جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه های تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که بسیاری از زوج های جوان دارند این است که راهکار های تقویت اسپرم برای بارداری چیست؟ چگونه می توان اسپرم ضعیف را تقویت کرد؟ در این مقاله در رابطه با این موضوع مطالبی آورده شده است.

ناباروری چقدر شایع است؟

اگر شما و همسرتان در باروری مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. ناباروری بیش از آنچه تصور می کنید شایع است. این مساله از هر شش زوج، یک زوج را درگیر می کند و محققان تخمین می زنند که مشکلاتی در باروری که تنها به مرد مرتبط باشد، از هر سه مورد، یک مورد را شامل می شود.

در حالی که ناباروری همیشه قابل درمان نیست، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال بارداری انجام دهید. احتمال باروری را می توان با یک رژیم غذایی سالم، مکمل ها و سایر راهکارهای مربوط به سبک زندگی افزایش داد.

برای بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان چه باید کرد؟

در این مقاله برخی از فاکتورهای اصلی مانند سبک زندگی، غذاها، مواد مغذی و مکمل هایی که با بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان ارتباط دارند، ذکر شده است.

مرتباً ورزش کنید

ورزش منظم علاوه بر اینکه برای سلامتی عمومی شما مفید است، می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون و و تقویت اسپرم و در نتیجه بهبود باروری شود. مطالعات نشان می دهد مردانی که به طور منظم ورزش می کنند دارای سطح تستوسترون بالاتر و کیفیت مایع منی بیشتری نسبت به مردان غیرفعال هستند.

با این حال، نباید بیش از حد ورزش کنید، زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته و سطح تستوسترون را کاهش دهد. دریافت مقدار مناسب روی می تواند این خطر را به حداقل برساند. اگر به ندرت ورزش می کنید اما می خواهید باروری خود را بهبود ببخشید، فعالیت بدنی را در اولویت اصلی خود قرار دهید.

ورزش مفید برای تقویت اسپرم برای بارداری

به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید

احتمالاً با توانایی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستید. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی، مانند ویتامین C، ممکن است باعث تقویت اسپرم و بهبود باروری شوند. استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که سطح اکسیژن فعال (ROS) به حد مضر در بدن برسد.

وقتی به دلیل بیماری، پیری، سبک زندگی ناسالم یا آلاینده های محیطی، قدرت دفاعی آنتی اکسیدانی بدن بسیار زیاد شود، این اتفاق می افتد. ROS به طور مداوم در بدن تولید می شود، اما میزان آن در افراد سالم کنترل می گردد. مقادیر بالای ROS ممکن است باعث آسیب بافتی و التهاب شده، و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که استرس اکسیداتیو و میزان بیش از حد ROS ممکن است منجر به ناباروری در مردان شود. مصرف کافی آنتی اکسیدان، مانند ویتامین C، میتواند به خنثی کردن برخی از این اثرات مضر کمک کند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است کیفیت مایع منی را بهبود بخشند.

مطالعه ای در مردان نابارور نشان داد که مصرف مکمل های 1000 میلی گرم ویتامین C دو بار در روز تا 2 ماه باعث افزایش تحرک اسپرم تا 92٪ و تعداد اسپرم بیش از 100٪ می گردد. همچنین تعداد سلول های اسپرم بد شکل تا 55٪ کاهش می یابد.

یک مطالعه مشاهده ای دیگر در کارگران صنعتی هند نشان داد که مصرف 1000 میلی گرم ویتامین C پنج بار در هفته به مدت 3 ماه ممکن است از آسیب DNA ناشی از ROS در سلول های اسپرم محافظت کند. مکمل های ویتامین C همچنین باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها می شوند، در حالی که تعداد سلول های تغییر شکل یافته اسپرم را کاهش می دهند.

روی هم رفته، این یافته ها نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود باروری در مردان نابارور مبتلا به استرس اکسیداتیو کمک کند. با این حال، قبل از ادعای قطعی، نیاز به مطالعات کنترل شده است.

استفاده از ویتامین سی برای تقویت اسپرم برای بارداری

آرام باشید و استرس را به حداقل برسانید

در شرایطی که دچار استرس می شوید، داشتن روحیه دشوار است، اما این نگرانی ممکن است به جز نداشتن تمایل به رابطه جنسی، جنبه های دیگری هم داشته باشد. استرس ممکن است رضایت جنسی را کاهش داده و قدرت باروری را مختل کند.

محققان معتقدند هورمون کورتیزول میتواند تا حدودی این اثرات مضر استرس را توضیح دهد. استرس طولانی مدت باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که اثرات منفی شدیدی روی تستوسترون دارد. وقتی کورتیزول بالا می رود، سطح تستوسترون کاهش می یابد.

در حالی که اضطراب شدید و غیرقابل توضیح به طور معمول با دارو درمان می شود، اما می توان با استفاده از روش های آریلکسیشن، انواع خفیف استرس را کاهش داد. مدیریت استرس می تواند به سادگی قدم زدن در طبیعت، مراقبه، ورزش یا گذراندن وقت با دوستانتان باشد.

کاهش استرس های روزانه برای تقویت اسپرم

به میزان کافی ویتامین D دریافت کنید

ویتامین D می تواند برای باروری زنان و مردان مهم باشد. این ویتامین، ماده مغذی دیگری است که ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد. یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که مردان دارای کمبود ویتامین D احتمالاً سطح تستوسترون پایینی دارند.

یک مطالعه کنترل شده بر روی 65 مرد با سطح تستوسترون پایین و کمبود ویتامین D این یافته ها را تایید می کند. مصرف 3000 واحد ویتامین D3 هر روز به مدت 1 سال میزان تستوسترون را حدود 25٪ افزایش داد. سطح بالای ویتامین D با تحرک بیشتر اسپرم در ارتباط است، اما شواهد متناقض می باشد.

استفاده از ویتامین دی

مکمل های حاوی شنبلیله مصرف کنید

شنبلیله (Trigonella foenum-graecum) یک گیاه خوراکی و دارویی محبوب است. مطالعه انجام گرفته در 30 مردی که چهار بار در هفته تمرینات قدرتی انجام می دادند، اثرات مصرف روزانه  500 میلی گرم عصاره شنبلیله را تجزیه و تحلیل کرده است. سطح تستوسترون، قدرت و میزان از دست دادن چربی در این مردان در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی بیشتر بود.

مطالعه دیگر روی 60 مرد سالم نشان داد که مصرف 600 میلی گرم تستوفن، مکمل ساخته شده از عصاره دانه شنبلیله و مواد معدنی، به مدت 6 هفته روزانه میل و عملکرد جنسی و قدرت را بهبود می بخشد. این یافته ها با مطالعه بزرگتر دیگری در 120 مرد سالم تأیید شد. مصرف روزانه 600 میلی گرم تستوفن به مدت 3 ماه باعث بهبود عملکرد نعوظ و میزان فعالیت جنسی می شود.

همچنین، این مکمل به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را افزایش داد. بخاطر داشته باشید که همه این مطالعات عصاره شنبلیله را بررسی کرده اند. بعید است که شنبلیله کامل، که در پخت و پز و چای گیاهی استفاده می شود، به همان اندازه موثر باشد.

عصاره شتبلیله برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

به میزان کافی روی دریافت کنید

روی، یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف یافت می شود. دریافت مقدار کافی روی یکی از ارکان باروری در مردان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که کمبود روی با سطح تستوسترون پایین، کیفیت پایین اسپرم و افزایش خطر ناباروری مردان ارتباط دارد.

همچنین، مصرف مکمل های روی میزان تستوسترون و تعداد اسپرم را در کسانی که دچار کمبود روی هستند، افزایش می دهد. علاوه بر این، مکمل های روی ممکن است سطح تستوسترونی که به خاطر ورزش های شدید و بیش از حد ایجاد شده است، را بهبود دهد. آزمایش های کنترل شده باید این یافته های مشاهده ای را تأیید کنند.

مصرف روی و زینک برای تقویت اسپرم

گیلاس زمستانی

Ashwagandha که برخی به آن گیلاس زمستانی می گویند یک گیاه دارویی است که از زمان های بسیار قدیم در هند استفاده می شده است. مطالعات نشان می دهد که گیلاس زمستانی ممکن است با افزایش سطح تستوسترون، باعث تقویت اسپرم شده و باروری مردان را بهبود بخشد. یک مطالعه در مردانی که تعداد سلولهای اسپرم کمی داشتند، نشان داد که مصرف 675 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا در روز به مدت 3 ماه باعث بهبود باروری می شود.

به طور مشخص، در مقایسه با مقدار اسپرم در شروع مطالعه، تعداد اسپرم ها 167٪، حجم مایع منی 53٪ و تحرک اسپرم ها 57٪ افزایش یافته است. در مقابل، حداقل پیشرفت در بین کسانی که تحت درمان دارونما قرار گرفته بودند مشاهده شد. افزایش سطح تستوسترون ممکن است تا حدی سبب بروز این اثرات شده باشد.

یک مطالعه بر روی 57 مرد جوان در یک برنامه تمرینی قدرتی نشان داد که مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح تستوسترون، توده عضلانی و قدرت در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما می شود.

این یافته ها با شواهد مشاهده ای نشان می دهد که مکمل های گیلاس زمستانی ممکن است باعث افزایش تعداد اسپرم، تحرک اسپرم، وضعیت آنتی اکسیدانی و سطح تستوسترون شوند.

استفاده از گیلاس زمستانی

ریشه ماکا بخورید

مصرف مکمل های ریشه ماکا ممکن است میل جنسی، و همچنین قدرت باروری و عملکرد جنسی را بهبود بخشد و باعث تقویت اسپرم شود. ریشه ماکا یک غذای گیاهی محبوب است که بومی مرکز پرو است. به طور سنتی، از آن برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده می شود.

چندین مطالعه در مردان نشان داد که مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا خشک برای دوره های حداکثر 3 ماهه میل جنسی را بهبود می بخشد و این اطلاعات را خود افراد گزارش کرده اند. مطالعات همچنین نشان می دهد که ریشه ماکا ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد. در مردان مبتلا به اختلال نعوظ خفیف، مصرف 2.4 گرم ریشه خشک ماکا به مدت 12 هفته نعوظ و عملکرد جنسی را کمی بهبود بخشید.

مصرف روزانه 1.75 گرم پودر ریشه ماکا به مدت 3 ماه همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم و تحرک آن در مردان سالم می شود. این یافته ها تا حدی با بررسی های تکمیلی تأیید شده است، اما محققان خاطرنشان کردند که شواهد موجود کم است و قبل از ادعای قطعی نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.

بعلاوه، به نظر نمی رسد ریشه ماکا بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد. مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا در روز به مدت 3 ماه هیچ تاثیری بر تستوسترون یا سایر هورمون های تولید مثلی در مردان سالم و بارور نداشت.

منبع: healthline

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی و درمان ناباروری مردان

4.1/5 - (43 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حافظ پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    تحرک اسپرم من برای عمل IUI بعد از شستشو بیش از 50{06abcc9f86bdde9044fd7860b5d988f4033e1dc2e75aebb4e85878ee7e888802}
    تعداد اسپرم 20میلیون
    مورفولوژی اسپرم 3{06abcc9f86bdde9044fd7860b5d988f4033e1dc2e75aebb4e85878ee7e888802}
    چقد شانس موفقیت در عمل وجود دارد؟؟ تحرک اسپرم من برای عمل IUI بعد از شستشو بیش از 50{59eb4cc325d32b5dd49f415e3ecce132f81309f0a9fdc2fbd5e4d11749efe6d0}
    تعداد اسپرم 20میلیون
    مورفولوژی اسپرم 3{59eb4cc325d32b5dd49f415e3ecce132f81309f0a9fdc2fbd5e4d11749efe6d0}
    چقد شانس موفقیت در عمل وجود دارد؟؟‌
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      نوشته ها قاطی شده عکس ازمایش را بفرستید
  • تصویر کاربر پژمان یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ، ببخشید سرعت اسپرمم 55/14،برای باروری مناسب هست.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      بله خوبه
  • تصویر کاربر Ramtin یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روز بخیر ،
    مزاحمتون شدم شرمنده،من چند ماهی هست حدودا بیضه سمت چپم خارش داره اما کم و زیاد میشه اما رنگ پوست بیضم به رنگ صورتی در اومده اونجاهاییش که خارش داره وحالا چند وقتیه دقت که کردم انگار بیضه سمت چپم یه مقدادی اومده بالا و حس میکنم یه درد خیلی خفیف داره ،ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      برای خارش و ... پماد تریامسینولون بمالید. اگر درد داره سونوگرافی
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلامآقای دکتر من 31سالمه همسرم انعقاد خونش بالاست وکیست شکلاتی هم داره دوبار سقط زیر هشت هفته داشته من هم واریکوسل گرید 1 داشتم ومورفولو ژی 1درصد وتحرک هم کم ولی باوجود این همسرم باردار شد ولی جنین سقط شد والان دوماه که عمل واریکوسل انجام دادم ولی همچنان مور فولوژی پایینه وتحرک هم کمه همسرم دارو برای انعقاد خون مصرف میکنه میخواستم ببینم با توجه به کیستهای شکلاتی که همسرم داره میشه باروری رو انجام بدیم چون هر چه دیر تر بشه کیستها بزرگتر میشن میشه همسرم باردار بشه واگر بشه مور فولوژی پایین باعث سقط نمیشه واینکه مشکل من بعد از چند ماه از عمل برطرف میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر بعد ۱ سال بچه دار نشدین ، iui انجام شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص سلنیوم ۲۰۰ میلیگرم روزی یک عدد / ویتامین e روزی یک عدد / اسید فولیک ۱ میلیگرم روزی یک عدد / قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلیگرم روزی یک عدد مصرف شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پیمان دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    با احترام
    جناب دکتر بنده از مراجعین قدیم شما هستم. بنده بطور مادرزاد با مسئله بی اختیاری ادار مواجع هستم. و در حال حاضر با همسرم تصمیم به بچه دار شدن داریم. از نظر قوای جنسی و حس مردانه هیچ مشکلی ندارم. آیا مسئله بی اختیاری ادار اختلالی ایجاد میکنه لازم به راهنمای پزشک مربوطه هست و با مشاور باید قدم بردارم؟؟؟؟ ممنون میشم اگر راه حلی جلو پای بگذارید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر مشکلی ایجاد نمیکنه
  • تصویر کاربر Mohammad شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.
    یک ماه پیش زگیل مقعدی کوچک داشتم که کرایو کردم و پس از یک ماه دوباره توسط دکتر معاینه شدم و ضایعی مشاهده نشد. ایشان برایم واکسن گارداسیل تجویز کردند ولی در شهر خودمون پیدا نکردم. خواستم که اگه میشه راهنمایی کنید که واکسن چطوری میشه تهیه کرد .
    ضمنا من مجردم و خواستم بدونم برای ازدواج مشکلی برام پیش نمیاد ؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      واکسن در تهران هست ، داروخانه ۲۹ فروردین ، ولی پس از ابتلا واکسن دیگه تاثیری نداره ، قبل از ابتلا باید تزریق میشد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سالانه پاپ اسمیر انجام دهید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر اصغر شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خدا قوت بنده واریکوسل گرید 3 دارم در بیضه چپ، هنوز عمل نکردم، ریفلاکس در سونوگرافی هم دیده شده عکس آزمایش اسپرم و آزمایش ژنتیک اسپرم را برایتان ارسال میکنم ممنون میشوم راهنمایی کنین که با این وضع میتوانیم طبیعی بچه دار شویم یا حتما باید عمل کنم؟ همسرم دوبار سقط به خاطر تشکیل نشدن قلب و رشد نکردن جنین داشتن آخرین سقط سه سال پیش بود و از آن به بعد باردار نشده با اینکه پیشگیری نداشتیم ، اگر با دارو درمان میشوم ممنون میشوم راهنمایی کنین خدا خیرتون بده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      هم شکل و حرکت اسپرم ها مختله ، اگر تا یک سال بچه دار نشدید واریکوسل عمل شود
    2. تصویر کاربر اصغر پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون چه داروهایی باید مصرف کنم تا شکل و حرکتش نرمال بشود؟ ممنون میشوم راهنمایی کنین
    3. تصویر کاربر اصغر پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون میشوم راهنمایی کنین که برای حرکت و شکل اسپرم چه دارویی مصرف کنم؟
    4. تصویر کاربر اصغر پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون میشوم راهنمایی کنین که برای حرکت و شکل اسپرم چه دارویی مصرف کنم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص سلنیوم ۲۰۰ میلیگرم روزی یک عدد / ویتامین e روزی یک عدد / اسید فولیک ۱ میلیگرم روزی یک عدد / قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلیگرم روزی یک عدد مصرف شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر قائمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر... همسر من بیمار خودتونه چندماه پیش اومدیم مطبتون و گفتیم ۱ سال ونیمه اقدام میکنیم برای بارداری ولی بی نتیجه بوده شما برای همسرم سونوگرافی بیضه و آزمایش اسپرم نوشتین جواب آزمایشهارو ک دیدین گفتین همسرم واریکوسل گرید یک داره و کیفیت اسپرمش کمی ضعیغه مورفولوژی نرمالش ۳ درصده ولی تعداد اسپرمش خوبه... آمپول hcg تجویز کردین و ب بنده هم توصیه کردین حتما پیش متخصص زنان معاینه بشم. معاینه شدم و طبق ازمایشها و سونو هایی ک انجام دادم گفتن در حال حاضر آمادگی کامل برای بارداری دارم و همسرم هم امپول هاش چندماهی هست تموم شده ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفتیم. میخواستم لطف کنید بگید چه دارو یا قرصایی مصرف کنه برای کیفیت اسپرمش خوبه. ممنون میشم کمکمون کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص سلنیوم ۲۰۰ میلیگرم روزی یک عدد / ویتامین e روزی یک عدد / اسید فولیک ۱ میلیگرم روزی یک عدد / قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلیگرم روزی یک عدد مصرف شود
    2. تصویر کاربر قائمی چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیلی ممنون آقای دکتر لطف کردید... یادم رفت بهتون بگم متخصص زنان بنده دکتر خطیر برای همسرم مجدد آمپول hcg نوشتن گفتم ک شما تجویز کرده بودین ایشون هم با همون دوزی ک شما گفته بودین مجدد توصیه کردن... در حال حاضر آمپول هارم تزریق میکنن هفته ای یک عدد... اشکالی ک نداره در کنار این قرصایی ک گفتین اونارم تزریق کنه؟؟ و همچنین مواد غذایی خاصی توصیه میکنین برای همچین مواردی؟ باتشکر...
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست با هم استفاده شود ، آووکادو و گردو خوبه
    4. تصویر کاربر قائمی جمعه ۱۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاس آقای دکتر.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      🙏
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر هامی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام.بنده سال 98 عمل واریکوسل دوطرفه انجام دادم.چند ماه بعد با خوردن مکمل آزمایش دادم(عکس 1) آزمایشم خوب شد. بخاطر کرونا نشد برای بارداری اقدام کنم. چند روز قبل آزمایش دادم(عکس 2) کیفیت اسپرم هام پایین اومده. آیا با این آزمایش میشه برای بارداری اقدام کنم؟ و یا قبلش به مدت 1 ماه قرص فرتیل اید مصرف کنم. اگه زمان بگذره کیفیت اسپرم هام پایین تر میاد؟ و آیا با این شرایط کرونا صلاح هست برای اقدام به بارداری؟ قد 185 وزن 108
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آزمایشتون قابل قبوله ، میتونین بچه دار شین مشکلی نیست
  • تصویر کاربر Mohammad جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    ببخشید دوتا برامدگی روی پوست بیضه دارم
    فشار دادم یکیش ترکید و ماده ای شکل کرم اومد بیرون
    یکی دیگه بزرگه و اندازه یک دونه عدسه
    خیلی محکم فشار دادم نترکید و الان هم درد دارم یک مقدار
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر
    1. تصویر کاربر Mohammad پنجشنبه ۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ف
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر