جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه های تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که بسیاری از زوج های جوان دارند این است که راهکار های تقویت اسپرم برای بارداری چیست؟ چگونه می توان اسپرم ضعیف را تقویت کرد؟ در این مقاله در رابطه با این موضوع مطالبی آورده شده است.

ناباروری چقدر شایع است؟

اگر شما و همسرتان در باروری مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. ناباروری بیش از آنچه تصور می کنید شایع است. این مساله از هر شش زوج، یک زوج را درگیر می کند و محققان تخمین می زنند که مشکلاتی در باروری که تنها به مرد مرتبط باشد، از هر سه مورد، یک مورد را شامل می شود.

در حالی که ناباروری همیشه قابل درمان نیست، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال بارداری انجام دهید. احتمال باروری را می توان با یک رژیم غذایی سالم، مکمل ها و سایر راهکارهای مربوط به سبک زندگی افزایش داد.

برای بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان چه باید کرد؟

در این مقاله برخی از فاکتورهای اصلی مانند سبک زندگی، غذاها، مواد مغذی و مکمل هایی که با بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان ارتباط دارند، ذکر شده است.

مرتباً ورزش کنید

ورزش منظم علاوه بر اینکه برای سلامتی عمومی شما مفید است، می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون و و تقویت اسپرم و در نتیجه بهبود باروری شود. مطالعات نشان می دهد مردانی که به طور منظم ورزش می کنند دارای سطح تستوسترون بالاتر و کیفیت مایع منی بیشتری نسبت به مردان غیرفعال هستند.

با این حال، نباید بیش از حد ورزش کنید، زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته و سطح تستوسترون را کاهش دهد. دریافت مقدار مناسب روی می تواند این خطر را به حداقل برساند. اگر به ندرت ورزش می کنید اما می خواهید باروری خود را بهبود ببخشید، فعالیت بدنی را در اولویت اصلی خود قرار دهید.

ورزش مفید برای تقویت اسپرم برای بارداری

به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید

احتمالاً با توانایی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستید. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی، مانند ویتامین C، ممکن است باعث تقویت اسپرم و بهبود باروری شوند. استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که سطح اکسیژن فعال (ROS) به حد مضر در بدن برسد.

وقتی به دلیل بیماری، پیری، سبک زندگی ناسالم یا آلاینده های محیطی، قدرت دفاعی آنتی اکسیدانی بدن بسیار زیاد شود، این اتفاق می افتد. ROS به طور مداوم در بدن تولید می شود، اما میزان آن در افراد سالم کنترل می گردد. مقادیر بالای ROS ممکن است باعث آسیب بافتی و التهاب شده، و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که استرس اکسیداتیو و میزان بیش از حد ROS ممکن است منجر به ناباروری در مردان شود. مصرف کافی آنتی اکسیدان، مانند ویتامین C، میتواند به خنثی کردن برخی از این اثرات مضر کمک کند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است کیفیت مایع منی را بهبود بخشند.

مطالعه ای در مردان نابارور نشان داد که مصرف مکمل های 1000 میلی گرم ویتامین C دو بار در روز تا 2 ماه باعث افزایش تحرک اسپرم تا 92٪ و تعداد اسپرم بیش از 100٪ می گردد. همچنین تعداد سلول های اسپرم بد شکل تا 55٪ کاهش می یابد.

یک مطالعه مشاهده ای دیگر در کارگران صنعتی هند نشان داد که مصرف 1000 میلی گرم ویتامین C پنج بار در هفته به مدت 3 ماه ممکن است از آسیب DNA ناشی از ROS در سلول های اسپرم محافظت کند. مکمل های ویتامین C همچنین باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها می شوند، در حالی که تعداد سلول های تغییر شکل یافته اسپرم را کاهش می دهند.

روی هم رفته، این یافته ها نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود باروری در مردان نابارور مبتلا به استرس اکسیداتیو کمک کند. با این حال، قبل از ادعای قطعی، نیاز به مطالعات کنترل شده است.

استفاده از ویتامین سی برای تقویت اسپرم برای بارداری

آرام باشید و استرس را به حداقل برسانید

در شرایطی که دچار استرس می شوید، داشتن روحیه دشوار است، اما این نگرانی ممکن است به جز نداشتن تمایل به رابطه جنسی، جنبه های دیگری هم داشته باشد. استرس ممکن است رضایت جنسی را کاهش داده و قدرت باروری را مختل کند.

محققان معتقدند هورمون کورتیزول میتواند تا حدودی این اثرات مضر استرس را توضیح دهد. استرس طولانی مدت باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که اثرات منفی شدیدی روی تستوسترون دارد. وقتی کورتیزول بالا می رود، سطح تستوسترون کاهش می یابد.

در حالی که اضطراب شدید و غیرقابل توضیح به طور معمول با دارو درمان می شود، اما می توان با استفاده از روش های آریلکسیشن، انواع خفیف استرس را کاهش داد. مدیریت استرس می تواند به سادگی قدم زدن در طبیعت، مراقبه، ورزش یا گذراندن وقت با دوستانتان باشد.

کاهش استرس های روزانه برای تقویت اسپرم

به میزان کافی ویتامین D دریافت کنید

ویتامین D می تواند برای باروری زنان و مردان مهم باشد. این ویتامین، ماده مغذی دیگری است که ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد. یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که مردان دارای کمبود ویتامین D احتمالاً سطح تستوسترون پایینی دارند.

یک مطالعه کنترل شده بر روی 65 مرد با سطح تستوسترون پایین و کمبود ویتامین D این یافته ها را تایید می کند. مصرف 3000 واحد ویتامین D3 هر روز به مدت 1 سال میزان تستوسترون را حدود 25٪ افزایش داد. سطح بالای ویتامین D با تحرک بیشتر اسپرم در ارتباط است، اما شواهد متناقض می باشد.

استفاده از ویتامین دی

مکمل های حاوی شنبلیله مصرف کنید

شنبلیله (Trigonella foenum-graecum) یک گیاه خوراکی و دارویی محبوب است. مطالعه انجام گرفته در 30 مردی که چهار بار در هفته تمرینات قدرتی انجام می دادند، اثرات مصرف روزانه  500 میلی گرم عصاره شنبلیله را تجزیه و تحلیل کرده است. سطح تستوسترون، قدرت و میزان از دست دادن چربی در این مردان در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی بیشتر بود.

مطالعه دیگر روی 60 مرد سالم نشان داد که مصرف 600 میلی گرم تستوفن، مکمل ساخته شده از عصاره دانه شنبلیله و مواد معدنی، به مدت 6 هفته روزانه میل و عملکرد جنسی و قدرت را بهبود می بخشد. این یافته ها با مطالعه بزرگتر دیگری در 120 مرد سالم تأیید شد. مصرف روزانه 600 میلی گرم تستوفن به مدت 3 ماه باعث بهبود عملکرد نعوظ و میزان فعالیت جنسی می شود.

همچنین، این مکمل به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را افزایش داد. بخاطر داشته باشید که همه این مطالعات عصاره شنبلیله را بررسی کرده اند. بعید است که شنبلیله کامل، که در پخت و پز و چای گیاهی استفاده می شود، به همان اندازه موثر باشد.

عصاره شتبلیله برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

به میزان کافی روی دریافت کنید

روی، یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف یافت می شود. دریافت مقدار کافی روی یکی از ارکان باروری در مردان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که کمبود روی با سطح تستوسترون پایین، کیفیت پایین اسپرم و افزایش خطر ناباروری مردان ارتباط دارد.

همچنین، مصرف مکمل های روی میزان تستوسترون و تعداد اسپرم را در کسانی که دچار کمبود روی هستند، افزایش می دهد. علاوه بر این، مکمل های روی ممکن است سطح تستوسترونی که به خاطر ورزش های شدید و بیش از حد ایجاد شده است، را بهبود دهد. آزمایش های کنترل شده باید این یافته های مشاهده ای را تأیید کنند.

مصرف روی و زینک برای تقویت اسپرم

گیلاس زمستانی

Ashwagandha که برخی به آن گیلاس زمستانی می گویند یک گیاه دارویی است که از زمان های بسیار قدیم در هند استفاده می شده است. مطالعات نشان می دهد که گیلاس زمستانی ممکن است با افزایش سطح تستوسترون، باعث تقویت اسپرم شده و باروری مردان را بهبود بخشد. یک مطالعه در مردانی که تعداد سلولهای اسپرم کمی داشتند، نشان داد که مصرف 675 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا در روز به مدت 3 ماه باعث بهبود باروری می شود.

به طور مشخص، در مقایسه با مقدار اسپرم در شروع مطالعه، تعداد اسپرم ها 167٪، حجم مایع منی 53٪ و تحرک اسپرم ها 57٪ افزایش یافته است. در مقابل، حداقل پیشرفت در بین کسانی که تحت درمان دارونما قرار گرفته بودند مشاهده شد. افزایش سطح تستوسترون ممکن است تا حدی سبب بروز این اثرات شده باشد.

یک مطالعه بر روی 57 مرد جوان در یک برنامه تمرینی قدرتی نشان داد که مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح تستوسترون، توده عضلانی و قدرت در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما می شود.

این یافته ها با شواهد مشاهده ای نشان می دهد که مکمل های گیلاس زمستانی ممکن است باعث افزایش تعداد اسپرم، تحرک اسپرم، وضعیت آنتی اکسیدانی و سطح تستوسترون شوند.

استفاده از گیلاس زمستانی

ریشه ماکا بخورید

مصرف مکمل های ریشه ماکا ممکن است میل جنسی، و همچنین قدرت باروری و عملکرد جنسی را بهبود بخشد و باعث تقویت اسپرم شود. ریشه ماکا یک غذای گیاهی محبوب است که بومی مرکز پرو است. به طور سنتی، از آن برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده می شود.

چندین مطالعه در مردان نشان داد که مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا خشک برای دوره های حداکثر 3 ماهه میل جنسی را بهبود می بخشد و این اطلاعات را خود افراد گزارش کرده اند. مطالعات همچنین نشان می دهد که ریشه ماکا ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد. در مردان مبتلا به اختلال نعوظ خفیف، مصرف 2.4 گرم ریشه خشک ماکا به مدت 12 هفته نعوظ و عملکرد جنسی را کمی بهبود بخشید.

مصرف روزانه 1.75 گرم پودر ریشه ماکا به مدت 3 ماه همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم و تحرک آن در مردان سالم می شود. این یافته ها تا حدی با بررسی های تکمیلی تأیید شده است، اما محققان خاطرنشان کردند که شواهد موجود کم است و قبل از ادعای قطعی نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.

بعلاوه، به نظر نمی رسد ریشه ماکا بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد. مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا در روز به مدت 3 ماه هیچ تاثیری بر تستوسترون یا سایر هورمون های تولید مثلی در مردان سالم و بارور نداشت.

منبع: healthline

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی و درمان ناباروری مردان

4.1/5 - (43 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام،آقای دکتر من پنج سال پیش عمل واریکوسل دو طرفه انجام دادم،ولی بچه دار نشدم،الان مجددا
    واریکوسل عود کرده،آیا نیاز به عمل هست با توجه به آزمایشی که براتون میفرستم،یا با دارو رفع میشه.
    لطفا جواب بدید،از شما متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      برای عود واریکوسل و نیاز به عمل باید معاینه بشید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      برای درمان اختلال اسپرم باید ۳ ماه داروی تقویتی مصرف کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      پودر آندروفرتی هر روز یک عدد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احــمــد دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    ســــلــــام آقــــاے دڪــتــــر بــــنــــده 8 مــــاه پــــیــــش ازمــــایــــش خــــون دادم ڪــه در اون ازمــــایــــش lhو fshو تــــســــتــــســــتــــرون خــــونــــم خــــیــــلــــے پــــایــــیــــن بــــود ودڪــتــــر تــــشــــخــــیــــض هیــــپــــوگــــنــــادیــــســــم وهیــــپــــوگــــنــــادتــــریــــم داد ڪــه بــــه دڪــتــــر مــــراجــــعــــه ڪــردم وبــــرام امــــپــــول ســــیــــنــــال اف و hcgنــــوشــــت ڪــه هفــــتــــه اے از هرڪــدام 2بــــار تــــزریــــق ڪــنــــم الــــان بــــعــــداز 8 مــــاه fshخــــونــــم شــــد1.59و تــــســــتــــســــتــــرونــــم هم شــــد3.24ولــــے lhخــــونــــم شــــده 0.100 مــــیــــخــــواســــتــــم نــــظــــرتــــون را بــــدونــــم ایــــا بــــهبــــودے بــــرایــــم رخ داده یــــا خــــیــــر؟؟وچــــرا هنــــوز lhخــــونــــم پــــایــــیــــن هســــت ؟؟ایــــا داروها اثــــر نــــداشــــتــــه؟؟؟قــــابــــل تــــوضــــیــــح هســــت یــــڪ هفــــتــــه قــــبــــل از ازمــــایــــش خــــون بــــه عــــلــــت ایــــمــــپــــلــــنــــت دنــــدان از صــــورتــــم عــــڪــس رادیــــولــــوژے گــــرفــــتــــم ایــــا تــــاثــــیــــر در ازمــــایــــش lhخــــون دارد؟؟؟ وهمــــچــــنــــیــــن درحــــال حــــاضــــر طــــول الــــت تــــنــــاســــلــــیــــم در انــــدازه گــــیــــرے هنــــگــــام نــــعــــوظ 11 ســــانــــتــــے مــــتــــر هســــت ولــــے ازتــــه ڪــه فــــشــــارمــــیــــدم و انــــدازه مــــیــــگــــیــــرم 13 ونــــیــــم ســــانــــت هســــت ودور الــــتــــم هنــــگــــام نــــعــــوظ 10 ســــانــــتــــے مــــتــــر هســــتــــ...درضــــمــــن ســــن بــــنــــده 38 ســــال هســــت آیــــا بــــراے ازدواج بــــا ایــــن شــــرایــــط مــــشــــڪــلــــے دارم یــــا خــــیــــر؟؟؟درضــــمــــن آزمــــایــــشــــاتــــم را هم قــــبــــل وهم در حــــال حــــاضــــر را بــــرایــــتــــان ارســــال مــــیــــڪــنــــم وهمــــچــــنــــیــــن ازمــــایــــش ژنــــتــــیــــڪ و هم ازمــــایــــش خــــون قــــبــــل وبــــعــــد را بــــرایــــتــــان ارســــال مــــیــــڪــنــــمــــ
    اقــــاے دڪــتــــر الــــبــــتــــه قــــبــــلــــا بــــه جــــاے ســــیــــنــــال دڪــتــــر بــــرایــــم امــــپــــول hmg داده بــــود ڪــه الــــان 3مــــاه اســــت بــــه جــــاے امــــپــــول hmgســــیــــنــــال اف داده ڪــه بــــا درجــــه روے 12 هفــــتــــه 2بــــار تــــزریــــق ڪــنــــمــــ
    اقــــاے دڪــتــــر بــــا ایــــن شــــرایــــط ایــــا مــــیــــتــــونــــم ازدواج ڪــنــــمــــ؟؟؟ ایــــا مــــیــــتــــونــــم بــــه طــــور طــــبــــیــــعــــے بــــچــــه دار بــــشــــمــــ؟؟؟ وایــــن دارو ها را تــــاڪــے بــــایــــد ادامــــه بــــدمــــ؟؟؟ وهمــــچــــنــــیــــن قــــابــــل تــــوضــــیــــح هســــت ڪــه بــــنــــده اصــــلــــا ریــــش نــــداشــــتــــم ولــــے الــــان داره ڪــم ڪــم زیــــر چــــانــــه ام مــــو ظــــاهر مــــیــــشــــه مــــمــــنــــون از حــــوصــــلــــه وجــــوابــــتــــون تــــشــــڪــر
    1. تصویر کاربر احــمــد سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام آقای دکتر هنوز جواب بنده را ندادید
      ســــلــــام آقــــاے دڪــتــــر بــــنــــده 8 مــــاه پــــیــــش ازمــــایــــش خــــون دادم ڪــه در اون ازمــــایــــش lhو fshو تــــســــتــــســــتــــرون خــــونــــم خــــیــــلــــے پــــایــــیــــن بــــود ودڪــتــــر تــــشــــخــــیــــض هیــــپــــوگــــنــــادیــــســــم وهیــــپــــوگــــنــــادتــــریــــم داد ڪــه بــــه دڪــتــــر مــــراجــــعــــه ڪــردم وبــــرام امــــپــــول ســــیــــنــــال اف و hcgنــــوشــــت ڪــه هفــــتــــه اے از هرڪــدام 2بــــار تــــزریــــق ڪــنــــم الــــان بــــعــــداز 8 مــــاه fshخــــونــــم شــــد1.59و تــــســــتــــســــتــــرونــــم هم شــــد3.24ولــــے lhخــــونــــم شــــده 0.100 مــــیــــخــــواســــتــــم نــــظــــرتــــون را بــــدونــــم ایــــا بــــهبــــودے بــــرایــــم رخ داده یــــا خــــیــــر؟؟وچــــرا هنــــوز lhخــــونــــم پــــایــــیــــن هســــت ؟؟ایــــا داروها اثــــر نــــداشــــتــــه؟؟؟قــــابــــل تــــوضــــیــــح هســــت یــــڪ هفــــتــــه قــــبــــل از ازمــــایــــش خــــون بــــه عــــلــــت ایــــمــــپــــلــــنــــت دنــــدان از صــــورتــــم عــــڪــس رادیــــولــــوژے گــــرفــــتــــم ایــــا تــــاثــــیــــر در ازمــــایــــش lhخــــون دارد؟؟؟ وهمــــچــــنــــیــــن درحــــال حــــاضــــر طــــول الــــت تــــنــــاســــلــــیــــم در انــــدازه گــــیــــرے هنــــگــــام نــــعــــوظ 11 ســــانــــتــــے مــــتــــر هســــت ولــــے ازتــــه ڪــه فــــشــــارمــــیــــدم و انــــدازه مــــیــــگــــیــــرم 13 ونــــیــــم ســــانــــت هســــت ودور الــــتــــم هنــــگــــام نــــعــــوظ 10 ســــانــــتــــے مــــتــــر هســــتــــ...درضــــمــــن ســــن بــــنــــده 38 ســــال هســــت آیــــا بــــراے ازدواج بــــا ایــــن شــــرایــــط مــــشــــڪــلــــے دارم یــــا خــــیــــر؟؟؟درضــــمــــن آزمــــایــــشــــاتــــم را هم قــــبــــل وهم در حــــال حــــاضــــر را بــــرایــــتــــان ارســــال مــــیــــڪــنــــم وهمــــچــــنــــیــــن ازمــــایــــش ژنــــتــــیــــڪ و هم ازمــــایــــش خــــون قــــبــــل وبــــعــــد را بــــرایــــتــــان ارســــال مــــیــــڪــنــــمــــ
      اقــــاے دڪــتــــر الــــبــــتــــه قــــبــــلــــا بــــه جــــاے ســــیــــنــــال دڪــتــــر بــــرایــــم امــــپــــول hmg داده بــــود ڪــه الــــان 3مــــاه اســــت بــــه جــــاے امــــپــــول hmgســــیــــنــــال اف داده ڪــه بــــا درجــــه روے 12 هفــــتــــه 2بــــار تــــزریــــق ڪــنــــمــــ
      اقــــاے دڪــتــــر بــــا ایــــن شــــرایــــط ایــــا مــــیــــتــــونــــم ازدواج ڪــنــــمــــ؟؟؟ ایــــا مــــیــــتــــونــــم بــــه طــــور طــــبــــیــــعــــے بــــچــــه دار بــــشــــمــــ؟؟؟ وایــــن دارو ها را تــــاڪــے بــــایــــد ادامــــه بــــدمــــ؟؟؟ وهمــــچــــنــــیــــن قــــابــــل تــــوضــــیــــح هســــت ڪــه بــــنــــده اصــــلــــا ریــــش نــــداشــــتــــم ولــــے الــــان داره ڪــم ڪــم زیــــر چــــانــــه ام مــــو ظــــاهر مــــیــــشــــه مــــمــــنــــون از حــــوصــــلــــه وجــــوابــــتــــون تــــشــــڪــر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    3. تصویر کاربر احــمــد شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      نتیجه ازمایش خون
    4. تصویر کاربر احــمــد شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      نتیجه ازمایش 8ماه پیش
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      باید زیر نظر متخصص غدد درمان بشید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کاظم پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام من ۵سال ازدواج کردم بچه دار نمیشم خانومم به دکتر مراجعه کرده، هیچ مشکلی نداره خودم مواد مخدر مصرف میکنم آیا تاثیری داره ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بله احتمال باروری رو کم میکنه
  • تصویر کاربر Mostafaeidipor شنبه ۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام دکتر با توجه به سونو من ایا من نیاز به عمل دارم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر Mostafaeidipor پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام فرستادم براتون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بله واریکوسل دارید و اگر در معاینه هم داشته باشید نیاز به جراحی هست
    4. تصویر کاربر Mostafaeidipor پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      دکتر کدوم سمت دارم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آبان ۰( 2 سال پیش)
      هر دو طرف
    6. تصویر کاربر Mostafaeidipor پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر ببخشید یعنی دو سمت نیاز به عمل داره؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بله
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیه شنبه ۲۴ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من قبلا راجب سنگ کلیه با شما مشاوره داشتم الان اقدام کردم برای بارداری الان 2ماه اما متاسفانه این ماه هم عادت ماهانه شدم و همسرم خیلی ناراحت شد اقای دکتر برای تقویت تخمک چه چیزی مصرف کنم و اینکه من یکی از لوله های رحمی ام بسته است فقط یک لوله ی باز دارم آیا راهی بجز عمل وجود داره که لوله رحمی باز بشه آیا با قرص یا داروگیاهی وجود دارد که بشه باز شد لوله اقای دکتر این موضوع برای من خیلی حیاتی توروخدا کمکم کنید که بتونم تو‌ماه جدید باردار بشم انشالله لطفا برای تقویت تخمک هم چه چیزی پیشنهاد میکنید ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ مهر ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام
    من نزدیک به دو سه روز هست که بالای بیضه هام احساس می کنم رگ های بالاش نمی دونم چیه تورم و ورم داره

    و حالت یه جوری تو کیسه بیضه دارم انگار یکم سنگین شده هر دو طرف بیضه احساس تورم دارم بالای بیضه ها وقتی دست می زنم انگار رگ های بالای بیضه هر دو طرف تورم دارن

    و بیضم سنگینه انگار و کیسه بیضم بیشتر وقتا سفته و یکم احساس می کنم بزرگ شده میشه راهنمایی کنین
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی جهت بررسی واریکوسل انجام بدید
  • تصویر کاربر پویا چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب
    بنده سوال از شما پرسیدم دررابطه با واریکوسل فرمودید باید سونو بیضه بشم
    بنده مراجعه کردم و سونو بیضه دادم
    سال98عمل واریکوسل گرید3 انجام دادم و بعداز 4ماه بعداز عمل آزمایش اسپرم دادم و وضعیتم عالی بود. از 2ماه پیش در بیضیه و ران سمت چپم دردی احساس می‌کردم و همین باعث شد سونو بیضه انجام بدم و در جواب سونو مشخص شد که واریکوسل گرید (1) دارم. خواستم نظره شمارو دررابطه بااینکه عمل انجام بدم یا ندم رو بدونم. ممنونم از احساس مسئولیت شما در رابطه با پاسخگویی به بیماران.
    انشالله همیشه سلامت باشید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      تا زمانی که آزمایش اسپرم خوب هست میتونید عمل رو به تعویق بیندازید
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    با سلام
    همسر من پانزده سال پیش عمل واریکوسل گرید 3سمت چپ انجام داده ماه گذشته با انجام آزمایش و سونو متوجه شده که واریکوسل گرید 3سمت راست و چپ دارد .میزان اسپرم 2میلیون .آیا برای بارداری جراحی لازم است یا آی وی اف؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      بله نیاز به جراحی هست
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1921 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر.من واسه استخدامی سپاه اقدام کرده بودم پیمانی نظامی که همون ۵سال قراردادی هستش .کمیسیون پزشکی استان بهم گیردادوگفت واریکوسل داری ازاونجام اعتراض زدم وبه کمیسیون عالی بیمارستان بقیة الله مراجعه کردم اون جاهم منوفرستادن واسه مشاوره پیش یه دکترجوابش روآوردم واسه کمیسیون عالی اونجاهم برام یه تاریخی رومعلوم کردن وگفتن برواین تاریخ بیا منم رفتم و اون تاریخ اومدم بعدش جوابش رو بهم دادن گفتن ببرکمیسیون پزشکی استان جوابشم نوشته بود(ازلحاظ واریکوسل درگروه ج بلامانع است منظورت گروه ج یعنی چی آقای دکترمردودم یا واسه کارمندی قبول شدم توروخدابهم جواب بدید خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      این جمله که نوشتید یعنی قبول هستید
  • تصویر کاربر Saman سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده 17 سال سن دارم و واریکوسل گرید 1 در بیضه سمت چپ دارم مشکل من اینه که موقعه ای که خودارصایی میکنم منی به صورت تکه های ژلاتینی و زرد رنگ ازم خارج میشود یه مشکل دیگه هم اینکه بیضه سمت راستم حالت پیچ خوردگی دارد و بالاتر از بیضه سمت چپ که دارای واریکوسل هست قرار میگیرد هنگام دراز کشیدن نیز همینطوری میباشد یک رگ سیاه نیز از زیر بیضه تا بالا که قبل از واریکوسل نیز وجود داشته هست عکس سه مورد برای شماگذاشتم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      این موارد همه طبیعی هست و بیماری نیست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر