جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای درمان زود انزالی چی خوب است

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان زیادی با بحث زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند؛ پس برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟ ما در این مقاله درباره ی 10 ماده ی غذایی که سبب دیر انزالی می شود صحبت می کنیم.

انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس یک نوع اختلال جنسی است که در آن پیش از دخول یا اندکی پس از آن، انزال رخ می دهد. این امر لذت جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی عاطفی در فرد شود، همچنین رابطه را تحت شعاع قرار می دهد.

اختلال جنسی انزال زودرس می تواند به شدت عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه، این مشکل بسیار شایع می باشد، اغلب اوقات با اصلاحات تغذیه ای مناسب درمان می شود یا قابل کنترل است. نتیجه این کار بستگی به علت زمینه ای این مشکل دارد. برای دیر انزالی چی خوب است؟ در ادامه تعدادی از ترکیباتی که باعث دیر انزالی می شوند آورده شده است.

راه های درمان زود انزالی

1- شکلات تلخ

شکلات نوعی حس هیجان همراه با عشق در فرد ایجاد می کند، و جای تعجبی ندارد که سالانه، فروش شکلات در بعضی از روز های مهم سر به فلک می کشد. شکلات، علاوه بر این که کام شما را شیرین می کند، دلایل دیگری برای اینکه یک کادوی کامل برای شخص مورد نظر شما باشد، دارد.

شکلات یک ماده ی محرک غریزه جنسی طبیعی می باشد و احتمالا اثربخش ترین (و خوشمزه ترین) ماده تقویت کننده رابطه ی جنسی است. شکلات همچنین حاوی آرژنین می باشد که برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. شکلات تلخ دارای اثر مثبتی بر سطوح سروتونین و دوپامین در بدن می باشد و نیز اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی را کاهش می دهد.

2- مارچوبه مناسب برای بهبود زود انزالی

بسیاری از داروهای گیاهی آیورودیک برای درمان اختلالات جنسی هم در مردان هم در زنان، حاوی مارچوبه هستند. مواد فیتوشیمیایی و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه، سلامت بارروی را بهبود می باشد، چرا که این مواد مشکلات مربوط به احتباس و التهاب ادرار را تسکین می بخشد. آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داد که عصاره مارچوبه دارای خاصیت تقویت کننده غریزه جنسی می باشد.

4 قاشق چای خوری ریشه مارچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این نوشیدنی را روزانه میل کنید تا به عنوان یک ماده موثر بر دیر انزالی از به جلوگیری از انزال زودرس شما کمک کند. مارچوبه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی و عشقبازی را بهبود بخشد. برنج به همراه مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون، می تواند یک غذای ایده آل برای یک شام رمانتیک در خانه باشد.

استفاده از مارچوبه برای تقویت دیر انزالی

3- موز

بهتر است برای دستیایی به دیر انزالی یک کاسه از تکه های موز سرد شده به همراه عسل و گردو خرد شده بخورید. موز حاوی آنزیم بروملین می باشد که سطح میل جنسی مرد را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. 

موزها سرشار از ویتامین B6 می باشند – این ویتامین نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می کند. موز را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید تا سطح تستوسترون را افزایش و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید.

4- عدس و دیر انزالی

یک باور رایج وجود دارد که فولات و فولیک اسید نقش مهمی در سلامت باروری زن دارند، اما این مواد غذایی برای سلامت مرد نیز مهم می باشند. چندین پژوهش دریافته اند که ارتباطی قوی میان فولیک اسید و اختلال جنسی، به ویژه انزال زودرس وجود دارد.

عدس یا لوبیا، منبعی عالی از فولات می باشد، به طوریکه فقط یک کاسه عدس ، 90 درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح فولیک اسید سروم شما پایین باشد، شما می توانید عدس را در سالاد و یا خورشت خود جای دهید، چرا که این مواد می تواندد باعث دیر انزالی شوند.

استفاده از عدس برای تقویت دیر انزالی

5- تخم مرغ

تخم مرغ، اغلب به عنوان یک غذای عالی شناخته شده است، چرا که حاوی انواع گوناگونی از مواد غذایی می باشد. آنها یک منبع عالی از پروتئین می باشند که این همان دلیلی است که تخم مرغ را به غذایی ایده آل برای سلامت بارروی مرد تبدیل می کند. دیگر دلیلی که تخم مرغ ها باید برای درمان انزال زودرس ، در یک رژیم غذایی قرار بگیرند، این است که آنها حاوی ویتامین B1 یا تیامین هستند.

تحقیقات بسیار نشان داده اند، که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود – هر دو اینها مربوط به انزال زودرس می باشند. شما می توانید غذاهای سرشار از تیامین را در برنامه ی غذایی خود جای دهید، چرا که این ماده غذایی به افزایش روحیه و کمک به دیر انزالی در طول نزدیکی جنسی کمک می کند. پرتقال، جو دوسر و غلات، منبع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

6- هویج

بهترین ویتامین برای زود انزالی کدام است؟ هویچ، حاوی ویتامین های زیادی شامل ویتامین  A ویتامین  E، ویتامین  K،بیوتین (ویتامین  B7) و نیاسین (ویتامین  B3) می باشد. برخی از این ویتامین می توانند از سلامت جنسی هم مردان و هم زنان پشتیبانی کنند.

هویج، گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مصرف هویج می تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند، چرا که جریان خون کافی را برای عضلات آلت تناسلی مرد فراهم می کند.

هویج موثر برای بهبود دیر انزالی

7- کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی می باشند. استرس و اضطراب، عصب های خاصی را که مسئول انزال هستند، تحریک می کنند. به این دلیل بیش از حد کار کردن عصب ها، احتمال انزال سریعتر مرد بیشتر است.

تحقیق در مورد اثر ویتامین ها بر روی حالات روحی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) مربوط به کاهش سطح استرس می باشد. کرفس، منبع خوبی از هر دو این ویتامین ها می باشد و بنابراین باید در برنامه غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس سبز روشن  ترد را انتخاب کنید، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش مواد غذایی بالاتری می باشد.

8- ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تُن و ساردین از بهترین منابع ویتامین D می باشند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مرد ناشناخته است، اما چندین آزمایش نشان داده اند که کمبود ویتامین D، اثر زیادی بر تولید ، کیفیت و کمیت اسپرم دارد.

ماهی سالمون با املت پنیر یک غذای سالم ولی خوشمزه برای اطمینان از تأمین نیاز بدن به ویتامین D می باشد، چرا که هر سه ماده غذایی منبع خوبی از این ویتامین می باشند.

اثر ماهی بر روی دیر انزالی

9- قارچ

قارچ، مخصوصاً قارچ های شیتا که سرشار از چندین ماده غذایی می باشند که به سلامت بارروی مرد کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین می باشند که اثر مثبتی بر دیر انزالی می گذارد. تست های حیوانی نشان داده است که جذب کافی زینک، سطوح تستوسترون و پرولاکتین و نیز هماهنگی و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

10- آووکادو

انزال زودرس مربوط به بیماری قلبی و سلامتی قلبی می باشد، چرا که منشأ پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بازبینی سیستماتیک نشان می دهد که مردانی با سطوح منیزم پایین، بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس هستند، گرچه هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست.

آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم می باشد؛ از اینرو آنها باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از انزال زودرس گنجانده شوند. شما می توانید یک کاسه آواکادوی خرد شده را با تزیین بلوبری و هندوانه و تکه های بادام بخورید، چرا که تمام این مواد غذایی سرشار از منیزیم می باشند.

کمبود چه ویتامینی باعث زود انزالی میشود؟

کمبود ویتامین ب ۱۲ معمولاً در مردان جوان مبتلا به گاستریت مزمن (التهاب بافت داخلی معده) مشاهده می شود. ویتامین ب ۱۲ یکی از موارد مؤثر در سنتز سروتونین بوده که نقش کلیدی در فیزیولوژی انزال دارد. مردان مبتلا به کمبود ویتامین ب ۱۲ در معرض خطر مشکلات جنسی -مخصوصاً زود انزالی- قرار دارند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (495 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر با عرض خسته نباشید
    بنده 18 سال دارم و نزدیک به دو سال است که عمل واریکوسل انجامر داده ام و در طی این دو سال 4 بارسونوگرافی داپلر داده ام ولی نشانه ای از واریکوسل و هیدروسل نبود و ورید بصورت نرمال دیتکت میشوند ولی سایز بیضه در طی این دوسال 20mm کوچک شده است ؟
    1- آیا راهی وجود دارد که جلوی کوچک شدن را بگیرم؟
    2-تا چه حد کوچک می شود؟
    3-و بخاطر چیست؟
    و در نمونه ی اسپرم هم کاهش یافته است.
    با تشکر.
    1. تصویر کاربر علی جمعه ۲۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر در سونوگرافی اول22×50
      دوم 30×45
      سوم 20×43
      چهارم20×38
      آقای دکتر به نظرتون از این کوچکتر میشود چطور جلوی کوچک شدنش را بگیرم
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      ببخشید آقای دکتر هیچ گونع درد .التهاب .عفونت . زخم . تیر کشیدن .کبودی .خشک شدن بیضه را ندارم
    3. تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      و این هم عکس تست اسپرم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      احتمال باروری طبیعی هست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدی شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 321 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر میخواستم بدونم من چند وقت پیش عمل واریکوسل کردم بعد یه هفت هشت ماهی قرص خوردم .می‌خوام بدونم باید تا کی من قرص مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      3 ماه
    2. تصویر کاربر محمدی پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      ینی تو سه ماه مشکل من برطرف میشه مشکل ناباروری من
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      احتمالش زیاده
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر من ۳۰ سال دادم ۵ سال ازدواج کردم تو دوران نوجوانی خود ارضایی داشنم الان موقع نزدیکی خیلی زود ارضا میشم هم خودم هم همسر خیلی اذیت میشیم لطفا راهنمایی کنین ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      درمان زود تنزالي رفتار درماني وتمرين به تاخير اندامان انزال است
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر کرمی
    آقای دکتر بنده 23 سال سن دارم ویک سال هست که درد در بیضه دارم اما بیشترین درد در پشت کشاله ران چپ است که تیر میکشه بیشتر وقت ها به دکتر اورولوژی مراجعه کردم با معاینه واریکوسل گرید دو چپ مشاهده شد ولی در سونو گرافی واریکوسل دو طرفه گرید دو مشاهده شد که جواب سونو و آزمایش اسپرم رو براتون فرستادم
    حالا دکتر گفتن که احتیاج به عمل نداره
    ولی دردش بهتر نشده حالا نظر شما چیه
    و آیا راهی وجود داره که بیشتر نشه و پیشرفت نکنه و آیا می تونم ورزش بدنسازی رو ادامه بدم با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بله منعی نداره
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۴ آذر ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر درست متوجه نشدم
      1-نیاز به عمل نداره ؟
      2-می تونم ورزش کنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بله میتونید ورزش کنید
    4. تصویر کاربر علی جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      ببخشید آقای دکتر ممکن پیشرفت کنه و به گرید سه تبدیل بشه و آیا راهی هست که جلوگیری کنه ازش.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      به مرور ممکنه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر احمدی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید ،
    بنده بیست و پنج سال سن دارم و مجرای اپیددیدم بیضه سمت راست جلو بیضه قرار گرفته و درد و تورم و ندارد ولی در حالت قبل از ارگاسم سفت میشود ، به نظر شما مشکلی دارد و باید به پزشک مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      باید بیاید از نزدیک معاینه کنم
  • تصویر کاربر ام یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    سلام.۴۷ سال دارم. حدود یکسال هست هم در نعوظ و هم در انزال در اکثر مواقع مشکل دارم. مشکلاتی داشتم که از نظر روحی به هم ریخته ام. به دکترهم مراجعه کردم و ترادامیکس تجویز کردند و حدود ۱۲۰ عدد استفاده کردم اما متاسفانه نتیجه نگرفتم.الان خودم از ارکتو استفاده می کنم و تا حدی راضی هستم اما به دلیل داشتن فشارخون نمی‌خوام از این قرص استفاده کنم.شما پیشنهاد بهتری دارید؟ در زندگی زناشویی هم بسیار تاثیر گذاشته.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      rigiscan انجام بدید
    2. تصویر کاربر ام شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام.پاسخی بابت سوال بنده ندادید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      گفتم تست rigiscan انجام بدید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام و عرض وقت به خیر .
    آقای دکتر چند سال پیش متوجه ابتلا به بیماری واریکوسل شدم و پس از معاینه پزشک گفتند گرید 1 و گرید 2 است . بعد از آزمایش اسپرم بعضی از دکترها گفتند فعلا نیاز به عمل نیست.
    امروز مجددا آزمایش اسپرم دادم که نتیجه آزمایش را براتون ضمیمه می‌کنم ، خواستم نظر شما رو بدونم ، آیا عمل لازمه یا آزمایش خوبه ؟
    24 سالمه و مجرد هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام . مجدد ضمیمه کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید سه ماه داروی تقویتی مصرف کنید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتور من ۲۹ سالم و الت تناصلیم ۱۴ سانت و از کوچیک بودن رنج میبرم باید چکار کنم لتفلا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اندازه طبیعی الت 9-15 سانتی متر هست و برای شما هم طبیعی هست
  • تصویر کاربر امید شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت وخسته نباشید آقای دکتر بنده 45 سالمه و از دوران جوانی دچار زودانزالی بوده و هنوز هم هستم. بخاطر شغلم پای چپم واریس داره و مشکل دیگه ای ندارم میخواستم بفرمایید برای خارج شدن از این وضع چه دارویی استفاده کنم.. ممنونم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      ٥- سلام ،راهكارهاي إنزال زود رس را با توضيحات كامل در وب سايت من بخوانيد
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    اقا پروفسور سلام خسته نباشی.
    مدت یکسال هستش که سکسم خیلی ضیعف شده اولش با قرض خوب بودم الان قرض هم جواب نمیده پیش دکتر رفتم گفت قندت بالا هستش ولی الان قندم کنترل کردم ازمایش تزریق به التم هم انجام دادم.اقای دکتر لطفن کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      مشکل عروقی در آلت دارید و باید جراحی بشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر