جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای درمان زود انزالی چی خوب است

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان زیادی با بحث زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند؛ پس برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟ ما در این مقاله درباره ی 10 ماده ی غذایی که سبب دیر انزالی می شود صحبت می کنیم.

انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس یک نوع اختلال جنسی است که در آن پیش از دخول یا اندکی پس از آن، انزال رخ می دهد. این امر لذت جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی عاطفی در فرد شود، همچنین رابطه را تحت شعاع قرار می دهد.

اختلال جنسی انزال زودرس می تواند به شدت عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه، این مشکل بسیار شایع می باشد، اغلب اوقات با اصلاحات تغذیه ای مناسب درمان می شود یا قابل کنترل است. نتیجه این کار بستگی به علت زمینه ای این مشکل دارد. برای دیر انزالی چی خوب است؟ در ادامه تعدادی از ترکیباتی که باعث دیر انزالی می شوند آورده شده است.

راه های درمان زود انزالی

1- شکلات تلخ

شکلات نوعی حس هیجان همراه با عشق در فرد ایجاد می کند، و جای تعجبی ندارد که سالانه، فروش شکلات در بعضی از روز های مهم سر به فلک می کشد. شکلات، علاوه بر این که کام شما را شیرین می کند، دلایل دیگری برای اینکه یک کادوی کامل برای شخص مورد نظر شما باشد، دارد.

شکلات یک ماده ی محرک غریزه جنسی طبیعی می باشد و احتمالا اثربخش ترین (و خوشمزه ترین) ماده تقویت کننده رابطه ی جنسی است. شکلات همچنین حاوی آرژنین می باشد که برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. شکلات تلخ دارای اثر مثبتی بر سطوح سروتونین و دوپامین در بدن می باشد و نیز اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی را کاهش می دهد.

2- مارچوبه مناسب برای بهبود زود انزالی

بسیاری از داروهای گیاهی آیورودیک برای درمان اختلالات جنسی هم در مردان هم در زنان، حاوی مارچوبه هستند. مواد فیتوشیمیایی و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه، سلامت بارروی را بهبود می باشد، چرا که این مواد مشکلات مربوط به احتباس و التهاب ادرار را تسکین می بخشد. آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داد که عصاره مارچوبه دارای خاصیت تقویت کننده غریزه جنسی می باشد.

4 قاشق چای خوری ریشه مارچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این نوشیدنی را روزانه میل کنید تا به عنوان یک ماده موثر بر دیر انزالی از به جلوگیری از انزال زودرس شما کمک کند. مارچوبه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی و عشقبازی را بهبود بخشد. برنج به همراه مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون، می تواند یک غذای ایده آل برای یک شام رمانتیک در خانه باشد.

استفاده از مارچوبه برای تقویت دیر انزالی

3- موز

بهتر است برای دستیایی به دیر انزالی یک کاسه از تکه های موز سرد شده به همراه عسل و گردو خرد شده بخورید. موز حاوی آنزیم بروملین می باشد که سطح میل جنسی مرد را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. 

موزها سرشار از ویتامین B6 می باشند – این ویتامین نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می کند. موز را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید تا سطح تستوسترون را افزایش و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید.

4- عدس و دیر انزالی

یک باور رایج وجود دارد که فولات و فولیک اسید نقش مهمی در سلامت باروری زن دارند، اما این مواد غذایی برای سلامت مرد نیز مهم می باشند. چندین پژوهش دریافته اند که ارتباطی قوی میان فولیک اسید و اختلال جنسی، به ویژه انزال زودرس وجود دارد.

عدس یا لوبیا، منبعی عالی از فولات می باشد، به طوریکه فقط یک کاسه عدس ، 90 درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح فولیک اسید سروم شما پایین باشد، شما می توانید عدس را در سالاد و یا خورشت خود جای دهید، چرا که این مواد می تواندد باعث دیر انزالی شوند.

استفاده از عدس برای تقویت دیر انزالی

5- تخم مرغ

تخم مرغ، اغلب به عنوان یک غذای عالی شناخته شده است، چرا که حاوی انواع گوناگونی از مواد غذایی می باشد. آنها یک منبع عالی از پروتئین می باشند که این همان دلیلی است که تخم مرغ را به غذایی ایده آل برای سلامت بارروی مرد تبدیل می کند. دیگر دلیلی که تخم مرغ ها باید برای درمان انزال زودرس ، در یک رژیم غذایی قرار بگیرند، این است که آنها حاوی ویتامین B1 یا تیامین هستند.

تحقیقات بسیار نشان داده اند، که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود – هر دو اینها مربوط به انزال زودرس می باشند. شما می توانید غذاهای سرشار از تیامین را در برنامه ی غذایی خود جای دهید، چرا که این ماده غذایی به افزایش روحیه و کمک به دیر انزالی در طول نزدیکی جنسی کمک می کند. پرتقال، جو دوسر و غلات، منبع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

6- هویج

بهترین ویتامین برای زود انزالی کدام است؟ هویچ، حاوی ویتامین های زیادی شامل ویتامین  A ویتامین  E، ویتامین  K،بیوتین (ویتامین  B7) و نیاسین (ویتامین  B3) می باشد. برخی از این ویتامین می توانند از سلامت جنسی هم مردان و هم زنان پشتیبانی کنند.

هویج، گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مصرف هویج می تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند، چرا که جریان خون کافی را برای عضلات آلت تناسلی مرد فراهم می کند.

هویج موثر برای بهبود دیر انزالی

7- کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی می باشند. استرس و اضطراب، عصب های خاصی را که مسئول انزال هستند، تحریک می کنند. به این دلیل بیش از حد کار کردن عصب ها، احتمال انزال سریعتر مرد بیشتر است.

تحقیق در مورد اثر ویتامین ها بر روی حالات روحی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) مربوط به کاهش سطح استرس می باشد. کرفس، منبع خوبی از هر دو این ویتامین ها می باشد و بنابراین باید در برنامه غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس سبز روشن  ترد را انتخاب کنید، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش مواد غذایی بالاتری می باشد.

8- ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تُن و ساردین از بهترین منابع ویتامین D می باشند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مرد ناشناخته است، اما چندین آزمایش نشان داده اند که کمبود ویتامین D، اثر زیادی بر تولید ، کیفیت و کمیت اسپرم دارد.

ماهی سالمون با املت پنیر یک غذای سالم ولی خوشمزه برای اطمینان از تأمین نیاز بدن به ویتامین D می باشد، چرا که هر سه ماده غذایی منبع خوبی از این ویتامین می باشند.

اثر ماهی بر روی دیر انزالی

9- قارچ

قارچ، مخصوصاً قارچ های شیتا که سرشار از چندین ماده غذایی می باشند که به سلامت بارروی مرد کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین می باشند که اثر مثبتی بر دیر انزالی می گذارد. تست های حیوانی نشان داده است که جذب کافی زینک، سطوح تستوسترون و پرولاکتین و نیز هماهنگی و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

10- آووکادو

انزال زودرس مربوط به بیماری قلبی و سلامتی قلبی می باشد، چرا که منشأ پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بازبینی سیستماتیک نشان می دهد که مردانی با سطوح منیزم پایین، بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس هستند، گرچه هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست.

آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم می باشد؛ از اینرو آنها باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از انزال زودرس گنجانده شوند. شما می توانید یک کاسه آواکادوی خرد شده را با تزیین بلوبری و هندوانه و تکه های بادام بخورید، چرا که تمام این مواد غذایی سرشار از منیزیم می باشند.

کمبود چه ویتامینی باعث زود انزالی میشود؟

کمبود ویتامین ب ۱۲ معمولاً در مردان جوان مبتلا به گاستریت مزمن (التهاب بافت داخلی معده) مشاهده می شود. ویتامین ب ۱۲ یکی از موارد مؤثر در سنتز سروتونین بوده که نقش کلیدی در فیزیولوژی انزال دارد. مردان مبتلا به کمبود ویتامین ب ۱۲ در معرض خطر مشکلات جنسی -مخصوصاً زود انزالی- قرار دارند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (499 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر mrtza_abdlhi شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مشکل زودانزالی دارم شاید به یک دیقه هم نمیرسه و نمیدونم چیکار کنم قرص های متعدد برای قبل رابطه استفاده کردم جوابگو نبوده
    مجرد هم هستم
    رابطه داشتنمم ماهی ۱ باره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اول اینکه روابط باید بیشتر بشه و تمرین بیشتر باشه . سرترالین ۵۰ شبی یک عدد تا ۳ ماه
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۹ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و تبریک سال نو خدمت جناب دکتر
    آقای دکتر سوال من این که من حدود یک سال ونیم که ازدواج کردم شروع به نزدیکی میکنم تا یکی دقیقه تلمبه میزنم خالی میشم واوایل ازدواج جهش خوبی داشت و زیاد بود ولی الان نه خیلی جهش داره و خیلی هم کمه چه کار باید بکنم خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اگر میزان مایع منی کاهش یافته یک ازمایش مایع منی دهید جهت بررسی حجم دقیق ان برای زود انزالی هم در سایت به طور کامل رفتار درمانی را توضیح داده ام . بعد از رعایت اون موارد اگر بهبود نیافتید سراغ درمان دارویی باید رفت
  • تصویر کاربر کیان یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    ۳۸ سالمه و زود انزالی دارم که یک دوره آسنترا ۵۰ مصرف کردم که خوب بود و با نظر پزشک بندریج کاهش دادم و فطع کردم ولی مجددا زودانزالی شروع شد،آزمایش هم دادم مشکل جسمی نداشتم و مجددا با نظر پزشک داپوکستین ۳۰ استفاده کردم قبل از هر رابطه که اونم جوابگو نبود،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    در ضمن نظرتون در رابطه با مصرف داروی ویگرکس پلاس چیه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام داپوکستین ۶۰ قبل رابطه مصرف نمایید جواب نگرفتید سرترالین ۵۰ شبی یک عدد تا ۳ ماه بخورید ویگرکس و سایر داروها جنبه تبلیغاتی دارند
    2. تصویر کاربر کیان شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      قرص داپوکستین ۶۰ را بدون نسخه میشه از داروخانه تهیه نمود و حدودا چند ساعت قبل از رابطه باید مصرف نمود؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      دو تا سه ساعت قبل رابطه مصرف شود . بدون نسخه نمیدهند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر منصور سه شنبه ۲۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من زود انزالی شدید داریم بعضی وقتا به نیم دقیقه هم نمیرسه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      چند سالتونه ؟ ازدواج کردین ؟
    2. تصویر کاربر منصور سه شنبه ۲۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      18 سال خیر ازدواج نکردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      پس از رابطه مداوم جنسی قابل قضاوت است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر و پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    درود آقای دکتر من زود انزالی شدید دارم یعنی شاید به ۱ دقیقه هم نکشه ممنون میشم کمکم کنید که درمان بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ ازدواج کردین ؟
    2. تصویر کاربر و پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      33 سال دارم بله ازدواج کردم
    3. تصویر کاربر و پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      جناب دکتر ترامادول یه مدت استفاده کردم بخاطر همین موضوع ولی دیگه استفاده نکردم البته قبل استفاده هم زود انزالی داشتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ابتدا رفتار درمانی در سایت را که توضیح داده ام مطالعه و اجرا کنید داپوکستین ۶۰ دو ساعت قبل رابطه بخورید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امین جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من زود انزالی شدید دارم نمیتونم رابطه ای داشته باشم چند بار بخاطر وسواس فکری رفتم دکتر روانپزشک برام پاکستین ۲۰ نوشت خوب بود تا زمانی که میخوردم دیگه نخوردم بدلیل خواب آلودگی سنگینی که داشت حالا چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ ازدواج کرده اید ؟ چقدر طول میکشه انزال ؟ داپوکستین ۶۰ دو ساعت قبل رابطه اگر بهتر نشدید یعد از یک ماه سرترالین ۵۰ شبی یک عدد به مدت ۳ ماه بخورید و بعد از ۲ هفته به درمان جواب میده
  • تصویر کاربر امین جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام ، منی من بعداز انزال کمتر از یک دقیقه رقیق و شفاف میشود و حتی در زمان خواب هم اگرم محتلم شوم اصلا سفیدک روی لباسم نمی‌زد و فقط یک خیسی میماند ..میخواستم ببینم منی من مشکلی دارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      خیر اهمیتی ندارد برای اطمینان از وضعیت اسپرم میشه ازمایش اسپرم بدید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من ده ماه پیش عمل واریکوسل دو طرفه گرید ۳ انجام دادم به خاطر درد در دو بیضه بعد از عمل میل جنسیم به مرور کم شد که الان دو ماه هست تقریبا هیچ میل جنسی ندارم سونوگرافی انجام دادم دوباره که هر دو بیضه اوکی بود ازمایش هورمون دادم که فری تستسترون خیلی پایین هست کپسول فرتیل اید و موتیلیتی بوست هم خوردم جواب نگرفتم قبل از عمل میل جنسی خیلی خیلی زیادی داشتم ولی الان هیچ میل جنسی ندارم در طول شبانه روز حتی یک مرتبه هم نعوظ ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام شغلتون چیه ؟ اخیرا استرس خاصی نداشته اید ؟ ازدواج کرده اید ؟ نعوظ صبحگاهی دارید ؟
    2. تصویر کاربر مهدی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      شغلم ازاد هست دکتر جان من شرایط زندگی و کاریم عین قبل از عمل هست مجرد هستم خیر نعوظ صبحگاهی ندارم دررطول روز هم نعوظ ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      ارتباطی به عمل واریکوسل ندارد کاهش میل جنسی در صورتی که عوامل تحریک کننده وجود دارد و جهت رابطه با فردی مشکل دارید نیاز به بررسی دارد. میتوانید یک سونوگرافی الت با تزریق پاپاورین انجام دهید ببینید مشکل عروقی وجود دارد یا خیر . ازمایشات هورمونی را در ازمایشگاهی معتبر مجدد بررسی کنید
    4. تصویر کاربر مهدی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      دست شما درد نکنه ممنونم انشاالله که درست بشه این حالتایی که دارم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    باسلام
    دکترمن۳۱سالمه و۱ساله برای بارداری اقدام کردم ومشکل کم تحرکی اسپرم دارم وواریکوسل حدود۲ونسم ماه قبل انجام دادم امابعدار۲ونیم ماه همچنان اسپرمم کم تحرک بودبه کلینیک ناباروری مراجعه کردم وگفتن بایدای وی اف کنیم باتوچه به اینکه مورفولوژی ۳درصداسپرم سالم دارمپیش یه اورولوژرفنیم کفتن زوده دست نگه داریم و۲سال امپول سینال اف استفاده کنیم شمااین امپول وپیشنهادمیدین یانه متاسفانه من راجع به این امپول سرچ کردم وگویااسپرم وصفرمیکنه دکترنظرتون چیه
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام توصیه میکنم سریع تر پرونده ivf تشکیل دهید تا زمان از دست ندهید
  • تصویر کاربر کریمی یکشنبه ۱۳ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من الان دو هفته هست زود ارضا میشم وقتی ارضا هم میشم خیلی فشار میاد واسه سیرتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ چقدر طول میکشه ارضا شدن ؟ روش های رفتار درمانی را در سایت بخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر