عکسهای مربوط به دوست دخترم رو براتون فرستادم لطفا نظر بدید آیا ممکنه من هم مبتلا شده باشم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ضایعه ایشون مشکوک به زگیله بله ولی تا بوجود اومدن ضایعه مشکوک نمیشه قطعی گفت
    2. تصویر کاربر Reza یکشنبه ۱۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ببینید دکتر جان جواب تست دوست دخترم رو براتون فرستادم ایشون مثبت شده عکسهای ضایعه رو هم فرستادم آیا میشه من مبتلا نشده باشم ؟ یعنی ممکنه جواب آزمایش ایشان اشتباه باشه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      شما نمیشه گفت قطعا مبتلا شدین یا نه به هر حال با فرد بیمار در ارتباط بودید و احتمال ابتلا دارید . ازمایشاتی که بیرون انجام میشه منفی کاذب زیادی دارن . تا زمان ایجاد 1ایعه برای شما نمیشه چیزی گفت فقط مداوم خودتون رو معاینه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ای چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    رویه سر آلتم ن دونه هست ن چیز بزرگی ولی وقتی خوابه انگار دونه هست و یکم یکم از رنگ خود آلتم روشن تره،و همین الانم وقتی خواب بود پوست آلتمو کشیدم دیدم دونه های ریز ریز پخش شده و همروزم گه گاهی هی مثل سوزن سوزن و خارش داشتم،خیلی ذهنمو درگیر کرده دکتر لطفا ب دادم برس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      عکس را مجدد بفرستید اپلود نشده
  • تصویر کاربر Foad دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام بنده ٣٢ سالمه و حدود 5 ساله درد ناحیه کمر و معقد و کشاله ران دارم نشستن طولانی باعث میشه ادرارم بد بیاد و شبها گاهی تکرر ادرار دارم لگنم احساس یخ زدگی داره و سرما علایمو بیشتر میکنه وقتی سرما یخ زدگی لگن بیشتر میشه ادرارم کامل تخلیه نمیشه و گاهی بعد دستشویی چند قطره میاد و بعد از ادرار کردن کل لگنم یخ میکنه اما بیشتر مشکل درد کمر و درد ناحیه معقده ث یخ کردن لگن بعد از ادرار سیستوسکوپی ام ار ای سونو انجام دادم انتیبیوتیکم زیاد خوردم اما تاثیر نداشته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتی که سونو و سیستوسکوپی نرمال بوده دلایل اینها عصبی است و هیچ علت و بیماری نیست گاباپنتین ۳۰۰ شب ها بخورید اگر احساس عدم تخلیه کامل ادرار دارید نوار مثانه هم بدید
    2. تصویر کاربر Foad دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      دکتر من انتیبوتیک زیاد خوردم اما یک جا فرموده بودین کتیریماکسازول من هیچ وقت نخوردم همه علاییم پروستاتیت رو دارم به نظرتون نیتز به انتیبیوتیک نیست جتی دکتر عفونی گفت بیمارستان وریدی بزنم اما گفتم با شما مشورت کنم سیستوسکوپی گفت تنگی دریچه مثانه دیده شد و کمی هم التهاب پروستات من تمام انتیبوتیک هایی که خوردم تعدادشون زیاد نبوده تنخا آنتی‌بیوتیک زیادی که خوردم فسفومایسین بوده ١٠بسته جیمی فلوکساسین هم ١۵ تا سیپروفلوکساسین هم ۴٠عدد هیچ وقت مدت زیاذ نخوردم میتونه عفونت باشه یا همون عصبی هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      باید قبل انتی بیوتیک یک ازمایش ادرار و کشت ادرار بفرستید
    4. تصویر کاربر Foad دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      دکتر من ۶ساله این دردو دارم بسیار ازمایش دادم قبل خوردن با ماساژ پروستات بوده خیلیهاش بیش تر از ٣٠ ۴٠ تا ازمایش دادم هیچ کدوم چیزی نشون نداده داکسی سیکلین ۴٠ تا سیپروفلوکساسین ۴٠تا نیتروفورانتوئین ۴٠ تا جیمی فلوکساسین ١۵تا فسفوماسین ١٠بسته و گاهی مقطعی بهتر شدم اما سریع برگشته من یک زمین خوردن بد هم همون سال ها داشتم یک ازمایش یک بار عفونت نشون داد ولی بعدش هرچی دادم دیگه نبود اما علایمم هیچ گاه کم نشد درد ناحیه معقد باعث شد ام ار ای و کنوسکوپی هم دادم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      این دردها عصبی هست اینکه به درمان انتی بیوتیک جواب میده پروستاتیت خفیف دارید که اون هم مزمن شده و حداقل ۳ ماه مداوم باید دارو بخورید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام آقای د‌کار ببخشید مزاحم تون شدم این زائده از وقتی که یادم می آید روی آلت من بوده و من تا الان هیچ رابطه جنسی و دهانی با هیچ شخصی نداشته ام و تنها خودارضایی انجام داده ام آیا ممکن است زگیل باشد؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام مشکلی نیست و زگیل نیست
  • تصویر کاربر هرمز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    حدود یکماه است زیر کلاهک یک زخم بصورت تاول ایجاد شد بعد دو تا شد از پماد کلوتریمازول استفاده کردم بهتر شد ولی حالا روی کلاهک زخم ریز ایجاد شده، هیچگونه درد و سوزش وترشحی ندارم. مدتی است بعد تماس جنسی این اتفاق می افته، از کاندوم هم استفاده کردم با ز ایجاد شد.
    1. تصویر کاربر هرمز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      دكتر عكس رو ارسال كردم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام ضایعات خارش ندارن ؟
    3. تصویر کاربر هرمز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام دكتر
      خير خارش وسوزش ندارن
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      شروع کراتوآنژیوم هست و درمان مناسب کرایو هست در صورت تمایل جهت کرایو مشخصات و شماره تلفن بزارید منشی تماس میگیره
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر کیوان یکشنبه ۲۵ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    با سلام
    من 6 ماه قبل با مشکل عدم ادرار مراجعه به پزشک داشتم که رتانسیون ادراری بود بعد سیستوسکوپی شدم و برشی روی پروستاتم داده شد تا ادرار راحت باشد( البته سن بنده 34 و سایز پروستات 44 cc می باشد) و در آخرین سونوگرافی باقیمانده ادرار 20 سی سی بود
    در سونوگرافی یک نودول دیده میشد
    بعد تست psa دادم که 0.51 بود
    بعد دکتر گفت mri انجام بده که من این mri را نتوانستم انجام دهم چون حرکات غیر ارادی داشتم.
    یک دوره آولوسین خوردم و الان امنیک میخورم
    آیا احتمال کنسر وجود دارد؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام بسیار بعید است با این psa کنسر مطرح بشه اگر ندول به صورت قطعی دیده شده با mri بررسی کنید بهتر است
  • تصویر کاربر Banoo شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    دیابت کنترل شده دارم که ۳ تا قرص متفورمین مصرف میکنم نوبت برای ۲۰ بهمن ماه کلینیک بیمارستان نیکان گرفته شده لطفا وقت زودتر بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      مدارک را همه اینجا دوباره بفرستید . شماره تلفن و مشخصات را بفرمایید سریع تر نوبت میدهیم
    2. تصویر کاربر Banoo جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      محمد رضا میرحیدریخانکی
      ۰۹۱۲۹۲۵۶۷۲۲
      سن۶۶
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      منشی تماس میگیره باهاتون
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض احترام خدمت جناب دکتر کرمی
    اینجانب با 57 سال سن و سابقه بیش از 15 سال ابتلا به عقونت پرستات مزمن و خوردن چندین باره انواع انتی بیوتیک و داروهای مختلف از ابتدای سال جدید با تکرر ادارو مشاهده خون در اسپرم به پزشکان متعدد مراجعه نمودم که طیف وسیعی از انواع آنتی بوتبک تجویز نموده و مصرف نمودم اما بهودی کامل حاصل نشد وهمه تشخیص التهاب پروستات داده اند که بعد از کمی بهبود دوباره علائم و رنگی شدن اسپرم ایجاد گردید یکی از پزشکان داروی بیکولومید تجویز نمود که با توجه به عوارض آن مصرف نکردم لذا از حضور حضرتعالی استدعاداردباتوجه به مدارم پیوست راهنمایی فرمایید که آیا مشکل جدی دارم ویا نیاز به چه نوع پیگیری دارم . با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام علایم ادراری به چه شکلی هست ؟ شب ها چند بار از خواب بیدار میشوید و به دستشویی میروید ؟ در طول روز تکرر ادرار دارید ؟ قطر ادرار باریک است ؟
    2. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۱۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      باسلام مجدد کمی با سوزش خفیف و دربعضی مواقع بیشتر می شود ؟ شبها یک بار بیدار می شوم. در طول زور هم 3 بار می روم . قطر ادرار هم در بعض مواقع خوب است ودر بعضی مواقع باریک می شود. در ضمن روی لباس زیرم هم در بعض مواقع ونه همیشه لکه های صورتی مشاهده میکنم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      همه موارد نرمال است بهتر است یک نوبت سیستوسکوپی هم شوید که خیالتان راحت شود دارویی برای پروستات میخورید ؟
    4. تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام وسپاس از راهنمایی شما ، آقای دکتر آنچه باعث نگرانی شده طولانی شدن خونی بودن اسپرم هست و اینکه در ادراراولیه صبح رنگ اول ادرار قهوه ای تیره است ولی درادامه طبیعی می شود . یک دوره داکسی سایکلین خوردم رنگ اسپرم روشن شد ولی بعد از قطع کردن دوباره قرمز شد .دکتر دوباره تجویز کرد که همراه با فیناستراید مصرف می کنم.ولی الان بیکالوتامید تجویز کرده که برای سرطان پروستات هست وعوارض داره ولی من مصرف نکردم . بنظر شما باتوجه به شرایطی که من دارم این دارو برای من مفید هست یا داروی دیگری مصرف کنم.باز هم از شما ممنون هستم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      احتمالا در زمینه عفونت است داکسی سایکلین را یک هفته دیگر بخورید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Das پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. شاید شش ماه یا بیشتر هست که در ناحیه اتصال آلت به شکم دقیقا در محل اتصال و ابتدای آلت تناسلی قسمتی از پوست به رنگ سفید رنگ درآمده.خواستم ببینم نظرتون چی هست.
    در ضمن روی پوست کیسه بیضه چیزی شبیه جوش زده که البته سفت تر و خشک تر هست.حدودا دو هفته میشه.بهتر شده ولی از بین نرفته. آیا اینها جای نگرانی دارن؟؟ لطفاً راهنمایی کنید ممنونم از زحمات شما. ۳۲ سالمه و مجرد هستم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا عکس بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر Das پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      فرستاده شد
    3. تصویر کاربر Das پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر تصاویر رو نمی فرسته باید چکار کرد ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      در تصویر که میبینم به نظر زگیل نیست و جای نگرانی ندارد هرچند که کیفیت عکس خیلی خوب نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر